Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem nových BMW i5 M60 a 520d: Jako noc a den

Nová generace řady 5 vůbec poprvé v historii přišla také v elektrické verzi. Nad tou sice zarytý fanoušek mnichovské značky ohrne nos, neměl by však dělat předčasné soudy. Jedná se totiž o mimořádně schopný sedan, kterému absenci spalovacího motoru hned odpustíte.
Zpět na článek
14. 11. 2023 13:14
14. 11. 2023 14:28
14. 11. 2023 14:41
14. 11. 2023 23:57
14. 11. 2023 13:24
14. 11. 2023 18:19
14. 11. 2023 14:35
14. 11. 2023 13:43
14. 11. 2023 13:51
14. 11. 2023 13:55
14. 11. 2023 16:18
14. 11. 2023 20:46
14. 11. 2023 22:16
15. 11. 2023 11:08
15. 11. 2023 14:37
15. 11. 2023 05:22
15. 11. 2023 07:17
15. 11. 2023 10:55
15. 11. 2023 11:27
15. 11. 2023 12:41
15. 11. 2023 12:56
15. 11. 2023 07:15
15. 11. 2023 10:57
15. 11. 2023 12:28
15. 11. 2023 12:54
15. 11. 2023 13:04
15. 11. 2023 13:14
15. 11. 2023 13:26
15. 11. 2023 13:37
15. 11. 2023 14:29
15. 11. 2023 15:56
15. 11. 2023 15:18
15. 11. 2023 07:53
15. 11. 2023 09:44
15. 11. 2023 10:21
15. 11. 2023 11:00
15. 11. 2023 11:15
15. 11. 2023 12:26
15. 11. 2023 12:56
15. 11. 2023 13:05
15. 11. 2023 13:13
15. 11. 2023 15:34
15. 11. 2023 11:00
15. 11. 2023 12:36
15. 11. 2023 09:56
Avatar - kosmonaut
14. 11. 2023 13:14
Děs a hrůza
Bohužel je to hnus, aktuální BMW prostě vypadají otřesně. Jak na fotkách, tak naživo. Nevím jestli se vsadili s Volkswagenem kdo spatlá větší hrůzu, ale poslední modely obou značek jsou vizuální katastrofa.
Rozbalit vlákno
8
14. 11. 2023 13:39
Re: Děs a hrůza
Souhlas, minulý týden jsem "to" viděl naživo. V pro ty patvary ještě milostivé černé, M Paketu. 19" kola vypadají malá a zapadlá. Zadek je úplně otřesný, padající kačeři kufr taky bok nevylepšuje a paradoxně nejlépe vypadá zepředu. Nakonec celek nevypadá v tmavé až tak strašně mohutně, ale lehkost předchůdce je nenávratně pryč.

Při porovnatelné výbavě pak i5 60 vychází o cca 300k dráž než 550e, to mi přijde jako ideální varianta. Ale s výbavou za 2,7M.
14. 11. 2023 14:28
Re: Děs a hrůza
Ano je to ošklivé, ale aspoň to má designové charakteristické znaky: Masku s ledvinkami, zadní lampy a značek BMW... nebýt tohoto, tak je to bezpohlavní Asijsko-evropské auto .
Avatar - iudex
14. 11. 2023 14:41
Re: Děs a hrůza
A nie je to málo? Po minulej generácii, ktorá bola vrcholom elegancie, prototypom športovo-elegantného veľkého sedanu? Za mňa to je proste downgrade. https://images.carexpert.com.au/…esP90389007.jpeg
14. 11. 2023 23:57
Re: Děs a hrůza
samozřejmě, že to je málo.
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2023 13:18
Re: Děs a hrůza
Předek ještě docela dobrý, ale zadek už byl imho prostě zastaralý... https://www.carexpert.com.au/…-5-series-review#…

stejně jako ty kliky v prolisu, což už taky měli bambilion let...
Avatar - Mokrous
14. 11. 2023 20:05
Re: Děs a hrůza
Souhlas. Naprostej hnus zvenku i zevnitř.
14. 11. 2023 20:06
Re: Děs a hrůza
Naprostý souhlas. V tomto souboji jednoznačně vyhrává BMW. Nové Volkswageny jsou sice at na výjimky ošklivé, ale tak nějak normálně. To, co předvádí BMW, je za hranicí absurdity.

