Novinky

Zpět na článek

Hyundai Ioniq 5 N poprvé naživo. 650 koní vyjde vcelku lacino

42 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Hyundai to s 5N robí výborne, toto je cesta, ako marketingovo presadiť elektro a odrovnať konkurenciu. Ohurujúce parametre za prijateľnú cenu, toto upúta pozornosť a zrejme aj zlomí viacerých na elektrinu. V článku spomínaný Enyaq sa vôbec nedá dať do jednej vety s 5N (ledaže ako príklad, ako veci nerobiť). Enyaq s 340 časovo obmedzenými koňmi (donedávna len 299k) za 1,645M Kč nemôže nijako obstáť popri 5N s takmer dvojnásobným (!) výkonom za cenu len o málo vyššiu. Výkonovo porovnateľná prémia (napr. i4 M50) je zase cenovo úplne inde. Ak s niečím 5N porovnávať, tak jedine s Teslou, iba tá môže papierovo konkurovať. Aj najvýkonnejší model 3 (Performance) za Hyundaiom zaostáva o triedu (513 vs. 650k), hlavne ale nie je robený na zábavu a už vôbec nie na okruh; naopak podľa prvých jázd 5N sa zdá, že ohúri nielen pri klasickom zrýchlení v priamke (doména Tesly), ale aj v zákrutách na okruhu.
Takže aj odporca elektriny pri tomto aute musí chtiac nechtiac povedať: Bravo Hyundai!
Avatar - Allo
Allo
Super, až na tu hnusnou vyblitou modrou barvu, nechápu že se to lidem líbí :no:
Avatar - iudex
iudex
Jo, tú bazénovú modrú som nikdy nemusel, každopádne je to ich promo farba pre N modely, tak ju tam dávajú. Ale výber farby je najmenší problém.
ptr078
Dobry marketing, na ktory v roku 2023 nik nepocuva. H/k je zatial luzer roku v predajoch ev. V roku kedy rastie cely segment a tesla, bmw, mg maju brutal narast je h/k na nule. Horsie je na tim uz hadam iba stellantis, kedy fiat dokazal ist tusim do zapornych cisel
Avatar - iudex
iudex
Predaje nesledujem, zrejme máš pravdu. Mne každopádne dáva i5N zmysel nielen ako imagemaker a ukážka technologického náskoku H/K, ale aj cenovo. Zrejme tie bežné verzie sa ťažšie presadzujú, pretože pri tej základnej i5 sa môže kupujúcim javiť bežných 125 kW za takmer 50t dosť. Naopak takmer štvornásobne (!) výkonnejšie Nko za 65t je už iná value for money.
DonVito
To me prekvapuje, vzhledem ke schopnostem H/K EV, ktere nekdy predci i Teslu.

Mozna se nechteli poustet do cenove valky?
Johnn
https://insideevs.com/…ptember2023/amp/
Hyundai meziroční růst 56% .

https://insideevs.com/…-august2023/amp/
Kia 82% meziroční růst.
Luzr je tady asi někdo jiný, nebo troll.
ptr078
Hyunday v eu 1-8 2023 +2%, kia 0%.
Johnn
A odkaz není? Myslím ze měli v prvním pololetí problémy s dodávkami baterií, a Kona- generační obměna.Poslední měsíce jdou nahoru, s tržním podílem 8,5%, čili 5 v žebříčku.
Jinak, každou firmu živí globální prodej, ne Horní Dolni Lhota a BEV se asi moc neprodávají na chudých trzích, ale na vyspělejších.
ptr078
Netrolujem, pisem co som cital, osobne ma to tiez prekvapilo. Ci povazujes eu trh za zaostaly necham na tebe
DonVito
EU trh je daleko za US/Cinou.

Podivej se, co se prodava tam a za jake ceny. Resp. jaka vsechna auta tady nekoupis.
Johnn
Nepovažuji trh EU za zaostalý,jen tím bylo myšleno, ze většina prodejů se uskuteční na bohatších trzích. Neřekl bych ze budou H/K v Číně v tamnější domací konkurenci extrémně úspěšní, v USA nevyrábí, tak cenově budou v nevýhodě, proto mi logicky vychází dost vysoký podíl prodejů EU+EFTA.
Z toho všeho plyne, ze zde píšeš jen dezinformace, protože čísla prodejů, lze snadno zjistit a jsou to objektivní informace a ne nějaké kecy o marketingu pane Luzer.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Enyaq a tohle je úplně jiný tržní segment, podle mě si prakticky nekonkurují. Tím neříkám, že Enyaq není oproti konkurenci (a to i prémiové) předražený...
DonVito
Nerozumim.
Proc?

https://www.carsized.com/…21-coupe-suv-rs/
Kvuli tomu, ze je skodovka delsi o 18mm? :-O
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Enyaq má být zřejmě něco ala rodinné auto. Tento megapřerostlý hothatch má imho dost jiné zaměření. Jinými slovy zákazník Enyaqu si neřekne "přihodím 200tis a budu mít dvojnásobný výkon, to se vyplatí, to chci!!" A stejně tak zákazník Ioniqu, co má pocit, že nutně potřebuje 650 koní, nebude uvažovat o rodinném Enyaqu (bez ohledu na cenu).
DonVito
Ok. Dobre. To je mozny.

Marketingu moc nerozumim.
Ja to beru podle sebe, ze to jsou auta ve stejne tride a (v nizsich verzich) za podobne ceny.
kozakm
Ioniq 5 je IMHO víc SUV než hatchback... nezdá se, ale naživo je to kus auta
Avatar - xxc
xxc
Zakaznik Enyaqu casto nadava, ze mohol prihodit tych 200tis za dvojnasobny vykon :-) Ale zase na Hyundaii tiez nie je vsetko v poriadku, baterku uz opravili, svetla to uz ma? A zase znizili svetlu vysku, dopredu nezapnem dieta do isofixu, vyber by bol tazky :-) Resp. zase by bol Hyundai problem.
Johnn
https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1376
https://www.reddit.com/…e_battery_cells/?…
To jsou tyto problémy s bateriemi? Nebo jaké?

