Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jeep Compass 4xe – Zajímavá technika v kapesním balení

Kombinace italské a americké techniky v podobě plug-in hybridního Jeepu Compass má v sobě mnohem víc ze skutečných jeepů, než by se mohlo na první pohled zdát. Stejně jako je výborná jeho elektro-čtyřkolka, jsou jeho výkony na asfaltu bohužel trochu rozpačité.
Zpět na článek
8. 1. 2024 14:11
8. 1. 2024 15:14
8. 1. 2024 17:13
8. 1. 2024 17:32
9. 1. 2024 09:37
9. 1. 2024 15:53
10. 1. 2024 20:28
8. 1. 2024 18:05
8. 1. 2024 18:18
8. 1. 2024 19:35
Avatar - Horký Rom
8. 1. 2024 14:11
moc líbí
Za stejné penízky a ve všem lepší TMY LR :yes:
Rozbalit vlákno
3
8. 1. 2024 14:56
Re: moc líbí
Jsi nahlášen. Uvidíme, jak se redakce postaví k rasově urážlivé přezdívce.
Avatar - Horký Rom
8. 1. 2024 15:14
moc líbí
Tobě se nelíbí TMY?! 😂😆🤣
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2024 10:07
Re: moc líbí
Plečka, která se začne rozpadat jen při pohledu na lehčí terén.
Avatar - iudex
8. 1. 2024 17:13
Compass
Compass je podľa mňa pomerne solídne baterkové SUV. Vyzerá ako pravý Jeep (trochu klame telom a pôsobí väčšie, než v skutočnosti je), je na dané rozmery pomerne priestranné a praktické, ten pohon 4WD ako píše redaktor je rozhodne kladom a výhodou oproti konkurencii. Ja som naviac jazdil podstatne úspornejšie, ako redaktor, a to aj s vybitou baterkou (ale bolo to koncom jari pri ideálnych teplotách).
Mne najviac vadili jazdné vlastnosti, pomalé tupé riadenie, reakcie podvozka v zákrutách ako parník Queen Mary, proste ako Compass vyzerá ako SUV/offroad starej školy a má aj slušnú štvorkolku, tak aj ako starý offroad jazdí. To dnes vedia konkurenti lepšie a taká Kuga je oproti Compassu hotheč.
Ale komu tie jazdné vlastnosti nie sú dôležité, nejde o zlé auto.
Rozbalit vlákno
11
8. 1. 2024 17:32
Re: Compass
Vzhledem k tomu jak málo jich jezdí u nás mě celkem překvapilo, kolik jsem jich potkával v okolí Salzburgu. Vlastně je to docela sympatické auto a kdybych chtěl SUV, asi bych ho měl na seznamu.
8. 1. 2024 18:03
Re: Compass
Mně na Compassu vadí motorizace. Jel jsem 96kw benzín FWD a jak jsem tu už jednou psal, ty koně asi někam utekli a to mohu porovnávat v rámci kategorie... Možná to bylo reakcí na plynový pedál jak popisuje autor testu i u této verze. Nezkoušel jsem tomu důkladně nakládat, ale i kdyby to bylo jen "reakcí" nebo náběhem výkonu tak je to velké mínus, protože u SUV člověk rozhodně nečeká vychytávání ideálních otáček, už vůbec ne u automatu. Pak parametry PHEV verze jsou podle mě v roce 2024 podprůměrné.

Je to škoda, to auto mi jinak přijde fajn. Líbí se mi jak vypadá zvenku i zevnitř, pohodlné a tiché, takže jinak dobrý. Určitě stojí za to si to zkusit a komu bude stačit výkon, tak bych Compass doporučil.
9. 1. 2024 09:37
Re: Compass
Tzn. Jel jsi ten 1.5 hybrid, chápu to správně?
9. 1. 2024 10:05
Re: Compass
Nene byla 1.3 ještě. Hybrid 1.5 jsem jel v Renegade a tam to podobně nejelo, ale aspoň to mělo hodně nízkou spotřebu. V tom compassu si spotřebu už nepamatuju, ale myslim že to bylo v nějakym průměru co bych čekal.
9. 1. 2024 15:53
Re: Compass
Tak to jsi jel 110 kW verzi - s automatem to mělo vždy 150Hp... Tím hůř, samozřejmě.

Já ten motor mám - 96 kW, manuál, a rozhodně si nemohu stěžovat. Plyn funguje úplně normálně, líné mi to rozhodně nepřijde - BTW - ten motor je vždy laděný na 180 Hp a má useklý výkon. To auto, alespoň moje, prostě jede.

