Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi Q7 60 TFSI e quattro – Obr s dvěma motory

24 komentářů

Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vsech urcite ne. Treba to moje vynika velmi nizkou spotrebou, ale naopak nevynika v akceleraci. Je to vzdy volbou vyrobce a jeho technickeho reseni (nebo marketingu).

Hazet vsechna PHEV auta do stejneho pytle je jako hazet do stejneho pytle ... cokoli jineho.
gil54
....s hmotností bezmála 5 tun...a ještě k tomu s cenovkou o sedmi desetinných místech 😄 ...

Mára nikdy nezklame. 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak to promin, spatne jsem te pochopil 😞
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ano, to muze byt pravda. Jak to souvisi s vetou "Velký problém všech PHEV je, že je to zaměřeno více na zrychlení než na nízkou spotřebu" ?
gil54
Ano.

A stejně jako jsou různá řešení systémů PHEV, tak jsou i různé způsoby jejich používání. Tím mám na mysli, že někdo nabíjí důsledně, jezdí a může jezdit na elektromód skoro stále, spalovací motor vyžije jen výjimečně a někdo na to prdí, jen jezdí, kabel nepoužije ani když může.
gil54
S tou větu to až tak moc nesouvisí, to mělo být hlavně jen doplnění že "nelze házet všechno do jednoho pytle".

Ale jízda v režimu s důsledného nabíjení spotřebu jistě ovlivní u každého PHEV.
adamzprahy
Citace článku: “Elektromotor o výkonu 100 kW s točivým momentem 400 Nm přitom na auto s délkou lehce přes 5 metrů a hmotností bezmála 5 tun pohodlně stačí…” - takže z Q7 už je opravdový autobus? 😁 Myslím, že to bude 2.5 tuny 😊

Jinak je zajímavý ten malý rozdíl (0.2 s) ve zrychlení na stovku mezi verzí 55 (280 kw) a 60 (340 kw). Těch 340 kw bude jen nějaká špička a zrychlení je o 1.6s horší než u benzínové verze 373 kw. Mimochodem to znamená, že 60 tfsi-e je na stovku o 40% pomalejší.

Pokud je ta spotřeba a dojezd v článku pravdivý, tak se mi zdá, že tenhle hybrid jaksi nefunguje…
Avatar - xxc
xxc
nie je to nejake tazke?
_Teddy_
V pohode! Na to ti este staci vodicak skupiny "C1", ta je do 7.5 tony... 😄
adamzprahy
Po zmínce o 5 tunách jsem šel raději na web Audi a mají to tak: https😐/www.audi.cz/…e/technicka-data - ale to neznamená, že nemůže být chyba už tam 😊
kesumb
otázka je jestli ty údaje jsou správně a já mám za to, že Q7 nemá lounchcontrol. Protože cayenne s tímhle hybridem měl 4,9s. U tuaregu to nějak celý revidovali chvíli po představení a prej se to začlo hejbal o dost líp.
Mr.Murphy
tak na 4,5* to furt evidentně stačilo.... 😁 😁
kesumb
ma novejsi a silnejsi verzi s phev. Q7 ve srovnani s phev x5 dojede max 2/3 a v porovnatelnym mixu vybita jede za 10, zatimco x5 45e za 7. Kazdopadne q7 byla zivejsi a v realu porovnatelna s naftovou sq7. X5 uz je 50e s 500hp a zase vesti baterkou, tam to bude zase trosku jinak. Audi tu taha za kratouckej a kluzkej konec provazu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Velký problém všech PHEV je, že je to zaměřeno více na zrychlení než na nízkou spotřebu. PHEV je kompromis se spoustou negativ.
kesumb
opravim nabijecka dvoufazova, tri az cayenne
Gvick2
baterka je 18 kWh, z třífáze (16A) se nabije za cca 2,4 hodiny, z jednofáze (10A) za 7 hodin.
Avatar - Onyx
Onyx
Prehledl jsem to nekde? Pokud ne, bylo by mozne to doplnit? Diky
Gvick2
Ano, dvoufázová.
Avatar - Emel
Emel
2,4M za 60TFSIe 340kW mi oproti 1,9M za TDI 210kW nepřijde takovej overkill... a někde mezi bude asi 55TFSIe 280kW.
adamzprahy
cca 2.5 tuny prázdné, 3 tuny naložené
Pavel Suk
Jak trefně říkají chalani z pořadu Naša garáž, kteří ta auta opravují ve své anglické dílně a trefně komentují některé neduhy TFSI: "Ďalší športový gázik.."
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nejlepší je ta informace o novém značení motorů. Já to rozluštil, to dělali přes Enigmu. :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a udělal z toho nanoHybrid. Instalací dieslu bych vyřešil problémy se spotřebou.
Avatar - xxc
xxc
A kolko je spravne? Ked to s tou baterkou dali na bezmala 2 tun, tak je to celkom v pohode, ked je to bezmala 3 tun, tak uz nic moc.