Jak píšou, je to ekvivalent obdobného Kodiaqu, což taky není žádná lidovka.
Vrátit kdykoli - myšlenka zajímavá, jenže ztráta hodnoty má jiný průběh a za prvního půl roku ztratíš z hodnoty nejvíc... museli by to ještě víc dotovat, což asi nechtějí.
Jednu dobu frčely roční operáky, ale osobně to považuju spíš za deformaci trhu (založenou na tom, že to leasingovky kupovaly s velkýma slevama a díky tomu prodávali po roce skoro za kupní cenu) než za přirozenou věc.
Něco jsem viděl... ale tam si zase flexibilní vrácení kompenzovali tzv. startovacím poplatkem v řádu třeba 40.000, který je pochopitelně nevratný.
Já to v článku pochopil tak, že nabídka na 15.990 měsíčně začíná, ale budou i další varianty (z logiky věci dražší)... tak třeba tam bude i ten flex...
Buď si můžeš koupit vlastní auto a najet s ním 90 tisíc a bude furt tvoje a relativně zánovní a nebo si za stejný love můžeš střihnout 2x operák na 3 roky a na konci mít howno.
Musel bys k tomu vlastnímu autu připočítat ještě financování, pojištění... to je taky docela dost peněz. Servis a pneu už zase tolik ne.
Jinak ale jo, pro soukromého kupce je určitě lepší auto koupit než ho vzít na operák.
Poslední 3 nový auta jsem měl za 0, 0 a 2,8%. Furt o dost lepší úroky jak inflace...
Pojištění není tragédie, když to není EV. Servis mívám na 100-150 tisíc zdarma, záruky a GAP taky... Za 90 tisíc km moc gum nesjedeš. V praxi tak jednu letní a jednu zimní sadu.
Auta beru na firmu, ale do operáku bych nešel nikdy. Vyhazování peněz.
No tragédie to není, ale není to ani zanedbatelná položka. Myslím, že TCO - palivo na 6 let bude přece jen výrazně výš než pořizovačka... ale beru to jako doplnění, jinak v principu souhlasím... vyplatí se koupit.
Prostě to, že se nestaráš a jen jezdíš, máš jednodušší administrativu, v případě nějakýho problému náhradní / nový auto - ta služba něco stojí.
Jo to nebyla pomlčka... :D:D:D Tak to sorry jako :D
Jinak já mívám pojištění okolo 20 litrů ročně. A ten servis povětšinou grátis, případně někde okolo 10 tis. ročně včetně pneuservisu.
Tak i kdyby to bylo za 6 let 200 tisíc, furt je lepší mít 6 let starý sotva zajetý auto (90.000km), než pak nemít nic.
Fakt dobrej joke od kolíků z MB :-[]8-s:-[]
16 klacků měsíčně a nazývat to jako zpřístupnění EV širšímu okruhu zájemců?!? OMG!!!
A oni si tam v MB fakt myslej že někdo kdo je schopný za to, že nevlastní auto dát 16 klacků měsíčně na operák má nějaké obavy o životnost a stárnutí baterie?!?
Tyhle auta se díky eurohujerské politice budou jen fasovat zatrest u velkých společností. Ale ani to prodeje nevytrhne, protože pokud někdo bude mít volbu, tak stejně vezme Kodiaq, který za tu cenu bude v LaKu :-[]
JJ to víš, každý ve Škodovce si myslí, že člověk s průměrným platem si může dovolit vyhodit oknem 19tis s DPH za Enyaq a po třech letech nebude mít nic ;-) V podstatě nesmysl...
Lidi by spíš ocenili, kdyby vznikla Fabia Combi s cenou do 500tis a vyměnilo by se spousta Euro2-4 ojetin ;-)
Byl tu trojkový kombík za zajímavé peníze a nijak zázračně se neprodával. Dokud je tu za tu cenu 0.5 i30SW, není vyloženě nutný tlačit rodinu do Fabie. Problém malých aut je, že nedokážou být výrazně levnější, než kompakty - a bude to horší.
