Již při představení prvních designových studií pozdější řady Roomster, bylo jasné, že automobilka Škoda vyšle do světa brzy i užitkovou verzi, o kterou si koncepce vozidla vysloveně říkala.
tak i původně rodinné auto v užitkové verzi by se mělo srovnávat s užitkovými automobily a ty dveře to je tragédie, buď měly být posuvné, nebo vůbec...
No to píšeš stejný hovadiny jako autor článku, kterýho bych na místě hned vyhodil. Srovnávat ho se 107 nebo s Partnerem či Doblem je naprostý nesmysl. Doblo uveze 3m3 a Praktik pouze 1,9m3!!! To je 1,1m3 rozdíl!!! Nebudu hodnotit auto, ale toto auto není vyrobené za tím účelem, za který se tady vydává. Je to auto vyrobené jako rodinné (ikdyž mám na to svůj názor), ale ostatní jako Berlingo, Doblo, Kangoo jsou svým prvním určením užitkové vozy!!! Ano, může být Praktik komfortnější (je také o několik, i 10 let novější), ale boční neposuvné dveře:-(, to bych si jako užitkové nikdy nekoupil, co do něho z boku naložíte, když úhel otevření je minimální. Své zákazníky si určitě, ale není možné ho srovnávat s auty, které toho uvezou o min. 1/3 více. V tomto případě snad jde o prostor pro náklad, ne? Jinak Kangoo v pětimístné verzi s klimou uveze 665KG!!!
Nevyhody podle mych zkusenosti s 1.4 TDI 59kW ve Fabii kombi:
1) zvuk jako Zetor, klepe se a divne duni,
2) silena charakteristika - do 2 tis. nejede skoro vubec a neprijemne vibruje, na volnobeh se dusi - pri rozjezdu musi byt hodne plynu. Ve 2 tisicich konci turboefekt a nastava kratce trvajici kopanec, nad 3 tis. uz ale zase moc nejede.
3) diky teto charakteristice musis porad radit, aby si ho udrzel v otackach nad 2 tis. Zapomen na jizdu na 5tku pri 70-80km/h.
Muzu srovnavat napriklad s 4-valcem 1,5 dCi 48kW v Cliu, ktery je ve srovnani s 3-valcem TDI vrchol kultivovanosti. Nevibruje, neduni a plynule tahne skoro od volnobehu do 3,5 tis. a min zere. Kde se da jet s Cliem jeste na 4-ku, ve Fabii musis radit i 2-ku, aby to nevibrovalo. Dynamika je za idealnich podminek velmi podobna (11kW rozdil, ale Clio je o dost lehci), ale za cenu, ze ve Fabii neustale radis. Pri bezne jizde clovek oceni pruznost dCi, bezne se jedzi pri stejnem zprevodovani o stupen vyse.
tak srovnávat roomstra se 107 to chce hodně kuráže, a ani partner a dobló nejsou takúplně košer, víc by mě zajímalo srovnání např s wv caddy,nebo oplem combo nebo renaultem Kangoo to jsou prostorově a určením srovnatelnější auta...jestli teda zase nepíšu hovadiny ;-)
...by mal asi tiez realny problem nieco nalozit koli dohora sa otvarajucim zadnym dveram. Ved nie nadarmo "ti ostatni" robia aj verzie s dverami otvaravymi do stran.
Pokud se nepletu,tak p.Horský dělal převážně motorky,proto ho omlouvá,že ta trubka se do Praktika fakt asi nevejde celá. Jinak by bylo dobrý taky napsat cenu.
Akosi tam nikde nemozem najst cenu tejto "bohofskej" kombinacie (luxus v kabine, tragedia v motorovom priestore). Jedine, co som nasiel v clanku je "...Cenu lze považovat za přiměřenou, přestože nízká není...". A potom cenu niektorych konkurentov (doblo, berlingo, partner). Autor sa snazil asi rychlo zeditovat svoj clanok a vyhodit vety ktore sa diskutujucim tak zapacili, a nedopatrenim zmazal aj cenu...
Líbí se mi názor pana Jirky, cituji "jakákoliv značka je praktičtějčí" konec citátu. Nevím s čím srovnávali v redakčním testu 3 válec, ale neznám horší motorizaci, tak v čem je tento motor srovnatelný a s jakou konkurencí?
Líbí se mi názor pana Jirky, cituji "jakákoliv značka je praktičtějčí" konec citátu. Nevím s čím srovnávali v redakčním testu 3 válec, ale neznám horší motorizaci, tak v čem je tento motor srovnatelný a s jakou konkurencí?
Jaká koliv konkurenční značka je více praktičtější než zde vychvalovaný praktik , udělat z nedostatku přednost to dovede opravdu jenom Škodovka a její chlebodárci. Opravdu jsem se zasmál.