Finální design Škody Elroq je zatím tajemstvím, grafik však zkombinoval zjara odhalenou sochu s přídí konceptu Vision 7S a také enyaqu. Krabicoidní záď hraje na praktickou notu.
Jestli na to přejdou všichni (fakt je to o tolik levnější, než když to roboti ve svařovně zbouchají z levného ocelového plechu?), tak to bude kurevská spotřeba hliníku. Ještě že ten se alespoň dobře recykluje.... :-)
Škodovka a celý koncern (možná s výjimkou Porsche) smutně sedí na kufrech a čekají, až na třetí nástupiště, kolej sedmou přijede další vlak do stanice Elektromobilita. Protože ten, ve kterém jedou NIO, BYD, Kia, Xiaomi,.. už dávno ujel. Jejich auta jsou k dispozici zákazníkům, škodovka ukazuje barevné obrázky a autíčka z plastelíny. Je super, že se Enyaq prodava tak dobře, ale svými parametry - kapacita baterie, dojezd, SW - už dlouho s konkurencí krok držet nestihne.
Nový SW nezachrání špatný HW.
Souhlasím, že každý nepotřebuje baterii 100kWh. Proč chtít něco, co naprostá většina stejně nevyužije.
Ale spotřebou, tím dojezdem a pak rychlonabíjením je koncern VAG zrovna v mainstaimu spíše podprůměr. https://www.adac.de/…autos-adac-test/ https://www.edmunds.com/…ar-charging.html
A právě tyto parametry jsou klíčové pro přijmutí BEV širším spektrem zákazníků.
A nejvyšší vedení si toho je vědomé, proto i sami přiznali svoji malou konkurenceschopnost.
Údaje v té srovnávací tabulce jsou teda hodně zvláštní:
Enyaq RS - 450 km
ID.4 GTX - 310 km
Vždyť jsou to skoro stejná auta.... Nechápu, co tím chtěli básníci říci, ale na první dobrou je to nesmysl... :-)