Novinky
3_diamanty
8
Prva polka po B stlpik je vcelku evolucna ... ale druha polka s tym zadnym stlpikom mi hned pripomenula sorento...
Přejít do diskuze
právě že "duch Škodárny" se z toho nějak vytratil. Začalo to fejkovým rypákem Enyaqu a od tý doby to jde s designem Škodovek z kopce...
Oliver Stefani má imho potenciál Škodu potopit víc, než jsem si uměl představit. Tohle není ani ten nový styl modern solid, ale spíš něco jako netalentovaný pokus rozvíjet Kabaňův odkaz... nechápu, co tím chtěli říct...
Oliver Stefani má imho potenciál Škodu potopit víc, než jsem si uměl představit. Tohle není ani ten nový styl modern solid, ale spíš něco jako netalentovaný pokus rozvíjet Kabaňův odkaz... nechápu, co tím chtěli říct...
Hodnotit design je vždy ošemetné. Co člověk to názor, ale za mě zklamání. Na mě to je trošku moc ocumlané. Už podle fotek v maskování bylo jasné, že to nebude krabička typu nový Land Cruiser, nebo Santa Fe, ale až takhle extrémní jsem to nečekal. ;-\
Zcela upřímně mě to auto úplně míjí jak konceptem, tak designem. V článku jsem si pouze prohlédl fotografie a stačí. Tím neříkám, že pro cílovku je to špatné auto. Každý zboží si najde svého kupce. Škodovce držím palce ať se daří prodeje...
Tohle je škarohlid jak vyšity trochu připomina nějakou krabici od suzuky a když jsem kouknul na zadnici tak to je ještě horši. Ten vypada nejen hrozně, ale i lacině a to propojeni světel je tam jakoby navic. Dnes se tento prvek použiva docela hojně a u některych modelu to vypada i velmi vkusně no tento připad to tedy neni. Z bočniho profilu takova nevzhledna nataženina. A to jsem si myslel, že podlest prvni generaci nepujde no spletl jsem se. Škodovka a krabice prostě nejdou po strance designu dohromady.
Jinak nějak nechapu v čem ma byt to vylepšeni ovladani pomoci těch 3 "jebaku", kde je potřeba přepinat funkčnost.hm Ale třeba to realně nějaky pozitivnějši přinos mit bude no spiš to vidim opačně.
Jinak nějak nechapu v čem ma byt to vylepšeni ovladani pomoci těch 3 "jebaku", kde je potřeba přepinat funkčnost.hm Ale třeba to realně nějaky pozitivnějši přinos mit bude no spiš to vidim opačně.
100 lidí, 100 chutí. Mně to připadá docela strašný a taková čtyřková Octavia mi ve srovnání s touto patlanicí připadá jako přímo designová perla. 😁
vypadá velmi použitelně, doufám že na ni přestoupí velká část těch, co svoje SUV hodlají používat jako klasické auto na dojíždění do práce a rozvoz děcek po městě a občasnou dovolenou. Samozřejmě na dlouhé dálniční jízdy za pracovními úkoly bude lepší nafta, ale jakmile to má denně jezdit po městě, je PHEV jednoznačně vhodnější.... Tak snad jich bude přibývat (když už teda z nějakého důvodu lidi musí i ve městech jezdit v SUV)
Mimochodem ta možnost rychlého nabíjení z toho dělá vlastně naprosto použitelný EV, jen holt s limitovaným dojezdem. Ale kdo po městě denně najede víc než těch 80km nebo kolik to má dojezd....
