Mnichovská automobilka letos představila již osmou generaci pětkové řady, která si celkově připsala již deset milionů prodaných kusů. Připomeňme si, jak se tato řada vyvíjela.
Já těmi pětkami jezdím 25 let, teslu jsem otestoval nenáhodně, a ne jednu a ne jeden typ, a horší výrobky ve vztahu cena/kvalita jsem mezi auty snad neviděl.
5er se v průběhu let dostala do pozice etalonu vyšší střední, gen. G30 je ale bohužel tečkou za tímto vývojem. G30 je nejlepší pětka ever, perfektní design,ergonomicky téměř dokonalé, jízdně auto s přesně namíchaným mixem agility a komfortu a naprosto špičkovými pohony.
Nástupcem je auto rezignující na základní designovou linku pětky, zvenku je to hamatná "moderna", uvnitř kolotočářská lištosvítící "moderna" měnící dokonalou ergonomii v otravný patlací standard dneška. Nabídka pohonů bídná, sázka na "i" zjevná, jestli to bude prodejní úspěch, bůh suď, já tuhle generaci vynechám.