Ekonomika
Diesel s mild hybrid je v štatistike vedený ako hybrid. Takže ani srnka netuší koľko sa predáva dieselov.
EV nejak strácajú dych - podiel EV na predaji v EU je za 11 mesiacov 2023 na úrovni 14.2%. Minulý rok 12.2%. A to boli v 2023 v EU super dotácie, skrátené dodacie lehoty, dodanie áut v sklze.
Podiel EV by mal stúpať o 7% ročne ak má byť v 2035 zákaz spaľovacích áut. Schaffen wir das?
Podiel PHEV naopak o necelé 2% klesol.
Data 2023:
www.acea.aut👋pc-registrations/new-car-registrations-6-7-in-november-battery-electric-16-3-market-share/
Data 2022:
www.eea.europa.eu/en/analysis/indicators/new-registrations-of-electric-vehicles
EV nejak strácajú dych - podiel EV na predaji v EU je za 11 mesiacov 2023 na úrovni 14.2%. Minulý rok 12.2%. A to boli v 2023 v EU super dotácie, skrátené dodacie lehoty, dodanie áut v sklze.
Podiel EV by mal stúpať o 7% ročne ak má byť v 2035 zákaz spaľovacích áut. Schaffen wir das?
Podiel PHEV naopak o necelé 2% klesol.
Data 2023:
www.acea.aut👋pc-registrations/new-car-registrations-6-7-in-november-battery-electric-16-3-market-share/
Data 2022:
www.eea.europa.eu/en/analysis/indicators/new-registrations-of-electric-vehicles
Písal som pred časom tej slečne čo spracúva štatistiky v acea.auto, že ako to je s tým ústupom dieselov.
A písala mi, že v dátach čo dostávajú je chaos - napr. BMW má len mildHybrid diesel a ten sa vykazuje ako hybrid. Celkovo je v dátach/kategóriách značný prvok náhody - záleží od krajiny a značky ako to uvedú. A koľko dieselov sa predá netušia, len reportujú získané dáta, o ktorých vedia, že nie sú jednotné.
Francesca Piazza, Senior Statistics Manager, fp@acea.auto
A písala mi, že v dátach čo dostávajú je chaos - napr. BMW má len mildHybrid diesel a ten sa vykazuje ako hybrid. Celkovo je v dátach/kategóriách značný prvok náhody - záleží od krajiny a značky ako to uvedú. A koľko dieselov sa predá netušia, len reportujú získané dáta, o ktorých vedia, že nie sú jednotné.
Francesca Piazza, Senior Statistics Manager, fp@acea.auto
o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky zelení utopisté ? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídejte, přehánějte
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
Tak nějak vždycky zapomenou započítat PHEV diesely 😄 Volvo (které o tom zcela mlčí), Mercedes.
A kdoví kolik MHEV dieselů se taky započítává jako hybridy 😄
A kdoví kolik MHEV dieselů se taky započítává jako hybridy 😄
Takže když krade Franta od vedle, můžu taky?
Zvláštní logika.
Ps.: Zvýhodněnou spotřební daň z nafty nijak nezpochybňuji. Ale přijde mi šílené, že si např. příští rok pořídíš EV s dotací - tzn. i z peněz lidí, kterým se o novém autě ani nesní - lidé s handicapem, samoživitelky, důchodci. Úchylné.
Zvláštní logika.
Ps.: Zvýhodněnou spotřební daň z nafty nijak nezpochybňuji. Ale přijde mi šílené, že si např. příští rok pořídíš EV s dotací - tzn. i z peněz lidí, kterým se o novém autě ani nesní - lidé s handicapem, samoživitelky, důchodci. Úchylné.
Dobrý den,
díky moc za upozornění. V té záplavě čísel mi jedno ujelo 😉
Krásné svátky!
Ondřej Šámal
díky moc za upozornění. V té záplavě čísel mi jedno ujelo 😉
Krásné svátky!
Ondřej Šámal
koupili 143.506 elektromobilů, letos jich je o zhruba deset tisíc méně (95.630).
Clanek s touto kvalitou informaci nestoji za precteni.
Clanek s touto kvalitou informaci nestoji za precteni.
Ale je rozdiel zvýhodňovať naftu alebo celé auto. Keby zvýhodňovali oproti nafte len el. energiu pri nabíjaní BEV tak tých BEV sa predá podstatne menej nehovoriac o tom že z predaných BEV v ČR ide do súkromných rúk iba 25 % ostatné je všetko na firmy takže pre bežného vodiča / stredná vrstva / je to auto prakticky nedosiahnuteľné aj keby ho akokoľvek chcel.
By mě zajímalo kdo ty članky piše nebo kontroluje: Jestliže Norové v roce 2022 koupili 143.506 elektromobilů, letos jich je o zhruba deset tisíc méně (95.630) jako ja sice z matiky za 1 nikdy neměl ale tady mi něco nesedi...
Uz coskoro pride novy phev outlander z japonska aj do europy... tisicky majitelov predoslych phev outlanderov uz na neho cakaju ... po meste s nim clovek funguje ako s elektrom... a mimo mesta mas rodinny korab ... bestseller sa vrati do eu v pravy cas :yes:
Škoda pokriveneho trhu dotacemi a nesmyslnými daněmi.
Když spalováky nahrazovali koně, tak také bez dotací a daní.
BEV je budoucnost, ale musí se prosadit sama.