Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektromobilem kolem světa? Posádka Nissanu Ariya to zvládla!

33 komentářů

DonVito
Vyborne auto s tim nejcistejsim pohonem.
:yes:
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jako vždy chybný a zavádějící bulvární nadpis a pochopitelně v článku defacto nula informací o tom, jak na těch průměrných 100 km denně nabíjeli. Zřejmě to je zcela nepodstatné.
Hlavní je to PR, že to je na baterky a že to nějak dojelo.
Nebo vždycky počkali až jim to nabije nějakej tajnej rozkládací solární systém a větrná elektrárna na vozíku?

EDIT: Tak jsi měl pravdu. Měli i ten dieselagregát.

Krom stovek prázdných PR blábolů všude se našel i tento článek, kde se k tomu přiznali😒br />
https😐/www.motaauto.com/…san-ariya-an-ev/
jirik_kirij
A příruční dieselagregát táhly doprovodné auta? Nebo jim stačil liščí ohon a ebonitová tyč?
Avatar - eLzyx
eLzyx
samozřejmě, že recenzí na EV bude více. Automobilky to více tlačí, musí se to více objevovat v masmédiích.
Lidé na to i více klikají, protože si musí ulevit, jak je to "slepá větev" už po šestsetpadesáté.
Diskuze jedou na plné obrátky ...

A že ty recenze jsou více zaměřeny na "že to jde"? 90% lidí s tím nemá žádnou zkušenost, takže úkolem recenzenta je i přiblížit tohle, protože kdyby to bylo jen "má to měkčené plasty, dobré audio a sedí se v tom dobře", tak si spousta lidí řekne "ale do Chorvatska to nedojede". Což není pravda.
Úkolem recenzenta je i ukázat, jak rychle se to nabíjí, nebo jaká je síť nabíjecích stanic. Protože to je nedílnou součástí provozu EV.

Spalováky zná každý, takže tam by taková snaha působila směšně.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to se pleteš. Jsou i cestopisy se spalovacími auty. Ať už veterány, nebo třeba sportovní auta.
Avatar - eLzyx
eLzyx
nabíjeli jak se dalo. Ale vlastní elektrocentrálu nevezli.
Jestli tě to zajímá, tady je cestopis https😐/www.volty.cz/…sveta-za-80-dnu/

EDIT: je to z cesty z roku 2017, takže v "pravěku elektromobility". Dnes by se jelo podstatně snáze.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Kolem světa za 80 dní se jezdí i závody v EV. Mimo jiné to jel i český team
Othello
Nejčistší pohon ? To myslíš dieselagregát na korbě doprovodného auta ?

Poznámka pro autora článku: od pólu k pólu určitě není kolem světa, na to jim chybí ještě druhá půlka cesty
Avatar - eLzyx
eLzyx
sám vidíš, že ta osvěta je potřeba, protože uvažuješ nad tím jako nad spalovákem - ještě dotankuju, ať mám ráno plnou.
Ale to EVčkář nedělá.

Pořád nechápeš tu potřebu změny myšlení "musím stát u auta, když doplňuji kilometry" na "dobíjím ideálně v cíli, kde už řeším to, co potřebuji"
Takže přijedu z lyží, vysadím rodinu doma, žena může začít prát a já dojedu koupit nějaké čerstvé jídlo. Většina obchodů má nějakou nabíječku, takže i když tam budu jen 30 minut, tak na 150kW nabíječce natlačíš skoro plné auto. A 90%? U většiny aut blbost poškozující baterii, pokud nehodláš jet ihned další desítky kilometrů.
A nebo obráceně - cesta na lyže. Nepotřebuji trávit hodiny na nabíječce 50km od hotelu, aby byla baterie plná. Vyberu takový hotel, kde mohu nabíjet a přijedu tam s 10%.
Při takovém chování, ti na téhle trase, zabere nabíjení s moderním EV cirka 20minut. Za moderní EV považuji Tesly někdy od roku 2019, 800V KIA/Hyundai, EQ?, iX?, Tyacan, e-Tron GT. Ne ty šroty od VW s cold gate.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Když si přečteš diskuze kdekoliv, tak ta osvěta stále potřeba je. Lidi pořád věří tomu, že umrznou v koloně, nebo že do Chorvatska se EVčkem jede aspoň dva dny.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Dají se najít třeba "Škoda Kodiaq RS 2022: Výlet do Chorvátska s bicyklami na chrbte" a podobné.
Člověk to nesmí brát z pohledu "jestli to zvládne", ale hledat v tom to "jak". Za kolik to pojede? Bolí z toho záda? Musím co 20km přenastavovat klimu? Bolí mě hlava z příšerné audiosoustavy, nebo aerodynamického hluku? Jak to auto reaguje na boční vítr?
Blbé je, že se tohle leckdy ani nedočte.
Beru tyhle recenze jen jako ukazování modelových situací žití s takovým autem, nic víc.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vito a tvrdí že centrála na naftu je nejčistčí pohon. :-!
Arese
...zkratowozům dělají skvělou medvědí službu! 😒] :no:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Je to obdivuhodne.
Ale se schopnostmi beznych elektrickych aut to nema spolecneho vubec nic.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😂

To je tak strasna saskarna... asi jako EV Audi na Dakaru.

"They used generators to get electrical energy, and then solar panels when they were very far south."
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nenašel jsem a upřímně mě už ta fraška za to nestojí.
Já jsem jen zkoušel najít rozložený soláry a agregáty a turbínu v akci a všude byly jen PR žvásty povídačky, jak je všechno původní a skvělý. A že vlastně měli jen větší kola.
Ale zaslechl jsem i něco o tom, že hned zkraje nějak "cheat".
A pak, že nakonec vzdali i tahání turbíny a svěřili to agregátům a solárům v pustině podle počasí a zbytek nabíječky v civilizaci.
Ale upřímně nemám čas ani náladu nad tím sedět hodiny a chytat detaily.
Avatar - Anonym
Anonym
... takové výlety dělali před 70 lety.
Pepa__007
DanyDeVíto je mimo. Když mu dojdou argumenty, tak uráží.
Othello
Ukázali vůbec někde projetou trasu ? Udávané místo startu, tedy severní magnetický pól z roku 1823 se nachází na severu Kanady. Tedy přes 2000 km od severního zeměpisného pólu a zcela mimo oblast Arktidy

https😐/upload.wikimedia.org/…sitions_2015.svg
Avatar - Anonym
Anonym
v norsku tak nabíjej Tesličky elektrocentrálou, ekologie jak cyp 😄 😄 😄 😄

Není nad utopistické fantasmagorie
Pepa__007
..... a nabíjí jen solary, co? To za 80 dní jedou jen pár tisic km a jedou jen v noci. Nebo vozí elektrárnu rozměru fotbalového hřiště?

Wait....... dieselagregat je řešení.
Pepa__007
Diesel agregát? Nevěřím. Nabíjení bylo solary a větrem. A 100km jim trvalo 14 dní. 😉
Pepa__007
Nikde info jak dobijeli. A co ty dvě naftova auta jako doprovod? Nebo byla take BEV? Kolik vezli benzínu/nafty?

Článek o ničem. Nulová informační hodnota.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ericn
Tak musí napsat ódu na každou takovou šaškárnu. Adorace elektra je jeho povinností 😒]
displacement
Aha. Takže po prijezdu po 600km jizdy si pujdu nakoupit abych mohl nabit-to jsem neudelal nikdy (od dob rohliku.cz jsem ve velkych potravinach ani nebyl), z mych znamych take nikdo. Po prijezdu jsem rad,ze jsem doma,jidlo vzdy doma nejake je, v dobach modernich z cesty/pred odjezdem domu objednam rohlik.cz a pro deti pizzu odvedle.

A hotel si fakt teda nemam ve zvyku vybirat podle nabijecky,ale podle toho,co se mi libi a co tam je a kde to je.

Ale dekuji Vam,jsem rad,ze jste mi potvrdil,ze toto nechci. Tohle je slouzeni autu. Hezke Vanoce Vam preju a at Vam EV slouzi.

P.s. v tom ABRP mam zadaneho Taycana,ktereho jsem zvazoval. Ale ne, s temito "navstevami nakupaku" to nechci. Zustanu u V8.

P.S.2 I v pripade SOC na dojezdu 10% mi nabijeni zabere na ceste Solden Praha 55 min, i.e. 17% casu ciste jizdy. To je pro me za cenu Taycana naprosto neakceptovatelne. Bylo by to akceptovatelne za cenu zakladni Octavie. Mozna.
displacement
Tomu věří 1 z 50, není to mainstream. Co ale všichni vědí - a co právě tato agitprop videa mají změnit - je, že s EV musíš věci plánovat jak cestu autem do Jugoslávie před 50 lety a že je to ve srovnání s ICE krajně nepohodlné.

Příklad😒br />
Teď jsem si dal do a Better Route Planner cestu Solden-Praha. Soc 100% v Soldenu a 90% v Praze (ať je auto ráno ready na další cestu jako každý za 5 minut dotankovaný spalovák). Čistá doba jízdy 5 hod 21 min. Dobíjení 3x celkem 1 hod 33 min.

Úpřimně mi odpovězte: Je stát (100* 93/321=) 29% času čisté jízdy na nabíjení adekvátní? Je stát 29 vteřin na každých 100 vteřin jízdy nabídka, které majitel ICE nemůže odolat?
displacement
Kdyby to jelo jak spalovak (=bez planovani a omezeni),po tech letech,co jsou nam EV tlaceny,by uz tyto "dukazy" nemely byt potreba,ne?
displacement
Jiste, najit se da, ale muj dotaz byl "kolik jich je"? A kolik je tech, jak s EV "neco jde"? Dle meho nasobne vice.
U vsech tech "na lyze s EV" je v tom nikoliv ukazovani "jak", ale dokazovani "ze" to jde.

P.S. Kouknul jsem na toho Kodiaqa v Chorvatsku: je to uplne obycejny test vozu, kde jen mimochodem meli i kola (coz komentovali kratce, kdyz komentovali tazne zarizeni a nosic kol). Neni tam ani zrnicko togo, ze "to jde", zadne dokazovani jak je to super a neomezuje to atd.
displacement
Asi jo.
Ale kolik je videí jako "Do Budapešti a zpět v Dacii"? (s Ioniq 6 to má electrodad) nebo "600 kilometrů po Autobahnu s naftovou Octavii" (ekvivalent s EV6 GT má kanál Akcelerace Electric)?
displacement
...."elektromobil v zime" nebo "Do Budapešti a zpět s Hyundai Ioniq 6 2WD" nebo "elektromobilem kolem světa", zatímco články jako "Do Budapešti a zpět s Octavii RS" nebo "benzinovou V6 kolem světa" nikoliv, dle mého říká o EV vše...
Avatar - Mokrous
Mokrous
A dokážeš si ten článek přečíst, nebo ne?

Proč jsem tam asi ten odkaz dal?

Jasně tam píšou, že se na vítr vysrali a nabíjeli dieselagregátem.

Nebo to byl od tebe od začátku ironický vtip a špatně jsem ho pochopil?