Sotva se na mnichovském autosalonu odhalil koncept elektrického „hot hatche“ ID. GTI, šéf vývoje Volkswagenu Kai Grünitz prozradil britskému magazínu Autocar pár střípků o tom, jaká bude jeho produkční verze.
A posledná otázka je, akú tomu nasadia cenu. Ak podľa doterajších zvyklostí VW odhadnem na cca 50-55 tisíc €, asi nebudem ďaleko od pravdy a tým pádom ich zrejme na cestách uvidíme ako šafránu.
U ID.2, což by měl být výchozí model, se mluvilo o ekvivalentu 600t... už teda před nějakou dobou. Pak asi záleží, co tam bude navíc v tom GTI.
Kdybych si měl tipnout, tak základ ID2 bude spíš 700 než 600... a GTI by mohlo být 990.
Keby si ale chcel zašantiť na okruhu a okruh máš trochu z ruky tak to bude celkom časový záser aj keby udržali hmotnosť v nejakých rozumných medziach.
Pripadne možno rátajú že to bude kupovať “uvedomelý” vodič a nepojde sa blázniť na okruh.
Ono zase většinou přijedeš na okruh a nějakou dobu trvá než se začne jezdit, no tak holt by se dalo něco dobít... ale mně spíš dává smysl mít něco ve stylu eCaterham doma a dát si v neděli před snídaní 100km po přilehlých okreskách.
250 ale to bude elektronicky omezena.
Zrychleni na 100km/h bude urco kolem 2s. Jsem zvedav na Nürburgring Nordschleife. Snad to pokoří Hyundai N i30.
Bude to bomba na kolech.
Nostalgie je pěkná věc, ale ponechat z historie GTI právě koncepci předokolky je asi ta největší kravina jakou mohou udělat. Jedna z výhod EV je, že lze se stejnými náklady postavit FWD nebo RWD (na rozdíl od ICE, kde je FWD výrazně levnější). Jestliže tak jako tak mění od základu koncepci auta (ICE vs EV), tak je zcela nesmyslné ponechat právě FWD, které má u EV jenom samé nevýhody oproti RWD. Navíc jestli tam šoupnou 300 koní plus, tak to bude pro běžný život otravné pro běžné používání.
Naprosto přesně :yes: U EV je to snad ještě horší, když ICE má nad předkem zátěž v podobě motoru a převodovky. FWD se používá jen a pouze kvůli zjednodušení konstrukce ICE aut.
No nevim, GTI byl vždy předohrab. U VW zbláznili a ničí tuhle ikonickou zkratu elektrikou. Měli nechat GTX a klidně RWD a byl klid. Kupovat to stejně nikdo nebude ;-)
No kdyby zvolili pro EV název Golf GTI, tak by udělali a) velkou hloupost b) popřeli by současný systém označování, když dosud drží rozumně oddělené názvosloví pro ICE a pro EV (Passat vs ID.7, Tiguan vs ID.5, Golf vs ID.3).
Tak to že pánům ve Vlkohradu straší ve věži, už dokázali mnohokrát za posledních pár let a dokazují to stále svými činy, viz SEAT a rodina iD. Takže klidně zničí i značku GTI :no:
ID.2 má mít díky FWD (a absenci výfuku a možnosti AWD) obrovský kufr (v podstatě to bude asi něco jako dva kufry nad sebou). Takže pro běžné malé auto do města je to spíš výhoda. Pro GTI se to hodí už míň, to je fakt :-)