Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Spring se ukáže co nevidět. Dostane jinou platformu i větší baterii

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Jeden z nejlevnějších elektromobilů na trhu se v následujících dnech představí ve výrazně jiné podobě. Změny se zaměří především na techniku, která je u současného modelu pořád dost kompromisní.

Když původní Dacia Spring před třemi lety vstupovala na český trh, začínala na 449.900 Kč. Od té doby se toho však dost změnilo. Samotný rumunský vůz, který ovšem vzniká v Číně ve fabrice automobilky Dongfeng, posílil z původních 33 kW na současných 48 kilowattů. Točivý moment se přitom překvapivě snížil z původních 125 na aktuálních 113 Nm.

Vyšší výkon přesto výrazně zlepšil dynamiku tohoto městského vozítka. Tomu na začátku akcelerace z 0 na 100 km/h zabrala neskutečně dlouhých 19,1 s, dnes dacii stačí 13,7 sekund. Nevýhodou je razantní zvýšení ceny. Pod půl milionu se totiž již nevmáčkne.

Místo toho za spring musíte zaplatit minimálně 576.400 Kč. Pozitivem je relativně štědrá základní výbava, jež zahrnuje například čelní, boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci či multimediální systém s integrovanou navigací.

Dacia nicméně už na nadcházejícím autosalonu ve švýcarské Ženevě, který se kvůli pandemii covidu konal naposledy v roce 2019, představí výrazně inovovanou verzi. Ta dostane přepracovanou platformu CMF-AEV, jež představuje evoluci aktuální architektury, kterou šéf koncernu Renault Luca de Meo označuje za nejlevnější na světě.

Očekávat můžeme lehčí konstrukci a především modernější technologie, jejichž nedostatek (hlavně tedy v oblasti bezpečnosti) je jedním z hlavních negativ dostupného elektromobilu. Dá se očekávat také výkonnější elektromotor a o něco větší akumulátor. Ten má v současnosti kapacitu 26,8 kWh a vystačí až na 310 městských kilometrů. Více se ostatně dozvíme již 21. února, kdy si vůz odbude světovou premiéru.

Video se připravuje ...

Dacia Spring v sousedním Německu díky časově omezenému bonusu 10 tisíc eur (asi 254 tisíc korun) patří k nejlevnějším autům na trhu. Základní provedení totiž díky tomu startuje na 12.750 eur, což je necelých 324.000 Kč. V Česku pomůže cenu snížit dotační program, v jehož rámci můžete při financování dostat záruku ve výši až 200 tisíc korun bez DPH.

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Doporučujeme

19. 2. 2024 10:31
Re: moc líbí
Cokoli je lepší volbou než Dacia Spring. To je snad nejhorší auto na trhu vůbec.
19. 2. 2024 07:41
Re: Lehčí konstrukce
Samozrejme, že výrobca už dva roky pred uvedením na trh pozná hmotnosť, nebuď naivný. Aktuálne trvá vývoj vozidla zhruba 48 mesiacov, trend je toto obdobie skracovať. Súčasťou toho je stavba predsériových vozidiel, čize hmotnosť nie je žiadnou neznámou v tejto rovnici.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2024 19:04
Re: Výhodná koupě za 200tis Kč
Samozřejmě že dotuje, bez prodeje splováků by třeba Ford už dávno zkrachoval :-)
18. 2. 2024 13:43
Re: Výhodná koupě za 200tis Kč
Tak to víš sám, že si napsal blbost ;-)
18. 2. 2024 13:06
Re: Výhodná koupě za 200tis Kč
Pak lze ale i napsat, že zisk z EV dotuje vývoj nových spalováků:)