Mimochodem ta možnost rychlého nabíjení z toho dělá vlastně naprosto použitelný EV, jen holt s limitovaným dojezdem. Ale kdo po městě denně najede víc než těch 80km nebo kolik to má dojezd....
jo ten čumák vypadá jako u Suzuki S-cross https😐/123auta-katalog-902363.c.cdn77.org/…x4-s-cross_1.jpg
asi najali nějakého čínského designéra
asi najali nějakého čínského designéra
A následky chlastání, fetování, přežírání se sacharidy a polotovary, nadměrného používání chemie, antibiotik, ležení u sociálních sítí namísto pohybu atd…
Přední rypák vypadá jako nějaká light verze Suzuki Scross minulé generace, což bylo mimořádně (až směšně) odporné auto. To zadní propojení světel je tam jakoby navíc, byť asi není podsvícené a tvar světel taky nic moc (resp. nekoresponduje s tou lištou - toho červeného světelného plastu je tam prostě přespříliš). A pokud jde o předek (resp. suzukoidní rypák), tak ty ledky v mřížce chladiče to dorazily. To ti designéři nemají vůbec vkus a nebo ho sice mají, ale předpokládají, že ho vůbec nemají zákazníci?
Celkově to zatím vypadá dost strašně, taková designová patlanice nejrůznějšího druhu přeplácanosti, kýče a disproporce. Kabaň nás holt namlsal, ale teprve s odstupem času vidíme, jak výjimečný jeho přínos pro Škodu byl. Tohle je obrovský sešup... Z výrazně nadprůměrného designu je najednou design na hraně snesitelnosti... :no: :no: :no: :no: :no: :no😒br />
Kdybych měl známkovat, tak exteriér 4 (dostatečný to je, dobrý ani náhodou), interiér řekněme 2 (chvalitebný za ty smart točítka, jinak taky nic moc - bude vůbec kůže a nebo už jen koženka?)
Celkově to zatím vypadá dost strašně, taková designová patlanice nejrůznějšího druhu přeplácanosti, kýče a disproporce. Kabaň nás holt namlsal, ale teprve s odstupem času vidíme, jak výjimečný jeho přínos pro Škodu byl. Tohle je obrovský sešup... Z výrazně nadprůměrného designu je najednou design na hraně snesitelnosti... :no: :no: :no: :no: :no: :no😒br />
Kdybych měl známkovat, tak exteriér 4 (dostatečný to je, dobrý ani náhodou), interiér řekněme 2 (chvalitebný za ty smart točítka, jinak taky nic moc - bude vůbec kůže a nebo už jen koženka?)
Největší odvaz škodovky za posledních 10 let je D sloupek nového Kodiaqu. Za mě promarněná příležitost...
Sorry za Off topic😒br />
kde jsou ty miliony FV panelu pred koncem zivotnosti co tu mame? Rad je odkoupim. Info klidne do soukrome zpravy.
No podla mna sa odviazali vcelku dost... nejake cary mary hokus pokus s D stlpikom u SUV tejto velkosti a dostojnosti ani nie je na mieste
s korozí dveří, a nejen jich, měl yeti problém již po prvním roce. Bohužel osobní zkušenost. A ta se opakovala pořád dokola. Byla to tragédie
Nevím kdo přišel na to, že mám právo chodit do soukromých hospod a vyžadovat tam nekuřácké prostředí. Jsem nekuřák a ten smrad mi vadí, ale ještě víc mi vadí omezování soukromého podnikání. Toto má být volba každého. Chce tam smrad? OK, já tam nepůjdu a časem třeba skoro nikdo a krachne. Ale má mít svobodu. Hospoda není státní instituce a veřejná služba.
Jj, labutí píseň upadajícího evropského automotive, iracionálně ovládnutého mizernými zkratovozy.
Vlastně s tím nemám problém, naopak, je to kus auta, vypadá konvenčně, nemá berany místo volantu, bude mít škálu pohonů.... nelíbí se mi to třeba tak, jako nový Espace (předpokládám, že to bude stejná velikost, ale ten zase nemá zajímavé motorizace), ale muj jediný problém s tím je ten, že ŠA ta auta vlastně né uplně fungovala s posledními generacemi, tak věřím, že se to zlepší 😊
Tuhle novou cool barvičku zřejmě přebrali z palety Suzuki spolu s tím prasečím rypáčkem.