Ten týpek, co tohle navrhoval, musel lhát v životopise, nevěřím, že je to designér :D
14. 11. 2023 21:06
Re: Děs a hrůza
Souhlas. G60 chybí elegance a designová lehkost G30. Hlavně ten zadek je nevyvážený (malé kolo ve velkém množství kapot). Snad jen velká kola by to mohla opticky zlepšit, ale ta origo vypadají hrozně.
Avatar - KANKUNEN
14. 11. 2023 13:24
Jasně jasně
ve 5er to musí být dieslový klapot až teče krev z uší. Jak to kdysi mohli lidi jen vydržet jezdit dieslovým Fiatu Uno.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Barry Lyndon
14. 11. 2023 13:31
Re: Jasně jasně
Zvyknout se dá na všechno. Příklad: Když si člověk nakonfiguruje uši třemi hodinami na zahradním traktůrku, tak při následné výměně traktůrku za VW Golf TSI má pocit, že řídí minimálně Sclasse :-)
14. 11. 2023 13:47
Re: Jasně jasně
První věc...je potřeba vnímat rozdíl milionu korun mezi čtyřválcem a i5M. Kdo chce nechat Jeden a půl milionu za sedan neuvažuje o i5. Navíc tam bude rozdíl z hlediska užívání. S 520d můžeš v klidu křižovat celý den na cestách, s i5 budeš po spoustě káv večer nadupanej jako klokan.
14. 11. 2023 16:21
Re: Jasně jasně
Behem nabijeni existujou i jiny cinnosti nez konzumace kavy. ;-)

Clovek muze vyrizovat maily, cist acz, prispivat do diskuzi atd. :D
14. 11. 2023 18:19
Re: Jasně jasně
Může, ale nemusí. Pokud má normální spalovací verzi. :-) :yes:
14. 11. 2023 19:39
Re: Jasně jasně
Vyborne, takze zde mrhas svuj volny cas psanim nesmyslu?
14. 11. 2023 14:05
Re: Jasně jasně
Samozrejme je to riadne nadnesené....Bmw vie dobre odhlučnit motor, ja mam tiež dvojliter a je to v poho, horšie je to s hlukom od podvozku/pneumatik.....
Avatar - iudex
14. 11. 2023 14:35
Re: Jasně jasně
Je ale nepopierateľný fakt, že zvukovo je proste štvorvalcová nafta to najhoršie, čo môžeš v podobnom aute dostať. Benzín je inde, šesťvalec je inde, elektro je úplne inde. Nie som fanúšik elektra, ale skutočne po presadnutí z EV do akéhokoľvek spaľováku to človek vníma a pri R4 nafte mnohonásobne. Štvorvalcová nafta má iné kvality: dojazd a spotrebu, kvôli tomu sa kupuje a v tom je nedostižná, ale netvárme sa, že je to zvukovo OK, je to znesiteľné slušným odhlučnením, ale v princípe je to proste klepotavý vrčiaci motor.
14. 11. 2023 17:19
Re: Jasně jasně
ja sa netvarim , ja v tom jazdim a pre mna je to ok.....:)
Avatar - Mokrous
14. 11. 2023 20:11
Re: Jasně jasně
Vnímám to stejně. R4 diesel je sice slyšet při rozjezdech ve městě, ale nad 90 už v drtivé většině času člověk slyší jen hrubost asfaltu a ne motor. Ve 130 a víc pak aerodynamický hluk plus podvozek a o motoru neví.
Takže my, kdo jezdíme plynule a rychle dálky o hluku nevíme a jsme rádi za dojezd.
Ti, kdo tráví čas schůzkami ve velkoměstech a potřebují se 600x za den rozjet a přitom najedou 53 km, tak ti budou milovat EV kvůli odpichu a tichu.
Avatar - WinDiesel
14. 11. 2023 18:10
Re: Jasně jasně
Vypotil jsi dobrý blábol. Lepší by bylo zajet do BMW a otestovat. A nechat si ty pindy
Avatar - Mokrous
14. 11. 2023 21:12
Re: Jasně jasně
Ironie ti nic neříká???
15. 11. 2023 06:19
Re: Jasně jasně
Ty jsi už jel v dieselovém Unu, viď? ;-)
Avatar - Jaros 00071
13. 12. 2023 23:30
Re: Jasně jasně
Diesel by byl jasná a jediná volba :yes: a zrovna FIAT UNO jsem měl kdysi jako první auto :-) 1.4 Turbo Diesel. Jezdilo skvěle za 4-5 litrů nafty. Nějaký hluk hravě přehlušilo rádio :-[]
14. 11. 2023 13:43
Cho cho cho
Jdu si precist, co je lepsi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
14. 11. 2023 18:10
Re: Cho cho cho
No předem dáno, když nasadí 4hrnek, a mohli by nasadit 6-válec...
14. 11. 2023 13:51
Co je lepši
Jednoznačně Mercedes E W214. :yes:
Rozbalit vlákno
1
14. 11. 2023 13:55
Re: Co je lepši
A v čem? Vzhledem exteriéru souhlas, co zbytek? Máš porovnáno naživo?
Avatar - fOE
14. 11. 2023 16:18
Vzhled a technik
Zacnu vzhledem, ten se proste nepovedl. Na druhou stranu si pamatuju, ze mi trvalo cca 2 roky nez jsem dal prednost G30 pred F10, takze tomu dam cas. Tim spis kdyz jsem myslim jeden z mala, kteremu se v souctu i po case libi vic G30 predFL nez ta poFL.
Technika? Uff, tu je to jeste tezsi toco. Ono co naplat, 20d je veskerej motor kterej clovek muze realne potrebovat, ale pro ten si muze jit i do Superbu, nebo Passatu, BMW by melo nabizet i nadstavbu. Ono ji to i nabizi, ale za pomerne krute penize. Potesilo alespon planovana 40d, jen skoda ze nebude i 40i. ;-\
Rozbalit vlákno
12
14. 11. 2023 17:13
Re: Vzhled a technik
Za mňa pekné auto, nechápem to zdesenie a hrôzu diskutujúcich. 🙈🙈🙈