To je super nabídka, dát za 36 měsíců 700 tis. korun za možnost ujet 45 tis. km v baterkáči. Humorné bude možná i následné vrácení baterkáče, kdy bude požadováno uhrazení každé oděrky na laku, škrábanečku v interiéru atd. Už otázka v nadpise má evokovat, že je to levné, protože pokud nemáte hodně zbytných peněz, tak hned spíš přichází myšlenka, že za 19350 korun měsíčně je to hodně drahé poježdění (cena včetně daně). :yes::yes::yes:
Tohle je velmi zajímavý zvrat - jakýsi emigrant profesor z Kanady už druhý článek na prvním místě na Seznamu:
Neděle 21.5. Profesor Smil rozbíjí český sen: „Žádná jaderná energie tu nebude.“
Dnes - Profesor Smil o elektromobilech a zeleném světě: „Nedává to smysl“
Pro mě nejzásadnější části z dnešního článku: "Bohužel, fakta jsou fakta. Mě naučili komunisti nepřidávat se k žádnému hnutí, k žádnému proudu. Jsem skeptik a spoléhám na čísla. ... Rychlý reaktor vyvíjely Francie, Rusko, Čína. Dodneška žádný rychlý reaktor jako komerční nepracuje, je to mrtvé. Ale právě tam začíná geneze modulárních reaktorů.Kolik máme modulárních reaktorů? Nulu. Od roku 1982 (Alvin oznámil práci na modulárních reaktorech). Nepracuje ani jeden.
Jen si lidé neuvědomují, že tyto zdroje (soláry a větrné parky) dlouho nevydrží, že mají životnost jen asi 20 let. ... Nejlepší způsob ukládání elektřiny je dnes stejný, jako v roce 1895. Voda, jedna nádrž dole, nad ní strmá hora, druhá nádrž nahoře. .... To nedává smysl. Pro člověka, který zná fakta, to jsou chiméry. Pokročilé reaktory, vodík… co tam ještě máme? Aha, zelený amoniak. ... Jsou typy nádorů, v jejichž léčení jsme neudělali za posledních 50 let prakticky žádný pokrok. Lidé to neradi slyší.
Tak jak žít s hrozbou klimatické změny?
Žijte nejlépe, jak umíte. S vědomím, že život je nevypočitatelný a nedá se plánovat. Že nikdy nevíte, co vás potká. Tak jako nevíte, jestli nedostanete rakovinu, kterou nejde vyléčit. Ale víte co? Ono je úplně jedno, co říkám a píšu. Já jsem starý, plešatý člověk, nějaký blbý realista z Kanady. Ptejte se Grety Thunbergové. Nebo Ursuly von der Leyenové, to je vůdce Evropy."
Profesor Smil je kapacita a pracuje s faktami, či sa niekomu páčia, alebo nie.
Jeho knihy doporučuje napr. Bill Gates ("Nové majstrovské dielo od jedného z mojich obľúbených autorov.").
Aj keď je Bill Gates väčší optimista čo sa týka budúcich prelomových technológií).
Viac tu: https://www.gatesnotes.com/…rld-Really-Works
Knihu som čítal, a je to dobrý kompas v dnešnej dobe plnej ničím nepodložených cieľov v rokoch, ktoré sa končia 5 a 0.
To je dobře, z tohohle rozhovoru zeleným neomarxistům lupne v bedně, ty dneska neusnou.
Ten rozhovor popírá naprosto vše, co se nám tu léta snaží nalhat a sem zvědaj čím umejou Smilovi zádel.
Že je to nezvdělaná hloupá prodavačka co volí Rajchla nebo Bekbulata asi nepůjde :-):-):-):-)
Rychlý reaktor, tj množivý chlazený sodíkem již několik jede funguje v komerčním režimu v Bělojarské JE. BN-800. Další, modernější BN-1200 je ve výstavbě.
A další Rosatom ve spolupráci s čínany staví v Číně.
Ale nejlepší věta z rozhovoru je "Energetická intenzita baterií při tempu, jak se dnes vyvíjejí, by se vyrovnala energické intenzitě fosilních paliv asi tak roku 2300." :-):-):-):yes::yes:
To dobou má být ale podle zelených pavědců, placených z grantů a dotačních programů Bruselu dávno konec světa. Takže smůůůůůůůla
Zásoby fosilních paliv ale nejsou nekonečné. Jednou budeme muset jejich náhradu stejně vyřešit, ne?