Exteriér: ten bych ohodnotil slovy "dobrý" - tedy za 3. Nový Kodiaq rozhodně nevypadá jako úplně nový model, spíš vypadá jako výrazný facelift. To auto vyloženě nezaujme, ale asi ani neodradí. Přední přerušované propojení světel považuji za poměrně rušivé - volil bych buď propojení úplné, nebo žádné. Je fajn, že to auto je "dobré" ze všech stran stejně tzn. žádný úhel pohledu nijak nevybočuje (ani v dobrém, ani ve zlém). Prostě normální auto, které nebude budit moc pozornosti. A to je asi ok. Vedle nové Santa Fe ale nový Kodiaq asi zrovna moc parády neudělá.
Interiér: ten mi sedí podstatně víc a dal bych 1 - . Osobně mi chybí jen možnost umístit vedle sebe 3 sedačky do isofixů, ale chápu, není to MPV. Jinak to vypadá, že ovládání bude na dnešní dobu poměrně intuitivní a user friendly, za to :yes: . Tablet a jeho zakomponování mi nevadí.
Jsem zvědav na ceny.
Interiér: ten mi sedí podstatně víc a dal bych 1 - . Osobně mi chybí jen možnost umístit vedle sebe 3 sedačky do isofixů, ale chápu, není to MPV. Jinak to vypadá, že ovládání bude na dnešní dobu poměrně intuitivní a user friendly, za to :yes: . Tablet a jeho zakomponování mi nevadí.
Jsem zvědav na ceny.
1) nevzbuzuje negativní postoje (omlouvám se přispívatelům dole, šmahem odsouzení není relevantní, jen programové);
2) není to Kabaň, je to svébytně provedená práce na předem dané téma (Jozef to dělal dobře, ale život jde dál);
3) Autoři se nevezou na vlně totálního zjednodušení tvarů > pořád bude škodovka a kodiaq snadno rozpoznatelný. Navíc věřím, že více hran a zlomů ploch je pro oko zajímavější objekt, než uhlazeně nudné pojetí objektu;
4) D-sloupek není kontroverzní a diskutabilní, i kdyby se novináři snažili po goebbelsovsku tvrdit opak. Nevadí a je znakem tohoto auta.
5) proporční řešení 3D-masky je mnohem povedenější, než u modelů Octavia IV. a Enyaq.
6) "Dělená" přední světla konečně dostala smysl a(Matrix Led) a zadní světla jsou vážně povedená. Nesvítící červený spoj mezi zadními světly mi prostě a jednoduše nevadí. Na rozdíl od podsvícené přední lišty přes masku.
7) Co mi fakt vadí😒br /> a) nápis místo loga vzadu - jak pravil Bob Lutz: if everybody does, dont!
b) dvouramenný volant: v praxi vůbec nevadí, ale pocit, že mě výrobce šidí na materiálu a řešení za každou cenu, je moc nepříjemný;
c) hrana na přechodu bočnice do zadního čela (a nárazníku) - fuj! To bylo možné řešit o mnoho lépe.
Interiér vypadá vážně skvěle, ale vadí mi odstupňování "kvality" provedení sedadel: obyčejná - lepší - nejlepší. Typicky folksvágenovský přístup, ale v případě sedadel se jedná podle mého názoru o znevažování zákazníka. Ten si zaslouží hlavně dobrá sedadla, a až potom ostatní simply clever vynálezy.
Dávám za 1-. Jsem krutopřísný.
2) není to Kabaň, je to svébytně provedená práce na předem dané téma (Jozef to dělal dobře, ale život jde dál);
3) Autoři se nevezou na vlně totálního zjednodušení tvarů > pořád bude škodovka a kodiaq snadno rozpoznatelný. Navíc věřím, že více hran a zlomů ploch je pro oko zajímavější objekt, než uhlazeně nudné pojetí objektu;
4) D-sloupek není kontroverzní a diskutabilní, i kdyby se novináři snažili po goebbelsovsku tvrdit opak. Nevadí a je znakem tohoto auta.
