Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mini Cooper oficiálně: Je minimalističtější, stylovější a čistě na elektřinu

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Britská značka mini představuje novou generaci základního třídveřového modelu, který se historicky poprvé bude prodávat pouze s čistě elektrickým pohonem. Novinka je stylovější, minimalističtější a láká na tradiční DNA značky.

Nový Mini Cooper se konečně slavnostně odhaluje světu. Stylová britská značka oficiálně představuje novou pátou generaci populárního vozu, se kterou elegantní třídveřový hatchback do města vstupuje do čistě elektrické éry. Automobilka současně dodává, že si nejnovější Mini zachovává charakteristické DNA značky a navazuje na tradici modelu poprvé uvedeného už před více než šesti desetiletími.

Výhradně na elektřinu

Nejdůležitější novinkou nejmodernějšího Mini Cooperu je výhradně elektrický pohon. Novinka se bude prodávat ve dvou variantách – základní Cooper E a vylepšené Cooper SE s vyšším výkonem a delším dojezdem. Standardní Cooper E o 135 kW (184 koních) a 290 Nm slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Výkonnější Cooper SE o 160 kW (218 koních) a 330 Nm pak láká na akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.

Pro každodenní život ve městech a celkově na silnicích je výrazně důležitější maximální dojezd na jedno nabití. Mini uvádí, že slabší Cooper E se základním 40,7 kWh akumulátorem ujede až 305 kilometrů podle WLTP, zatímco silnější Cooper SE s větším 54,2 kWh akumulátorem ujede až 402 kilometrů. Obě varianty lze nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW a k dispozici je i výkonnější střídavé nabíjení.

Video se připravuje ...

Základní Cooper E umožňuje rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 75 kW, pokročilejší Cooper SE umí nabídnout až 95 kW. Na rychlonabíjecích stanicích tak lze akumulátory obou nových Mini Cooperů dobít z 10 na 80 procent za necelých 30 minut. Efektivnějšího nabíjení lze dosáhnout aktivním navigováním k nabíjecí stanici, díky čemuž si Mini umí předehřát akumulátor na ideální teplotu pro co nejrychlejší nabíjení. To oceníte zejména v zimních měsících.

Je nepatrně větší a sportovnější

Novinka je mezigeneračně nepatrně větší než předchůdce a disponuje zvětšeným rozchodem kol i rozvorem náprav. Oficiální tisková zpráva láká na ještě sportovnější jízdní schopnosti, kterých automobilka dosáhla tužšími stabilizátory na obou nápravách pro zlepšení reakcí karoserie na dynamické průjezdy zatáčkami. Zákazníci si pak při objednávání svého nového mini budou moci vybrat z 16 až 18“ lehkých kol z hliníkových slitin.

Nově mají elektrické Mini Coopery zaujmout i novými jízdními režimy Mini Experience.  Nový mód GO-KART vám má přiblížit závodní DNA modelu, čehož dosahuje přiostřením charakteristiky elektromotoru i zvýšením tuhosti podvozku. Centrální OLED displej se současně zahalí do sportovnějších antracitových a červených odstínů, inspirovaných stylizací modelů John Cooper Works.

Minimalističtější exteriér i interiér

Nový Mini Cooper designově vychází u již známých rysů a je opticky ještě minimalističtější. Nejnovější generace se vyznačuje novou osmiúhelníkovou maskou i kruhovými LED světlomety s volitelnou grafikou Signature Modes. Automobilka omezila výrazné prvky a spolu s méně chromem vás zaujmou i aerodynamičtější zapuštěné kliky dveří. Jak sami návrháři říkají, zvenku má Mini Cooper pouze to nejnutnější.

Elektrické Mini se bude prodávat ve čtyřech různých provedení pro ještě osobitější vzhled. Essential představuje co nejčistší vzhled, provedení Classic se zaměřuje především na interiér, verze Flavoured se vyznačuje výraznými detaily exteriéru a vrcholná varianta John Cooper Works klade maximální důraz na sportovní styl.

