Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo – Ambiciózní rivalové

Stranou hlavní záře reflektorů se na českém trhu odehrává zajímavý souboj automobilek SsangYong a MG. Díky dobré ceně je však již zaregistrovala i širší veřejnost. Faceliftované tivoli a ZS cílí na stejnou skupinu zákazníků, každé z aut je přitom docela jiné.
Zpět na článek
27. 1. 2024 19:32
29. 1. 2024 06:17
30. 1. 2024 13:39
27. 1. 2024 19:32
Ale no...
...Topper, prosím ťa, utri si monitor. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
27. 1. 2024 19:51
Zaplať si premium
a dostaneš v akci dvě, už na pohled lacine vzhledově hnusne a co nejhuř činske žďorba.
Rozbalit vlákno
2
27. 1. 2024 19:55
Re: Zaplať si premium
Doštuduj si odkiaľ je značka SsangYong.
Avatar - miromen
27. 1. 2024 20:08
Re: Zaplať si premium
No je fakt, že ten korejec nevypada až tak lacině a tragicky.
27. 1. 2024 20:37
Souboj na českém trhu je dost velký eufemismus.
Loni se u nás prodalo 2034 kusů MG ZS a jen 125 ks Tivoli. Takže je to spíš souboj ZS v první lize s Karoqem, Dusterem nebo Tucsonem, kdežto Tivoli hraje okresní přebor.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
28. 1. 2024 09:51
Re: Souboj na českém trhu je dost velký eufemismus.
Myslím, že je to trošku "syndrom Hyundai" - mají ty modely naceněné tak, že to kupce vede ke Korandu (resp. i30) jakožto nejlepšímu price / value. Korando 2176ks...
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2024 09:52
Re: Souboj na českém trhu je dost velký eufemismus.
Jenže pokud si pamatuji, tak Tivoli prostě nebyly většinu času dostupné!!!
28. 1. 2024 11:11
Re: Souboj na českém trhu je dost velký eufemismus.
to by ma zaujimalo, kolko ich islo na reexport...
Avatar - kruskar
28. 1. 2024 19:49
Re: Souboj na českém trhu je dost velký eufemismus.
Tivoli se prodalo málo, protože téměř celý rok nebylo v nabídce. Nabízet ho začali zase až po faceliftu.
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2024 22:10
Bars šumné motoriky
To vam hutorim .... :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
28. 1. 2024 10:03
Re: Bars šumné motoriky
Teda myslel jsem, že slovenčinu docela dávám, ale teď musím napsat... nerozumím řeči tvého kmene :-)
Avatar - wakantanka
28. 1. 2024 11:30
Re: Re: Bars šumné motoriky
asi to bude tým, že to napísal po šarišsky čo je taký náš dialekt tu na ďalekom východe, ktorému nerozumejú ani mnohí Slováci:)
Preklad: Veľmi pekné autá, to vám hovorím. :)
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2024 09:51
Druholigový šampionát
Jsme tu v druhé lize. O tom žádná. Ale v dnešní době tohle není ukázkou. Spíše naopak.
Lidi potřebují a chtějí normální obyčejná auta se spalovákem ideálně SUV. Za rozumné ceny. V dobře kvalitě.
A přesně sem tyhle vozy cílí. Nabízí přesně to, co nabízely evropské automobilky ještě tak před pěti až deseti lety. A naopak, MG ani Ssangyong nenabízí zelené nereálné sny a nenutí zákazníkovi nesmyslnou elektroniku a výbavu, která bude jen překážet.
Osobně u mě v této kategorii bere zlato Tivoli, ale Grand. Náhrada za Fabie combi, normální auto pro normální lidi. Škoda, že pod kapotou je přímovstřik pokud se nepletu.
Rozbalit vlákno
5
28. 1. 2024 17:57
Re: Druholigový šampionát
Asi jo, u mě je to jen problém designu, SSY s tím bílým předkem bez klasické masky vypadá prostě divně, nejel jsem s tím, jen s Korandem a bylo to takové ... no já nevím, asi u mě v téhle kategorii pořád vítězí Duster.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2024 18:29
Re: Druholigový šampionát
Ssangyongem, resp. KG mobility, jsem nejel. Ale jsem přesvědčený že to jede líp jak Duster. Takže to bude přinejhorším dobré.
30. 1. 2024 05:58
Re: Druholigový šampionát