5) proporční řešení 3D-masky je mnohem povedenější, než u modelů Octavia IV. a Enyaq.
6) "Dělená" přední světla konečně dostala smysl a(Matrix Led) a zadní světla jsou vážně povedená. Nesvítící červený spoj mezi zadními světly mi prostě a jednoduše nevadí. Na rozdíl od podsvícené přední lišty přes masku.
7) Co mi fakt vadí😒br /> a) nápis místo loga vzadu - jak pravil Bob Lutz: if everybody does, dont!
b) dvouramenný volant: v praxi vůbec nevadí, ale pocit, že mě výrobce šidí na materiálu a řešení za každou cenu, je moc nepříjemný;
c) hrana na přechodu bočnice do zadního čela (a nárazníku) - fuj! To bylo možné řešit o mnoho lépe.
Interiér vypadá vážně skvěle, ale vadí mi odstupňování "kvality" provedení sedadel: obyčejná - lepší - nejlepší. Typicky folksvágenovský přístup, ale v případě sedadel se jedná podle mého názoru o znevažování zákazníka. Ten si zaslouží hlavně dobrá sedadla, a až potom ostatní simply clever vynálezy.
Dávám za 1-. Jsem krutopřísný.
Nebadat tam zapadnute kolesa... tak snad aj nazivo to bude ok... a na buduci rok plugin porovnavacka s outlanderom ... tesim sa :yes:
mně ten C sloupek připomíná Range Rover Velar.. ten ho má taky zbarvenej...Jinak auto OK 😄
O predaje sa nebojim.... kodiaq bude opat trhak... koncern ma celkovo auta bez vyraznejsich slabin ... zalezi potom uz len na vkuse a osobnych preferenciach ci sympatiach k tej ktorej znacke.... a popravde paci sa mi novy kodiaq este viac ako novy tigi... s tsi v 4kolke to bude delo :yes:
Spíš myslim, že to muže být změnou dodavatelů, inovacemi, které uživatel ani netuší, že automobilka zavedla a tak dále. Je to hodně věcí...Škodovka podle mě dělá většinou hezká auta, ale moje volba by to byla jen v případě neodolatelné ceny a to zatím nehrozí
"lebo okolo ciest je ovela nebezpecnejsi vzduch z aut, ako nejaky dym z cigariet" - vazne? A mas nejaky relevantni zdroj dat, ktery by to potvrzoval? Zajima me to.
Diky, mrknu na to. Jen skoda ze to je z 20 let starych dat, Auta se od te doby trochu zmenila, cigarety moc ne.
EDIT: Tak jsem tu studii nenasel ani na https😐/ehp.niehs.nih.gov ani na https😐/www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/issues/122853/
Bud je to spatne ozdrojovane, nebo si to nejaky novinar proste vymyslel. Ostatne "studie" delana na vzorku 120 lidi v jedne skupine po dobu 24(!) hodin uz od pocatku nezavani nijak relevatnimi daty...
EDIT: Tak jsem tu studii nenasel ani na https😐/ehp.niehs.nih.gov ani na https😐/www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/issues/122853/
Bud je to spatne ozdrojovane, nebo si to nejaky novinar proste vymyslel. Ostatne "studie" delana na vzorku 120 lidi v jedne skupine po dobu 24(!) hodin uz od pocatku nezavani nijak relevatnimi daty...
