Novinky
Masívna domáca podpora a rast EV v Číne má aj temnejšie stránky.
Doporučujem článok a priložené video, umelé predaje zaregistrovaných a roky odstavených EV vyzerajú úplne ekologicky. :no:
- https😐/fontech.startitup.sk/…e-elektromobily/
Zaujímavé sú aj reporty Tesla, ktorá vyrába o 5-6% áut viac ako predá. Napr. minulý rok vyrobila podľa oficiálnych výsledkov o 78 tis. áut viac ako predala. ;-\
Doporučujem článok a priložené video, umelé predaje zaregistrovaných a roky odstavených EV vyzerajú úplne ekologicky. :no:
- https😐/fontech.startitup.sk/…e-elektromobily/
Zaujímavé sú aj reporty Tesla, ktorá vyrába o 5-6% áut viac ako predá. Napr. minulý rok vyrobila podľa oficiálnych výsledkov o 78 tis. áut viac ako predala. ;-\
:yes😒br />
To byl typicky manipulativni odkaz...
:no:
Stejne jako kdybych vyfotil vloni rozpracovany oktavky bez cipu a tvrdil, ze v Evrope nikdo nechce spalovaky...
To byl typicky manipulativni odkaz...
:no:
Stejne jako kdybych vyfotil vloni rozpracovany oktavky bez cipu a tvrdil, ze v Evrope nikdo nechce spalovaky...
To je soudruhu auto tak maximálně za 200 000, ale opravdu maximálně.
Chyba, Kefalín !!!!! Musítě uvažovať progresívně, ideologicky! 700 000 je správně, Kefalín !!!
Chyba, Kefalín !!!!! Musítě uvažovať progresívně, ideologicky! 700 000 je správně, Kefalín !!!
To je úplně jasné, ono je to vidět na prodejích třeba u nás, že to s cenama trochu přestřelili. Jedinou cestou, jak přimět výrobce k rozumu je prostě nekupovat 😉
tak BYD s evropským. Designově nemám výhrad. Jen nechápu, proč cena vyskočila o 100% oproti Číně.
Tak sme sa dopracovali.
30 tis. Eur / 710 tis. Kč = velice příznivá cena za auto s takýmito úžitkovými parametrami?
30 tis. Eur / 710 tis. Kč = velice příznivá cena za auto s takýmito úžitkovými parametrami?
Podľa proporcií je to viac mini MPV ako hatchback.
A pekné či nepekné, je to a ostane len Čína, ktorá nás pripraví aj o posledný suchý krajec chleba, a nebude ju to mrzieť.
A pekné či nepekné, je to a ostane len Čína, ktorá nás pripraví aj o posledný suchý krajec chleba, a nebude ju to mrzieť.
Aj v ČR sa chystajú dotácie, cca 400 tis. Kč/auto. Takže sa poskladáme všetci, aby automobilky s klesajúcim predajom a rekordnými ziskami mohli drahšie predávať bohatším firmám a jednotlivcom.
Pokrok. 😲
Pokrok. 😲
Je potřeba se podívat, kde a jak prodejní cena vzniká. Pokud vezmeme v úvahu prodejní cenu na domácím trhu, která dle insideevs je 106,800 CNY, tedy 323 tisíc Kč/ 13 700 Euro, pak je potřeba se ptát, jak vzniká nabídková cena 30 tis. EUR/710 tis. Kč. Odpověď je cena obdobných cen marketovaných na cílovém trhu. Za tuto cenu tedy "mohou" výrobci Enyaqů, ID a dalších EVs.
Zdroj: http😐/insideevs.com/…rs-market-china/
Zdroj: http😐/insideevs.com/…rs-market-china/
Doporučuji se podívat na videa nehod z Číny. Ta auta tam nemusí splňovat nic co musí v Evropě. To co se tady v Evropě snaží prodat je v podstatě úplně jiné auto.
Osobne si myslím, že s cenou 30 tis Eur významnejšie neprerazia.
- Ak by som mal potrebu kúpiť si porovnateľné ID3 za 40 tis. Eur, alebo BYD za 30 tis. Eur, príp TM3 za +- 40 tis. Eur tak mám v poradí jasno.
Ešteže túto potrebu nemám :-!
- Ak by som mal potrebu kúpiť si porovnateľné ID3 za 40 tis. Eur, alebo BYD za 30 tis. Eur, príp TM3 za +- 40 tis. Eur tak mám v poradí jasno.
Ešteže túto potrebu nemám :-!
