Když se zamyslíme nad "Ukázalo se, že výroba čistě elektrických verzí vyprodukuje až o 70 % více oxidu uhličitého než výroba spalovací varianty. Pomocí jednoduchých výpočtů bylo stanoveno, že pro „vyrovnání“ tohoto rozdílu musí majitel plně elektrického SUV ujet asi 77 248 kilometrů." a podíváme se na statistiky z Holandska na to, při jakém kilometrovém proběhu se auta průměrně likvidují, tak při průměru 450k km životnosti se EV z pohledu CO2 vyplatí zhruba pětinásobně. Jinými slovy - je to jako kdyby jezdilo na téhle planetě 5x méně spalováků.
Ono to bude ve skutečnosti ještě lepší. Protože Volvo počítalo jen výrobní CO2 náklady. Ale nepočítalo náklady na udržení spalováku na silnici - CO2 náklady na výrobu a recyklaci olejů, svíček, rozvodových sad, případně i brzd (mění se 2x častěji jak na EV).
Určitě někoho napadne - ale co výměna baterie? To je stejná otázka, jako jestli někdo bude dělat v 500k km generálku motoru a převodovky. Někteří možná ano, ale spousta aut skončí ve šrotu a budou nahrazena novějšími.
Ty zase meleš páté přes deváté.Na to jste vy elektrodementi odborníci.Celá společnost vám dotuje ten kosočverec na kokech a vy si leda otevíráte své nenažrané huby.Banda zlodějů, nic víc.Měl by jsi se zajímat o celek, a né jen o to co se ti líbí!
Tohle je jen trešnička. https://youtu.be/Z8CjbxW-llQ
A kde je zbytek, tak o tom raději pomlčíme, ty chytráku z baterkou místo mozku.
a je k tomu nějaká statistika? taky jsem slyšel, že vydrží max 5 let a pak umře. A taky se to nějak neděje.
Je to čerpáno odněkud, nebo jen z palce?
Pokud nemám k tomu podklady, tak se radší zdržím soudů.
Boli by sme radi, ak by to bolo len o emisiách. Medzinárodné štúdie a kalkulačky ako GreenNCAP spočítajú, že EV oproti ICE ušetrí 20-30% emisií za 15 rokov pri porovnateľnom nájazde (15 tis km ročne)
Najhoršie sú na EV na krátke jazdy, tie sú ešte aj z hľadiska “blbých” emisií horšie. A väčšinou dopĺňajú domáce ICE ako 2. / 3. auto v rodine. To sú mi ale ekológovia.
Problém vnímam, že sa propagácia EV zameriava len na emisie, aj to deklarujeme nulové. Nezohľadňuje sa často, že za posledných 6 rokov sa vyťažilo toľko zeminy a rudy ako za celé 20. storočie. S tým spojené chemické spracovanie, toxíny, atď. A bude to len horšie.
Nikomu EV neberiem, ale spása oproti ICE to teda nie je. Je to biznis.
Došiel som k rovnakým záverom ako Rowan Atkinson.
- "Je smutné, že ponechať si svoje staré benzínové auto môže byť lepšie ako kúpiť si EV. Existujú rozumné environmentálne dôvody, prečo ešte nepreskočiť (k EV)"
- "Priatelia s ekologickým svedomím sa ma ako automobilistu často pýtajú, či by si nemali kúpiť elektromobil. Mám tendenciu tvrdiť, že ak je ich auto starý diesel a veľa jazdia v centre mesta, mali by zvážiť zmenu."
Uložení energie z OZE? Kdy? v létě? v zime OZE nedokáží vyrobit ani tolik energie, potřebné prosvícení a topení domů + pro průmysl :-):-):-):-):-):-):-):-)
Baterie v EV lze pouzit pro ulozeni energie z OZE ktera je pak pouzita pro jizdu a nebo , a v tom je velka budoucnost, pro napajeni domu atd. vcetne regulace odberovych spicek.
To omezuje potrebu palit fosilni paliva pro vyrobu elektriny po vetsi cast roku. Tim se omezuje produkce CO2 i ostatnich emisi.
Takze ve vysledku EV nesetri emise jen behem jizdy, ale zaroven omezuje i emise z vyroby elektriny.
Pro predstavu. Jiste si v lete taky netopis. Nebo snad jo? Proc bys teda v lete delal elektřinu z uhli kdyz ji muzes mit ze slunce