Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Ioniq 5 N poprvé naživo. 650 koní vyjde vcelku lacino

České zastoupení Hyundaie vybraným novinářům poprvé ukázalo své nejsilnější sériové auto v historii. Elektrický Ioniq 5 N s výkonem 650 koní si troufne i na supersporty. Cena zatím není oficiální, měla by se však pohybovat pod částkou 1,8 milionu korun.
Zpět na článek
27. 10. 2023 10:27
27. 10. 2023 11:03
27. 10. 2023 11:39
27. 10. 2023 11:18
27. 10. 2023 11:38
27. 10. 2023 15:14
27. 10. 2023 17:58
27. 10. 2023 18:41
27. 10. 2023 18:54
27. 10. 2023 12:38
27. 10. 2023 15:26
27. 10. 2023 17:34
Avatar - iudex
27. 10. 2023 10:27
Elektro roku?
Hyundai to s 5N robí výborne, toto je cesta, ako marketingovo presadiť elektro a odrovnať konkurenciu. Ohurujúce parametre za prijateľnú cenu, toto upúta pozornosť a zrejme aj zlomí viacerých na elektrinu. V článku spomínaný Enyaq sa vôbec nedá dať do jednej vety s 5N (ledaže ako príklad, ako veci nerobiť). Enyaq s 340 časovo obmedzenými koňmi (donedávna len 299k) za 1,645M Kč nemôže nijako obstáť popri 5N s takmer dvojnásobným (!) výkonom za cenu len o málo vyššiu. Výkonovo porovnateľná prémia (napr. i4 M50) je zase cenovo úplne inde. Ak s niečím 5N porovnávať, tak jedine s Teslou, iba tá môže papierovo konkurovať. Aj najvýkonnejší model 3 (Performance) za Hyundaiom zaostáva o triedu (513 vs. 650k), hlavne ale nie je robený na zábavu a už vôbec nie na okruh; naopak podľa prvých jázd 5N sa zdá, že ohúri nielen pri klasickom zrýchlení v priamke (doména Tesly), ale aj v zákrutách na okruhu.
Takže aj odporca elektriny pri tomto aute musí chtiac nechtiac povedať: Bravo Hyundai!
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Allo
27. 10. 2023 11:03
Re: Elektro roku?
Super, až na tu hnusnou vyblitou modrou barvu, nechápu že se to lidem líbí :no:
Avatar - iudex
27. 10. 2023 11:39
Re: Elektro roku?
Jo, tú bazénovú modrú som nikdy nemusel, každopádne je to ich promo farba pre N modely, tak ju tam dávajú. Ale výber farby je najmenší problém.
27. 10. 2023 11:18
Re: Elektro roku?
Dobry marketing, na ktory v roku 2023 nik nepocuva. H/k je zatial luzer roku v predajoch ev. V roku kedy rastie cely segment a tesla, bmw, mg maju brutal narast je h/k na nule. Horsie je na tim uz hadam iba stellantis, kedy fiat dokazal ist tusim do zapornych cisel
Avatar - iudex
27. 10. 2023 11:38
Re: Elektro roku?
Predaje nesledujem, zrejme máš pravdu. Mne každopádne dáva i5N zmysel nielen ako imagemaker a ukážka technologického náskoku H/K, ale aj cenovo. Zrejme tie bežné verzie sa ťažšie presadzujú, pretože pri tej základnej i5 sa môže kupujúcim javiť bežných 125 kW za takmer 50t dosť. Naopak takmer štvornásobne (!) výkonnejšie Nko za 65t je už iná value for money.
27. 10. 2023 12:15
Re: Elektro roku?
To me prekvapuje, vzhledem ke schopnostem H/K EV, ktere nekdy predci i Teslu.

Mozna se nechteli poustet do cenove valky?
27. 10. 2023 15:14
Re: Elektro roku?
https://insideevs.com/…ptember2023/amp/
Hyundai meziroční růst 56% .

https://insideevs.com/…-august2023/amp/
Kia 82% meziroční růst.
Luzr je tady asi někdo jiný, nebo troll.
27. 10. 2023 15:42
Re: Re: Elektro roku?
Hyunday v eu 1-8 2023 +2%, kia 0%.
27. 10. 2023 16:53
Re: Re: Elektro roku?
A odkaz není? Myslím ze měli v prvním pololetí problémy s dodávkami baterií, a Kona- generační obměna.Poslední měsíce jdou nahoru, s tržním podílem 8,5%, čili 5 v žebříčku.
Jinak, každou firmu živí globální prodej, ne Horní Dolni Lhota a BEV se asi moc neprodávají na chudých trzích, ale na vyspělejších.
28. 10. 2023 00:50
Re: Re: Re: Elektro roku?
Netrolujem, pisem co som cital, osobne ma to tiez prekvapilo. Ci povazujes eu trh za zaostaly necham na tebe
28. 10. 2023 06:10
Re: Re: Re: Elektro roku?
EU trh je daleko za US/Cinou.

