Rok 2023 se pomalu chýlí ke konci. V evropských statistikách bude zapsán jako úspěšný a v lecčems přelomový. Elektromobily totiž v prodejích překonají diesely. V listopadu se tomu tak ostatně i stalo.
Diesel s mild hybrid je v štatistike vedený ako hybrid. Takže ani srnka netuší koľko sa predáva dieselov.
EV nejak strácajú dych - podiel EV na predaji v EU je za 11 mesiacov 2023 na úrovni 14.2%. Minulý rok 12.2%. A to boli v 2023 v EU super dotácie, skrátené dodacie lehoty, dodanie áut v sklze.
Podiel EV by mal stúpať o 7% ročne ak má byť v 2035 zákaz spaľovacích áut. Schaffen wir das?
Podiel PHEV naopak o necelé 2% klesol.
Data 2023:
www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-6-7-in-november-battery-electric-16-3-market-share/
Data 2022:
www.eea.europa.eu/en/analysis/indicators/new-registrations-of-electric-vehicles
Ono těžko predikovat cokoli co je závislé jenom na dotacich a na výši daní. I když Německo teď od dotací ustupuje - došly peníze. Norsko dál jede na daňovém zvýhodnění BEV a obrovských daní pro spalováky.
Škoda pokriveneho trhu dotacemi a nesmyslnými daněmi.
Když spalováky nahrazovali koně, tak také bez dotací a daní.
BEV je budoucnost, ale musí se prosadit sama.
Takže když krade Franta od vedle, můžu taky?
Zvláštní logika.
Ps.: Zvýhodněnou spotřební daň z nafty nijak nezpochybňuji. Ale přijde mi šílené, že si např. příští rok pořídíš EV s dotací - tzn. i z peněz lidí, kterým se o novém autě ani nesní - lidé s handicapem, samoživitelky, důchodci. Úchylné.
Ale je rozdiel zvýhodňovať naftu alebo celé auto. Keby zvýhodňovali oproti nafte len el. energiu pri nabíjaní BEV tak tých BEV sa predá podstatne menej nehovoriac o tom že z predaných BEV v ČR ide do súkromných rúk iba 25 % ostatné je všetko na firmy takže pre bežného vodiča / stredná vrstva / je to auto prakticky nedosiahnuteľné aj keby ho akokoľvek chcel.
Tak nějak vždycky zapomenou započítat PHEV diesely :-) Volvo (které o tom zcela mlčí), Mercedes.
A kdoví kolik MHEV dieselů se taky započítává jako hybridy :-)
Písal som pred časom tej slečne čo spracúva štatistiky v acea.auto, že ako to je s tým ústupom dieselov.
A písala mi, že v dátach čo dostávajú je chaos - napr. BMW má len mildHybrid diesel a ten sa vykazuje ako hybrid. Celkovo je v dátach/kategóriách značný prvok náhody - záleží od krajiny a značky ako to uvedú. A koľko dieselov sa predá netušia, len reportujú získané dáta, o ktorých vedia, že nie sú jednotné.
o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky zelení utopisté ? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídejte, přehánějte https://www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
Uz coskoro pride novy phev outlander z japonska aj do europy... tisicky majitelov predoslych phev outlanderov uz na neho cakaju ... po meste s nim clovek funguje ako s elektrom... a mimo mesta mas rodinny korab ... bestseller sa vrati do eu v pravy cas :yes:
By mě zajímalo kdo ty članky piše nebo kontroluje: Jestliže Norové v roce 2022 koupili 143.506 elektromobilů, letos jich je o zhruba deset tisíc méně (95.630) jako ja sice z matiky za 1 nikdy neměl ale tady mi něco nesedi...