Volkswagen už údajně testuje elektrické GTI, má být vážně sportovní
Sotva se na mnichovském autosalonu odhalil koncept elektrického „hot hatche“ ID. GTI, šéf vývoje Volkswagenu Kai Grünitz prozradil britskému magazínu Autocar pár střípků o tom, jaká bude jeho produkční verze.
Inženýři Volkswagenu pracují na tom, aby elektrické GTI mělo „agilní řízení“ a aby nabídlo „hladký způsob projíždění zatáčkami“, citují Britové Kaie Grünitze. „Chceme ho udělat agilní, přímočaré a tak, abyste v rámci nastavení tlumičů cítili silnici. Bude rychlé, ale hladké a bude potřebovat více výkonu než ID. 2all,“ říká inženýr.
Baterie bude mít stejnou kapacitu, ale dojde ke změnám v jejím hardwaru, aby bylo zajištěno lepší chlazení a správné napětí. Elektromotory totiž budou výkonnější. Co elektrické GTI nedostane, je simulace řazení, ovšem podle Grünitze automobilka pracuje na dvou nebo třech speciálních prvcích, které budou pro GTI unikátní a které „vám vykouzlí úsměv na tváři“.
Produkční ID. GTI bude prvním volkswagenem nové, menší třídy elektrických aut této značky. Bude stát na platformě MEB Entry s pohonem předních kol, na níž vyjede i produkční verze již delší dobu známého konceptu ID. 2all, nedávno odhalené Cupry Raval a prozatím jen v náznacích odhalené škodovky.
Navzdory sdílení platformy však bude ID. GTI skutečně zaměřené na sportovní jízdu. Bude mít jinak naladěný podvozek a bude také mít specifické designové prvky, unikátní pro GTI. Zatím je brzy spekulovat, zda na jeho základě vznikne třeba i malá škodovka s označením RS, ovšem můžeme v to doufat.