Vlastnil som 2 F10 s 2l dieselom a G30 540i. Veľmi fajn, a verím, že G60 je krok vpred.
Zmena v ovládaní klímy a chýbajúce predvoľby zamrzia. Ale ako som v tom sedel, myslím, že to také zlé nebude, a v pohode ho oželiem.

V G30 mi vadilo málo miesta nad hlavou vpredu, a to nie som nejaký vysoký.
Chýbajúcej 40i veľká škoda.

Plus 85 kg (pre verzii 520d) tiež nepoteší.
14. 11. 2023 17:58
Re: Vzhled a technik
za mna to vyzera viac ako Dongfeng nez BMW, G30/G31 mi pridu ako uplny vrchol elegancie, takze som bol tiez zdeseny ked som videl toto. A sice som v nom nesedel, ale zvonka to nazivo u mna nebolo o nic lepsie. Ale ok, dizajn je vysoko subjektivna zalezitost.

Co ale v ziadnom pripade neviem prekusnut je ten interier (playstation namiesto fyzickych ovladacov a novy idrive ktory vyzera byt asi taky zly ako je ten posledny dobry) a absencia 540i - to je pre mna absolutny deal-breaker a dovod odist ku konkurencii. A to som dost velky fanusik znacky a moje momentalne G31 540i povazujem za najlepsie auto na svete
14. 11. 2023 18:17
Re: Vzhled a technik
Akú alternatívu od konkurencie by si zvažoval?
15. 11. 2023 17:03
Re: Vzhled a technik
chvilku som rozmyslal aj o mercedese W214 (bez toho mega screenu sa na to da aj pozerat) alebo Audi A6, kedze by mali stale ponukat 6valce bez PHEV (aj ked V6 a nie R6), ale ani z jedneho by som nemal taku tu radost ze idem do lepsieho, tak neviem. Keby bola byvala prisla Mazda 6 s novou generaciou so zadnym nahonom a radovym 6-valcom, ako sa chvilu hovorilo, tak by som siel do mazdy, nepotrebujem mat nutne premiu. Skoda, ze skrz orientaciu na SUV od toho upustili a keby aj nie, je otazne ci by benzinovy 6-valec bol aj pre EU trh.

