Britská značka mini představuje novou generaci základního třídveřového modelu, který se historicky poprvé bude prodávat pouze s čistě elektrickým pohonem. Novinka je stylovější, minimalističtější a láká na tradiční DNA značky.
že dělají EV je fajn, ale že neponechají zároveň ICE aby byl výběr je podle mě hrubá chyba. Minimálně jednu další generaci aut je potřeba ICE zachovat. Letos jsem strávil několik týdnů v UK (hlavní trh pro Minj) a nadšení pro EV je tam zhruba na úrovni ČR a s každým km od Londýna prudce klesá, třeba ve Skotsku mi přišlo, že je menší hustota nabíječek než v ČR. Tihle miníci se tam zdaleka nepoužívají jen na cesty po městech, ale běžně mastí po dálnicích stovky mil. Navíc ty parametry EV jsou velmi slaboučké, nabíjení 75/95 kW je v roce 23 sto let za opicemi a deklaraci, že na 40 kWh baterku někdo ujede přes 300 km může věřit jen blázen.
Suhlas... tiez neviem co chcu niektore automobilky este dalsich 10 -12 rokov predavat ( ford fiat, coskoro uz aj renault ) ked spalovaky uplne uz ignoruju... povedzme taky vw ma id.3 ale nadalej aj golfa... kdezto klasicky megane je uz pomaly ale isto v haji... a ten elektricky bude len dalsi ev prepadak ... navyse znacke nic nezarobi ... este bude zaujimave sledovat v eu posun yonga mg ci dacie prave na ukor nejednej automobilovej legendy... ( ford renault fca ) ktore to vobec neodhadli co sa stale este predava a co aj zaraba ...
Strategie Renaultu je mi záhadou. Mégane si získal reputaci fajn auta za dobrou cenu, tak udělají menší elektromégane, nacení ho tak, aby si to nikdo nekoupil, a původní Mégane nechají pomalu umřít? Hmm.
oni si prostě myslí, že ti lidi budou tak moc chtít minicooper, že ho vezmou i v elektrice, a to ve stejných počtech jako se spalovákem
kdyby nabídli spalovák, ev by si nikdo nekoupil, tak to zkouší a po čase s brekem nabídnou i spalovací verzi
to už tu bylo několikrát :-)
Mne prave mini cooper evokuje spalovaci zabavny hatch... to proste nie je nejake neutralne zoe ani nebude... vodici mini podla mna ani netuzia po jeho elektrickej verzii...
Ale kulový, Mini Cooper se kupoval právě kvůli slušnému motoru v koncepci lehké motorkáry. I ta původní 1.6 85kW v 1G jezdila skvěle :yes: Kdo by chtěl jezdit s 300kg baterek navíc, když se sportovní jízdou budeš mít problém vidět dojezd 200km :no:
Vždycky se nějaký trouba najde, kdo jim na to skočí a nechápe, o čem bylo jméno Cooper ;-) Rozhodně ne o 200kg navíc (pominu-li mizerný dojezd a Vmax 150kmh)...
Ale koupit si ho samozřejmě můžeš, pokud máš zbytečný milion ;-)
Čím dál větší kolotoč. Čím dál věští nevkusnost....
Neměl být náhodou středový kulatý display větší než volant? Zdá se mi nějaký podměrečný ten display....
A baterie místo běžného pohonu? Má tohle smysl vůbec kometovat?!?
Za mě vlastně spokojenost. Tím že to je EV tak prodeje budou marné. Takže aspoň té obludnosti a nevkusu nebude tolik vidět.
Uz vis, zda jsou EV slepa ulicka nebo zda jsou cinske automobilky skutecnou hrozbou proto, ze vyrabi schopna EV? :D
https://asia.nikkei.com/…ers-with-EV-push
China's BYD breaks into world's top 10 automakers with EV push
Tesla rival beats Mercedes-Benz, BMW in sales in first half of 2023
Mne se tohle Mini libi. Vcetne jeho pohonu samozrejme.
Spravna cesta.
V tom s tebou souhlasím. Ale pořád to naráží na užitnost a dojezd a opravdu se málokomu chce otravovat s dobíjením každý den. A málokdo použije auto za mega jen jako posunovadlo na pár km do a z práce....
Elektro je fajn, jen pořád naráží na to samé - dojezd a dobití. U některých aut navíc hmotnost, se kterou se neumí popasovat podvozek.
Jakmile bude mít mini dojezd reálný 600km a do fullu nabiješ za 10 minut tak po benzínu sáhne už málokdo. Do té doby je to nesmysl. Jezdil jsem s tím a děkuji, nechci. A pokud ano, tak za cenu spotřebiče a ne auta.
https://www.reuters.com/…year-2023-08-16/
Chinese battery giant CATL(300750.SZ) on Wednesday launched a fast charging lithium iron phosphate or LFP battery capable of running 400 km (248 miles) on a 10-minute charge.
Ano, levne baterie s nabitim za deset minut uz se zacnou vyrabet na konci tohoto roku.
Já si třeba nemyslím že dojezd dnešních EV je nějaký zásadní problém. Ale co zásadním problémem je, je rychlost - spíše pomalost - dobíjení. Určitým způsobem toto řeší pouze Nio, a tam je to opět o dostupnosti tohoto řešení.
Jestli mě ale nějaký eurohujer chce přesvědčovat že obligátní půl hodiny dobíjení z 20 na 80 je v pohodě tak opravdu není. Jestli do spalováku naleju 1000 km do pěti minut i s výběrem čísel do loterie tak to prostě sakra rozdíl je :-!
Mel jsem 5 mini. Same verze S. Ty dvoulitry se nekazili, ale ke konci bylo cejtit ze euro normy to dost brzdi. Proste verze z roku 2018 nejela tak jako 2015. Posledni 2021 uz dokonce meli mene koni. Jak jednou zkusis tuhle raketku uz nechces nic min a tak me to zaclo vadit, ze s novim kupuju pomalejsi mrtvejsi auto. ELektrina nemusi byt nutne ende pro takovy rychli popojizdeni je to fajn. Odpich, parkovani vse ok. Dam tomu cas a minimalne bych to projel.