Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Cena ojetých elektromobilů je dvojnásobná proti autům se spalovacím motorem

9 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co, kde je ta dostupná elektromobilita?!? 😒] 😒]

Cena dvojnásobmá, dojezd poloviční. Náklady na budoucí výměnu baterie násobně vyšší než u spalováku i kdyby mě čekalo vše od repase turba, DPF, močoviny, SCR... Cena za kWh je 6 Kč, takže 6x20 jsme na 1,20 za bkm. Nafta stojí 35, takže 5x35 jsme 1,75 na bkm. A to se nebavim že budu s EV muset na supercharcheg za úplně jiný prachy...

Takže kde že je ta výhodnost EV??? 😒] 😒] 😒]
Avatar - Stejsn
Stejsn
co je napsáno v titulku: cena ojetých elektromobilů je dvojnásobná proti spalovákům, nikoliv že cena ojetých spalováků je poloviční. Čekalo se, jak o ojetá fosilní auta přestane být zájem a proto budou laciná. Opak je pravdou.
Avatar - eLzyx
eLzyx
záleží na tom, s čím to srovnáváš. Já třeba zásadně s výkonnějšími benziny, protože diesel snesu leda u dodávky (i tu mám v benzinu).
Zvažoval jsem proti Tesle třeba Volvo V60 T8. To má s mojí nohou a použitím spotřebu kolem 8 litrů (s klasickým pětiválcem jsem jezdil za 13). Auta si nechávám dlouho, takže počítejme s 200k km.
V60 spotřebuje benzín za 600k Kč (počítám s 38kč/litr, protože nejezdím jen v ČR). Tesla nula za elektriku, ale dobře, počítejme s 7Kč/kWh. A se spotřebou 23kWh/100km. 322k Kč za elektriku.
Dále servis. Vynechejme podvozek a brzdy. Motor co 15k km olej a filtry, 4000Kč, co 60k km olej v automatu, 15k Kč. Celkem tedy 50k za olej, 45k za automat. Plus aspoň 2x svíčky, 1x rozvody, tedy dohromady dalších 20k. Celkem 115k Kč za servis navíc.
Úspora 400k Kč za 4-5let. Mi to nepřijde úplně marné. Navíc to úspora může být i větší. U BEV máš možnost dobíjet z vlastní FVE (počítejme 2Kč/kWh, resp. 4Kč průměr i s veřejným dobíjením), nebo nemít takovou užranou bestii jako mám já, ale jezdit s TM3 za 18. Pak je to za 144k Kč, takže úspora proti PHEV Volvu je 570k Kč.
Pořizovací i zůstatková hodnota podobná, výměnu baterie neřeším, protože buďto ta auta dříve prodám, nebo když je dojezdím, tak budou mít 600k km.
Lubo
Veľmi by ma zaujímal vývoj zostatkovej hodnoty porovnateľných jazdených ICE a BEV v čase. Neviete o nejakej štatistike?
Lubo
Priemerný nájazd 23 710 km za 3,5 roka = 6774 km / rok. Takže auto na občasné jazdenie a do mesta. Náklady na km nie sú v takomto prípade o cene paliva. Príklad ak auto stratí hodnotu 100 tis Kč/rok a prejdeš 6774 km, tak len to je 15 kč/km + palivo, poistenie, údržba.

Či je to ekologická voľba má už takmer každý svoj názor a existujú výskumy z rôznych pohľadov (nielen lokálne/globálne emisie, ale aj používania kovov, chemikálií a energie na výrobu).
Za mňa vyťažiť toľko zdrojov kvôli priemerným 564 km mesačne :no:
Je zrejmé, že sú to prevažne druhé a tretie autá do rodiny, k dieselu, alebo benzínu. Málokto ich používa ako plnohodnotné auto.

Určite sme ekologickejší s jedným ICE, ako niekto kto si kúpi BEV ako druhé auto do rodiny.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Takže se mnou souhlasíš? Super. 400k Kč je docela balík a protože Tesla je levnější jak Volvo V60 T8, tak jo, super. Dokonce ztrácí i pomaleji na hodnotě. Mi moje Tesla dokonce vyjde tak, že se za 200k km sama zaplatí.

Dále - není nesmysl kupovat na 50k km benzín. Naopak. Pokud jezdíš taková kvanta kilometrů, tak je potřebuješ jezdit spolehlivě a komfortně. Což diesel neposkytuje. Hlučný, mizerný rozsah otáček a ještě náchylný na kvalitu paliva a zacházení.

Výkon musím srovnávat, protože prostě výkon požaduji. Ti na nějaké Fábie kašlu. Stejně tak na omezené VW. A chtěl bych ten stejně výkonný spalovák lepší než Tesly nebo Tyacan vidět.
cjoctavian
:yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi nejel s dieselem asi tak.... 30 let viď? Jinak bys nepsal takové pí*oviny :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Úspora 0,4M i v tvém pojetí tě nezajímá? Pak se nebavme racionálně, ale rovnou ideologicky jako EK a zelení ekofašisté...
0,4M je totiž třeba 25% pořizovací ceny vozidla a s následným prodejem je to možná 50% i více z amortizace. A jestli ti tohle nepřijde jako argument...
A to podotýkám, že na 50+ tis. km/rok je nesmysl kupovat benzín. Takže tím jsme opět u iracionality tvojí volby.
Další věc, která se běžně demsgogicky používá je právě ta potřeba srovnávat s výkonnými vozy. Přitom je to absurdní nesmysl. Ano, EV má lepší pružnost i zrychlení 0-100 a je to rozhodně klad. Ale to absolutně neznamená že se mají srovnávat se stejně výkonnými spalováky! Protože spalovák obdobných parametrů bude výrazně lepší řekněme nad dálniční limitem ČR a taky neříkám, že Enyaq RS se má srovnávat s Fabií MPI protože maximalka je 170 kmh ... 😁 :-!