Hamunko čuráčku, napiš mi taky něco hezkého do SZ na dobrou noc. Dávám svůj účet v sázku, jestli nás redakce zablokuje oba tak mi to za to stojí ty ***.
Prečo nie? Väčšina nehrdzavejúcich ocelí dokáže hrdzavieť docela dosť - hlavne v prípade zváraných konštrukcií v miestach zvarov. A tiež v prípade, že povrch dielov z nerezu neudržuješ. Trvá to dlhšie, ale korózia nakoniec príde.
Na to už přišli soudruzi v Eisenachu před víc jak 50 lety, když vypustili do světa W 353. V centimetrové škvíře se nějaký ten milimetr lépe ztratí, to je cesta pro Teslu. :-) A nevěřím, že i kdyby byl Cybertruck vybroušenej jako diamant, že by v nějakém vesmíru sbíral vavříny na soutěžích elegance.
Ten v textu zmíněný screenshot emailu je tady: http://www.thedrive.com/…-in-leaked-email
Doplněno: V emailu nevidím nikde konstatování o "otřesném spasování", pouze apel na přesnost výroby: "Když to dokáže LEGO a plechovky od limonád, které jsou velmi levné, dokážeme to i my." Doba hájení/nadšení i u Tesly pominula, je potřeba srovnat očekávanou hodnotu pro uživatele s pořizovací cenou.
Obludné, těžké, odporné, debilní, neaerodynamické a extrémně nebezpečné "auto" od psychopata pro psychopaty.
Doufám, že evropské úřady neschválí provoz této zrůdnosti už jen z důvodů ochrany chodců i když ani v autě se s tím nechceš srazit. To už radši potkám Scanii.
když máš NULA znalost techniky a teorie + NULA praxi = zkus nejdřív (aspoň) číst a až pak VYSÍLAT své ZÁVĚRY potavené na VYMYSLEL SEM SI
nebo si něco prostě půjč a projeď = stačí Tesla 3 nebo klidně i KIA https://www.garaz.cz/…rsporty-21005918
je to asi jako stará ruSSácká CRT https://aukro.cz/…-1962-6985810168 vs ve všech parametrch lepší (a s MENŠÍ SPOTŘEBOU!) https://scioninteractive.co.uk/product/q950tr-98-qled/
Já mluvím hlavně o fyzice. A ta platila v pravěku, za Nera, za Karla IV., za Stalina a platí i dnes. Osobní názory nějakýho euroúředníka jsou mi taky u pjdele.
u XM částečně SOUHLAS, u toho https://fdrive.cz/…echna-kola-10209 si teda (hodně) nejsem jistý (už brzy) uvidíme ale tam to vidím spíš NAOPAK viz já 09:O5
1) o JAKÉ konkrétně FYZICE? i když nejsou ještě data, tak pro Cybertruck budou platit stejný z fyziky vycházející výhody, co pro všechny ostatní BEV (který tady píšu furt dokola)
2) EUROúžedník - má s naším EUropským zaostáním v BEV za amerikou a asií - společnýho co?
3) viz 1 asi to bude nejdynamičtější nejlíp jezdící pick-up - proč by neměly obecný TECHNICKÝ (když chceš FYZIKA) pravidla co platí pro auta na ropu vs elektřinu (technicky i ekonomicky lepší = není moc o čem, proto je FASCINUJÍCÍ léta trvající psaní praxe i technické i ekonomické teorie neznalých = že TO LEVNĚJŠÍ VÝKONNĚJŠÍ S LEPŠÍ STAVBOU AUTA = teda ROZHODNĚ NE :-O:*):D:-!:-[]
Víš to ty zmmmde? Co kdybys to otestoval na vlastní kůži, ty v nějakém menším autě přímo do čumáku Cybervraha? To by se ti asi nechtělo, že.
takže tady budeš nad Cybervrahem onanovat do kolika mrtvých? Bude ti stačit jeden, dva, tři, 50?
