Nadnárodní koncern v jedné ze svých domovských zemí chystá program, který zájemcům přemění jejich ojetou dodávku se vznětovým motorem na elektromobil. Konverze by měla vyjít na necelého půl milionu korun.
Čemu se směješ? Víš jak to bude parádně efektivní teď v mrazech při hustším vzduchu a parádně chlazené baterii cestou do Hamburku, když to má čelní plochu jenom 5,5m² ??? :D
Aj mňa, našiel som nejaké dodávky (MB) na CNG a je tu niekto čo má s tým skúsenosť?
Spoľahlivosť, hospodárnosť, náklady voči dizlu, ide to nejako alebo je to zdochlina??
Proč ne normální běžné rozšířené vyzkoušené osvědčené LPG? Kvůli vjezdu do podzemních garáží? Jo chápu, k dieslu se nehodí. A CNG se k dieslu dá přidat? Nezdá se mi to moc. Aha tak prý ano ale stejně tam musí být spalována zároveň i nafta. Na to bych se vykašlal.
S dodávkama ne, jen s koncernovými CNG a jezdí to skoro gratis.
Auta velikosti Octavie s 1.4(1.5) TGI v pohodě za 4 kila na 100 km a bez loudání.
A jede to tak, jak se dá čekat podle koní a Nm.
Jezdí to za půlku toho co diesel. Škoda, že nebyl v nabídce Passat CNG s podladěným dvoulitrem z Audi A5. Bral bych to hned. https://fdrive.cz/…ko-do-kapsy-2050
CNG v OIII i OIV je v pohodě, jezdí za 3,5kg/100km, když se loudáš a za 4,5kg/100km, když tlačíš na pilu. Na 1.4TSI 81kW (OIII) mám najeto víc jak 180tis km a s 1.5 TSI 96kW (OIV) jsem teď aktuálně na 85tis km a pohoda. Aktuální ceny jsou na ůrovní 29-36Kč/kg tak při průměrné spotřbebě 4kg/100km se pohybudeš kolem 1.20-1,40Kč/1km. Vůbec bych se dodavky nebál, např Caddy TGI je úplně v poho :yes:
Jirka zhodnotil... Elektrika, aktualne s velkym naskokom najefektivnejsi pohon je mrtva větev. Škoda, že to nikto nepovedal číňanom a európanom, najpredavanejsim autom mohlo byť ICE a Jirka mohol kludne spávať.
Přijedeš s prorezlou dodávkou, kde motor je to poslední, co tam dobře funguje a oni ti to za půl mega zprasej. A už vidím, jak za to dostaneš 75kWh, když se nově dodávají takovýhle bombice:
Peugeot by naopak nutně potřeboval pro své zákazníky
... přesně opačný postup - nabízet do svých současných modelů dodatečnou montáž normálních pořádných spalovacích motorů! :-[]:-[]:-[]
P.S. A jako nabídku č. 2 bych ještě přidal předělání otřesného i-Cocpitu na normální palubku s budíky za volantem normální velikosti a kulatého tvaru! :-[]
A dodatečnou montáž pohonu na zadní napravu, aby z toho bylo 4x4 by mohli začít dělat taky. Umí to dodatečně na přání u nového vozu, u staršího nechtějí. Prý problém záruky. A tady to najednou na elektriku půjde i dodatečně. To je teda ale přístup.