Podivej se, co se prodava tam a za jake ceny. Resp. jaka vsechna auta tady nekoupis.
28. 10. 2023 09:46
Re: Re: Re: Elektro roku?
Nepovažuji trh EU za zaostalý,jen tím bylo myšleno, ze většina prodejů se uskuteční na bohatších trzích. Neřekl bych ze budou H/K v Číně v tamnější domací konkurenci extrémně úspěšní, v USA nevyrábí, tak cenově budou v nevýhodě, proto mi logicky vychází dost vysoký podíl prodejů EU+EFTA.
Z toho všeho plyne, ze zde píšeš jen dezinformace, protože čísla prodejů, lze snadno zjistit a jsou to objektivní informace a ne nějaké kecy o marketingu pane Luzer.
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2023 12:30
Re: Elektro roku?
Enyaq a tohle je úplně jiný tržní segment, podle mě si prakticky nekonkurují. Tím neříkám, že Enyaq není oproti konkurenci (a to i prémiové) předražený...
27. 10. 2023 12:36
Re: Elektro roku?
Nerozumim.
Proc?

https://www.carsized.com/…21-coupe-suv-rs/
Kvuli tomu, ze je skodovka delsi o 18mm? :-O
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2023 17:12
Re: Elektro roku?
Enyaq má být zřejmě něco ala rodinné auto. Tento megapřerostlý hothatch má imho dost jiné zaměření. Jinými slovy zákazník Enyaqu si neřekne "přihodím 200tis a budu mít dvojnásobný výkon, to se vyplatí, to chci!!" A stejně tak zákazník Ioniqu, co má pocit, že nutně potřebuje 650 koní, nebude uvažovat o rodinném Enyaqu (bez ohledu na cenu).
27. 10. 2023 17:39
Re: Elektro roku?
Ok. Dobre. To je mozny.

Marketingu moc nerozumim.
Ja to beru podle sebe, ze to jsou auta ve stejne tride a (v nizsich verzich) za podobne ceny.
27. 10. 2023 17:58
Re: Elektro roku?
Ioniq 5 je IMHO víc SUV než hatchback... nezdá se, ale naživo je to kus auta
Avatar - xxc
27. 10. 2023 18:41
Re: Elektro roku?
Zakaznik Enyaqu casto nadava, ze mohol prihodit tych 200tis za dvojnasobny vykon :-) Ale zase na Hyundaii tiez nie je vsetko v poriadku, baterku uz opravili, svetla to uz ma? A zase znizili svetlu vysku, dopredu nezapnem dieta do isofixu, vyber by bol tazky :-) Resp. zase by bol Hyundai problem.
27. 10. 2023 18:54
Re: Elektro roku?
https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1376
https://www.reddit.com/…e_battery_cells/?…
To jsou tyto problémy s bateriemi? Nebo jaké?

A ne vždy jde vývoj správným směrem.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Na ovládání světel ještě automatika plně nevyspěla. Řidič to umí lépe.
Raději bych uvítal systém nočního vidění, tedy zvýrazněné postavy, ať už lidí, nebo zvěře.
27. 10. 2023 12:38
Re: Elektro roku?
Nemyslím si, že půjde o nějak úspěšný model. Ten kdo chce rychlý a přitom univerzálně použitelný a efektivní elektromobil, synonymem pro něj je Tesla a nevypadá to, že by to dokázal změnit zrovna Hyundai tímto výplodkem.
27. 10. 2023 12:45
Re: Elektro roku?
Ja mam Teslu rad, ale pro nekoho muze byt tento Ioniq atraktivnejsi.

Treba designem, interierem, servisni siti atd.

Fandim obema i Ioniqu 5 i TMY.

