Měření pěkné a poučné, jen je škoda, že pan Vaculík na závěr znehodnotí výsledek generalizovaným prohlášením - bylo by totiž nutné zdůraznit (padlo to v reportáži při diskusi nad jednotlivými výsledky), že výsledky jsou platné pro jeden konkrétní motor, který je opatřen turbodmychadlem a má nějaký kompresní poměr - pro jiný motor budou odlišné a tak jedinou jistotu mají majitelé aut s motorem TSI o zdvihovém objemu 1,4 dm3 a konkrétním provedení/modelu. Ti co mají atmosféru holt musí počkat na jiné výsledky... :)
Musím říct, že výsledky kopírují moje zkušenosti u atmosféry Honda 1.4i-DSi i turba 1.2TSI - aditivovaná 95 (VIF) se od 100 nelišila. Snad jen zvukovým projevem. Spíš mě mrzí, že do testu nezahrnul benzín bez bioložky od EuroOilu. Tam už byl rozdíl znatelný, spotřeba 5-10% dolů a už nic jiného neberu.
Vzpomínám si, že před časem byl na stránkách Benziny produktový list na Vervu 100 od ÖMV. Mám silné podezření, že v ČR prodávané 100 oktanové benzíny vyrábí jenom ÖMV, který je dodává všem ostatním, a ti ho prodávají pod svými obchodními názvy. Vzhledem k nízkému prodeji 100 oktanových benzínů je to celkem pravděpodobné.
Za mě výsledky odpovídají mojí zkušenosti u atmosféry i turba. Rozdíl mezi 100 a "ručně" doaditivovanou 95 není znatelný. Mnohem zajímavější je efekt benzinu bez bioložky. Tam jsem zaznamenal pokles spotřeby o 5-10%. Proto mě mrzí, že nebyl do testu zahrnut. Jiný benzín už neberu