Carlos Tavares, jehož koncern Stellantis teprve uvede na trh levný elektromobil, říká, že americké obchodní bariéry pro globální firmu nemají velkého významu a že s čínskou konkurencí bude třeba normálně bojovat.
už mám plné zuby toho, že čínská vláda dotuje čínské automobilky.
Ideologii Čínu přece neporazí nikdo.
Proč by to čínská vláda dělal? Kde na to bere peníze? Tiskne si je aby automobilky prosperovaly?
Lidé si hlavně odvykli pracovat. Každý kouká aby co nejvíc času trávil s rodinou, na sociálních sítích a práce se bere jako něco, kde se načerpají nové síly na blbosti.
V Číně zatím pořad funguje kázeň a poměrně silné hierarchické struktury a to žene celou výrobu a následně prosperitu Číny vpřed.
Tady si to nikdo nechce připustit a proto se hledají pseudovysvětlení typu vládní dotace.
Vláda pokud dotuje, tak jenom z toho, že ušetří někde jinde ale jak je vidět, tak celá čínská společnost se posouvá dramaticky dopředu a Evropa se dramaticky propadá a proto se snaží bojovat jako Don Quichote.
Na druhou stranu nás v tomto ohledu může relativně uklidnit, že i Číňané zleniví poměrně rychle, dokonce si myslím, že rychleji než my "na dekadentním západě" (pokud se tedy i čežtí opič@né také počítají na západ) :D:D
Zavést cla na čínské elektrické auta by se Evropě brutálně v
Čína tahá za hodně delší konec provazu.
Její reakce by podle mě byla : dobře vy cla, tak my vám zdražíme baterie, kovy, které by jste potřebovali na výrobu baterií ( kdyby jste si je teoreticky rozhodli vyrábět sami).
A teď milá Evropo ukaž co umíš.
Re: Zavést cla na čínské elektrické auta by se Evropě brutál
To už nebude dlouho trvat. Drahé suroviny a energie způsobí krachy a omezování výroby, Evropa výrazně zchudne a nebude mít na čínský tovar ani za čínské ceny a cly se to jen zhorší.
Re: Zavést cla na čínské elektrické auta by se Evropě brutál
Halooooooo, dědo! Probuď se!
To jsi se dočetl kde, že kupní síla je 10 X vyšší v ČR než v Číně?
V Česku od roku 1990 do loňského roku vzrostla z 19 000 USD na 46 000 USD.
V Číně v roce 1990 - 950 USD a v roce 2021 - 20 000 USD. Vidíš rozdíl v té dynamice?
No, fakt je, že určitě není problém vyrobit EV velikosti běžného rodinného kombi za cenu max 600 tis. Kč bez všech těch masáží, led diskoték, plazmových televizí, angry birds a dalších veledůležitých fíčur.
Jenže z nějakého důvodu to nikdo vyrobit nechce. Protože je třeba zákazníka donutit do EV za 1.0M.
Ale Citigo iV stálo pod 0,5 M. Prodávalo by se stále dobře. Dokonce to dává jako jedno z mála EV i smysl. Ale ne! Tohle se vyrábět prostě nebude!
Si definovat problém, teprve pak můžu najít vhodné řešení. Na prvním místě já vidím Green Deal tak jak je vynucovan EK. To ale není jediný problém. Hned za ním vidím hloupé přesouvání výroby a Know How mimo Evropu a USA s vidinou krátkodobého zisku. Ať už jde o Čínu,Indii, popř. další.
Dacia Spring je přebrendovaný čínský BEV.... Jinak prostě běžte v červnu k volbám do Evropského parlamentu a pošlete tam někoho kdo ten ICE ban v 2035 zruší...
Už by bolo načase. Ale nemyslím si, že sa to stane. Na postoch premiéraj prezidenta máte nasadených riadnych švábov a tí sa činia; minimálne z českej strany to na žiadny zásadný krok nevyzerá.
Já se vsadím, že jo. Lidi (i na Západě) už mají dost levicových zelených mozků, prodražují život celé Evropě :no: Budou volit střed nebo pravici a snad už se konečně něco pohne. Včetně toho, že von der Leyen a jeji zelený klub půjde od válu ;-)
Travele,niekde zacat musime.Najlepsie od seba a ist volit.Vypratat ten slnieckarsky odpad z Bruselu,vyvetrat tam a urobit politicku zmenu.Mozno tieto volby to este nebude uplne ono,ale raz to urcite padne ako padol komunizmus.
protože mezi "Je potřeba chránit vlastní průmysl" a "Pokud tamní automobilky podporuje komunistická vláda" je ještě docela široká škála potenciálních důvodů...
Bariku, Bariku!
Komunistická vláda podporuje automobilky? A proč by to jako dělala? Určitě nám prosťáčkům dáš k tomu vysvětlení. Zatím totiž všichni o tom melou ale zatím nikdo neřekl, proč to dělá?
Každý by si pri kúpe auta mal rozmyslieť, kam tie jeho peniaze poputujú. Či zostanú na európskom kontinente a dalej budú kolovať v našej ekonomike, alebo sa odlejú niekam do číny a už nikdy ich neuvidíme. Ja v tom mám jasno, preto mám obe autá made in EU.