Pisalo sa o obcasnej dovolenke, jazdit si zalyzovat do alp na otocku kazdy vikend, tak to nabijanie zamrzi. Ale zase cloveka potesi, ze aspon takto neznecistuje zivotne prostredie inym len preto, ze si ide zalyzovat.
hmmm zajímavé.... mě Sup PHEV fungje na 1* a teď jsem ještě udělal takový "last call" nákup Supa 3 TDI.... tam to snad bude taky OK, dyť jsou to všechno milion let prověřený věci 😄 Jinak se Škodovky zastávat nemusím, tím naftovým Supem s ní asi končím, pak už mi asi nebudou mít co nabídnout....
to o čem píšeš bude platit tak za 20 let.... dnes je fosilní auto pořád naprosto běžná věc....
Akorat to tlacitko bezklicoveho startovani na sloupku volantu je zase fail, neni tam poradne videt
Jasne, taras hluposti a upravujes si realitu ako ti vyhovuje. A fakt, ze tu mame napriklad miliony panelov, ktorym konci zivotnost a ktore nevieme momentalne priemyselne recyklovat je realny problem blizkej buducnosti, co moze zlahcovat iba ignorant a hlupak, co sa mu to nehodi do jeho videnia sveta
Zvlast, ked si zajazdi na elektrine vyrobenej napriklad z uhlia, alebo z lacnej fotovoltaiky dovezenej z ciny, ktoru o 10 rokov vyhodime za dedinu a kupime novu.
S rokem bych asi úplně nesouhlasil, i když na problém bylo zaděláno od prvního deště, protože ve dveřích hodně ráda stojí voda, ale co tak pozoruji u Yetin stojících venku, tak ty dveře začnou často viditelně rezivět někde kolem 7-8 roku.
tak kromě O4 u které se počátek výroby fakt nepovedl to jinak Škodovce funguje ne? (neřeším teda EV, o těch nevím nic)
Jedna vec je jasna - tahle barva je pro prezentaci auta fakt hrozna. Ostatni jsou jen rendery.
Ja si pockam jak bude vypadat venku na svetle s tim cernym sloupkem vzadu (sportline?), to mi pripada docela OK.
Ale interier mi prijde v pohode.
Jo a razeni u volantu je super, to rikam jako zvykly z mercedesu!
Ja si pockam jak bude vypadat venku na svetle s tim cernym sloupkem vzadu (sportline?), to mi pripada docela OK.
Ale interier mi prijde v pohode.
Jo a razeni u volantu je super, to rikam jako zvykly z mercedesu!
Tak snad nebudou chybět dynamické blinkry, osvětlení mřížky chladiče, ambientní svícení uvnitř, osvětlené logo, charakteristický světelný podpis, vítací a loučící světelná show a především hlavně ať nechybí architektura.
Technika zřejmě pokročila, ale design je spíš odfláklý face-lift než něco nového.
No a ten tablet vévodící palubní desce... To pan designér spal posledních let?
No a ten tablet vévodící palubní desce... To pan designér spal posledních let?
Zrovna kola mi přijdou v pohodě. Yeti je měl docela vystrčené a teď je po letech velký problém s korozí dveří, které bombardují kamínky.
Po dlouhé době novinka od Škody, kde nemám problém dát :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Bohužel, aby to dávalo smysl, tak tam bude muset být 2.0 TDI nebo 2.0 TSI, a to budeme opět cenově na koncernovém Olympu. Z druhé strany - a to je pro mě zásadní - ještě že tu ty 2.0 zůstaly. Protože třeba to je za mě důvod, proč nové Santa Fe v Evropě nedává smysl. Skvělé auto bez adekvátní motorizace...
Tleskám, tohle se Škodě vážně povedlo. :yes:
P.S. Překvapilo mě, že za smart dials museli bojovat, aby jim to ve VAG povolili... Zkrátka to je taky slušnej "korporát" 😒]
Bohužel, aby to dávalo smysl, tak tam bude muset být 2.0 TDI nebo 2.0 TSI, a to budeme opět cenově na koncernovém Olympu. Z druhé strany - a to je pro mě zásadní - ještě že tu ty 2.0 zůstaly. Protože třeba to je za mě důvod, proč nové Santa Fe v Evropě nedává smysl. Skvělé auto bez adekvátní motorizace...
