Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nepotřebujeme ochranu před Číňany, říká šéf koncernu Stellantis

Marek Bednář
Diskuze (36)

Carlos Tavares, jehož koncern Stellantis teprve uvede na trh levný elektromobil, říká, že americké obchodní bariéry pro globální firmu nemají velkého významu a že s čínskou konkurencí bude třeba normálně bojovat.

Zatímco Evropská unie zkoumá, zda má zavést cla na elektromobily z Číny, Spojené státy už to udělaly. Podle Carlose Tavarese, šéfa koncernu Stellantis, který má skrz značky Dodge, Chrysler, Jeep a Ram zejména na severoamerickém trhu velmi silnou pozici, je však něco takového nepotřebné – alespoň z Tavaresova pohledu.

„Nechci žádný druh protekce, protože jsme globální společností, takže bych nebyl chráněn všude,“ řekl webu Automotive News. „Ať se západní svět shodne na čemkoliv, nebude to platit pro zbytek světa. Budu muset čelit čínským konkurentům v Latinské Americe, v Africe a na blízkém východě, v Asii… To znamená, že jedinou možností je jít do toho po hlavě a bojovat,“ nechal se slyšet Tavares.

Video se připravuje ...

Zatím ovšem nemá čím bojovat. Před několika měsíci představený Citroën ë-C3 se zatím neprodává, na trh má vstoupit na jaře s cenou od 23.300 eur (590 tisíc korun). Později mají přijít jiná provedení s kratším dojezdem, a tedy patrně menší baterií, která by se s cenou měla dostat pod 20 tisíc eur (506 tisíc korun).

V tom však není sám. Pro boj s levnými čínskými elektromobily je však aktuálně z evropských značek jakž takž vybavena jediná – Dacia. Její levný elektrický model Spring čerstvě prošel faceliftem; ceník modernizované verze zatím není na světě a ten dosluhující je v Česku k mání v podobě skladových vozů za ceny okolo 530 tisíc korun.

Připomeňme, že i když Tavares hovoří o boji s čínskou konkurencí, koncern Stellantis v loňském roce investoval půldruhé miliardy korun do čínské značky Leapmotor. Ta plánuje vozit v Číně vyrobená auta do Evropy a později auta v Evropě i vyrábět.

A konečně, Tavaresova slova jsou v ostrém kontrastu s nedávným vyjádřením Elona Muska, který se koncem ledna o čínských značkách vyjádřil, že „pokud nebudou zavedeny žádné obchodní bariéry, v podstatě zdemolují většinu ostatních automobilek na světě“.  

Anketa

Myslíte si, že uvalení cel na auta importovaná z Číny je potřeba?

Ano, je nutné chránit vlastní průmysl.
Pokud tamní automobilky finančně podporuje komunistická vláda, tak ano.
Ne, nechme trhu svobodu.
Nevím, nedokážu posoudit/Je mi to jedno

Marek Bednář
Diskuze (36)

Doporučujeme

27. 2. 2024 07:48
Odliv kapitálu do Číny
Každý by si pri kúpe auta mal rozmyslieť, kam tie jeho peniaze poputujú. Či zostanú na európskom kontinente a dalej budú kolovať v našej ekonomike, alebo sa odlejú niekam do číny a už nikdy ich neuvidíme. Ja v tom mám jasno, preto mám obe autá made in EU.
27. 2. 2024 07:43
Re: Zavést cla na čínské elektrické auta by se Evropě brutál
CR má 46000 ale EU 17600 :D
Šašek
26. 2. 2024 08:33
Konkurencia 🤔
DACIA proti Čine ?!?.....😁😂😁.....porovnajte výbavu - dojazd a cenu .....to je akože vlajková loď Európy ????
25. 2. 2024 22:30
Re: Tak hlavně
Travele,niekde zacat musime.Najlepsie od seba a ist volit.Vypratat ten slnieckarsky odpad z Bruselu,vyvetrat tam a urobit politicku zmenu.Mozno tieto volby to este nebude uplne ono,ale raz to urcite padne ako padol komunizmus.
Avatar - Horký Rom
25. 2. 2024 22:14
moc líbí
Fry Vil?