***.
Koukám že laťka úrovně diskuse na auto.cz leze stale níže. :-(
PS: trochu paradox je jaký je zde, nejen od Windiesla, strach o kolemdoucí a nějak se zapomíná na to jak nejen dieslova auta kolem sebe šíři jedovaté a rakovinotvorné emise které kolemdoucí vdechují celé dny a životy.
PS: zkus přepnout na další nick - dneska jste mi na základě SVĚT NENÍ PO MÝM přáli SMRT zatim jen dva
NEJlepší byl teda ryccardo - kterej mi ironickej souhr RUSKEJCH HOAXŮ z Štastnýho pondělí poslal do mailu - ŽE TOHLE SOU FAKTA a S TÍM ON SOUHLASÍ!
jen (OSUD FAKT MILUJE ČERNEJ HUMOR :*) ) překroucenou verzi bez toho Jindřicha Šídla vysvětlení, ŽE TO JE IRONIE a SOUHRN pravých ruSSkých HOAXů - tohle TĚŽKO PŘEKONÁ
Kdo šíří dezinformace, je dosti zaostaly v přemýšlení. A hodnotit něco takového jednoduchý clovek opravdu není objektivně schopný. Já netvrdím, že to není pravda co píše, jen to, že jednoduchý člověk důvěřujíci dezinformacim není zpravidla schopen pochopit ani složitější problémy.
myslíš ŽE TY JE NECHÁPEŠ i když jsou to odkazy na (úroveň) Akademii věd (v tomhle případě NAPŘÍČ PLANETOU a už DESÍTKY LET) a podobné zdroje. = a já z nich ne a Ne a NEustoupit - na tvůj :-O:D
Na tyhle pamrdy nemá smysl reagovat. To je totiž nejvíc deprimuje, když o jejich úchylky nejeví nikdo zájem.
Redakce na to sere a není schopna reagovat a tak to je na všech ostatních.
Na Hamunu to platí stejně. Kdykoli mu začne někdo oponovat, tak je z toho 234 debilních příspěvků, který nejdou přečíst.
někdy to je docela dřina - zlo ne a Ne a NE ustoupit - asi jako tady VĚDECKÁ KOMUNITA planety už dekády, vs paní z pojišťovny (komentáři napříč obory VELMI AKTIVNÍ - a VĚTŠINOU JÍ VYCHÁZÍ ONI JSOU MIMO JÁ VÁM TO VYSVĚTLÍM - hele JSOU TAKOVÍ co věří jí :-O:*)
tohle je VELMI HLOUPÝ a TRAPNÝ = když je na tom 99% shoda odborníků napříč planetou :D
takže PROČ věřit Klausům apod. (nebo týhle pojišťovačce - viz já 8:33) když jsou tu obecné závěry odborné části společnosti. Jinak PROČ věřit nějakýmu ukecanýmu amatérovi "odborníkovi na všechno" a ne.. tomu oboru?
Hendlíku, zkus pochopit, že když na internetu někdo napíše, že modrá je zelená tak druhý den ti Google najde 1000 sajtů, kde se bude psát, že modrá je zelená. Ty hňupe.
Nie, neverím. Popísalo sa už tony kde-čoho, mnohé z toho nie je pravda a nikoho to nekašle. Našťastie to ani nie sú veci, ktoré by som mal a chcel riešiť, takže starosť s tým, čo je pravda a čo nie, nemám. ;-)
ty tu BLBOST HRAJEŠ nebo je to od tebe projednou FAKT REALITA SKUTEČNOST :-O:*):D:-!:-[]
nebo si myslel teorií KECŮ BLÁBOLŮ pojišťováků a dalších plácalů co o tom mají NULA dat + NULA znalostí co maj vůbec posuzovat = takže jejich závěry maj hodnotu... NULA ;-)
je JEN závěr(y) vědecké komunity CELÉ PLANETY a trvající DEKÁDY = FURT STEJNÝ. a pak pojišťováci a Klausové apod.