Tleskám, tohle se Škodě vážně povedlo. :yes:
P.S. Překvapilo mě, že za smart dials museli bojovat, aby jim to ve VAG povolili... Zkrátka to je taky slušnej "korporát" 😒]
A preco si to nekopiroval dalej, kde je napisane problem blizkej buducnosti. Koncim debatu...
“ mame napriklad miliony panelov, ktorym konci zivotnost” to k tomu porozumneni.
Jinak me opet neprekvapuje, ze jsem nedostal odpoved. Sirit nesmysle o milionech panelu na konci zivotnosti…
Jinak me opet neprekvapuje, ze jsem nedostal odpoved. Sirit nesmysle o milionech panelu na konci zivotnosti…
Chvilku vydrz, bude ich dost. Pisal som o blizkej buducnosti, tak sa zatial nauc porozumiet pisanemu textu. Urcite ti to pomoze v dalsom zivote
Tak prvni silarni boom v CR byl po roce 2010. Ty FVE ale stale funguji a panely z nich se pripadne prodavaji dále za vysoke ceny.
Takze kde jsou ty miliony panelu co muzu sehnat/koupit?
Takze kde jsou ty miliony panelu co muzu sehnat/koupit?
Dlha zivotnost? Ta prva gen. tazko dozije 10 rokov. A nie je to tak davno, co tusim na idnes boli clanky o tom, ze aj moderne cinske panely maju problem dozit deklarovany vek. Predpokladam, ze stary panel je ceneny koli striebru. Je ho tam cca 20g co je pri dnesnej cene cca 13e. Myslim, ze sa pouziva oasta s kuskami striebra, tak to by som si rad pozrel, ako to niekto doma na kolene rozobera a skrabka striebro. 😁
Kolem me tada zadne nejsou.
Jsou v inzerci stare panely které maji jeste dlouho zivotnost a levne zrovna nejsou. Ono prave dlouha zivotnost panelu je hlavni prekazka recyklace. Neni zatim co recyklovat.
Takze jestli vis o nejakych budu rad za tip.
Jsou v inzerci stare panely které maji jeste dlouho zivotnost a levne zrovna nejsou. Ono prave dlouha zivotnost panelu je hlavni prekazka recyklace. Neni zatim co recyklovat.
Takze jestli vis o nejakych budu rad za tip.
Tu je odkaz na štúdiu z roku 2004😒br />
"E😜osure to Polycyclic Aromatic Hydrocarbons from Traffic-Related Air Pollution and Smoking: A Comparison of Drivers and Smokers", Environmental Health Perspectives, 112(16):1532-1537, 2004
Štúdia bola publikovaná v časopise Environmental Health Perspectives. Autori štúdie zhromaždili vzorky vzduchu z rušných ciest v Kalifornii a z domovů kuřáků. Vzorky byly analyzovány na přítomnost PAH.
Výsledky studie ukázaly, že řidiči aut byli vystaveni podobným úrovním PAH jako kuřáci. Konkrétně, řidiči aut byli vystaveni 1,5 až 2,5krát vyšším úrovním benzo(a)pyrenu (BaP), jednoho z nejvíce karcinogenních PAH, než lidé, kteří žijí v klidnějších oblastech.
Autoři studie dospěli k závěru, že řidiči aut jsou vystaveni významnému riziku e😜ozice PAH.
Tu je niekoľko ďalších podrobností o štúdii😒br />
Štúdia bola provedena na vzorku 120 řidičů aut a 120 kuřáků.
Vzorky vzduchu byly shromažďovány po dobu 24 hodin.
Vzorky byly analyzovány pomocí plynové chromatografie a hmotnostní spektrometrie.
Štúdia je významná, protože poskytuje nové důkazy o tom, že řidiči aut jsou vystaveni významnému riziku e😜ozice PAH. PAH jsou karcinogenní látky, které mohou způsobit rakovinu plic, rakovinu kůže a další typy rakoviny.