Asi to budem riesit G31 LCI z konca vyroby s minimalnym/ziadnym najazdom a to terajsie necham v raci rodiny a budem sa o ne starat aby vydrzali co najdlhsie. Lebo G60 mi fakt nic nehovori a to sa mi vzdy pacili nove modely od BMW, vratane tych s dizajnom od Chrisa Bangleho, nikdy som nemal pocit ze to ide do sra*iek, az teraz
15. 11. 2023 17:57
Re: Vzhled a technik
Problém je, že R6 G30/31 s minimálním nájezdem rychle ubývá. Tak jak tomu při představení nového modelu BMW snad nikdy nebylo.
15. 11. 2023 18:39
Re: Vzhled a technik
ani sa necudujem, vsetci chcu G30/G31 kym este su, skutocne super vizitka pre G60
15. 11. 2023 06:22
Re: Vzhled a technik
Tak každý má svůj názor. Za mě poslední generace BMW strašné. Zbývá ještě 2er coupé, 3er a 8er, okrajová Z4. Vše ostatní už mi nic moc neříká. Tvarově absolutně, přiznám se, že ani nemám chuť novou pětku zkoušet. Po dvou G30 si to neumím představit, že bych k autu přicházel s tím, že ho mám jen kvůli znaku.
15. 11. 2023 07:35
Re: Vzhled a technik
BMW sa predajne darí, a to aj v Európe. Bude to teraz iné, alebo časom ten dizajn ľudia pochopia a prijmú?

Stačí sa pozrieť do diskusií pred 6-7 rokmi.
Negatívne komentáre k teraz "super" dizajnom G30, G31, príp. "fajn" G05, atď sa veľmi nelíšili od súčasných.
Aj keď ku G30 boli aj pozitívne ohlasy.
"Znechutenia", "zdesenia", "nikdy" a "zásadných problémov" je v každej diskusii viac ako dosť.

Všetkým nám však poprajem miernejší slovník, dennú prechádzku a viac radosti zo života :-! .

PS: som veľmi zvedavý kedy príde test novej X5
15. 11. 2023 13:41
Re: Vzhled a technik
Mluvil jsem o tom s Dinarem. Na AMS jsem zhlédl starší rozhovor s Hooydonkem, kde se před tuším 5-ti lety rozplýval nad tím, jak díky nástupu EV bude moc u BMW opět zavést lehkost a odkazy na nejkrásnější BMW historie. Při rozhovoru stál u konceptu BMW CSL Hommage.

A teď si to srovnej s novou 5er, 7er apod. Podívej na první X2 a na novou. prostě se v tom nenajdu, ale vím, že je to velmi subjektivní.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 09:47
Re: Vzhled a technik
Málo místa nad hlavou v G30?? Schválně jsem si tam strčil ruku, nějakých 7 - 8 cm od hlavy do stropu, sedačku mám mírně nad spodní polohou, ne úplně dole a měřím 192 cm. Nechápu, jak v tom autě sedíš, sedačka max. nahoře?
15. 11. 2023 10:15
Re: Vzhled a technik
Jj, je to ten posed. Ja kvôli chrbtu dole sedieť neviem. A 5ka má športovný posed.
Jeden z dôvodov, prečo som prešiel na X5.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 10:48
Re: Vzhled a technik
Jasný. ;-)
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2023 18:46
Vyzera to akoby
Bolo poskladane z lega... a dokonca z lega dupla pre najmensich... chyba tomu akasi tvarova zlozitost... face vyzera ako skladacka nanajvys z dvoch kusov ... strasny antidizajn.... ale aspon to houno preda a bawo konecne padne na zadok lebo inak sa zda sa nepreberie ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
14. 11. 2023 18:46
1000km na jednu nadrz
Autor clanku to napsal pekne. Pres 1,000 km na jednu nadrz a o tom to 2.0d je.
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2023 20:03
Pokud jde o design,
je to noc bez ohledu na motorizaci. BMW, někdejší etalon sportovní elegance, seká jeden odporný hnus za druhým.
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2023 20:46
Porovnání
Jo postavit vedle sebe i5 m60 a 520d abychom si uvědomili co je lepší...ať mi nikdo neříká, že to není pokus o manipulaci. Postavte vedle sebe poslední 540i a 520d a bude to podobný šok. Ano kultivovanost u jinak kultivované 5er bude v i5 super, ale ta spotřeba a dojezd hovoří jasně proč se v praxi 520d prodávalo a prodávat bude když není moc alternativ.