Duster vs Korando - precitaj si SM 23/2023, je tam priame porovnanie Dustera 4x4 TCe 150 a Koranda 4x4 s manualom. Jazdne vyhral Duster s obrovskym naskokom, Korando zasa bodovalo pohodlnostou a prestorom.
29. 1. 2024 06:20
Re: Druholigový šampionát
To uz radsej Joggera nez Tivole Grande. Korejec nie je ani SUV, ani kombi. Kufor ma objem cez 700 litrov, ale az po strechu, realne do neho po roletu vela nedostanes.
30. 1. 2024 05:54
Re: Druholigový šampionát
Tivoli Grand v slusnej vybave je cenovo zaujimavy. Ma ale problem - je uzrane a jeho jazdny prejav nezodpoveda autu so 160 konmi. Inymi slovami - zerie a nejede. Dalsia vec - Grand nie je ani SUV, ani kombi, je to taky cudny mackopes, ako bol volakedy Roomster. Papiere hlasaju objem kufra cez 700 litrov, no vsimnite si malu poznamku - VDA214, ktora hovori, ze to merali po strop. Po roletu do toho kratkeho kufra dam tak do 420-450 litrov, mozno aj to je vela. Radsej 7 miestneho Joggera, ako toto. Zadne sedadla demontujem a mam stahovak s polovicnymi prevadzkovymi nakladmi. Sedel som v tom Grande, ani toho miesta vzadu nie je vyrazne viac, ako v Sandere, Jogger je natiahnute Sandero. A potom servisna siet - na SSY je servisov ako safranu, clovek sa nacestuje desiatky km, Dacia je na kazdom rohu. A ked tu Dachnu das do LPG (ja osobne by som to nechcel, je to zufalo slabe, to auto potrebuje ten silnejsi cisto benzinovy motor), tak si vysmiaty, oproti Tivoli jazdis za par supov v aute, ktore ma vsetko, co potrebujes k beznemu jazdeniu. O MG sa netreba bavit, je to kopa srotu dobastlena sedadlami s umelou kozou, ktore nemaju vetranie, v lete staci chvilka a clovek je v tom mokry akoby vysiel zo sprchy, k tomu ta ich genialna "digitalna" klimatizacia.
29. 1. 2024 06:17
Tivoli vs ZS
Hmmm, tak toto je naozaj suboj ako sa patri. Sedel som v ZSku, Kym nie je teplo, OK. Potom zacne vadit "digitalna" klimatizacia. Jedna sa o manualne ovladanu klimatizaciu, co je vporiadku, taketo veci sa v dnesnych autach stale bezne vyskytuju a je to bez problemov. Tu je to problem - ovlada sa cez dotykovy displej, A to vporiadku nie je pre zle vyriesene ovladanie. Este vacsi pruser su ale sedadla z divnej umelej koze. V letnej horucave stacia 2 minuty a clovek je v tom spoteny, akoby vyliezol zo sprchy. Sedadla su sice vyhrievane, no na vetranie zabudli. Toto je este horsie ako dynamika toho auta, ktora je vlazna. Motor dychavicny, s dlhymi prevodmi, napriek tomu, ze je to turbo treba stale radit. Alebo kupit automat. Nie, toto auto by som nekupil ani nahodou. Ako SUV to zmysel nedava, ani ked to ma trochu vacsiu svetlost, staci trochu blata a stoji - minimotor nezatazuje prednu napravu a autu potom chyba trakcia na vyjazd do kopca. Za mna toto urcite NIE.
A Ssangyong ? Po skusenostiach s Korandom, ktoreho som sa pre jeho idiociu zbavil, ani nahodou. 7 mesiacov stacilo, dalsi SSY mi do garaze nesmie.
Takze vitazom okresneho preboru s priamym postupom do II. ligy sa stava s velkym naskokom stary pan menom Duster (TCe 150 4x4), no v jeho tieni na ihrisko nastupuje syn, ktory zrejme poriadne rozviri hladinu trhu.

Smola je v tom, ze presne rovnako calunene sedadla ma aj drahsi HS a opat bez vetrania. Takze za mna, ani jedno, ani druhe, Keby som ale mal hlaen pri hlave a toto boli jedine auta sveta, asi by som bral SSY, ma to stvorvalec...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2024 06:59
Cinska sracka na kazdem rohu
Uz se bojim zvednout i prkenko na zachode...

Agresivni ve vsech smerech.
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2024 13:39
Prodeje rostou
Zatímco Ssangyong je především se spalováky, MG začíná být především EV. Takže zbytkové spalováky dávají šanci těm, co EV nechtějí (já dnes také ne). Tyhle bych ale nechtěl pro - no pro hodně nepovedených věcí. Jsem trochu náročný, ale to je dnes kdekdo. Takže někomu může jeden nebo druhý vyhovovat.
Rozbalit vlákno
0