Vím, že ve většině testů se kritizoval onen automat, že by to byl ten problém?
10. 1. 2024 20:28
Re: Re: Compass
Musím potvrdit že automat v motoru 1.3. Je opravdu tragický. Verze s uskrcenym výkonem a manuální převodovkou jede určitě lépe
8. 1. 2024 18:05
Re: Compass
... přitom Tonale na 19" s touto motorizací (resp ve variantě 280 koní nebo kolik to má) jezdí opravdu výborně, jak v přímce, tak v zatáčce.... takže fakt si stačí vybrat a Stellantis to auto pro tebe má.... ;-) Pravda, ty cenovky teda moc lidové nejsou....
8. 1. 2024 18:12
Re: Compass
Jo když rozkliknu https://www.auto.cz/…omu-chybi-149521 tak papírově Tonale přesně o 100 kg lehčí, na stovku o 1s rychlejší a zajímavé, že kombinovaná spotřeba PHEV (takový ten nonsens údaj) je 1.3l vs 1.9l ve prospěch Tonale..to mi při stejném pohonu, baterce a velikostní třídě přijde strašně moc a zajímalo by mě čím to teda je :)
8. 1. 2024 18:18
Re: Compass
aerodynamika... pneumatiky....? jinak mě nic extra nenapadá.....
8. 1. 2024 19:35
Re: Re: Compass
Tak to je asi tím že v tonale je tem pohon přepracován. . .
Avatar - Martin911Turbo
9. 1. 2024 14:53
Re: Compass
Mám bráchu Renegade, ale rok 2016 ještě s normálním motorom 2.0 multijet 140 koní a 9ZF převodovkou s full 4x4 s kardanem jeep active drive 2 včetně redukce a asistence z kopce.
Toto auto se terénu nebojí, díky 350Nm a low převodovce zvládne i terén kde by toto auto nikdo nečekal, už jsem ho protáhl dost terénem, mám SUV pneu Michellin Latitude Cross a perfektní
První 4xe Renegade jsem si půjčil a musel jsem se smát, jak výkon, spotřeba, tak v terénu jako předokolka...
8. 1. 2024 18:07
Zásadní chyba testu PHEV auta....
.... která se tady opakuje neuvěřitelně často, je to, že autor vůbec nenapíše jak a za kolik jezdí auto čistě na elektro.... Přitom když kupuju PHEV, tak prostě chci EV na krátké štreky a ICE na dlouhé. U Tonale PHEV se mi zdálo že to čistě na elektro je fakt dost tupé, ale bohužel jsem to dostal se skoro vybitou baterkou a už to nemohl otestovat....

Jinak mi Tonale PHEV (čili řekl bych to samé co tohle jen pár koní navíc a jinak naladěný podvozek) přišlo naprosto OK, tak nevím, co by tak tragicky měl Jeep na tom autě změnit že se s tím blbě jezdí....
Rozbalit vlákno
3
8. 1. 2024 18:14
Re: Zásadní chyba testu PHEV auta....
viz můj příspěvek výše, ta auta se při stejné technice liší docela hodně papírově (spotřeba, zrychlení) což je zvláštní
8. 1. 2024 19:38
Re: Zásadní chyba testu PHEV auta....
Musíte si uvědomit že tonale je proti compassu hodně poladěné. Fakt to není pouze compass s jinou kastlí
Avatar - Martin911Turbo
9. 1. 2024 15:33
Re: Zásadní chyba testu PHEV auta....
Bohužel první 4xe co jsem zkusil u Renegade byl tragicky odladěný a měl velkou spotřebu
8. 1. 2024 18:09
sorry.... doubleclick....
admin může klidně smazat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Franta Dobro
8. 1. 2024 18:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 1. 2024 21:06
Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
co ti Italove tem pseudonovinarum tady udelali.

Ctyrkolka funguje dobre, asi ji delal Jeep a ne Fiat.

Bezte se s timhle uz fakt bodnout.
Mate byt novinari. Na placeni PR agenti.
Rozbalit vlákno
6
9. 1. 2024 07:04
Re: Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
... to už ani nekomentuju.... ztráta času to tady řešit....
9. 1. 2024 09:49
Re: Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
Tady chce být každý Bednář chytrý a zároveň vtipný jako Vaculík a každý Vaculík chce být chytrý a zároveň vtipný jako býval kdysi Clarkson.

Není to tak snadné, jak si myslí. Méně bývá mnohdy více.

Ještě oprášit otřepaná a už mrtvá moudra, kterým už se skoro nikdo ani nepousměje typu Fordem tam a vlakem zpět, z každého auta se po čase stejně stane Opel, nebo že auta od "F" jsou špatná - Ford, Fiat a všechna francouzská a bude ta estráda tady kompletní.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2024 10:12
Re: Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
A? Špičkové čtyřkolky nikdy nebyly doménou Fiatu.
9. 1. 2024 10:43
Re: Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
Jak se to vezme.

Do terénu Campagnola, funkční za pár korun Panda, na sport Integrála...úplně v pohodě.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2024 13:11
Re: Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
Ok, ale Integrála není Fiat, Campagnola je pravěk a v Pandě je předpokládám primitivní viskózní spojka. Jeep si u 4xe velmi zahrává se svou pověstí a je logické, že ji dostal na starost on.
9. 1. 2024 13:59
Re: Me jen vzdycky znova nejde do hlavy
Jistě, proto jsem začal větou "Jak se to vezme". A napíšeš-li "nikdy nebyly", tak tam patří i pravěk. :-)
10. 1. 2024 10:31
v kapesním balení
tak potom čo Avenger ;-)
Rozbalit vlákno
0