Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG – Čtyřkolka tomu chybí jako sůl

34 komentářů

Futurista
To nám ten rok hezky začíná. Už tady dlouho nebyl test Mutivanu... Naposledy loni, 3x... Tak snad se letos dostane i na jiný osobní dodávky. Toyota, Peugeot, Renault... Nic?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Žádný Peugeot není. Renault se taky nedá koupit.
Michal Nepovím
Všichni kdo se o tuhle skupinu aut zajímají, čekají na test nového Ford Turneo Custom :-! Bohužel se dočkáme dalšího testu Sharanvanu 😲 😁
ericn
Tak moc se neprodává, na silnicích vidět není, tak je potřeba to prošťouchnout 😒] Jen VW by mohlo dojít, že s tou cenovou politikou, jakou má a bez silnějších variant pohonu bez 4mot to prostě nepůjde 😉
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
h.onzyk
Proč jsou zase na stránkách auto.cz ty automaticky spouštěný videa ? Doprdl, jděte s tím někam, to je tak otravný ...
ericn
Souhlas, je to opruz :no:
vecernicek2
Přesně tak, automatická videa jsou naprostý opruz a spam, každý trochu neblbý vývojář to ví, ale redaktorskejm na Auto.cz je to úplně šumák. Sám jsem jim to psal mockrát, ale je to marný, je to marný, je to marný.
jogy
Je to opruz, dělají to jen ty nejhorší plátky. Naštěstí existuje plugin "Disable HTML5 Autoplay (Reloaded)" který to umí zakázat. Jasně, je šílený, kvůli pár webům, kterým nezáleží na svých čtenářích, instalovat další addon, ale co se dá dělat.
Redakce - zkuste si vytáhnout hlavu z... redakční kanceláře a udělat s tím něco 😉
Othello
S plynulostí rozjezdů měl tuším dost problémy i přechozí multivan resp. celá řada T6
Nový model v tomhle trendu zjevně úspěšně pokračuje. No aspoň že není moc drahý.... :no:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nechápu co má zase autor za problém. DQ381 se rozjíždí na jakémkoli povrchu naprosto jemně a plynule. Mohu s ní jet za sucha, mokra, sněhu, parkovat v kopci i na zpátečku a pořád hladce a plynule. Nevím, proč by stejná technika, kterou má Golf, OIV, Superb, Passat, Tiguan, Karoq, Kodiaq atd. atd. a která tam funguje, tak tady by neměla. 1. a 2. st. krásně klouže v oleji a auto se sune sametově vpřed. Teda pokud nedám režim "S" a pravou nohu do režimu "Rýč"
Prostě si autor vyjel v kalamitě a asi čekal, že obří těžká kráva s předním náhonem vystřelí jako z praku. A pokud auto nemá 😁S+ tak je možné, že se mu jedno kolo na ledě bude protáčet víc a elektronika bude ubírat výkon. Rozhodně ale převodovka nevytáčí motor, aniž by kola zabírala a pak sama škubla. Já mám 200 koní na přední nápravě a v zimě žádný problém.
To je popis situace, jak kdybych půjčil auto nějaký tetce, co v životě nejela autem a už vůbec ne v zimní kalamitě a divila by se, co se děje a říkala, že to "něco divnýho dělá". Tester nejspíš bude potřebovat EV s pohonem obou náprav a systémem ON/OFF.
Othello
Možná stejná technika, ale jinak naladěná. Multivan je těžké auto a pro snížení tepelné zátěže spojky při rozjezdu může být její spínání nastavené agresivněji. Že se s tím blběji rozjíždí zaznělo tady shodně v testech více různých provedení T6 a Multivanu, tak buď od sebe autoři vzájemně opisují, nebo na tom něco asi bude.

Jinak jestli s 200 koněma na přední nápravě nemáš v zimě žádný problém, to nezbývá než tiše závidět. Na kluzkém povrchu celkem spolehlivě hrabou i 4x4, i ve vyšších rychlostech. Silné FWD které nemá v zimě problém je z tohodle pohledu zázrak
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já netvrdím, že mohu na ledu dávat plný a kola se neprotočí, jen říkám, že nemám problém s jízdou kdekoli.
Za prvé mám vždy dobré pneu, za další jsem si připlatil 😁S+ el. náhražku samosvoru, aby mi nehrabalo jedno kolo, ale aby se snažila zabírat obě naráz a nakonec samozřejmě nejsem řidič typu "Rýč" a snad vím, jak mám šlapat na plyn podle toho, co se pode mnou děje. Jezdím s tím do Alp v zimě a asi jsem měl teda štěstí, ale ani jednou jsem nepotřeboval řetězy.

