Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG – Čtyřkolka tomu chybí jako sůl

Ondřej Šámal
Diskuze (34)

Nová generace Volkswagenu Multivan, tentokrát poprvé postavená na základech osobních aut, je levnější, lehčí, ovladatelnější a kultivovanější než předchůdce s užitkovým původem. Ten však svého nástupce trumfl volitelným pohonem všech kol, který mi u novinky dost chybí.

Design, interiér


Jestli dobře počítám, bude následující test na stránkách Auto.cz již devátým, který se věnuje nejnovějšímu Volkswagenu Multivan. Ten spousta lidí označuje přídomkem T7. Jenže to je špatně. Aktuální provedení totiž s užitkovou řadou T nemá nic společného. Na rozdíl od předchůdců stojí na modulární platformě MQB, kterou v různých podobách známe z řady osobních modelů koncernu Volkswagen.

To s sebou přináší mnoho pozitivního. Například jízdní vlastnosti jsou více podobné běžným autům. Nejvíce to poznáte asi na cestovním komfortu, kterému se budu ještě věnovat v následující kapitole. Volkswagen k tomuto kroku sáhl také kvůli implementaci moderních technologií. V novém multivanu si proto můžete dopřát záplavu bezpečnostních a jízdních asistentů, o kterých si předchůdce T6.1 (technicky mimochodem vycházející ještě z generace T5 z roku 2002) mohl nechat jenom zdát.

Zobrazit celý článek
Ondřej Šámal
Diskuze (34)

Doporučujeme

Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG
Cena základní sestavy 1 257 156 Kč
Výbava základní sestavy mimo jiné přední a zadní parkovací senzory, Apple CarPlay/Android Auto, bezklíčkové startování, 16” litá kola Syrakus, multifunkční kožený volant, airbag řidiče a spolujezdce a boční a hlavové airbagy, přední diodové světlomety, virtuální palubní přístroje Digital Cockpit Kč
Cena testované sestavy 1 930 089 Kč
Výbava testované sestavy šedá metalíza Indium (26.460 Kč), Tire Mobility Set (1208 Kč), Travel Assist a Emmergecy Assist (32.694 Kčů, 19” kola Halmstadt (67.655 Kč), Adaptivní podvozek DCC (35.079 Kč), 7místná konfigurace (6152 Kč), alarm (9283 Kč), Digital Cockpit Pro (7935 Kč), Head-up displej (32.204 Kč), bezklíčkový přístup (12.186 Kč), multifunkční stolek (17.762 Kč), navigace Discover Pro (29.299 Kč), pakety Top (80.933 Kč) a Easy Open (64.470 Kč), Park Assist + zpětná kamera (14.231 Kč), kožené čalounění Savona (88.215 Kč), přídavné topení s dálkovým ovládáním (38.402 Kč), audio Harman Kardon (35.654 Kč), tažné zařízení (24.464 Kč), telefonní rozhraní Comfort (12.066 Kč), vyhřívání předních sedadel (12.066 Kč) a zatmavená boční skla (12.165 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1600 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.3
Emise CO2: 141
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 469 / 3672
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2039 / 559
Rozměr pneu: Continental 245/45 R19
Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4973
b) šířka (mm): 1941
c) výška (mm): 1887
d) rozvor (mm): 3124
e) rozchod vpředu (mm): 1652
f) rozchod vzadu (mm): 1668
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1595
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
5. 2. 2024 15:22
Re: Mimo téma
Je to opruz, dělají to jen ty nejhorší plátky. Naštěstí existuje plugin "Disable HTML5 Autoplay (Reloaded)" který to umí zakázat. Jasně, je šílený, kvůli pár webům, kterým nezáleží na svých čtenářích, instalovat další addon, ale co se dá dělat.
Redakce - zkuste si vytáhnout hlavu z... redakční kanceláře a udělat s tím něco ;-)
17. 1. 2024 16:49
Re: 110 kW fakt nechceš
To naprosto sedí 😋 Mám doma 110kW Touran a ten výkon je na něj tak akorát. Má 1560kg, když ho plně naložím, tak má kolem 2t a dynamika je už vlažná. Tj pokud má T7 v základu 2.2t a ještě ho naložíš, tak se o dynamice při necelých 3t prostě nedá mluvit ;-)
17. 1. 2024 11:15
Re: 110 kW fakt nechceš
Myslím, že z mého příspěvku si průměrně inteligentní jedinec odvodí, zda to auto vlastním, či plánuji vlastnit.

Vám to třeba stačí, mě by to nestačilo. Třeba jezdíte v prázdném minivanu s kloboukem na hlavě, každému co jeho jest.

A to nejsem žádný rádoby závodník a minivany mám obecně velmi rád. Z doby, kdy jsem sem žil v USA jsem zvyklý na americké minivany typu Honda Odyssey a to je jiné kafe. Stačilo by mi i něco pomalejsiho za cenu ekonomičtějšího provozu, ale co je moc, to je příliš. Určitá minimální dynamika je i otázkou pasivní bezpečnosti.

Abych měl pomalejší auto než v roce 1996 a za tuto cenu - opravdu ne, děkuji.
17. 1. 2024 11:06
Re: 110 kW fakt nechceš
Přesně, navíc koncepce malého motoru s turbem jako základu pro plug-in hybrid je z principu špatně. Poslední, co turbomotor potřebuje, je 10x během pěti kilometrů chcipnout a zase nastartovat. Když už plug-in, tak něco jako Toyota nebo Ford, 2.5 l atmo + baterky.
16. 1. 2024 22:24
Re: plynulost při rozjíždění
Podle me úplně nesmysl. Rozjezd je v poho, co pan zurnalista dělá nechápu.