a protože problematice rozumíš NULA (tak jako ta pojišťovačka a ten Klaus a dalších 99%) tak je to JEN "VOLBA" = jestli odborníci oboru NEBO ti klausové a pojišťovačky atd
tohle bude drsný (a tvá otázka je jasný přímá - přesto NA NĚ NEfungující) má to logiku - jen z jejich pohledu ale má ONI CHTĚJÍ aby ona měla pravdu (to je jejich "logika" :-(
je to jako BEV vs ropáky = i když už (jim) to začíná (fakt) "drhnout" NEMŮŽOU teď říct AHA CELÝ LÉTA SEM ŘÍKAL BLBOST(i)
takže tipuju, že popírat změny klimatu budou "navždy" = ostatně krásně to před nedávnem "změnili" z NEJSOU na aktuální JSOU ALE STEJNĚ TO NEMŮŽEMe už OVLIVNIT :*)
Hlavne je to poriadna kravina. Reálne nie je možné čokoľvek okrem ložísk, lineárnych vedení a podobných špecialít vyrábať v presnosti do 1 mikrónu, po našom do 1 stotiny milimetra. Taktiež by to nikto nezaplatil, resp. pokus o takú výrobu. Kto niečo také vyhlási, nemá o materiáloch, výrobe a výrobných procesoch šajn.
Okrem odfláknutej výroby a montáže, ktoré majú na celkový výsledok vplyv, môže ísť aj o odfláknutý návrh. Pri veľkých celkoch, akým automobil je, treba venovať mimoriadnu pozornosť toleranciám a presnosti umiestnenia každého dielu, a zároveň ich vzájomným interakciám. Tolerancie pri viacerých za sebou idúcich dielov sa samozrejme spočítavajú a pokiaľ cez ne ide jeden veľký diel, môže sa stať, že je nečakane väščí alebo menší, ako zvarenec alebo celok pod ním. Niekedy stačí jediný nepresný diel, alebo na jednom mieste zle navrhnuté tolerancie, a a rozhodí to veľký celok. Dať potom taký výrobok dokopy, nájsť chybu a opraviť chyby v konštrukcii, je veľká a vôbec nie ľahká práca.
"...do 1 mikrónu, po našom do 1 stotiny milimetra..."
Noze mi prezrad, kde to zijes, ze tam mate take divne jednotky dlzky? Ja len ze som presiel kus sveta, ale vsade jeden mikron bol jedna *tisicina* milimetra...
A ty si retardovaný chudák. No čo, nemôžu byť všetci dokonalí. Zdá sa, že palcovanie ťa uspokojuje. To máš šťastie, nie každý môže robiť čo ho naozaj baví. :-[]
Píše sa o rozmerových odchýlkach a tie špáry sú docela viditeľné, takže až tak mimo to nebude.
A pokiaľ pán Musk ako príklad uvádza Lego alebo plechovky, tak je jasné, že absolútne netuší o čo beží. Nech sa venuje tomu, čo vie robiť, toto je práca pre technikov a konštruktérov. Ovšem keď s nimi zaobchádza tak ako so zamestnancami bývalého Twitteru, tak sa "kvalite" ich práce ani nedivím.
Sorry, ale v pripade tohoto komentu by ses mel chytnout za nos. ;-)
Tesla je nejvetsi inovator v automotive za poslednich sto let.
Ma odlevane cele casti podvozku.
Zrovna Cybertruck je vyraben zcela prevratnou technologii ze specialni kosmicke slitiny nerezu!
Tesla ma nejvic automatizovanou vyrobu.
TMY je nejprodavanejsim modelem auta sveta - bez ohledu na pohon!
A zadny pitomy sparovani prvnich Cybertrucku na tom nic nemeni.