Ropy máme na stovky let. Těžíme jí víc než kdykoliv v historii, ale pořád objevujeme nová ložiska. Taková Guayana může být za 20 let druhou Saúdskou Arábií. Ve Středozemním moři jsou velké zásoby zemního plynu. Jen Izrael ho může během deseti let těžit čtvrtinu, co dnes těží Katar. Libanon, Kypr, Izrael, Turecko se mohou stát velkými těžaři. Mosambik před pár měsíci otevřel obrovskou LNG stanici. :-):-):-):-):-):-):-)
Když vědci a vysokoškolsky vzdělaní lidé říkaj to samé co já
aneb čína na papíře snižuje emise, v reálu je masivně produkuje
"Řekněme si, jak na ni kdo reaguje. Největší aktér v emisích je Čína, sama slibuje uhlíkovou neutralitu v roce 2060, ale to není žádná reakce – to je příliš daleko. Zato Čína poskytuje všemožně půjčky na stavby uhelných elektráren, třeba v Pákistánu. Takže Čína nereaguje vůbec."
Tak co zelený utopisti, pořád tomu nerozumíme a říkáme opak co vědci a vzdělaní lidé? Já naopak vidím naprostou shodu s tím co říká emeritní profesor University of Manitoba Václav Smil.
Zakázat spalovací auta a tlačit elektromobily znamená vytvářet katastrofální závislost na komunistické Číně. Na elektromobilitu potřebujete třeba měď, ale 60 procent světové dodávky mědi zajišťuje Čína. Největším výrobcem je sice Chile, ale koncentrát se odváží ke zpracování do Číny na lodích, poháněných největšími dieselmotory na světě.
Před 50 lety byla v chilské rudě obsažena asi tři procenta mědi, ale kvalita rudy klesá, dnes je v ní jen asi 0,7 procenta mědi. Kolik rudy musíme obrátit, abychom dostali tunu mědi? A čím jsou poháněna rypadla, která tu rudu těží? Solárním pohonem asi ne.
Jenomže normální auto má v sobě asi 15 až 20 kilogramů mědi. Elektrické auto 85 až 100 kg. Znásobte si, kolik mědi bude potřeba, kdyby elektroauta měla nahradit 1,5 miliardy aut, která na světě jezdí. To je cena zelenosti, k níž směřujeme. Nedává to smysl.
Taky jestli dnes Čína instaluje nejvíc solárních a větrných zdrojů, nemá to žádnou cenu pro klima. Protože na celé zeměkouli se vypouští každý rok víc a víc karbonu, dnes o 60 procent víc než před 20 lety. Celková tonáž karbonu v atmosféře celosvětově stoupá, protože Čína, Indie, Saúdská Arábie, JAR, Brazílie spotřebují o 60 procent víc energie,“ uvedl vědec.
To se Vám těžce nehodí do krámu co, tenhle rozhovor :-):-):-)
k osvětě na Instáči. Tady to máte potvrzené, tak šup na Insta, najít barbíny, jejich sugardday, modelíny, celebrity a už do nich smažte at nelítaj 17x ročně do dubaje, mexika, brazílie, austrálie, kuby, secyhelly atd atd
Nejvíc, co můžeme udělat, je to, co lidé nechtějí pochopit. Omezit plýtvání energií. Kdyby lidem opravdu záleželo na tom, co udělat, tak by nelétali z Evropy na dovolenou do Thajska. Letecká doprava je aktivita nejvíc náročná na spotřebu uhlíku. Zároveň je nejtěžší ji dekarbonizovat.
A co je nejrychleji stoupající aktivitou v dnešním světě? Dálkové lety. Když vystoupím v Bruselu na letišti, první co vidím, jsou odlety do Cancúnu. Proč musí tolik lidí z Bruselu létat do Mexika? Aby tam leželi na pláži, která je stejná jako pláž ve Španělsku, kde by byli z Bruselu za hodinu? A ono se tam létá čím dál víc.
Tak kde se flákáte, líná soldatesko placená čínou za podporu OZE a EV?
Šup na insta rvát lidem do hlavy, at nikam nelítaj , dovolenou tráví na Lipně a klesnou emise.
A at nic nekupují na ebay, alíku a wishi, protože díky tomu startuje denně z Asie do EU a USA sotvky letadel napěchované cetkami.
Další miliony tun emisí a splodin.
Ano a ne. Když dáte dohromady všechno, co souvisí s cestováním – auta, lodě, letadla, hotely, restaurace, služby, celý turismus – to je dnes největší průmysl na světě. Když cestování zakážete, máte ztrátu desítek milionů pracovních míst. My už jsme skoro zničili zaměstnání v průmyslu, tam práci nahradily stroje nebo Číňani. Teď zničíme zaměstnání ve službách? Služby pohání právě turismus. Co budou lidé dělat? Všichni budou dostávat podpory od státu?
Ale holt budou muset některé státy vyhlásit státní bankrot no. :-):-):-)