"E😜osure to Polycyclic Aromatic Hydrocarbons from Traffic-Related Air Pollution and Smoking: A Comparison of Drivers and Smokers", Environmental Health Perspectives, 112(16):1532-1537, 2004
Štúdia bola publikovaná v časopise Environmental Health Perspectives. Autori štúdie zhromaždili vzorky vzduchu z rušných ciest v Kalifornii a z domovů kuřáků. Vzorky byly analyzovány na přítomnost PAH.
Výsledky studie ukázaly, že řidiči aut byli vystaveni podobným úrovním PAH jako kuřáci. Konkrétně, řidiči aut byli vystaveni 1,5 až 2,5krát vyšším úrovním benzo(a)pyrenu (BaP), jednoho z nejvíce karcinogenních PAH, než lidé, kteří žijí v klidnějších oblastech.
Autoři studie dospěli k závěru, že řidiči aut jsou vystaveni významnému riziku e😜ozice PAH.
Tu je niekoľko ďalších podrobností o štúdii😒br />
Štúdia bola provedena na vzorku 120 řidičů aut a 120 kuřáků.
Vzorky vzduchu byly shromažďovány po dobu 24 hodin.
Vzorky byly analyzovány pomocí plynové chromatografie a hmotnostní spektrometrie.
Štúdia je významná, protože poskytuje nové důkazy o tom, že řidiči aut jsou vystaveni významnému riziku e😜ozice PAH. PAH jsou karcinogenní látky, které mohou způsobit rakovinu plic, rakovinu kůže a další typy rakoviny.
Studie na porovnání emisí z výfuku a cigaretového kouře byly provedeny již v 70. letech 20. století. Tyto studie ukázaly, že oba zdroje znečišťují ovzduší podobnými látkami, včetně oxidu uhelnatého, oxidů dusíku, polyaromatických uhlovodíků a těžkých kovů.
Oxid uhelnatý je bezbarvý a bez zápachu plyn, který se při dýchání váže na hemoglobin v krvi a brání mu v přenosu kyslíku do buněk. Zvýšená hladina oxidu uhelnatého v krvi může vést k závratím, nevolnosti, mdlobě a dokonce i smrti.
Oxidy dusíku jsou také plyny, které mohou při dýchání poškodit plíce. Oxid dusnatý (NO) je relativně neškodný, ale oxid dusičitý (NO2) je silným dráždidlem, které může způsobit kašel, dušnost a podráždění očí.
Polyaromatické uhlovodíky (PAH) jsou skupina karcinogenních sloučenin, které se nacházejí v kouři z aut i cigaret. PAH mohou poškodit DNA a způsobit rakovinu.
Těžké kovy, jako je olovo, rtuť a kadmium, se také nacházejí v kouři z aut i cigaret. Tyto kovy mohou poškodit mozek, ledviny a další orgány.
Studie z roku 2004 provedená v Kalifornii zjistila, že řidiči aut jsou vystaveni podobným úrovním PAH jako kuřáci. Studie z roku 2012 provedená v New Yorku zjistila, že lidé, kteří žijí v blízkosti rušných silnic, mají vyšší riziko rakoviny plic než ti, kteří žijí v klidnějších oblastech.
Závěr
Emise z výfuku a cigaretového kouře jsou oba významnými zdroji znečišťování ovzduší. Tyto emise mohou poškodit lidské zdraví a způsobit rakovinu.
Oxid uhelnatý je bezbarvý a bez zápachu plyn, který se při dýchání váže na hemoglobin v krvi a brání mu v přenosu kyslíku do buněk. Zvýšená hladina oxidu uhelnatého v krvi může vést k závratím, nevolnosti, mdlobě a dokonce i smrti.
