Nové Mini Cooper oficiálně: Je minimalističtější, stylovější a čistě na elektřinu
Britská značka mini představuje novou generaci základního třídveřového modelu, který se historicky poprvé bude prodávat pouze s čistě elektrickým pohonem. Novinka je stylovější, minimalističtější a láká na tradiční DNA značky.
Nový Mini Cooper se konečně slavnostně odhaluje světu. Stylová britská značka oficiálně představuje novou pátou generaci populárního vozu, se kterou elegantní třídveřový hatchback do města vstupuje do čistě elektrické éry. Automobilka současně dodává, že si nejnovější Mini zachovává charakteristické DNA značky a navazuje na tradici modelu poprvé uvedeného už před více než šesti desetiletími.
Výhradně na elektřinu
Nejdůležitější novinkou nejmodernějšího Mini Cooperu je výhradně elektrický pohon. Novinka se bude prodávat ve dvou variantách – základní Cooper E a vylepšené Cooper SE s vyšším výkonem a delším dojezdem. Standardní Cooper E o 135 kW (184 koních) a 290 Nm slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Výkonnější Cooper SE o 160 kW (218 koních) a 330 Nm pak láká na akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.
Pro každodenní život ve městech a celkově na silnicích je výrazně důležitější maximální dojezd na jedno nabití. Mini uvádí, že slabší Cooper E se základním 40,7 kWh akumulátorem ujede až 305 kilometrů podle WLTP, zatímco silnější Cooper SE s větším 54,2 kWh akumulátorem ujede až 402 kilometrů. Obě varianty lze nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW a k dispozici je i výkonnější střídavé nabíjení.
Základní Cooper E umožňuje rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 75 kW, pokročilejší Cooper SE umí nabídnout až 95 kW. Na rychlonabíjecích stanicích tak lze akumulátory obou nových Mini Cooperů dobít z 10 na 80 procent za necelých 30 minut. Efektivnějšího nabíjení lze dosáhnout aktivním navigováním k nabíjecí stanici, díky čemuž si Mini umí předehřát akumulátor na ideální teplotu pro co nejrychlejší nabíjení. To oceníte zejména v zimních měsících.
Je nepatrně větší a sportovnější
Novinka je mezigeneračně nepatrně větší než předchůdce a disponuje zvětšeným rozchodem kol i rozvorem náprav. Oficiální tisková zpráva láká na ještě sportovnější jízdní schopnosti, kterých automobilka dosáhla tužšími stabilizátory na obou nápravách pro zlepšení reakcí karoserie na dynamické průjezdy zatáčkami. Zákazníci si pak při objednávání svého nového mini budou moci vybrat z 16 až 18“ lehkých kol z hliníkových slitin.
Nově mají elektrické Mini Coopery zaujmout i novými jízdními režimy Mini Experience. Nový mód GO-KART vám má přiblížit závodní DNA modelu, čehož dosahuje přiostřením charakteristiky elektromotoru i zvýšením tuhosti podvozku. Centrální OLED displej se současně zahalí do sportovnějších antracitových a červených odstínů, inspirovaných stylizací modelů John Cooper Works.
Minimalističtější exteriér i interiér
Nový Mini Cooper designově vychází u již známých rysů a je opticky ještě minimalističtější. Nejnovější generace se vyznačuje novou osmiúhelníkovou maskou i kruhovými LED světlomety s volitelnou grafikou Signature Modes. Automobilka omezila výrazné prvky a spolu s méně chromem vás zaujmou i aerodynamičtější zapuštěné kliky dveří. Jak sami návrháři říkají, zvenku má Mini Cooper pouze to nejnutnější.
Elektrické Mini se bude prodávat ve čtyřech různých provedení pro ještě osobitější vzhled. Essential představuje co nejčistší vzhled, provedení Classic se zaměřuje především na interiér, verze Flavoured se vyznačuje výraznými detaily exteriéru a vrcholná varianta John Cooper Works klade maximální důraz na sportovní styl.
Modernější interiér je výraznou evolucí kabiny předchůdce a zachovává si tradiční centrální displej, který je tvořen OLED obrazovkou s vysokým rozlišením a průměrem 240 milimetrů. S Operačním systémem 9 jej lze ovládat dotykem nebo hlasem a kromě digitálního přístrojového štítu zobrazuje i menu pro navigaci, média, telefon nebo klimatizaci. Pro lepší přehled o aktuálních jízdních datech si můžete připlatit i za volitelný head-up displej v zorném poli řidiče.
A jaká je praktičnost? Ve čtyřmístném interiéru je k dispozici zavazadlový prostor se základním objemem 200 litrů, který lze sklopením zadních opěradel v poměru 60:40 zvětšit na výsledných 800 litrů.
Nový čistě elektrický Mini Cooper se zatím představuje bez ceníků, na zveřejnění českých cen si tak budeme muset ještě počkat. Zůstaňte naladěni na Auto.cz, protože vás budeme informovat ihned, jak české zastoupení značky zveřejní oficiální ceník.