A ne vždy jde vývoj správným směrem.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Na ovládání světel ještě automatika plně nevyspěla. Řidič to umí lépe.
Raději bych uvítal systém nočního vidění, tedy zvýrazněné postavy, ať už lidí, nebo zvěře.
gutex
Nemyslím si, že půjde o nějak úspěšný model. Ten kdo chce rychlý a přitom univerzálně použitelný a efektivní elektromobil, synonymem pro něj je Tesla a nevypadá to, že by to dokázal změnit zrovna Hyundai tímto výplodkem.
DonVito
Ja mam Teslu rad, ale pro nekoho muze byt tento Ioniq atraktivnejsi.

Treba designem, interierem, servisni siti atd.

Fandim obema i Ioniqu 5 i TMY.

V prodejich vitezi samozrejme value for money.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To je právě otázka, jestli je těch 650 HP až taková value, na kterou zákazníci Hyundai slyší, když mají dát za auto 2 mega...
Avatar - iudex
iudex
Z princípu nemôže ísť o bestseller, takéto drahé topmodely sa masovo nepredávajú. Skôr by mohol zmeniť práve to vnímanie, že keď chcem rýchle EV, tak jedine Teslu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak ono rychlý elektromobil je trochu oxymóron, Teslu jsem viděl jet rychle asi dvakrát v životě. Tato krabice není na rychlou jízdu stavěná vůbec - Cx = 0,29 je na elektromobil v roce 2023 dost tragická hodnota... Tohle fakt bude spíš jen na hrkání 0-100 za 3,5 s, což je ale zábava, která imho brzy omrzí a v reálném světě moc využití nemá, sorry jako... :-)
Avatar - xxc
xxc
nie, vobec to nema vyuzitie v realnom svete, v realnom svete sa auta nepohynaju a nezastavuju :-)
Avatar - Johnnie Walker
Johnnie Walker
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Pomíjím že točivé momenty nejde jen tak sčítat jako třeba rohlíky, ale zajímalo by mě jak přišli na hodnotu točivého momentu 770 Nm, když přední motor má "jen" 350 a zadní 400 Nm, což je dohromady pokud mě kalkulačka neklame 750 :-) .

Za povšimnutí stojí také fakt, že zadní elektromotor má nezvykle nízký moment, protože těch 400 Nm znamená že svůj výkon 303 kW dosáhne teprve při 7200 otáčkách, což je hodnota nezvykle vysoká.

A ještě jedna drobnost, nerozumím co je "elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál". Doteď jsem si myslel, že samosvorný diferenciál žádné ovládání nemá. Jak už z jeho názvu vyplývá, svou svornost by si měl řídit sám. A pokud je ovládaný, už není samosvorný
DonVito
Moment 770 bude zrejme kratkodoby.

"Samosvorny" bude zrejme elektronicka uzaverka.

:-)
admin badge
Ondřej Šámal
Dobrý den,

součet točivých momentů obou elektromotorů sedí. Těch 350 Nm má zadní motor u standardní verze. U Ioniqu 5 N to vychází 370 vpředu + 400 Nm vzadu (tedy dohromady 770 Nm).

A díky za připomínku k diferenciálu. Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor :-)

Ondřej Šámal
webpaja
" Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor "

To je ještě lepší výklad této zkratky.
admin badge
Ondřej Šámal
Mám takovou asociaci, byť je nepřesná :-)
Avatar - speedfred
speedfred
Limited Slip Differential ?
Twisted LSD
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
rohor
a zvenku taky nic moc.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak je to Hyundai, proto ten interiér. Jinak exteriér by byl dobrý, kdyby bylo auto o 5 % menší. Když je takto nakynulé, tak s těmi rozměry design ale Fiat Ritmo (nebo něco na ten způsob :-) ) moc nekoresponduje... :D

Ale hlavní problém je, že ten design moc nefunguje, protože to má tragické Cx (Tesla Y má 0,23 a tohle má 0,29, to je rozdíl tak tří dekád).
DonVito
Jenze lidi chteji crossover.
A kupuji srdcem, ne rozumem.

Hyundai ma Ioniq 6 se spickovou aerodynamikou, ale u toho velky uspech neocekavam. U nej je design podrizen aero. U petky je tomu naopak. :D

Podle me je petka designove mnohem atraktivnejsi. Vypada jak prototyp a navic velmi futuristicky. :yes:
Johnn
Letos 85000ks 5ky a 46000ks 6ky,Ne každý chce nej efektivitu,nebo sedan.
Pokud by byl výběr pouze pragmatický, tak se třeba neprodávaji BEV s pomalejším nabijením, než zvládne 800V architektura.
Buďme rádi za velký výběr, každý má jiné priority.
DonVito
No s 800V to neni tak jednoznacny.

400V EV bude nejspis vzdy levnejsi nez 800V.

Ja myslim, ze nizsi tridy aut zustanou na 400V. ;-)
Johnn
Ano, :yes:
traveldrive
Ľudia chcú crossover.
Kupujú s nerozumom.
Johnn
Cx je jedna věc, celková efektivita muže být jiná. https://www.adac.de/…autos-adac-test/
Na běžné ježdění sice není 5 nejefektivnější, ale stále lepši než většina konkurence.
A někdo třeba potřebuje větší výkon na občasné blbnutí.
Arese