Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jeep Compass 4xe – Zajímavá technika v kapesním balení

30 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Za stejné penízky a ve všem lepší TMY LR :yes:
MarekAbsolon
Jsi nahlášen. Uvidíme, jak se redakce postaví k rasově urážlivé přezdívce.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Tobě se nelíbí TMY?! 😂😆🤣
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Plečka, která se začne rozpadat jen při pohledu na lehčí terén.
Avatar - iudex
iudex
Compass je podľa mňa pomerne solídne baterkové SUV. Vyzerá ako pravý Jeep (trochu klame telom a pôsobí väčšie, než v skutočnosti je), je na dané rozmery pomerne priestranné a praktické, ten pohon 4WD ako píše redaktor je rozhodne kladom a výhodou oproti konkurencii. Ja som naviac jazdil podstatne úspornejšie, ako redaktor, a to aj s vybitou baterkou (ale bolo to koncom jari pri ideálnych teplotách).
Mne najviac vadili jazdné vlastnosti, pomalé tupé riadenie, reakcie podvozka v zákrutách ako parník Queen Mary, proste ako Compass vyzerá ako SUV/offroad starej školy a má aj slušnú štvorkolku, tak aj ako starý offroad jazdí. To dnes vedia konkurenti lepšie a taká Kuga je oproti Compassu hotheč.
Ale komu tie jazdné vlastnosti nie sú dôležité, nejde o zlé auto.
h.onzyk
Vzhledem k tomu jak málo jich jezdí u nás mě celkem překvapilo, kolik jsem jich potkával v okolí Salzburgu. Vlastně je to docela sympatické auto a kdybych chtěl SUV, asi bych ho měl na seznamu.
adamzprahy
Mně na Compassu vadí motorizace. Jel jsem 96kw benzín FWD a jak jsem tu už jednou psal, ty koně asi někam utekli a to mohu porovnávat v rámci kategorie... Možná to bylo reakcí na plynový pedál jak popisuje autor testu i u této verze. Nezkoušel jsem tomu důkladně nakládat, ale i kdyby to bylo jen "reakcí" nebo náběhem výkonu tak je to velké mínus, protože u SUV člověk rozhodně nečeká vychytávání ideálních otáček, už vůbec ne u automatu. Pak parametry PHEV verze jsou podle mě v roce 2024 podprůměrné.

Je to škoda, to auto mi jinak přijde fajn. Líbí se mi jak vypadá zvenku i zevnitř, pohodlné a tiché, takže jinak dobrý. Určitě stojí za to si to zkusit a komu bude stačit výkon, tak bych Compass doporučil.
lukas13
Tzn. Jel jsi ten 1.5 hybrid, chápu to správně?
adamzprahy
Nene byla 1.3 ještě. Hybrid 1.5 jsem jel v Renegade a tam to podobně nejelo, ale aspoň to mělo hodně nízkou spotřebu. V tom compassu si spotřebu už nepamatuju, ale myslim že to bylo v nějakym průměru co bych čekal.
lukas13
Tak to jsi jel 110 kW verzi - s automatem to mělo vždy 150Hp... Tím hůř, samozřejmě.

Já ten motor mám - 96 kW, manuál, a rozhodně si nemohu stěžovat. Plyn funguje úplně normálně, líné mi to rozhodně nepřijde - BTW - ten motor je vždy laděný na 180 Hp a má useklý výkon. To auto, alespoň moje, prostě jede.