V prodejich vitezi samozrejme value for money.
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2023 17:20
Re: Elektro roku?
To je právě otázka, jestli je těch 650 HP až taková value, na kterou zákazníci Hyundai slyší, když mají dát za auto 2 mega...
Avatar - iudex
27. 10. 2023 15:26
Re: Elektro roku?
Z princípu nemôže ísť o bestseller, takéto drahé topmodely sa masovo nepredávajú. Skôr by mohol zmeniť práve to vnímanie, že keď chcem rýchle EV, tak jedine Teslu.
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2023 17:25
Re: Elektro roku?
Tak ono rychlý elektromobil je trochu oxymóron, Teslu jsem viděl jet rychle asi dvakrát v životě. Tato krabice není na rychlou jízdu stavěná vůbec - Cx = 0,29 je na elektromobil v roce 2023 dost tragická hodnota... Tohle fakt bude spíš jen na hrkání 0-100 za 3,5 s, což je ale zábava, která imho brzy omrzí a v reálném světě moc využití nemá, sorry jako... :-)
Avatar - xxc
27. 10. 2023 17:34
Re: Elektro roku?
nie, vobec to nema vyuzitie v realnom svete, v realnom svete sa auta nepohynaju a nezastavuju :-)
Avatar - Johnnie Walker
27. 10. 2023 20:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 10. 2023 12:25
Záhadný točivý moment
Pomíjím že točivé momenty nejde jen tak sčítat jako třeba rohlíky, ale zajímalo by mě jak přišli na hodnotu točivého momentu 770 Nm, když přední motor má "jen" 350 a zadní 400 Nm, což je dohromady pokud mě kalkulačka neklame 750 :-) .

Za povšimnutí stojí také fakt, že zadní elektromotor má nezvykle nízký moment, protože těch 400 Nm znamená že svůj výkon 303 kW dosáhne teprve při 7200 otáčkách, což je hodnota nezvykle vysoká.

A ještě jedna drobnost, nerozumím co je "elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál". Doteď jsem si myslel, že samosvorný diferenciál žádné ovládání nemá. Jak už z jeho názvu vyplývá, svou svornost by si měl řídit sám. A pokud je ovládaný, už není samosvorný
Rozbalit vlákno
6
27. 10. 2023 12:38
Re: Záhadný točivý moment
Moment 770 bude zrejme kratkodoby.

"Samosvorny" bude zrejme elektronicka uzaverka.

:-)
27. 10. 2023 12:57
Re: Záhadný točivý moment
Dobrý den,

součet točivých momentů obou elektromotorů sedí. Těch 350 Nm má zadní motor u standardní verze. U Ioniqu 5 N to vychází 370 vpředu + 400 Nm vzadu (tedy dohromady 770 Nm).

A díky za připomínku k diferenciálu. Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor :-)

Ondřej Šámal
27. 10. 2023 13:02
Re: Záhadný točivý moment
" Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor "

To je ještě lepší výklad této zkratky.
27. 10. 2023 13:12
Re: Záhadný točivý moment
Mám takovou asociaci, byť je nepřesná :-)
Avatar - speedfred
27. 10. 2023 13:35
Re: Záhadný točivý moment
Limited Slip Differential ?
27. 10. 2023 15:36
Ten interiér je vrchol trapnosti
a zvenku taky nic moc.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2023 17:32
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
Tak je to Hyundai, proto ten interiér. Jinak exteriér by byl dobrý, kdyby bylo auto o 5 % menší. Když je takto nakynulé, tak s těmi rozměry design ale Fiat Ritmo (nebo něco na ten způsob :-) ) moc nekoresponduje... :D

Ale hlavní problém je, že ten design moc nefunguje, protože to má tragické Cx (Tesla Y má 0,23 a tohle má 0,29, to je rozdíl tak tří dekád).
27. 10. 2023 17:45
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
Jenze lidi chteji crossover.
A kupuji srdcem, ne rozumem.

Hyundai ma Ioniq 6 se spickovou aerodynamikou, ale u toho velky uspech neocekavam. U nej je design podrizen aero. U petky je tomu naopak. :D

Podle me je petka designove mnohem atraktivnejsi. Vypada jak prototyp a navic velmi futuristicky. :yes:
27. 10. 2023 18:02
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
Letos 85000ks 5ky a 46000ks 6ky,Ne každý chce nej efektivitu,nebo sedan.
Pokud by byl výběr pouze pragmatický, tak se třeba neprodávaji BEV s pomalejším nabijením, než zvládne 800V architektura.
Buďme rádi za velký výběr, každý má jiné priority.
28. 10. 2023 06:14
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
No s 800V to neni tak jednoznacny.

400V EV bude nejspis vzdy levnejsi nez 800V.

Ja myslim, ze nizsi tridy aut zustanou na 400V. ;-)
28. 10. 2023 09:48
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
Ano, :yes:
29. 10. 2023 19:18
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
Ľudia chcú crossover.
Kupujú s nerozumom.
27. 10. 2023 17:57
Re: Ten interiér je vrchol trapnosti
Cx je jedna věc, celková efektivita muže být jiná. https://www.adac.de/…autos-adac-test/
Na běžné ježdění sice není 5 nejefektivnější, ale stále lepši než většina konkurence.
A někdo třeba potřebuje větší výkon na občasné blbnutí.
28. 10. 2023 11:16
Zeptejte se Hertze, jaké má s EV zkušenosti...
https://www.autoforum.cz/
:-[]
Rozbalit vlákno
0