Údajně patří zkrachovalé službě sdílení aut Microcity, která měla tisíce modelů Kandi 11, jak zdokumentoval čínský státní deník People's Daily.
Skús ešte iný pokus :-!
Celé pôvodné video sa točí okolo Neta V Pro, BYD e3 a Kandi K10. Všetko čisté elektro. Na konci je na chvíľu v zábere JAC Refine 3 - benzín. 😲
Ja nepoznám dôvod prečo sú tam odparkované, či má pán z pôvodného videa pravdu. Ale na toho vikinga čo si zdieľal radšej zabudni, lebo jasne klame. 😉
To, že sú spaľováky v Číne nepredajné je blbosť. Veľká väčšina sa stále predáva spaľovákov.
- Neta V Pro - elektro
- BYD e3 - elektro
- Kandi K10 - elektro
- JAC Refine 3 - benzín
Celé pôvodné video sa točí okolo Neta V Pro, BYD e3 a Kandi K10. Všetko čisté elektro. Na konci je na chvíľu v zábere JAC Refine 3 - benzín. 😲
Ja nepoznám dôvod prečo sú tam odparkované, či má pán z pôvodného videa pravdu. Ale na toho vikinga čo si zdieľal radšej zabudni, lebo jasne klame. 😉
To, že sú spaľováky v Číne nepredajné je blbosť. Veľká väčšina sa stále predáva spaľovákov.
- Neta V Pro - elektro
- BYD e3 - elektro
- Kandi K10 - elektro
- JAC Refine 3 - benzín
To jsou obraty, že bys mohl z fleku psát pro Rudé právo. 😒] Ano, ceny EV po několika letech konečně lehce spadly - zejména po zlevnění Tesly. Vlastnosti se zlepšují i u ICE. Jinak se žádné zázraky nekonají. Špičková čínská EV automobilka představila low-endový kompakt, který s velmi slabými parametry začíná na 30k EUR. To je tak nějak na úrovni mých očekávání toho, o kolik efektivněji dokáže elektromobilitu Čína proti Evropě, nebo jsem čekal i víc.
Tak určitě, ukaž mi spolehlivý elektromobil velikosti F1 / O1 za 50-100tis kč? To je totiž cena za poměrně zachovalou F1 nebo O1 😉
Cim budou jezdit?
Spolehlivym elektromobilem. :yes😒br />
Btw. jak bys situaci s levnymi EV z Ciny resil ty?
Dotacema na spalovaky?
😄
PS Prestan fnukat jak maly decko. Nikdo neni zvedavej na takovy ufnukanky, jako jsi ty. A radeji si zacni setrit na EV, at mas cim jezdit i v budoucnu. 😁
Spolehlivym elektromobilem. :yes😒br />
Btw. jak bys situaci s levnymi EV z Ciny resil ty?
Dotacema na spalovaky?
😄
PS Prestan fnukat jak maly decko. Nikdo neni zvedavej na takovy ufnukanky, jako jsi ty. A radeji si zacni setrit na EV, at mas cim jezdit i v budoucnu. 😁
Čína vyrábí v současnosti když ne lepší auta, tak rozhodně za danou cenu lepší auta než evropské značky.
Dávno není problém s kvalitou výroby a montáže. Otázka nakolik šetřili či nešetřili na materiálech, ale to ukáže čas. Každopádně evropské automobilky v tomhle šly s kvalitou úplně do háje, v podstatě zánovní vozy reznou všude tam kde oko běžného spotřebitele nedohlédne. K tomu Bio eko plasty, které po deseti letech budou rozteklé zbytky ....
V tomhle světě jako spotřebitel už mám jen jediný důvod proč upřednostňit evropské modely - a to je zázemí, servis a dostupnost ND. Ale i tohle se rychle mění.
Takže opět prognózuji - do pěti let tady 30% prodejů bude Čína. Nebo KG mobility 😒] A i tak český vozový park půjde jasně směrem Kuba :-! Už teď je hrozně vidět, jak vozový park stárne, a opravdu nevím čím budou lidi jezdit až jejich jedničkové Fabie a Octavie umřou. Protože dvojkové generace umírají už mnohem rychleji a trojky už jsou náročné na servis a opravy drahé.
Dávno není problém s kvalitou výroby a montáže. Otázka nakolik šetřili či nešetřili na materiálech, ale to ukáže čas. Každopádně evropské automobilky v tomhle šly s kvalitou úplně do háje, v podstatě zánovní vozy reznou všude tam kde oko běžného spotřebitele nedohlédne. K tomu Bio eko plasty, které po deseti letech budou rozteklé zbytky ....
