České SUV se sice představilo o měsíc dříve než nová Škoda Superb, první informace o ceně ovšem přichází ve stejnou dobu. Dobrou zprávou je, že ve srovnání s technicky příbuzným superbem si u Škody Kodiaq připlatíte pouze 5000 korun.
Asistent udržování v pruhu a rozpoznávání značek (resp. na to navázanej "inteligentní" speed limiter) je v nových autech povinně. Ale to Škodě nebrání to marketingově "prodat". :-)
Btw já když čtu, jaké všechny asistenty v tom kterým autě jsou už v základu, tak spíš špačkuju, protože musím před každou jízdou vypínat čím dál tím víc věcí. U některejch aut ty věci docela fungujou, ale zrovna u mě v Golfu R je front assist, lane assist i start stop pořád úplně na ***. Když to nevypnu, tak na mě auto furt tak různě pípá, tahá za volant, chcípá v nejhorší možný chvíle, no prostě katastróf. Takže každý startování čím dál tím víc připomíná předletovej checklist v našem Dynamicu.
Už to tak vypadá. Nemám teda zrovna velkej testovací vzorek, ale třeba u šéfa v Mercedesu E-klasse odcházející generace po faceliftu to všechno funguje bez problémů.
Např. ve zmíněným Golfu má front assist pravidelně problém s odbočujícíma nebo cestu křížícíma autama, Mercedes si naproti tomu zřejmě dokáže spočítat trajektorie obou aut a vyhodnotit, jestli to vyjde, a pípá fakt až když je náběh na průser…
No nicméně, že je Golf 8 softwarová katastrofa, to všichni víme. Ale někdy to kde tak daleko, že ty nebezpečný situace úplně vyvolává… jde s přehledem o moje nejmíň šťastně vybraný služební auto.