Oznámení 540d mě docela překvapuje, nechápu v čem je to emisně lepší než 40i MHEV. Nebo jako chápu, má to o něco méně CO2..takže je to víc eko!? :D :D
Rozbalit vlákno
36
14. 11. 2023 22:16
Re: Porovnání
jezdil jsem teda v x5 jak 40i tak 45e a 40i nedava smysl. Zere to vic, jede to hur, reakce horsi, plus to nema nenucenost kroutaku elektromotoru, kterej tomu dava dizlovy moznosti. Plus nezavisly topeni, klimatizaci. Ale hlavne je to cely komfortnejsi a pokud chces zvuk, das tam sportovni rezim a mas naboostovanou 40i. Jako pokud poznas 200kg u 5,1m dlouhyho auta a kazdej den to proplejtas alpskejma pasama, ne, aha takze internetovej diskuter. Navic od mhev ktery bylo proste k nasrani je phev mnohem lepsi volba a tolik vahy to nepridava. Asi se pojdme bavit u 3er, ale u auta ktery je sirsi nez mamut a skoro stejne dlouhy
14. 11. 2023 23:20
Re: Porovnání
Internetovej diskutér? S 540i mám najeto přes 60 tisíc km :D Následně 640i GT s MHEV. Píšeš o X5 a bavíme se o 5 sedan. Ten rozdíl v hmotnosti je +410 kg (1820 vs 2230). Ta X5 jsem teď koukal, že asi 2135? MHEV ubral ostrý charakter, ale přidal na klidu a efektivitě a chtěl jsem jen napsat, že 520d vs 540i je velký rozdíl a právě v té kultivovanosti. 20d se mi nikdy nelíbil, nikdy jsem mu nefandil, ale že si to někdo koupí pro nízkou spotřebu a klidnou jízdu po dálnici chápu.

Že je PHEV kultivovanější a ostřejší na plynu nerozporuju. A vážně mě tyhle diskuze nebaví. Věčné bagatelizace vyšší hmotnosti apod. Jestli je to pro tebe tak důležité, tak jsi vyhrál, pořídíme si těch +410 kg a budem to tahat po dálnici a ano, pojede to asi v přímce lépe než 540i a když budem chtít maximum, tak se potkáme na nabíječce. Nebo nepotkáme, já to chtěl bez těch 400 kg, tak si to budu jen vozit když nebudu mít čas a možnost dobíjet. Spokojený? :D
15. 11. 2023 11:08
Re: Porovnání
opet x5 40i 2240k, 50e 2495. Phev ma ale vzduch a klimu s topenim, takze realnej rozdil
max 200kg (udaje cz import). Opet, pokud ani ne 10% poznas a je to dulezity..

u 5er je to 1800kg pro 520i, porovnatelny 530e 2080kg, opet tam ale bude nejaka vybava. takze zas 10%.

400kg je nesmysl, pokud resit 200kg na 2t aute s lyzakama pod podlazkou neni co resit
15. 11. 2023 14:06
Re: Porovnání
Pokud koukám správně, tak 550e 2230 kg, 540i 1820 kg (před fl), 540i mhev 1920 kg (po fl). Tedy rozdíl oproti mhev je 310 kg, asi 16% a to je sakra hodně. Ta mhev verze mi snížila o 2 litry spotřebu ve větším autě. V 6 GT s tím umím jezdit běžně i po Praze za 10l (dá se i za méně), před fl 540i jsem jezdil 12 - 13l.

Jak jsem psal, když nechci dobíjet a výkon 40i mi stačí, tak nerozumim vynucování těžší, dražší a na výrobu ekologicky náročnější 550e…abych to do 5 let zahodil a pořídil si BEV, které už v té době třeba bude dávat smysl i mimo město…
15. 11. 2023 14:37
Re: Porovnání
550e je ale neporovnatelny auto s minulou generaci, u te byla 545 hmotnostne kolem 2 tun sucha
15. 11. 2023 15:13
Re: Porovnání
ok tak už chápu jak to myslíš s těma váhama, 520i G60 2080 kg. Pokud budu vycházet z rozdílu u předchůdce asi +50 kg za 40i, tak to je +100 kg za PHEV, což na poměry PHEV není moc, to beru. Otázkou ale je a to je můj úhel pohledu, proč 5er musela narůst a ztěžknout a jaký podíl na tom má právě elektrifikace. A tohle mě štve a jak tu psal webpaja, jsem z toho znegovaný a pokud se to auto posunulo někam kam bych si to úplně nepředstavoval a k tomu mě nutí na našem trhu do pohonu, který nechci, tak místo abych pokračoval v další 5er, tak budu minimálně zkoušet hledat jinde...

