Jeden z nejlevnějších elektromobilů na trhu se v následujících dnech představí ve výrazně jiné podobě. Změny se zaměří především na techniku, která je u současného modelu pořád dost kompromisní.
To asi musí být nějaká mýlka. Vždyť včera i dnes tady jeden diskutér tvrdí, ze zná hmotnost auta, které přijde na trh za dva roky a přestože bude mít také novou platformu a baterii, tak musí mít hmotnost podle dnešních parametrů.
Dacii přeji s tímto úspěch za vytrvalou snahu a jsem zvědavý na představení.
Samozrejme, že výrobca už dva roky pred uvedením na trh pozná hmotnosť, nebuď naivný. Aktuálne trvá vývoj vozidla zhruba 48 mesiacov, trend je toto obdobie skracovať. Súčasťou toho je stavba predsériových vozidiel, čize hmotnosť nie je žiadnou neznámou v tejto rovnici.
Nový Spring má byť väčší a miesto pôvodu v Renaulte Kwid má mať druhá generácia základ v Renaulte Kiger. Ak zachovajú cenu, začne to byť zaujímavé. Niečo ako elektrické Sandero Stepway.
https://www.automobile-magazine.fr/asset/cms/800x449/219608/config/166855/le-renault-kiger-le-petit-suv-indien-longe-de-399m-une-fois-electrifie-pourrait-servir-de-base-au-remplacant-de-la-dacia-spring.jpg
Nový model určitě nebude levnější než starý, takže počítám tak 650-700 tisíc. Nebo koupit Sandero a mít 250 tisíc k dobru...
Už se těším, až sem Číňani začnou dovážet jejich městské elektromobily za 300k aby Evropě ukázali, jak se to dělá.
Ja ti rozumiem, ale ver mi, že to nie je to celkom stejný střep. Jednak kvôli európskym normám a tiež kvôli tomu, že ten import do Európy niečo stojí. Medializované ceny tiež často zohľadňujú dotácie v danej krajine.
Ale no tak, převést auto a upravit na EU legislativu nestojí 3x tolik, co jeho výroba ;-)
I v té Číně a Indii na tom mají pořád zisk. Tj Renault se na Evropanech hojí, je to opět prasárna :no: