Novinky
Nerozumim.
Proc?
https😐/www.carsized.com/…21-coupe-suv-rs/
Kvuli tomu, ze je skodovka delsi o 18mm? 😲
Proc?
https😐/www.carsized.com/…21-coupe-suv-rs/
Kvuli tomu, ze je skodovka delsi o 18mm? 😲
Ja mam Teslu rad, ale pro nekoho muze byt tento Ioniq atraktivnejsi.
Treba designem, interierem, servisni siti atd.
Fandim obema i Ioniqu 5 i TMY.
V prodejich vitezi samozrejme value for money.
Treba designem, interierem, servisni siti atd.
Fandim obema i Ioniqu 5 i TMY.
V prodejich vitezi samozrejme value for money.
To me prekvapuje, vzhledem ke schopnostem H/K EV, ktere nekdy predci i Teslu.
Mozna se nechteli poustet do cenove valky?
Mozna se nechteli poustet do cenove valky?
Jenze lidi chteji crossover.
A kupuji srdcem, ne rozumem.
Hyundai ma Ioniq 6 se spickovou aerodynamikou, ale u toho velky uspech neocekavam. U nej je design podrizen aero. U petky je tomu naopak. 😁
Podle me je petka designove mnohem atraktivnejsi. Vypada jak prototyp a navic velmi futuristicky. :yes:
A kupuji srdcem, ne rozumem.
Hyundai ma Ioniq 6 se spickovou aerodynamikou, ale u toho velky uspech neocekavam. U nej je design podrizen aero. U petky je tomu naopak. 😁
Podle me je petka designove mnohem atraktivnejsi. Vypada jak prototyp a navic velmi futuristicky. :yes:
No s 800V to neni tak jednoznacny.
400V EV bude nejspis vzdy levnejsi nez 800V.
Ja myslim, ze nizsi tridy aut zustanou na 400V. 😉
400V EV bude nejspis vzdy levnejsi nez 800V.
Ja myslim, ze nizsi tridy aut zustanou na 400V. 😉
EU trh je daleko za US/Cinou.
Podivej se, co se prodava tam a za jake ceny. Resp. jaka vsechna auta tady nekoupis.
Podivej se, co se prodava tam a za jake ceny. Resp. jaka vsechna auta tady nekoupis.
Ok. Dobre. To je mozny.
Marketingu moc nerozumim.
Ja to beru podle sebe, ze to jsou auta ve stejne tride a (v nizsich verzich) za podobne ceny.
Marketingu moc nerozumim.
Ja to beru podle sebe, ze to jsou auta ve stejne tride a (v nizsich verzich) za podobne ceny.
Predaje nesledujem, zrejme máš pravdu. Mne každopádne dáva i5N zmysel nielen ako imagemaker a ukážka technologického náskoku H/K, ale aj cenovo. Zrejme tie bežné verzie sa ťažšie presadzujú, pretože pri tej základnej i5 sa môže kupujúcim javiť bežných 125 kW za takmer 50t dosť. Naopak takmer štvornásobne (!) výkonnejšie Nko za 65t je už iná value for money.
Jo, tú bazénovú modrú som nikdy nemusel, každopádne je to ich promo farba pre N modely, tak ju tam dávajú. Ale výber farby je najmenší problém.
Z princípu nemôže ísť o bestseller, takéto drahé topmodely sa masovo nepredávajú. Skôr by mohol zmeniť práve to vnímanie, že keď chcem rýchle EV, tak jedine Teslu.
Tak ono rychlý elektromobil je trochu oxymóron, Teslu jsem viděl jet rychle asi dvakrát v životě. Tato krabice není na rychlou jízdu stavěná vůbec - Cx = 0,29 je na elektromobil v roce 2023 dost tragická hodnota... Tohle fakt bude spíš jen na hrkání 0-100 za 3,5 s, což je ale zábava, která imho brzy omrzí a v reálném světě moc využití nemá, sorry jako... 😄
Pomíjím že točivé momenty nejde jen tak sčítat jako třeba rohlíky, ale zajímalo by mě jak přišli na hodnotu točivého momentu 770 Nm, když přední motor má "jen" 350 a zadní 400 Nm, což je dohromady pokud mě kalkulačka neklame 750 😄 .
Za povšimnutí stojí také fakt, že zadní elektromotor má nezvykle nízký moment, protože těch 400 Nm znamená že svůj výkon 303 kW dosáhne teprve při 7200 otáčkách, což je hodnota nezvykle vysoká.
A ještě jedna drobnost, nerozumím co je "elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál". Doteď jsem si myslel, že samosvorný diferenciál žádné ovládání nemá. Jak už z jeho názvu vyplývá, svou svornost by si měl řídit sám. A pokud je ovládaný, už není samosvorný
Za povšimnutí stojí také fakt, že zadní elektromotor má nezvykle nízký moment, protože těch 400 Nm znamená že svůj výkon 303 kW dosáhne teprve při 7200 otáčkách, což je hodnota nezvykle vysoká.
A ještě jedna drobnost, nerozumím co je "elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál". Doteď jsem si myslel, že samosvorný diferenciál žádné ovládání nemá. Jak už z jeho názvu vyplývá, svou svornost by si měl řídit sám. A pokud je ovládaný, už není samosvorný
Cx je jedna věc, celková efektivita muže být jiná. https😐/www.adac.de/…autos-adac-test/
Na běžné ježdění sice není 5 nejefektivnější, ale stále lepši než většina konkurence.
A někdo třeba potřebuje větší výkon na občasné blbnutí.
Na běžné ježdění sice není 5 nejefektivnější, ale stále lepši než většina konkurence.
A někdo třeba potřebuje větší výkon na občasné blbnutí.
Johnnie Walker
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Letos 85000ks 5ky a 46000ks 6ky,Ne každý chce nej efektivitu,nebo sedan.
Pokud by byl výběr pouze pragmatický, tak se třeba neprodávaji BEV s pomalejším nabijením, než zvládne 800V architektura.
Buďme rádi za velký výběr, každý má jiné priority.
Pokud by byl výběr pouze pragmatický, tak se třeba neprodávaji BEV s pomalejším nabijením, než zvládne 800V architektura.
Buďme rádi za velký výběr, každý má jiné priority.
" Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor "
To je ještě lepší výklad této zkratky.
To je ještě lepší výklad této zkratky.
Nemyslím si, že půjde o nějak úspěšný model. Ten kdo chce rychlý a přitom univerzálně použitelný a efektivní elektromobil, synonymem pro něj je Tesla a nevypadá to, že by to dokázal změnit zrovna Hyundai tímto výplodkem.
nie, vobec to nema vyuzitie v realnom svete, v realnom svete sa auta nepohynaju a nezastavuju 😄
Dobrý den,
součet točivých momentů obou elektromotorů sedí. Těch 350 Nm má zadní motor u standardní verze. U Ioniqu 5 N to vychází 370 vpředu + 400 Nm vzadu (tedy dohromady 770 Nm).
A díky za připomínku k diferenciálu. Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor 😄
Ondřej Šámal
součet točivých momentů obou elektromotorů sedí. Těch 350 Nm má zadní motor u standardní verze. U Ioniqu 5 N to vychází 370 vpředu + 400 Nm vzadu (tedy dohromady 770 Nm).
A díky za připomínku k diferenciálu. Jakmile u aut vidím zkratku LSD, automaticky mi naběhne samosvor 😄
Ondřej Šámal
Dobry marketing, na ktory v roku 2023 nik nepocuva. H/k je zatial luzer roku v predajoch ev. V roku kedy rastie cely segment a tesla, bmw, mg maju brutal narast je h/k na nule. Horsie je na tim uz hadam iba stellantis, kedy fiat dokazal ist tusim do zapornych cisel
Nepovažuji trh EU za zaostalý,jen tím bylo myšleno, ze většina prodejů se uskuteční na bohatších trzích. Neřekl bych ze budou H/K v Číně v tamnější domací konkurenci extrémně úspěšní, v USA nevyrábí, tak cenově budou v nevýhodě, proto mi logicky vychází dost vysoký podíl prodejů EU+EFTA.
Z toho všeho plyne, ze zde píšeš jen dezinformace, protože čísla prodejů, lze snadno zjistit a jsou to objektivní informace a ne nějaké kecy o marketingu pane Luzer.
Z toho všeho plyne, ze zde píšeš jen dezinformace, protože čísla prodejů, lze snadno zjistit a jsou to objektivní informace a ne nějaké kecy o marketingu pane Luzer.
Netrolujem, pisem co som cital, osobne ma to tiez prekvapilo. Ci povazujes eu trh za zaostaly necham na tebe
Zakaznik Enyaqu casto nadava, ze mohol prihodit tych 200tis za dvojnasobny vykon 😄 Ale zase na Hyundaii tiez nie je vsetko v poriadku, baterku uz opravili, svetla to uz ma? A zase znizili svetlu vysku, dopredu nezapnem dieta do isofixu, vyber by bol tazky 😄 Resp. zase by bol Hyundai problem.
A odkaz není? Myslím ze měli v prvním pololetí problémy s dodávkami baterií, a Kona- generační obměna.Poslední měsíce jdou nahoru, s tržním podílem 8,5%, čili 5 v žebříčku.
Jinak, každou firmu živí globální prodej, ne Horní Dolni Lhota a BEV se asi moc neprodávají na chudých trzích, ale na vyspělejších.
Jinak, každou firmu živí globální prodej, ne Horní Dolni Lhota a BEV se asi moc neprodávají na chudých trzích, ale na vyspělejších.
https😐/insideevs.com/…ptember2023/amp/
Hyundai meziroční růst 56% .
https😐/insideevs.com/…-august2023/amp/
Kia 82% meziroční růst.
Luzr je tady asi někdo jiný, nebo troll.
Hyundai meziroční růst 56% .
https😐/insideevs.com/…-august2023/amp/
Kia 82% meziroční růst.
Luzr je tady asi někdo jiný, nebo troll.
https😐/www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1376
https😐/www.reddit.com/…e_battery_cells/?…
To jsou tyto problémy s bateriemi? Nebo jaké?
A ne vždy jde vývoj správným směrem.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na ovládání světel ještě automatika plně nevyspěla. Řidič to umí lépe.
Raději bych uvítal systém nočního vidění, tedy zvýrazněné postavy, ať už lidí, nebo zvěře.
https😐/www.reddit.com/…e_battery_cells/?…
To jsou tyto problémy s bateriemi? Nebo jaké?
A ne vždy jde vývoj správným směrem.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na ovládání světel ještě automatika plně nevyspěla. Řidič to umí lépe.
Raději bych uvítal systém nočního vidění, tedy zvýrazněné postavy, ať už lidí, nebo zvěře.
To je právě otázka, jestli je těch 650 HP až taková value, na kterou zákazníci Hyundai slyší, když mají dát za auto 2 mega...
Enyaq má být zřejmě něco ala rodinné auto. Tento megapřerostlý hothatch má imho dost jiné zaměření. Jinými slovy zákazník Enyaqu si neřekne "přihodím 200tis a budu mít dvojnásobný výkon, to se vyplatí, to chci!!" A stejně tak zákazník Ioniqu, co má pocit, že nutně potřebuje 650 koní, nebude uvažovat o rodinném Enyaqu (bez ohledu na cenu).
Enyaq a tohle je úplně jiný tržní segment, podle mě si prakticky nekonkurují. Tím neříkám, že Enyaq není oproti konkurenci (a to i prémiové) předražený...
Tak je to Hyundai, proto ten interiér. Jinak exteriér by byl dobrý, kdyby bylo auto o 5 % menší. Když je takto nakynulé, tak s těmi rozměry design ale Fiat Ritmo (nebo něco na ten způsob 😄 ) moc nekoresponduje... 😁
Ale hlavní problém je, že ten design moc nefunguje, protože to má tragické Cx (Tesla Y má 0,23 a tohle má 0,29, to je rozdíl tak tří dekád).
Ale hlavní problém je, že ten design moc nefunguje, protože to má tragické Cx (Tesla Y má 0,23 a tohle má 0,29, to je rozdíl tak tří dekád).
Takže aj odporca elektriny pri tomto aute musí chtiac nechtiac povedať: Bravo Hyundai!