To opisování a opakování jedné zažité "pravdy" je letitý fenomén kdekoli a v jakémkoli oboru a setkávám se s ním denně všude. Nicméně tvoje myšlenka ohledně nastavení spínacích bodů a tlaků s ohledem na hmotnost vozu by mohla mít jistou logiku. Přesto si myslím, že rozdíl mezi D a S by měl být znát. U Passatu je teda velmi citelný. A když se Audi A6 Avant, nebo Q5 umí s DSG rozjet plynule a má skoro 2 tuny, tak nevím proč by to nedokázal jen o pár kg těžší Multivan.
Othello
😁S určitě pomůže, něco schová i ASR ubráním plynu takže to pocitově vypadá že skutečně problém není. On tam bude furt, akorát že je maskovaný.

Co se týká spínání spojky, k váze auta se musí připočíst i případný přívěs a předpokládaný druh provozu. Asi to nerozlouskneme, ale o tom odlišném nastavení se myslím i někde psalo
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je pravda, že já si kupuju auta zásadně bez tažného zařízení. Ani teď z hlavy nevím kolik má Passat na kouli, ale 1,5-1,7 T tam myslím bude určitě. Často ta auta dostávají i jiné posílené chlazení apod. Takže je možné, že i DSG se ladí na použití s tažným. Ale to fakt vařím z vody a možná to je totální nesmysl. Pokud to ale nesmysl není, je pak možné, že jsou tím dány odlišné zkušenosti s DSG u majitelů s tažným a bez.
Tohle by chtělo insidera z vývoje VW.

Jinak pojmy třecí koeficienty, adheze atd. mi nejsou zcela cizí a vím a cítím, že když víc přidám, tak ASR pracuje. To je všechno jasný jak facka. Ale pořád platí, že se s předohrabem dá v 99% času žít naprosto v klidu a pohodě.
Othello
Jo dokud jsou dobré podmínky tak určitě. Ale to by bylo zas na dlouhou diskuzi, takže ok.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale tak jistě, že když bude nějaká extrémní kalamita a půl metru sněhu, nebo ledovka a člověk musí zastavit a pak se rozjet do prudšího kopce, tak může nastat problém. V drtivé většině případů se jízdě v těchto extrémech vyhýbám, to za prvé a za druhé, pokud jde skutečně do tuhého a auta sjíždí dolů z kopce a bokem atd. Tak jim většinou už ani ta čtyřkolka nepomůže, páč fyzika je jen jedna.
Rozhodně netvrdím, že se 4x4 není snazší se rychleji rozjet, předjet, prodriftovat zatáčku, vystoupat po mokré trávě, nebo blátě atd. Jenže když člověk jezdí autem hlavně po silnicích, alespoň s minimální údržbou, nebo snesitelným počasím, tak fakt to 4x4 k životu nepotřebuje. V Alpách jezdíme často přes kopec placenými cestami, nebo slepými komunikacemi k různých chatám, nebo parkovištím pro letní turisty, kde se nesolí a je tam jen uježděný, nebo rozježděný a někdy i čerstvý, nebo neprojetý sníh a pokaždé to zatím šlo projet a kolikrát jsem se dost bál a říkal si, že tudy už to nepůjde a šlo to a překvapivě snadno. No a když ucítím, že to fakt nepůjde, no tak zcouvám, nebo se otočím a pojedu tam jindy. Kdybych byl farmář, vesničan, majitel horské chatky někde na kopci přes promočenou louku a nebo jezdil offroad, tak by 4x4 byla jasná volba, možná i když bych musel den co den přes Vysočinu v 5 ráno bez ohledu na počasí do práce, ale kombík, co jezdí nepravidelně z města do města, od firmy k firmě, od penzionu k penzionu a občas někam vejš, když je hezky a nálada na výlet, tak tam prostě čtyřkolka není nutnost. Když vynechám pár postpubertálních krávovin v dávných dobách, tak jsem v praxi za víc jak čtvrtstoletí s předokolkou nikdy a nikde nezapadnul, nebo nezůstal viset.
EDIT: Tak ten Passat může na kouli tahat ještě o půl tuny víc, než jsem prve opatrně nastřelil.
Jsou to 2T, resp. 2,2T se 4x4.
Othello
Jj, já sice preferuju 4x4 trvale protože jede sucho bláto léto zima furt skoro stejně a s jistotou ale jasně že každý.má jiné priority.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak já klidně přiznám, že jsem v tomto ohledu spořivý. Vím, že 4x4 by mi přineslo větší jistotu, ale právě proto, že jsem to zatím v životě zásadně nepocítil, tak jsem neměl potřebu připlácet desetitisíce za systém, další tisíce za servis a palivo a většinu času vozit zbytečnou zátěž a k tomu mít horší pružnost a vyšší hluk na palubě. Takže já místo toho radši Matrixy, vrstvený skla, DCC atd.
Ale jak píšeš, každý ma jiné priority a je fajn, že existuje možnost výběru.
Othello
Ano, já tu jistotu už ocenil mockrát a zas třeba ozelim DCC a ty skla. Ok v pořádku
Rampepurda
Podle me úplně nesmysl. Rozjezd je v poho, co pan zurnalista dělá nechápu.
vecernicek2
Nové auto v roce 2024 v ceně 2 miliony s dynamikou na úrovni mé někdejší Felicie 1.6, blahé paměti. A to ještě když je prázdný, když do toho dám pětičlennou rodinu, čtyři kufry, dva psy a na kouli dvě jízdní kola, tak to v dálničním stoupání chcípne. Přitom by nebyl problém dát tam silnější diesel. Produktové manažery kopnout do pr...
ericn
A několikrát je nakopnout…. Jenže oni (VW) tlačí iD.Buzz, proto je tenhle Multisharan tak marnej. 2.0TDI 147kW 4motion by byl král prodejů a tu iD plečku by absolutně zastínil 😉
Germanec
To je zde zase rozumu.
1. Felicia 1.6 by se na multaka nechytala (pokud by jeste nejaka jezdila).
2. To ze není silnější verze je evidentně otázka emisi a norem a pokut. Podívejte se jaký motory maj v osobních dodávkách Francouzi.
3.kouknete se kolik bylo v multaku registrovaných v 2023. To na neúspěch fakt nevypadá. A přitom mají stále dodací lhůty okolo roku.
ericn
Frantíci tlačí elektriku a nechytají se 😉 Toyota, jelikož má rozum, má naftu 140k a 180k, kdy ten silnější motor s 8AT je k ní jak dělaný. Ladí jim to spolu dobře :yes:

