Značka Vespa je ikonou mezi skútry a stálicí, která změny dávkuje po troškách. Vrcholná modelová řada GTS se nyní dočkala drobných designových a technických vylepšení. My jsme je prozkoumali na verzi 125 Super Sport.
To ano, narážel jsem na tento GTS model. I tak se Vespa jízdně zvedla. Není to tak dávno, co byla spíše na oimage, ale teď už se na tom i dobře jezdí.
Japonec je jistota. Případně Aprilia
Ke všem výtkám souhlas, plus bych doplnil, ochranu proti větru. Po městě se to tolik neprojeví, ale i tak jsou místa s rychlostí 70 a víc tam už bude foukat.
Ve slevě za 5 500 kaček :yes:
Edit: Teď jsem s bráchou mluvil a nově má tuhle: http://store.vespa.com/…rica-helmet.html . Pořád kokos, ale s průhledným plexem a krátkým tmavým plexem.
Já bych to konkurenty nenazýval. Ono je to tak, že buď si kupuješ Vespu nebo její kopii (což není konkurence - kdo bere styl vážně tak je to nákup typu čím víc pruhů tím víc adidas) nebo městskou motorku (skůtr) podle technických parametrů a ceny :)
Vespa je kategorie sama pro sebe a je to asi jediná značka motorky, která dělá modely v rámci módních kolekcí od Diora apod :D To u Hondy ti můžou nabídnout leda slevu na sekačku :D
já jediný skůtr co sem kdy měl byl 2002 Derbi Atlantis Wave, tehdá sem ho koupil jako funglovku (motor byl Piaggio s otevřeným variátorem a pryč dusítko výfuku) a to byl na svou dobu luxusní skůtr a lítalo to skoro 90, což je na padesátku mazec.
Vespy byly drahé už v té době. Je a byla to hlavně imageovka do města hlavně pro holky.
Vespa byla vždy drahá - protože stylovka a legenda.
Motoricky je bližší "maxiskutrum" od konkurence (ti mívají kolem 11kw, což je maximum pro B kategorii, běžné střední 125 mají kolem 7-9kw) a tomu odpovídá i cena.
Nevýhodu vidím v následujících:
- Velikost kol, konkurence běžně jezdí u středních na 14", některé maxi 125 mají i 15", což je zejména v Praze dost důležité, víme, jak kvalitní silnice máme :D
- Nejede to nijak zázračně za ty prachy, co mám takhle pár "dragrace" ze semaforů za sebou :D
- Vejdou se prý 2 helmy, ale kokosky, integrálku nedáš, do maxiskútru jo
- Homo efekt... ne nic proti, ale mne to nepříjde jako skútr pro chlapa, pokud nejsi hipster :D
Vespa se hodně zvedla co do jízdního projevu. není to tak dávno, co to bylo takové retropřibližovadlo, ale teď opravdu funguje jak má. Retrodesign jí sedí a je to skvělý městský skůtr, co se nebojí vyjet ani za hranice města. Hodně míří i na ženy, kterým nabídne spoustu barevných variant.
Cena je ale téměř nesmyslná, nicméně málo jich nejezdí, takže svou částr trhu, na který míří, mají.
Výkonově se sposouvá k hranici maxima (11kW). Určitě jsem rád, že mezi skůtry Vespa stále je, prodává a je vidět.
Pokud by se někdo rozhodoval poměrem kvality, ceny a užitnosti, sáhne asi po PCX.
Prosím o revizi a opravu ceny - myslím, že správný údaj by měl být 152 900 Kč http://www.vespa.com/…s-125-4s4v-2022/ . Můj bratr teď každý den jezdí na "tříkilu" z Prahy 5 na Prahu 4 do kanclu a já se mu nedivím, protože je to opravdu příjemný a rychlý způsob dopravy do práce. Na můj vkus je cena dost přemrštěná, ale je to "designový prémiový" produkt.