Oxidy dusíku jsou také plyny, které mohou při dýchání poškodit plíce. Oxid dusnatý (NO) je relativně neškodný, ale oxid dusičitý (NO2) je silným dráždidlem, které může způsobit kašel, dušnost a podráždění očí.
Polyaromatické uhlovodíky (PAH) jsou skupina karcinogenních sloučenin, které se nacházejí v kouři z aut i cigaret. PAH mohou poškodit DNA a způsobit rakovinu.
Těžké kovy, jako je olovo, rtuť a kadmium, se také nacházejí v kouři z aut i cigaret. Tyto kovy mohou poškodit mozek, ledviny a další orgány.
Studie z roku 2004 provedená v Kalifornii zjistila, že řidiči aut jsou vystaveni podobným úrovním PAH jako kuřáci. Studie z roku 2012 provedená v New Yorku zjistila, že lidé, kteří žijí v blízkosti rušných silnic, mají vyšší riziko rakoviny plic než ti, kteří žijí v klidnějších oblastech.
Závěr
Emise z výfuku a cigaretového kouře jsou oba významnými zdroji znečišťování ovzduší. Tyto emise mohou poškodit lidské zdraví a způsobit rakovinu.
Zase pre mna je to desive, ze aj taki ludia, ako vy, maju pravo volit 😄
Inak suhlasim, dnes je spalovacie auto bezna vec, ale uz za par rokov tomu tak nebude. U nas pred par rokmi bolo napr. fajcenie na zastavkach mhd uplne bezne, dnes uz to take bezne nie je a tam nejaky zakaz fakt vyznam nema, lebo okolo ciest je ovela nebezpecnejsi vzduch z aut, ako nejaky dym z cigariet.
Inak suhlasim, dnes je spalovacie auto bezna vec, ale uz za par rokov tomu tak nebude. U nas pred par rokmi bolo napr. fajcenie na zastavkach mhd uplne bezne, dnes uz to take bezne nie je a tam nejaky zakaz fakt vyznam nema, lebo okolo ciest je ovela nebezpecnejsi vzduch z aut, ako nejaky dym z cigariet.
V spôsobe pohonu. To je ako keď si človek pozrie starý film, kde si v lietadle pasažieri v pohode zapália cigaretu, nie žeby som bol nejaký odporca dymu, ale trošku to zdvihne obočie. Rovnako už aj v reštauráciách sa nefajčí a človek by dostal vynadané, keď si tam zapáli. Rovnako to bude aj s kodiakom, keď s tým človek príde na ulicu, ľuďom to zdvihne obočie. Práva človeka končia tam, kde začínajú práva druhých.
Tiež si myslím, veď keby cigarety boli škodlivé, tak by ich predsa nepredávali. A kto by kupoval škodlivé veci dobrovoľne 🙂 Rovnako aj autá, tie svine z EÚ stále sprísňujú normy, aby ľuďom bránili v slobodnej mobilite a ovládali ľudí. Inak ja som tu štúdiu našiel, ale podrobne som ju nečítal, vyzerá to ako milión iných publikovaných štúdii, ktoré sa dajú vymyslieť a prispôsobiť.
Tak O4 pokud vím, tak se kazí pořád, máme v rodině loňskou, motor KO po 3 tisících (TDI 85kw), infotainmenty neřeším, pak převodovky manual u 1.5TSI a lamely na spojce (ale to jsem tedy slyšel i u jinych koncernovych aut s touto kofigurací
Nevím, ja k tomu důvěru nemám, ale hezky auto to docela je
Nevím, ja k tomu důvěru nemám, ale hezky auto to docela je
Zalezi od ceny, ked to uz clovek ma nabijat, tak rychlo pride na to, ze mozno lepsia by bola napr. lacnejsia tesla Y, pokial ju dovtedy faceliftuju. Mam trosku zmiesane pocity z predstavovania moralne zastaraleho auta v tejto dobe, ale ako labutia piesen asi dobre 😄