Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Jak odjistit zaseknutý nabíjecí kabel? Princip je téměř všude stejný

31 komentářů

adamzprahy
Vtipné jak všechny automobilky ujišťují, že mají vlastní speciální asistenční službu. Realita je, že to vede do nějaké sdílené linky kde sedí ženské, které vůbec nic neví a jen volají odtahovku. S elektromobilitou ještě větší průser…

Nám se u Mercedesu zničehonic na nabíječce ulomila krytka zásuvky. Byl večer a silně pršelo. Kolegyně volala na tu slavnou asistenci jestli se dá vůbec jet za deště s otevřenou zásuvkou a tam byla paní, která vůbec netušila, řekla jenom že jestli je auto pojízdné tak máme jet do servisu 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Asi kvalitní plast z čajny.
traveldrive
A čo si čakal viac? Že priletí vrtuľník s novou krytkou a na mieste v daždi ti ju vymenia?
adamzprahy
Reaguji na to, že Mercedes má na zaseknutý kabel (a jiné problémy s dobíjením nebo autem) “specializovanou” asistenci. Ale sedí tam ženská, která umí jen dva scénáře: a) auto potřebuje odtah b) najde nejbližší servis Mercedes. Sama to tak řekla 😂 Takže to co se píše v článku je marketingová pohádka, kterou z praxe nemohu potvrdit. U jiných automobilek podobná zkušenost…i když vlastně u BMW se dalo nechat přepojit na techniky co věděli.
traveldrive
Ale áno, bolo to myslené trochu ironicky. To, čo si popísal, je tiež výsledok globalizácie a šetrenia nákladov. Ako vo väčšine vecí, ani tu primárne nejde o tvoje záujmy ako zákazníka.
Avantime
Hej, alebo keď ti dojde po e-C4 odťahovka a pánko to nasilu so zablokovanými kolesami začne ťahať na plošinu. 😊
Avatar - xxc
xxc
Nepride, ked som mal zablokovane kolesa, prisla druha, co to vedela nalozit. Inak to je velka chyba, ze EU povoluje nejake diagnostiky, ta diagnostika ma bezat v aute a auto ma same vediet, co mu je. Rovnako, ked uz na mobily mame naradie a domace opravne sady, kedy toto bude u aut?
Avatar - Anonym
Anonym
Ó ty jsi hloupý. Slyšel jsi někdy už o diagnostických chybových kodech? Pochopitelně, že auto vi, co mu je.
Já si auta opravuju sám, nemůžu ta to že ty jsi neschopný.
Avatar - xxc
xxc
ved prave, ked auto vie, co mu je, preco to nemoze napisat rovno na displeji, ale posiela to do servisu?
Avantime
Ja píšem o reálnom prípade. Nejakému odťahovkárovi je to šumak. Auto bolo vybité a na také niečo ako počkať aspoň na čiastočné nabitie on nemal čas.
Avatar - xxc
xxc
vybite nevie dat aspon "neutral"?
Avatar - eLzyx
eLzyx
Tesla má vymakané uživateli přístupné servisní menu. A neustále tam přibývají nové a nové funkce, aby to nemuselo na originální diagnostiku a nebyly přetěžované autorizované servisy.
Potřebuješ zkalibrovat okna, vyměnit chladící kapalinu, udělat geometrii - najít 0° polohu volantu, vyměnit kotouče/destičky, nebo třeba zkontrolovat izolační odpory? To vše najdeš v přehledné onboard diagnostice v servisním menu.
Avatar - Anonym
Anonym
Za diagnostiku v palubním menu palec nahoru pro Teslu.

BTW Proč bych na výměnu chladicí kapaliny měl potřebovat diagnostiku? Nejde to prostě jen vypustit, napustit a odvdzušnit?
Jinak v návodu k obsluze Tesly jsem našel toto😒br /> "Hladinu chladicí kapaliny akumulátoru a brzdové kapaliny smí kontrolovat pouze Tesla nebo profesionální autoopravna. Konkrétní servisní informace jsou uvedeny v servisní příručce. ... Brzdovou kapalinu nedoplňujte"
Avatar - eLzyx
eLzyx
protože je tam několik čerpadel (minimálně dvě) a několik vícecestných ventilů. A to odvzdušnění snad probíhá postupně, baterka, zadní motor, přední motor ... ale nezkoušel jsem. Je dobré, že to tam je. Prorazíš chladič, nebo budeš vzorný servismen a kapalinu budeš chtít preventivně vyměnit.
Je to holt složitější systém jak jeden chladič, pár hadic, poměrně dobře průstupný motor a nahoře e😜anzka.
A i kdyby tam bylo jen jedno čerpadlo, tak jej nějak musíš zapnout.

Stejně tak tam je u novějších kusů (ne u mého, bohužel) možnost odvzdušnění brzd, kdy to říká, který brzdič odvzdušnit a systém to tlakuje.

Je tam třeba i procedura na zajíždění nových brzd. Rozjeď se na tolik km/h a začni brzdit podle indikátoru. Opakuj, udělej ...

Jinak oni to asi berou tak, že když se v tom někdo rejpe, tak je ta "profesionální opravna".
Avatar - Anonym
Anonym
Neznajet, my Charger have V8 under hood 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pepa__007
Praktické informace. 😉
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Budeš konečně od Nového roku měnit lékaře? Velmi by ti to prospělo, Hammuno 😄
Petr Rod
Doufám že nikdy nebudu potřebovat uvolnit zaseknutý nabíjecí kabel.
Arese
...je samozřejmě jezdit normálním pořádným autem, které lehce, snadno a rychle kdekoliv natankuju. A potřebuju to udělat jenom jednou za 750- 800 km. 😄 :yes:
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
???? Navštiv co nejdříve svého psychiatra! 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nekrm tu krávu Kylienu
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Nechápu lidi, kteří komentují způsob nabíjení elektromobilu. Drtivou vetsinou, lidi, kteří viděli elektromobily jen z dálky své uprdené Plzni.
Avatar - Anonym
Anonym
Lidé spíše komentují to, jak Mercedes neumožňuje řidiči v případě poruchy odjistit nabíjecí kabel a nutí ho volat odtahovku/servis/asistenční službu. Tenhle princip co největší závislosti řidiče/majitele totiž není specialitou elektromobilů, ale prostopuje to jako rakovina už mnoho let autoprůmyslem. Když jsem kupoval v roce 2017 auto, nedostal jsem k němu servisní plán a ani autorizovaný servis, ani oficiální importér jej nebyl schopen dodat, stejně jsem pochodil, když jsem žídal o smluvní podmínky prodloužené záruky. Automobilka si vše drží jen pro sebe, abyste kvůli každé prkotině museli někam volat nebo jezdit.
kubat11
Mě se dosud tedy ještě nikdy nestalo, že bych nemohl vyndat tankovací hubici z hrdla nádrže a to řídím už přes 50 let a měl jsem doposud 22 aut. 😉 😁
Arese
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Pokud bychom si my všichni multinikoví, placení roztleskávači a animátoři tohoto webu, vtěleni do jedné jediné osoby Čížka z Plzně, tedy vlastně jenom já, měl vybrat mezi postižením invaliditou nebo zřejmě neléčenou schizofrenií spojenou s obsedantně kompulzivní poruchou s progresivně gradujícími příznaky, volím invaliditu.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.