Btw k těm číslům - nerozlišuje se T6.1. a T7, alespoň ne v našich statistikách, takže těžko říct, který se prodává víc. Nový na silnicích nepotkáš a “starý” je všude…
Germanec
No nevím jak v krajích, ale v Praze jezdí té sedmicek hodně. Zatím co před loni snad ani jedna, loni se tu vyrojili.
ericn
Myslím v Praze, ikdyž jezdím po celé ČR, ja je tedy nepotkávám a to jsem podle mě v místech, kde ty peníze jsou 😉 Btw jestli nebydlíš někde blízko autosalonu VW 😒]
vecernicek2
Jo, přesně, to je zase rozumu.

1. Felicia 1.6 měla zrychlení 0-100 za 12 s. Tenhle krám za 11,6. V zatáčkách by si Felda Multivan s touto motorizací podala.

2. To není otázka emisí a norem z pokut, je to výmluva. Mercedes má v třídě V základní turbodieselový dvoulitr tuším 140 kW a příplatkový motor tuším 197 kW. Huyndai nabízí v konkurenční Starii standardně 130 kW. Předchozí Multivan s podstatně horší aerodynamikou nabízel 150 kW. O žádných normách, které se vztahují pouze na VW Multivan T7 nevím.

3. A co z toho čísla mám přesně vykoukat? Jako že jim stačí dát na trh výrobek s ostudnou dynamikou, protože zákazníci segmentu mají mizerný výběr a stejně nestíhají kapacitně vyrábět, takže je jim šumák, že to část zákaníků na$ere? Tak jo, to je fakt super.
Germanec
Ale tak můžeš mít 150 kW benzin, nebo 160 kW hybrid. Takže výběr máš.
ericn
Jasně, ale ten 2l benzin tě v téhle krabici sežere (viz testy) a s PHEV založeným na 1,4TSI taky do téhle krabice nechceš. Pokud nemáš nabito, sice dál funguje jako klasický hybrid, ale jak budeš šlapat na plyn jsi v tom také za 10l/100km a to jedno kde, na skoro 3t auto je 1.4TSI slabá 😉 Hlavně proč řešit nabíjení, když je tu nafta, i když v T7 bohužel jen ta slabší...
vecernicek2
Přesně, navíc koncepce malého motoru s turbem jako základu pro plug-in hybrid je z principu špatně. Poslední, co turbomotor potřebuje, je 10x během pěti kilometrů chcipnout a zase nastartovat. Když už plug-in, tak něco jako Toyota nebo Ford, 2.5 l atmo + baterky.
Rampepurda
Tak nevím jestli to auto vlastníte ale ja jo. 110kw stačí.
vecernicek2
Myslím, že z mého příspěvku si průměrně inteligentní jedinec odvodí, zda to auto vlastním, či plánuji vlastnit.

Vám to třeba stačí, mě by to nestačilo. Třeba jezdíte v prázdném minivanu s kloboukem na hlavě, každému co jeho jest.

A to nejsem žádný rádoby závodník a minivany mám obecně velmi rád. Z doby, kdy jsem sem žil v USA jsem zvyklý na americké minivany typu Honda Odyssey a to je jiné kafe. Stačilo by mi i něco pomalejsiho za cenu ekonomičtějšího provozu, ale co je moc, to je příliš. Určitá minimální dynamika je i otázkou pasivní bezpečnosti.

Abych měl pomalejší auto než v roce 1996 a za tuto cenu - opravdu ne, děkuji.
ericn
To naprosto sedí 😋 Mám doma 110kW Touran a ten výkon je na něj tak akorát. Má 1560kg, když ho plně naložím, tak má kolem 2t a dynamika je už vlažná. Tj pokud má T7 v základu 2.2t a ještě ho naložíš, tak se o dynamice při necelých 3t prostě nedá mluvit 😉