Modernější interiér je výraznou evolucí kabiny předchůdce a zachovává si tradiční centrální displej, který je tvořen OLED obrazovkou s vysokým rozlišením a průměrem 240 milimetrů. S Operačním systémem 9 jej lze ovládat dotykem nebo hlasem a kromě digitálního přístrojového štítu zobrazuje i menu pro navigaci, média, telefon nebo klimatizaci. Pro lepší přehled o aktuálních jízdních datech si můžete připlatit i za volitelný head-up displej v zorném poli řidiče.

A jaká je praktičnost? Ve čtyřmístném interiéru je k dispozici zavazadlový prostor se základním objemem 200 litrů, který lze sklopením zadních opěradel v poměru 60:40 zvětšit na výsledných 800 litrů.

Nový čistě elektrický Mini Cooper se zatím představuje bez ceníků, na zveřejnění českých cen si tak budeme muset ještě počkat. Zůstaňte naladěni na Auto.cz, protože vás budeme informovat ihned, jak české zastoupení značky zveřejní oficiální ceník.

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
3. 9. 2023 14:01
Re: Tolik hejtu
Já si třeba nemyslím že dojezd dnešních EV je nějaký zásadní problém. Ale co zásadním problémem je, je rychlost - spíše pomalost - dobíjení. Určitým způsobem toto řeší pouze Nio, a tam je to opět o dostupnosti tohoto řešení.
Jestli mě ale nějaký eurohujer chce přesvědčovat že obligátní půl hodiny dobíjení z 20 na 80 je v pohodě tak opravdu není. Jestli do spalováku naleju 1000 km do pěti minut i s výběrem čísel do loterie tak to prostě sakra rozdíl je :-!
2. 9. 2023 19:49
Re: Tolik hejtu
https://www.reuters.com/…year-2023-08-16/
Chinese battery giant CATL(300750.SZ) on Wednesday launched a fast charging lithium iron phosphate or LFP battery capable of running 400 km (248 miles) on a 10-minute charge.

Ano, levne baterie s nabitim za deset minut uz se zacnou vyrabet na konci tohoto roku.
2. 9. 2023 10:02
mini prezije
Mel jsem 5 mini. Same verze S. Ty dvoulitry se nekazili, ale ke konci bylo cejtit ze euro normy to dost brzdi. Proste verze z roku 2018 nejela tak jako 2015. Posledni 2021 uz dokonce meli mene koni. Jak jednou zkusis tuhle raketku uz nechces nic min a tak me to zaclo vadit, ze s novim kupuju pomalejsi mrtvejsi auto. ELektrina nemusi byt nutne ende pro takovy rychli popojizdeni je to fajn. Odpich, parkovani vse ok. Dam tomu cas a minimalne bych to projel.
Avatar - Ji/Ri
2. 9. 2023 09:54
Re: Tolik hejtu
V tom s tebou souhlasím. Ale pořád to naráží na užitnost a dojezd a opravdu se málokomu chce otravovat s dobíjením každý den. A málokdo použije auto za mega jen jako posunovadlo na pár km do a z práce....
Elektro je fajn, jen pořád naráží na to samé - dojezd a dobití. U některých aut navíc hmotnost, se kterou se neumí popasovat podvozek.
Jakmile bude mít mini dojezd reálný 600km a do fullu nabiješ za 10 minut tak po benzínu sáhne už málokdo. Do té doby je to nesmysl. Jezdil jsem s tím a děkuji, nechci. A pokud ano, tak za cenu spotřebiče a ne auta.
2. 9. 2023 07:42
Re: Kolotoč
Uz vis, zda jsou EV slepa ulicka nebo zda jsou cinske automobilky skutecnou hrozbou proto, ze vyrabi schopna EV?
:D

https://asia.nikkei.com/…ers-with-EV-push
China's BYD breaks into world's top 10 automakers with EV push
Tesla rival beats Mercedes-Benz, BMW in sales in first half of 2023

Mne se tohle Mini libi. Vcetne jeho pohonu samozrejme.
Spravna cesta.