Sotva se na mnichovském autosalonu odhalil koncept elektrického „hot hatche“ ID. GTI, šéf vývoje Volkswagenu Kai Grünitz prozradil britskému magazínu Autocar pár střípků o tom, jaká bude jeho produkční verze.
Inženýři Volkswagenu pracují na tom, aby elektrické GTI mělo „agilní řízení“ a aby nabídlo „hladký způsob projíždění zatáčkami“, citují Britové Kaie Grünitze. „Chceme ho udělat agilní, přímočaré a tak, abyste v rámci nastavení tlumičů cítili silnici. Bude rychlé, ale hladké a bude potřebovat více výkonu než ID. 2all,“ říká inženýr.
Baterie bude mít stejnou kapacitu, ale dojde ke změnám v jejím hardwaru, aby bylo zajištěno lepší chlazení a správné napětí. Elektromotory totiž budou výkonnější. Co elektrické GTI nedostane, je simulace řazení, ovšem podle Grünitze automobilka pracuje na dvou nebo třech speciálních prvcích, které budou pro GTI unikátní a které „vám vykouzlí úsměv na tváři“.
Produkční ID. GTI bude prvním volkswagenem nové, menší třídy elektrických aut této značky. Bude stát na platformě MEB Entry s pohonem předních kol, na níž vyjede i produkční verze již delší dobu známého konceptu ID. 2all, nedávno odhalené Cupry Raval a prozatím jen v náznacích odhalené škodovky.
Navzdory sdílení platformy však bude ID. GTI skutečně zaměřené na sportovní jízdu. Bude mít jinak naladěný podvozek a bude také mít specifické designové prvky, unikátní pro GTI. Zatím je brzy spekulovat, zda na jeho základě vznikne třeba i malá škodovka s označením RS, ovšem můžeme v to doufat.