Jako vždy chybný a zavádějící bulvární nadpis a pochopitelně v článku defacto nula informací o tom, jak na těch průměrných 100 km denně nabíjeli. Zřejmě to je zcela nepodstatné.
Hlavní je to PR, že to je na baterky a že to nějak dojelo.
Nebo vždycky počkali až jim to nabije nějakej tajnej rozkládací solární systém a větrná elektrárna na vozíku?
EDIT: Tak jsi měl pravdu. Měli i ten dieselagregát.
Krom stovek prázdných PR blábolů všude se našel i tento článek, kde se k tomu přiznali:
Ukázali vůbec někde projetou trasu ? Udávané místo startu, tedy severní magnetický pól z roku 1823 se nachází na severu Kanady. Tedy přes 2000 km od severního zeměpisného pólu a zcela mimo oblast Arktidy
Nenašel jsem a upřímně mě už ta fraška za to nestojí.
Já jsem jen zkoušel najít rozložený soláry a agregáty a turbínu v akci a všude byly jen PR žvásty povídačky, jak je všechno původní a skvělý. A že vlastně měli jen větší kola.
Ale zaslechl jsem i něco o tom, že hned zkraje nějak "cheat".
A pak, že nakonec vzdali i tahání turbíny a svěřili to agregátům a solárům v pustině podle počasí a zbytek nabíječky v civilizaci.
Ale upřímně nemám čas ani náladu nad tím sedět hodiny a chytat detaily.
...."elektromobil v zime" nebo "Do Budapešti a zpět s Hyundai Ioniq 6 2WD" nebo "elektromobilem kolem světa", zatímco články jako "Do Budapešti a zpět s Octavii RS" nebo "benzinovou V6 kolem světa" nikoliv, dle mého říká o EV vše...
Asi jo.
Ale kolik je videí jako "Do Budapešti a zpět v Dacii"? (s Ioniq 6 to má electrodad) nebo "600 kilometrů po Autobahnu s naftovou Octavii" (ekvivalent s EV6 GT má kanál Akcelerace Electric)?
Dají se najít třeba "Škoda Kodiaq RS 2022: Výlet do Chorvátska s bicyklami na chrbte" a podobné.
Člověk to nesmí brát z pohledu "jestli to zvládne", ale hledat v tom to "jak". Za kolik to pojede? Bolí z toho záda? Musím co 20km přenastavovat klimu? Bolí mě hlava z příšerné audiosoustavy, nebo aerodynamického hluku? Jak to auto reaguje na boční vítr?
Blbé je, že se tohle leckdy ani nedočte.
Beru tyhle recenze jen jako ukazování modelových situací žití s takovým autem, nic víc.
Jiste, najit se da, ale muj dotaz byl "kolik jich je"? A kolik je tech, jak s EV "neco jde"? Dle meho nasobne vice.
U vsech tech "na lyze s EV" je v tom nikoliv ukazovani "jak", ale dokazovani "ze" to jde.
P.S. Kouknul jsem na toho Kodiaqa v Chorvatsku: je to uplne obycejny test vozu, kde jen mimochodem meli i kola (coz komentovali kratce, kdyz komentovali tazne zarizeni a nosic kol). Neni tam ani zrnicko togo, ze "to jde", zadne dokazovani jak je to super a neomezuje to atd.
samozřejmě, že recenzí na EV bude více. Automobilky to více tlačí, musí se to více objevovat v masmédiích.
Lidé na to i více klikají, protože si musí ulevit, jak je to "slepá větev" už po šestsetpadesáté.
Diskuze jedou na plné obrátky ...
A že ty recenze jsou více zaměřeny na "že to jde"? 90% lidí s tím nemá žádnou zkušenost, takže úkolem recenzenta je i přiblížit tohle, protože kdyby to bylo jen "má to měkčené plasty, dobré audio a sedí se v tom dobře", tak si spousta lidí řekne "ale do Chorvatska to nedojede". Což není pravda.
Úkolem recenzenta je i ukázat, jak rychle se to nabíjí, nebo jaká je síť nabíjecích stanic. Protože to je nedílnou součástí provozu EV.
Spalováky zná každý, takže tam by taková snaha působila směšně.
Když si přečteš diskuze kdekoliv, tak ta osvěta stále potřeba je. Lidi pořád věří tomu, že umrznou v koloně, nebo že do Chorvatska se EVčkem jede aspoň dva dny.
Tomu věří 1 z 50, není to mainstream. Co ale všichni vědí - a co právě tato agitprop videa mají změnit - je, že s EV musíš věci plánovat jak cestu autem do Jugoslávie před 50 lety a že je to ve srovnání s ICE krajně nepohodlné.
Příklad:
Teď jsem si dal do a Better Route Planner cestu Solden-Praha. Soc 100% v Soldenu a 90% v Praze (ať je auto ráno ready na další cestu jako každý za 5 minut dotankovaný spalovák). Čistá doba jízdy 5 hod 21 min. Dobíjení 3x celkem 1 hod 33 min.
Úpřimně mi odpovězte: Je stát (100* 93/321=) 29% času čisté jízdy na nabíjení adekvátní? Je stát 29 vteřin na každých 100 vteřin jízdy nabídka, které majitel ICE nemůže odolat?
sám vidíš, že ta osvěta je potřeba, protože uvažuješ nad tím jako nad spalovákem - ještě dotankuju, ať mám ráno plnou.
Ale to EVčkář nedělá.
Pořád nechápeš tu potřebu změny myšlení "musím stát u auta, když doplňuji kilometry" na "dobíjím ideálně v cíli, kde už řeším to, co potřebuji"
Takže přijedu z lyží, vysadím rodinu doma, žena může začít prát a já dojedu koupit nějaké čerstvé jídlo. Většina obchodů má nějakou nabíječku, takže i když tam budu jen 30 minut, tak na 150kW nabíječce natlačíš skoro plné auto. A 90%? U většiny aut blbost poškozující baterii, pokud nehodláš jet ihned další desítky kilometrů.
A nebo obráceně - cesta na lyže. Nepotřebuji trávit hodiny na nabíječce 50km od hotelu, aby byla baterie plná. Vyberu takový hotel, kde mohu nabíjet a přijedu tam s 10%.
Při takovém chování, ti na téhle trase, zabere nabíjení s moderním EV cirka 20minut. Za moderní EV považuji Tesly někdy od roku 2019, 800V KIA/Hyundai, EQ?, iX?, Tyacan, e-Tron GT. Ne ty šroty od VW s cold gate.
Re: Re: Re: Uz to, ze vychazeji clanky/videa jako...
Aha. Takže po prijezdu po 600km jizdy si pujdu nakoupit abych mohl nabit-to jsem neudelal nikdy (od dob rohliku.cz jsem ve velkych potravinach ani nebyl), z mych znamych take nikdo. Po prijezdu jsem rad,ze jsem doma,jidlo vzdy doma nejake je, v dobach modernich z cesty/pred odjezdem domu objednam rohlik.cz a pro deti pizzu odvedle.
A hotel si fakt teda nemam ve zvyku vybirat podle nabijecky,ale podle toho,co se mi libi a co tam je a kde to je.
Ale dekuji Vam,jsem rad,ze jste mi potvrdil,ze toto nechci. Tohle je slouzeni autu. Hezke Vanoce Vam preju a at Vam EV slouzi.
P.s. v tom ABRP mam zadaneho Taycana,ktereho jsem zvazoval. Ale ne, s temito "navstevami nakupaku" to nechci. Zustanu u V8.
P.S.2 I v pripade SOC na dojezdu 10% mi nabijeni zabere na ceste Solden Praha 55 min, i.e. 17% casu ciste jizdy. To je pro me za cenu Taycana naprosto neakceptovatelne. Bylo by to akceptovatelne za cenu zakladni Octavie. Mozna.