Chlape, ty už tiež premýšľaš riťou a nie hlavou.. Raz sa z toho Muska poserieš. Človek, ktorý vyhlási, že všetky diely musia byť vyrobené s presnosťou do 10 mikrónov, a za príklad dáva Lego a plechovky, nevie o strojárine nič. A podľa tvojich komentov ani ty nie.
Vidím to skôr na PR. Hrúbka plechu je asi posledná vec, ktorá by mohla byť vážnejším problémom. Rozhodne nie takým, aby bolo treba vyťahovať stotiny milimetra.
https://www.tesmanian.com/…inlesssteelalloy
Nerezová ocel AISI 304 se sníženým obsahem uhlíku (ještě lepší svařitelnost)
AISI 304L nebo jinak 1.4306 není nic superspeciálního. Běžná AISI 304 je nejpoužívanější nerezová ocel v průmyslu. Třeba AISI 316 je odolnější, ale také o dost dražší.
Ale je fakt,že na auta ji nikdo jiný nepoužívá.
Reading between the lines, the “30X” isn’t supposed to mean 30 times more, rather it looks like a nomenclature used for 300-series stainless steel that is hardenable only by cold-rolling methods. Thus, this is likely going to be a blend or variation of 300-series stainless steel, which isn’t that uncommon in the industry.
Whether or not it will be used on Cybertruck is yet to be seen.
Heled, ja nejsem zadny materialovy expert. A neznam dostatek detailu. Ale podle toho, co jsem doposud cetl, ma Cybertruck prevzit slitinu vyvinutou pro raketove motory.
Mne predevsim vadi urazky Muska / Tesly kvuli hloupymu slicovani, kdyz je zde rec o uplne prevratne nove technologii vyroby aut!
Realita je presne opacna od nazoru Travela. Nikdo nepouziva pokrokovejsi (a prevratne) technologie nez Tesla.
Tady je prohlaseni techniku Toyoty na adresu TMY: https://insideevs.com/…own-work-of-art/
Toyota Engineers After Tesla Model Y Teardown: "A Work Of Art" :yes:
Technici Toyoty maji na Muska a jeho strojirenske schopnosti evidentne zcela jiny nazor nez Travel...
Je velke prekvapeni, ze vetsina petrolheadu povazuje za nejdulezitejsi spary. A jeste jen spary Tesla.
Kde je vlastne u dnesnich ICE aut ta zabava? Automaticka prevodovka, motor vyladeny na plochou krivku momentu a s turbem ktere sebou nese prodlevu.
S tim je jako radost jezdit?
A tech par zajimavych aut umira na nezajem kupcu. Vedou SUv coz je jizdni tragedie.
Ano urážky Muska nejsou na místě, fakt dokázal tolik, co hodně málo lidí v histori.
Ale to srovnávání malé plechovky z tvárného hliníku a velkých dílů auta, z materiálu, který se hůře tváří ( přesnost 0,01mm) je nesmysl. Když přidáš řád, tak to stejně nikdo okem nepozná. Traveldrive to vidí naprosto reálně Je to PR, jak je vytvářen přehnaný tlak na kvalitu, ale nereálný.
Neubezpečuj ma o tom, o čom nemáš ani šajn. Tvoja viera mu rozhodne schopnosti nepridá. Musk jednoducho trepal do vetra, vypustil do sveta kravinu, ktorá nemá s realitou nič spoločného.
Je mi fuk, čo všetko Musk vie. Ale teraz je skrátka mimo a ty tiež.
DonVito
Podľa čoho si taký presvedčený o Muskových schpnostiach? Dokázal veľa v obchodnej a marketingovej sfére, ale že by sa prezentoval ako výkonný technik alebo konštruktér...?
Travele,staci ked sa objavi v diskusii zeleny dusevny kripel a hned kazdy kto nesuhlasi z jeho chorymi nazormi dostane vela minusov.Zato svojim nickom a podobne zmyslajucim dusevne chorym 76 pohlavnym jedincom velmi rad nadeli palce hore :D:D:D