Nenašel jsem hmotnost G60 540i mimo EU, ale je tam výkon 280 kw a WLTP 6.8l / 100 km. Za mě ideál když nevyužiju dobíjení po městě.
15. 11. 2023 05:22
Re: Porovnání
Je potřeba vzít v úvahu jak změní nárůst hmotnosti PHEV procentuálně hmotnost u X5 a 5er. 540i MHEV se přiblížila dokonalosti u zážehových motorů. Vyrovnanost, síla, podání výkonu při úžasné spotřebě současně se skvělými jízdními vlastnostmi udělala z G30 LCI naprosto skvělé auto. Jezdil jsem i s 545 PHEV a chování auta bylo úplně jiné. Ano, zrychlení bylo fajn, ale chování vozu bylo na míle vzdálené PHEV verzi. Prostě 20% hmotnosti navíc se projevilo hodně.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 07:17
Re: Porovnání
Souhlas, b58 v phev verzi je výborný hybridní pohon, ale v případě pětky (g30) z toho dělá projevem dost jiné auto oproti 540i.
15. 11. 2023 10:55
Re: Porovnání
a to je prave debata, realne vazena 545e bez ridice viz tes karpat 2045kg, 1900 kg s eu ridicem mela mit mhev. Takze rozdil je 10%. Neverim, ze kdyz vam mimoradne otravnej mhev, kterej fakticky pridal 150kg nevadil, tak vam vadi phev. A neverim, ze ma smysl resit 10% vahy u sedanu 5m dlouhyho
15. 11. 2023 11:27
Re: Porovnání
Suchá!!! váha 540ix by měla být 1.82. Jsou to dva metráky a to samosebou poznáš, navíc nejsou rozloženy na celé auto. Na dálnici ok, ale okresky při přesednutí poznáš.
15. 11. 2023 12:41
Re: Porovnání
viz ten karpat, 545 byla vyvazena temer dokonale s to i pricne. Nicmene opet, pokud resis 200kg u sedanu (a nevadil ti narust hmotnosti uz u mhev) tak neni co resit. Pro
me auto velikosti 5er neni sportovni nacini.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 12:56
Re: Porovnání
Rozdíl je 200 kilo, které jsou v kufru. Kvůli tomu má to auto výrazně tvrdší zadek, navíc s tendencí tím zadkem kmitat, pod brzdami je to nepříjemné, v zatáčkách to ruší tu hlavní výhodu 5er oproti stejně velkým sedanům konkurence, tj. skvělý předek, který umí zakleknout a vést, tady máš pocit, že se ti nadlehčuje přední vnitřní kolo, prostě ta finesa pětky je něčím poznamenaná. Plus míň harmonické odpružení, zatímco 40i na adaptiv tlumičích letí na terénem (klasický projev bmw), tady je chod odpružení jiný, tvrdší základ s takovým rozbředlým buch, buch koncem, hodně to připomíná to nepovedené nastavení cls 53 amg na vzduchu. Každému se můžou líbit různé projevy auta, proti tomu nic, ale aby mi někdo tvrdil, že 545e a 540i mají stejný jízdní projev, tak to ne.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 07:15
Re: Porovnání
V poslední době se tu chováš jako řepa, ok máš rád phev, ale je zbytečné se navážet buranským způsobem ve stylu “hloupost” nebo “internetový diskutér” do jiných jen proto, že něco vidí jinak.
15. 11. 2023 10:57
Re: Porovnání
neverim vam ze vazne poznate 10% hmotnosti u sedanu vyssi stredni, ty repo. Vsak se pobavime, za rok budes mit 550e a budes tu pet ody.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 12:28
Re: Porovnání
Já zas nevěřím, žes 545e vs. 540i jel, buď bys mluvil jinak, nebo jsi ten netečný typ, co rozdíly v chování auta fakt nepozná a pak je debata zbytečná.