V tomhle světě jako spotřebitel už mám jen jediný důvod proč upřednostňit evropské modely - a to je zázemí, servis a dostupnost ND. Ale i tohle se rychle mění.
Takže opět prognózuji - do pěti let tady 30% prodejů bude Čína. Nebo KG mobility 😒] A i tak český vozový park půjde jasně směrem Kuba :-! Už teď je hrozně vidět, jak vozový park stárne, a opravdu nevím čím budou lidi jezdit až jejich jedničkové Fabie a Octavie umřou. Protože dvojkové generace umírají už mnohem rychleji a trojky už jsou náročné na servis a opravy drahé.
Vieš k tomu pridať aj nejaký odkaz?
Ak ide o model Kandi 11 od Kandi Technologies, prečo sú na videu autá značky BYD? :-!
K tým je aké vysvetlenie?
Ak ide o model Kandi 11 od Kandi Technologies, prečo sú na videu autá značky BYD? :-!
K tým je aké vysvetlenie?
Tak rozdíly mezi vyrobou a prodeji není asi nic vyjímečného.https😐/www.autoforum.cz/…sveta-a-nebo-ne/
rychlost s jakou se stává nemožné realitou musí překvapit i optimisty v elektromobilitě.
To o čem se tu nejen v diskusích psalo jako o nemožném se stává realitou ne v řádu let, ale spíše v řádu měsíců.
Ceny EV padají stále dolů, vlastnosti se stále zlepšují, spotřeba klesá a prodeje stoupají.
Jak se k tomu staví hlasatelé toho, že je to nemožné z řad odborníků (zdravím pana Macka ), redakce (zdravím šéfredaktora SM) a diskutujících? 😊
To o čem se tu nejen v diskusích psalo jako o nemožném se stává realitou ne v řádu let, ale spíše v řádu měsíců.
Ceny EV padají stále dolů, vlastnosti se stále zlepšují, spotřeba klesá a prodeje stoupají.
Jak se k tomu staví hlasatelé toho, že je to nemožné z řad odborníků (zdravím pana Macka ), redakce (zdravím šéfredaktora SM) a diskutujících? 😊
Hehe - a teraz si predstav, koľko vozidiel majú vyrobené a nepredané automobilky na plochách fabrík, na cestách na ťahačoch, na vagónoch, u dílerov, v medziskladoch a v prístavoch, kde čakajú na nalodenie
Nevie niekto náhodou, čo je s Teslou - rozdiel medzi vyrobenými a predanými autami?
- 78 tis. za Q2 2022 - Q1 2023
- 56 tis. za Q1 2022 - Q2 2022
Rozdiel medzi výrobou a predajom v prvých 3 mesiacoch 2023 výrazne narástol. A to už boli tie extra zľavy.
Alebo sú oficiálne dáta automobilky tiež typický manipulatívny odkaz 😊
https😐/edition.cnn.com/…sales/index.html
https😐/ir.tesla.com/…t-fourth-quarter
- 78 tis. za Q2 2022 - Q1 2023
- 56 tis. za Q1 2022 - Q2 2022
Rozdiel medzi výrobou a predajom v prvých 3 mesiacoch 2023 výrazne narástol. A to už boli tie extra zľavy.
Alebo sú oficiálne dáta automobilky tiež typický manipulatívny odkaz 😊
https😐/edition.cnn.com/…sales/index.html
https😐/ir.tesla.com/…t-fourth-quarter
Jj, první vlastní, jinak jsem jich už dost projel, měl na delší dobu půjčené, atd.. Řekl bych, že se ID.3 z Německa je to lepší výkon/výbava/dojezd za tu cenu. Přemýšlel jsem ještě o Koně, která má lepší dojezd za podobné peníze, ale vnitřní prostor je celkem slabej, zvlášť pak kufr. Další je to, že má nabíjení jen 75kW oproti 125kW v ID.3. Koukal jsem i po novějších, třeba Opel e-Mokka, ale tam je dálniční bezpečný dojezd do 140km, "potřebuju" auto s dálničním dojezdem někde kolem 200km+, abych se při cestě do HR nemusel přizpůsobovat, protože takové zastávky dělám běžně a jestli stojím 15, nebo 25 minut už není rozdíl.
