Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi Q7 60 TFSI e quattro – Obr s dvěma motory

Toužíte po velkém prémiovém SUV s motorem V6, elektromotorem, pohonem všech kol a nadstandardním komfortem? Audi Q7 může být řešením, je však otázkou, kolika zákazníkům vlastně bude dávat tahle cesta elektrifikace smysl.
Zpět na článek
25. 9. 2023 13:19
25. 9. 2023 13:37
25. 9. 2023 14:52
25. 9. 2023 15:08
25. 9. 2023 15:10
25. 9. 2023 15:15
25. 9. 2023 15:27
25. 9. 2023 13:39
25. 9. 2023 14:37
25. 9. 2023 13:57
25. 9. 2023 14:02
25. 9. 2023 14:21
25. 9. 2023 14:31
25. 9. 2023 17:11
26. 9. 2023 08:49
Avatar - Emel
25. 9. 2023 13:19
Cena
2,4M za 60TFSIe 340kW mi oproti 1,9M za TDI 210kW nepřijde takovej overkill... a někde mezi bude asi 55TFSIe 280kW.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
25. 9. 2023 13:37
Re: Cena
Velký problém všech PHEV je, že je to zaměřeno více na zrychlení než na nízkou spotřebu. PHEV je kompromis se spoustou negativ.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 9. 2023 14:52
Re: Cena
Vsech urcite ne. Treba to moje vynika velmi nizkou spotrebou, ale naopak nevynika v akceleraci. Je to vzdy volbou vyrobce a jeho technickeho reseni (nebo marketingu).

Hazet vsechna PHEV auta do stejneho pytle je jako hazet do stejneho pytle ... cokoli jineho.
25. 9. 2023 15:08
Re: Cena
Ano.

A stejně jako jsou různá řešení systémů PHEV, tak jsou i různé způsoby jejich používání. Tím mám na mysli, že někdo nabíjí důsledně, jezdí a může jezdit na elektromód skoro stále, spalovací motor vyžije jen výjimečně a někdo na to prdí, jen jezdí, kabel nepoužije ani když může.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 9. 2023 15:10
Re: Cena
Ano, to muze byt pravda. Jak to souvisi s vetou "Velký problém všech PHEV je, že je to zaměřeno více na zrychlení než na nízkou spotřebu" ?
25. 9. 2023 15:15
Re: Cena
S tou větu to až tak moc nesouvisí, to mělo být hlavně jen doplnění že "nelze házet všechno do jednoho pytle".

Ale jízda v režimu s důsledného nabíjení spotřebu jistě ovlivní u každého PHEV.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 9. 2023 15:27
Re: Cena
Tak to promin, spatne jsem te pochopil :(
Avatar - KANKUNEN
25. 9. 2023 13:23
Já bych v tom autě ještě našel kousek místa
a udělal z toho nanoHybrid. Instalací dieslu bych vyřešil problémy se spotřebou.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2023 13:36
Športový gazik
Jak trefně říkají chalani z pořadu Naša garáž, kteří ta auta opravují ve své anglické dílně a trefně komentují některé neduhy TFSI: "Ďalší športový gázik.."
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2023 13:39
cayenne
ma novejsi a silnejsi verzi s phev. Q7 ve srovnani s phev x5 dojede max 2/3 a v porovnatelnym mixu vybita jede za 10, zatimco x5 45e za 7. Kazdopadne q7 byla zivejsi a v realu porovnatelna s naftovou sq7. X5 uz je 50e s 500hp a zase vesti baterkou, tam to bude zase trosku jinak. Audi tu taha za kratouckej a kluzkej konec provazu
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2023 14:37
Re: cayenne
tak na 4,5* to furt evidentně stačilo.... :D :D
Avatar - xxc
25. 9. 2023 13:49
auto s délkou lehce přes 5 metrů a hmotností bezmála 5 tun
nie je to nejake tazke?
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2023 14:06
Re: auto s délkou lehce přes 5 metrů a hmotností bezmála 5 t
V pohode! Na to ti este staci vodicak skupiny "C1", ta je do 7.5 tony... :-)
25. 9. 2023 13:57
Parametry
Citace článku: “Elektromotor o výkonu 100 kW s točivým momentem 400 Nm přitom na auto s délkou lehce přes 5 metrů a hmotností bezmála 5 tun pohodlně stačí…” - takže z Q7 už je opravdový autobus? :D Myslím, že to bude 2.5 tuny :)

Jinak je zajímavý ten malý rozdíl (0.2 s) ve zrychlení na stovku mezi verzí 55 (280 kw) a 60 (340 kw). Těch 340 kw bude jen nějaká špička a zrychlení je o 1.6s horší než u benzínové verze 373 kw. Mimochodem to znamená, že 60 tfsi-e je na stovku o 40% pomalejší.

Pokud je ta spotřeba a dojezd v článku pravdivý, tak se mi zdá, že tenhle hybrid jaksi nefunguje…
Rozbalit vlákno
6
25. 9. 2023 14:02
Re: Parametry
otázka je jestli ty údaje jsou správně a já mám za to, že Q7 nemá lounchcontrol. Protože cayenne s tímhle hybridem měl 4,9s. U tuaregu to nějak celý revidovali chvíli po představení a prej se to začlo hejbal o dost líp.
25. 9. 2023 14:13
Re: Parametry
Po zmínce o 5 tunách jsem šel raději na web Audi a mají to tak: https://www.audi.cz/…e/technicka-data - ale to neznamená, že nemůže být chyba už tam :)
Avatar - KANKUNEN
25. 9. 2023 14:21
Re: Parametry
Nejlepší je ta informace o novém značení motorů. Já to rozluštil, to dělali přes Enigmu. :-!
25. 9. 2023 14:31
Re: Parametry
....s hmotností bezmála 5 tun...a ještě k tomu s cenovkou o sedmi desetinných místech :-) ...

Mára nikdy nezklame. :-)
Avatar - xxc
25. 9. 2023 17:11
Re: Parametry
A kolko je spravne? Ked to s tou baterkou dali na bezmala 2 tun, tak je to celkom v pohode, ked je to bezmala 3 tun, tak uz nic moc.
25. 9. 2023 18:04
Re: Parametry
cca 2.5 tuny prázdné, 3 tuny naložené
Avatar - Onyx
26. 9. 2023 08:49
Doba dobiti?
Prehledl jsem to nekde? Pokud ne, bylo by mozne to doplnit? Diky
Rozbalit vlákno
3
26. 9. 2023 11:18
Re: Doba dobiti?
baterka je 18 kWh, z třífáze (16A) se nabije za cca 2,4 hodiny, z jednofáze (10A) za 7 hodin.
26. 9. 2023 14:09
Re: Doba dobiti?
opravim nabijecka dvoufazova, tri az cayenne
26. 9. 2023 14:18
Re: Doba dobiti?
Ano, dvoufázová.