A pokud jde o 550e, být možnost 540i, neváhám ani vteřinu, ten motor mi v 5er absolutně vyhovuje, že 50e pojede líp je mi jedno, na nějaké dálniční honičky jsem už starej a na broušení okresek jsou jiná auta.
15. 11. 2023 12:54
Re: Porovnání
ted bez jakejhkoli predsudku, jsem fakt zvedavej, co napises za rok az s 550e budes mit 40+ tkm. Ono kratkej test nerekne to, co rok jezdeni a jim to proste funguje. Ja si x5 50e za rok koupim, protoze jsem z funkce 45e kazdej den nadsenej a vzdycky kdyz se dostanu ke konvencni motorizaci, tak si rikam, kdo to sakra muze koupit
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 13:04
Re: Porovnání
Tady je ještě jiný problém a to ten, že g60 je už postavená tak, aby v ní bylo EV, phev nebo mhev. A to z ní dělá dost nepohledné auto, což už mě s.re z principu, na druhé straně je víc jedno, když už tu ty designové následky jsou, jestli je v tom autě čistě ice nebo hybrid, protože ten hybrid aspoň nebude nijak výrazně ovlivňovat jízdní vlastnosti (baterky v podlaze) ani omezovat velikost kufru. Takže ano, už jsem to tu psal, jestli je 550e jediná možnost jak se dostat k B58, tak s tím budu umět žít, ale být volba, vezmu benzín, protože ten výkon navíc nepotřebuju a lítat s káblem kolem auta není nic, bez čeho bych se neobešel.
15. 11. 2023 13:14
Re: Porovnání
Bonus je případně v tom, že teoreticky můžeš svůj běžný týden zajezdit na elektriku. Pokud budeš nabíjet v práci.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 13:26
Re: Porovnání
To samozřejmě budu, pokud na 550e dojde, když už to tam je, ale pořád ještě zvažuju i 440i, protože kolik těch aut s r6 ještě bude...
15. 11. 2023 13:37
Re: Porovnání
440i jako kupé ano, jako GC mi přišla coby klon A5 s vrtulí. Těžké, obratnost 5er s AWS mnohem lepší. Vůbec mě to nevzalo. To určitě radši M340i.
15. 11. 2023 13:55
Re: Porovnání
Přesně, vidím to úplně stejně, díky :yes:
15. 11. 2023 14:29
Re: Porovnání
kazdopadne 545e nema baterky v kufru ale pod zadnima sedackama, vyvazena je presne. Tim, ze ma malou baterku neni tezsi na zadek jako x5. Phev 7 ma baterky jako i7, tam to muze bejt jinak, taky ma baterku o hodne vetsi
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 15:56
Re: Porovnání
Máš pravdu, baterky jsou místo nádrže, která je v kufru, každopádně to rozložení váhy je jiné než u 40i, na zadní nápravě je výrazně větší nálož a je to cítit, aspoň pro mě bylo bezprostřední přesednutí z 540i do 545e do jinak se chovajícího (z hlediska jízdních vlast. hůř) auta, viz výše v diskusi.
Avatar - fOE
15. 11. 2023 15:18
Re: Porovnání
To je predpokladam vtip tohle, jinak si to vylozit nevim. Jasne ze poznas 200kg, poznas i 100kg... otazka jen je, jestli to resis nebo ne. Ty to zjevne neresis, ale nezamenuj to s nepoznanim. Slouzi mi G30 LCI a tech 150kg nebo kolik to ma navic proti preLCI poznas v kazde zatacce a pri kazdem seslapnuti brzd. Do LCI jezdila 5er jako 3er na o palec mensich kolech, o LCI 5er proti preLCI 3er uz tohle vubec neplatilo.
15. 11. 2023 07:53
Re: Porovnání
X5 a 5er sú iné kategórie auta.

V X5 by som 40i veľmi zvažoval. Sedí ako to popisuješ.
V 5er bol 40i jednoznačne najlepší pohon. "Pepa v Autosalonu (2017?): nevěřím, že ho vyrobili lidé, dávám mu 100%"
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 09:44
Re: Porovnání
Zase záleží na prioritách, x5 40i mám a 45e bych nevzal, přestože je citelně rychlejší. Jednak 40i určitě netrpí podmotorovaností, jednak pro mě je to výhradně rodinné auto, takže jestli je v přímce pomalejší, je mi šumák, naopak, roli pro mě hraje např. objem kufru, který v phev verzi postrádá prostor pod podlážkou (tam např. dám čtvery lyžáky), takže praktičnost u suv volím raději, než zrychlení. Ale proti gustu...
15. 11. 2023 10:21
Re: Porovnání
Nechceš hodiť na moje.auto.cz recenziu na X5 40í? Kolega si teraz nové 40i objednával, som zvedavý na skúsenosti.