No, dají se sehnat kolem těch 600k, já na přelomu roku plánuji jeden takový dovézt pro sebe. 😊 Proč je hromadně prodávají? Přišel facelift, ještě k tomu s lepší technikou a nějakými úpravami, software v3.5, který asi nepůjde přidat do starších. Navíc, ID.3 je na mobile.de v německu cca 1700ks, ale prodalo se vyšší desítky tisíc, možná kolem 100tis.
Díky, takže jeden, síce nie ročný, ale takmer 2,5 ročný, a nie výborne vybavený.
Ale inzerátov za 700 tis + je veľa. :yes:
Zaujímalo by ma prečo ich tak hromadne predávajú, keď je EV tak super.
Ale inzerátov za 700 tis + je veľa. :yes:
Zaujímalo by ma prečo ich tak hromadne predávajú, keď je EV tak super.
Vieš mi prosím poslať nejaké konkrétne odkazy výborne vybaveného ročného ID.3 150kW pod 600 tis. Kč?
Chceš mi dať peniaze na drevo.
Potom zasa účet do vrecka?
Sme stále v diskusii o autách? :-!
V pohode, sranda musí byť, pekný deň prajem :yes:
Potom zasa účet do vrecka?
Sme stále v diskusii o autách? :-!
V pohode, sranda musí byť, pekný deň prajem :yes:
Až na to, že tu nejde o matematický zlomok, ale o slovo vo význame odštiepok, úlomok, útržok. Takže logicky čakám minimálne polovičnú alebo ešte nižšiu cenu.
Stačí třeba použít levnější plechy, místo vysokopevnostní oceli nějaký horší materiál a hned ušetříš, ale konstrukce se nezmění.
Před nějakým časem byla trochu více sledována anabáze Hyundaie v SSA, kde firma trpěla jakýmsi útlumem poptávky. Auta měly zaparkována všude možně okolo ramvejí jakýchsi letišť. Prý výborná je poušť, protože tam auta netrpí tím, že na ně prší.
Objasnění celé záležitosti je v odkazu níže. Nejzábavnější na tom je, že většina záběrů v původním virálním videu nakonec zobrazuje odstavená a v Číně již prakticky neprodejná benzínová auta. 😁
https😐/youtu.be/_lrpkV2XaJA
https😐/youtu.be/_lrpkV2XaJA
Díky za konkrétny odkaz k iným automobilkám. :yes:
Pozerám, že VW a Toyota majú odchýlky do 2,5%. S oveľa komplikovanejšou distribúciou áut k zákaznikovi (díleri), neporovnateľne rozmanitejšou ponukou a možnosťami individuálnej výbavy.
Prekvapuje ma odchýlka viac ako 5% u Tesly, ktorá má jednoduchú ponuku 2 hlavné modely v niekoľkých farbách, minimum voliteľnej výbavy, predáva priamo bez predajcov.
Pozerám, že VW a Toyota majú odchýlky do 2,5%. S oveľa komplikovanejšou distribúciou áut k zákaznikovi (díleri), neporovnateľne rozmanitejšou ponukou a možnosťami individuálnej výbavy.
Prekvapuje ma odchýlka viac ako 5% u Tesly, ktorá má jednoduchú ponuku 2 hlavné modely v niekoľkých farbách, minimum voliteľnej výbavy, predáva priamo bez predajcov.
Hehe, len sa pýtam či niekto nevie kde zaparkovali tých 78 tis áut.
Je to divné, vzhľadom na to, že Tesla vie dodať auto veľmi rýchlo, že im niekde visí toľko áut a rozdiel rastie. Sú nedokončené, chybové, alebo ich musia skladovať kvôli nízkemu dopytu?
Je to divné, vzhľadom na to, že Tesla vie dodať auto veľmi rýchlo, že im niekde visí toľko áut a rozdiel rastie. Sú nedokončené, chybové, alebo ich musia skladovať kvôli nízkemu dopytu?
Chcel by som vedieť, keby som ti dal na drevo 40-tisíc €, aké auto by si si kúpil?
Žeby ľahko ojazdené BMW na naftu?! 😉
Žeby ľahko ojazdené BMW na naftu?! 😉
WinDiesel - przníš klasiku. Správne má byť😒br />
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým "levný elektromobil"?
Ano, je příznivá, zvlášť ve státech, kde je dotace. V Německu to budou mít za 500k, tedy jako vybavenou Fabií, s vlastní FVE pak budou mít auto, kde nemusí utrácet za benzín. Roční vůz z DE bude tak za 400k. Už dnes se tam prodávají výborně vybavené 150kW ID.3 pod 600.
V Německu je to s dotací 6750€ stejně drahé jako Polo.