Vím, že ve většině testů se kritizoval onen automat, že by to byl ten problém?
Ota4
Musím potvrdit že automat v motoru 1.3. Je opravdu tragický. Verze s uskrcenym výkonem a manuální převodovkou jede určitě lépe
Mr.Murphy
... přitom Tonale na 19" s touto motorizací (resp ve variantě 280 koní nebo kolik to má) jezdí opravdu výborně, jak v přímce, tak v zatáčce.... takže fakt si stačí vybrat a Stellantis to auto pro tebe má.... 😉 Pravda, ty cenovky teda moc lidové nejsou....
adamzprahy
Jo když rozkliknu https😐/www.auto.cz/…omu-chybi-149521 tak papírově Tonale přesně o 100 kg lehčí, na stovku o 1s rychlejší a zajímavé, že kombinovaná spotřeba PHEV (takový ten nonsens údaj) je 1.3l vs 1.9l ve prospěch Tonale..to mi při stejném pohonu, baterce a velikostní třídě přijde strašně moc a zajímalo by mě čím to teda je 😊
Mr.Murphy
aerodynamika... pneumatiky....? jinak mě nic extra nenapadá.....
Ota4
Tak to je asi tím že v tonale je tem pohon přepracován. . .
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Mám bráchu Renegade, ale rok 2016 ještě s normálním motorom 2.0 multijet 140 koní a 9ZF převodovkou s full 4x4 s kardanem jeep active drive 2 včetně redukce a asistence z kopce.
Toto auto se terénu nebojí, díky 350Nm a low převodovce zvládne i terén kde by toto auto nikdo nečekal, už jsem ho protáhl dost terénem, mám SUV pneu Michellin Latitude Cross a perfektní
První 4xe Renegade jsem si půjčil a musel jsem se smát, jak výkon, spotřeba, tak v terénu jako předokolka...
Mr.Murphy
.... která se tady opakuje neuvěřitelně často, je to, že autor vůbec nenapíše jak a za kolik jezdí auto čistě na elektro.... Přitom když kupuju PHEV, tak prostě chci EV na krátké štreky a ICE na dlouhé. U Tonale PHEV se mi zdálo že to čistě na elektro je fakt dost tupé, ale bohužel jsem to dostal se skoro vybitou baterkou a už to nemohl otestovat....

Jinak mi Tonale PHEV (čili řekl bych to samé co tohle jen pár koní navíc a jinak naladěný podvozek) přišlo naprosto OK, tak nevím, co by tak tragicky měl Jeep na tom autě změnit že se s tím blbě jezdí....
adamzprahy
viz můj příspěvek výše, ta auta se při stejné technice liší docela hodně papírově (spotřeba, zrychlení) což je zvláštní
Ota4
Musíte si uvědomit že tonale je proti compassu hodně poladěné. Fakt to není pouze compass s jinou kastlí
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Bohužel první 4xe co jsem zkusil u Renegade byl tragicky odladěný a měl velkou spotřebu
Mr.Murphy
admin může klidně smazat.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
co ti Italove tem pseudonovinarum tady udelali.

Ctyrkolka funguje dobre, asi ji delal Jeep a ne Fiat.

Bezte se s timhle uz fakt bodnout.
Mate byt novinari. Na placeni PR agenti.
Mr.Murphy
... to už ani nekomentuju.... ztráta času to tady řešit....
gil54
Tady chce být každý Bednář chytrý a zároveň vtipný jako Vaculík a každý Vaculík chce být chytrý a zároveň vtipný jako býval kdysi Clarkson.

Není to tak snadné, jak si myslí. Méně bývá mnohdy více.

Ještě oprášit otřepaná a už mrtvá moudra, kterým už se skoro nikdo ani nepousměje typu Fordem tam a vlakem zpět, z každého auta se po čase stejně stane Opel, nebo že auta od "F" jsou špatná - Ford, Fiat a všechna francouzská a bude ta estráda tady kompletní.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A? Špičkové čtyřkolky nikdy nebyly doménou Fiatu.
gil54
Jak se to vezme.

Do terénu Campagnola, funkční za pár korun Panda, na sport Integrála...úplně v pohodě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ok, ale Integrála není Fiat, Campagnola je pravěk a v Pandě je předpokládám primitivní viskózní spojka. Jeep si u 4xe velmi zahrává se svou pověstí a je logické, že ji dostal na starost on.
gil54
Jistě, proto jsem začal větou "Jak se to vezme". A napíšeš-li "nikdy nebyly", tak tam patří i pravěk. 😄
jam2015
tak potom čo Avenger 😉