Ten menší kufor u plugin fakt zamrzí.
Ale myslím, že je to riešiteľné sieťou oddeľujúcou batožinový priestor. Veľmi nerád jazdím dlhé rýchle trasy bez zatiahnutej roletky v kufri, alebo siete. A ten priestor pod podlahou u klasickej verzie využívam často.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 11:00
Re: Porovnání
Jo, ta síť k tomu je, ale já to taky nerad používám, resp. chci vždycky kufr naplnit po roletku, jednak bezpečnost, jednak výhled dozadu. Proto prostor pod podlážkou velmi využívám.

Příští týden měním preface x5 40i za poface, jsem zvědav, jak moc mě bude s.át ten nový infotainment. Můžu ti k tomu pak něco napsat do SZ, budeš-li chtít, má to teď i výkon vyšší o 35 kW, tak možná vezmou 40i na milost i 45éčkaři. :D
15. 11. 2023 11:15
Re: Porovnání
Super, díky vopred za správu. :yes:
A držím palce nech je zmena fajn, verím, že áno.
15. 11. 2023 12:26
Re: Porovnání
Koukám o kolik se zvedl točivý moment. To je dost výrazné, mělo by být znát.
15. 11. 2023 12:56
Re: Porovnání
kdyz nastavis profil ridice, tak si to pamatuje zakazanej lineassist a dalsi. Neni to tak spatny jak to na prvni pohled vypada…
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 13:05
Re: Porovnání
To zní aspoň trochu nadějně.
15. 11. 2023 13:13
Re: Porovnání
Po FL myslíš?
15. 11. 2023 15:34
Re: Porovnání
zkouseno na 3er s tim novim id8, chce to ale profil ridice s klickem nebo mobilem
15. 11. 2023 11:00
Re: Porovnání
u 40i v x5 je znat ze nema kroutak a posila otacky zbytecne vysoko v beznym dalnicim zrychlovani, nema to na takovy dizlovy opreni do kroutaku. Plus to znatelne vic zere. Ale jestli treba nezavislou klimu prevazi u tebe boty pod podlazkou …
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 12:36
Re: Porovnání
Znova opakuješ to, co všichni víme, 45e v x5 jede lépe, nenuceněji a nikdo to tu nerozporoval a nerozporuje. Pokud máš problém pochopit, že u auta na rodinné ježdění je mi to jedno, spotřebu neřeším, ale prostor ano, pak ten problém je opravdu tvůj, ne můj. Jen se nesnaž dělat z x5 40i nějakou dýchavičnou herku.
A ano, nad nezávislou klimou, kterou bych při svém způsobu užívání toho auta použil dvakrát do roka, převáží prostor pod podlážkou, který využívám pravidelně.
Avatar - Dinar
15. 11. 2023 09:56
Tohle srovnání
má dobrý marketingový důvod. Je třeba prodávat EV, a tedy ukázat, jak EV nabušené všemi, pro 5er dostupnými, technologiemi zašlape do země starý a přežitý čtyřválcový dýzl.
Problém je v tom, že ten dýzlový čtyřhrnek byl u 5er vždycky z nouze ctnost a každá generace 5er měla x mnohem lepších motorizací. Jinými slovy, kdyby redaktor testoval G30 520d a pak přesedl do 550i musel by z auta, které jede jako vítr, má podvozek s aktivním opružením, samosvorem, aktivními stabilizátory, adaptivní řízení atd., být úplně stejně odvařený. Takže, srovnání základu a vrcholné motorizace 5er bylo vždycky jako srovnání jiných aut a rozdíl světů, to že je aktuálním vrcholem motorizací EV v tom nehraje roli.
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2023 10:48
Re: Tohle srovnání
Ano, psal jsem to nahoře. O milion dražší verze je lepší. Kdo by to byl řekl.