Toužíte po velkém prémiovém SUV s motorem V6, elektromotorem, pohonem všech kol a nadstandardním komfortem? Audi Q7 může být řešením, je však otázkou, kolika zákazníkům vlastně bude dávat tahle cesta elektrifikace smysl.
Vsech urcite ne. Treba to moje vynika velmi nizkou spotrebou, ale naopak nevynika v akceleraci. Je to vzdy volbou vyrobce a jeho technickeho reseni (nebo marketingu).
Hazet vsechna PHEV auta do stejneho pytle je jako hazet do stejneho pytle ... cokoli jineho.
A stejně jako jsou různá řešení systémů PHEV, tak jsou i různé způsoby jejich používání. Tím mám na mysli, že někdo nabíjí důsledně, jezdí a může jezdit na elektromód skoro stále, spalovací motor vyžije jen výjimečně a někdo na to prdí, jen jezdí, kabel nepoužije ani když může.
Jak trefně říkají chalani z pořadu Naša garáž, kteří ta auta opravují ve své anglické dílně a trefně komentují některé neduhy TFSI: "Ďalší športový gázik.."
ma novejsi a silnejsi verzi s phev. Q7 ve srovnani s phev x5 dojede max 2/3 a v porovnatelnym mixu vybita jede za 10, zatimco x5 45e za 7. Kazdopadne q7 byla zivejsi a v realu porovnatelna s naftovou sq7. X5 uz je 50e s 500hp a zase vesti baterkou, tam to bude zase trosku jinak. Audi tu taha za kratouckej a kluzkej konec provazu
Citace článku: “Elektromotor o výkonu 100 kW s točivým momentem 400 Nm přitom na auto s délkou lehce přes 5 metrů a hmotností bezmála 5 tun pohodlně stačí…” - takže z Q7 už je opravdový autobus? :D Myslím, že to bude 2.5 tuny :)
Jinak je zajímavý ten malý rozdíl (0.2 s) ve zrychlení na stovku mezi verzí 55 (280 kw) a 60 (340 kw). Těch 340 kw bude jen nějaká špička a zrychlení je o 1.6s horší než u benzínové verze 373 kw. Mimochodem to znamená, že 60 tfsi-e je na stovku o 40% pomalejší.
Pokud je ta spotřeba a dojezd v článku pravdivý, tak se mi zdá, že tenhle hybrid jaksi nefunguje…
otázka je jestli ty údaje jsou správně a já mám za to, že Q7 nemá lounchcontrol. Protože cayenne s tímhle hybridem měl 4,9s. U tuaregu to nějak celý revidovali chvíli po představení a prej se to začlo hejbal o dost líp.
Po zmínce o 5 tunách jsem šel raději na web Audi a mají to tak: https://www.audi.cz/…e/technicka-data - ale to neznamená, že nemůže být chyba už tam :)