Čínská vláda, samosprávy i vládou ovládané společnosti přímo i nepřímo dotují tamní automobilky, zjistilo vyšetřování Evropské komise. Ta nyní doporučuje zavést celní evidenci dovozů.
Ekonomickou válku s Čínou, která pro nás vyrábí nemůžeme vyhrát. Kupujeme od ní kde co, protože v záchvatu zeleného šílenství a chamtivosti přesouváme neeko výrobu do Číny, abychom vykázali na papíře nižší emise. Tak to je naprosto bez šance. Je jen otázka co nám Čína neprodá nebo radikálně zdraží. Pamatuju svého času jak Čína zdražila celému světu magnety a suroviny na jejich výrobu a my jen čuměli.
Takže jestli jim EU uvalí dovozní clo na jejich auta, tak co nám asi tak Čína neprodá? Budou to suroviny pro výrobu EV nebo dokonce celé batery packy? Taháme za kratší konec lana.
Ta věta o tom, že čínská vláda dotuje výrobu aut je samozřejmě vymyšlená Lejnovou a jejími přisluhovači.
Na to abychom si o tom udělali obrázek je dobré si znovu poslechnout rozhovor Dokoupila s Vaculíkem, který říká jaké jsou ceny aut v Číně.
Po dovozu do Evropy jsou prodejní ceny o 30-40% vyšší než v Číně a přesto jsou nižší než místní konkurence.
Když připustime myšlenku, že dotuje čínská vláda výrobu aut, tak kdo brání Lejnové dotovat také? Zemědělci berou dotace jako sviňa a zemědělské výrobky jsou drahé až nesnesitelně. Když kilo banánů z Kolumbie letecky dovezených stojí 20 Kč a ve stejnou dobu kilo cibule vypestovane za vesnici na poli stojí 40 Kč, stejně jako brambory a další lokální potraviny.
Takže se stačí zamyslet a nestranně hodnotit situaci.
Dámy a pánové, jsme v pr-deli!
Evropa se porazila vlastní chamtivostí. Napřed jsme honbou za ziskem naučili Číňany špičkové technologie a oni se je naučili a posunuli mnohem dál a teď se divíme
Svatá prostoto- kde je v článku uvedeno, že se subvencování týká pouze automobilů na vývoz? Nikde! Subvence se poskytují pro celý automobilový sektor v Číně, ale to bych asi po vás chtěl hodně, umět pochopit psaný text, že ano.
Tak německé prémii se do nějaké války s Čínou samozřejmě moc nechce, je to jejich hlavní trh. Nikdo jiný z Evropy už tam skoro neprodává. Když ale německá prémie vládne Německu a Německo Evropě, tak se pak těžko něco pohne... :-)
Raz tých magorov sediacich na ceste niekto odignoruje a prejde cez nich, EÚ potom bude mať ekologických svätých... Ktovie, akú formu protestu vymyslia potom...
Inak nechápem tie plače nad tým, čo robí Čína pre seba a svoj priemysel. Keby to isté robila EÚ a vlády jednotlivých krajín, tak by Čína zďaleka nebola tak na koni ako teraz.
V Evropské komisi to ví lépe než kdokoliv jiný. V každé evropské komisi seděl a sedí alespoň jeden komisař, který byl komunista. Například v současné komisi je to komisař pro ekonomiku Paolo Gentiloni, který se v mládí jako člen Partito di Unità Proletaria hlásil k myšlenkám maioismu (čínského komunismu). Ten určitě ví, kdo vládne v Číně. A jeden v mládí zapálený komunista/maoista dokonce 10 let Evropské komisi předsedal (José Manuel Barosso).
Hlavně to nebyla žádná novinka, nebo tajná informace. Že čínská jediná strana a vláda dotuje průmysl se ví pěkně dlouho. To jen politici s ouřady jsou jako vždy mimo realitu a pak se diví.
Dotovat přímo výrobce a dotovat spotřebitele, je naprosto něco jiného. První, vám poskytuje výhodu v konkurenčním boji, druhé se vztahuje plošně na všechny výrobce.
Takže počítače, mobily, hadry, elektronika a další komodity z Číny splňují požadavky na výrobní proces ale auta z Číny ne? Ty by jsi měl sedět s tímto myšlením přinejmenším v Bruselu.
A Tesla z Ameriky, která nemá volant a spinač směrovek je v souladu s Evropskými postupy a normami? :no:
A proc by je nemohli dotovat?Proc je nedotujou evropske staty taktez?Vzdyt jim prece jde o to,aby jezdilo co nejvice eko aut a kdyz pri tech cenach si je muze dovolit tak 10-20% lidi tak se nemuzou divit.Zapad sveho vrcholu uz davno dosahnul a je jasny ze nastoupi nekdo jinej.
A proc by je nemohli dotovat?Proc je nedotujou evropske staty taktez?Vzdyt jim prece jde o to,aby jezdilo co nejvice eko aut a kdyz pri tech cenach si je muze dovolit tak 10-20% lidi tak se nemuzou divit.Zapad sveho vrcholu uz davno dosahnul a je jasny ze nastoupi nekdo jinej.
Tyhle automobilky by zkrachovaly diky jejich zaostalosti a neschopnosti. Kdyz se řekne nespolehlivé auto, napadne někoho Čína jako první? Skoro nikoho. Ale renault, fiat, alfa, VW. Možná ještě "britské" značky jako range nebo jag.
Kdzy by se nesnažili obcházet emise a místo toho investovali do kvality a funkčnosti, nemusel jim nikdo pomáhat.
Opět píšeš do značné miry bludy. Fiat, Alfa, VW, Renault a PSA nemá žádné zásadní problémy se spolehlivostí ani kvalitou. Některé modely jsou lepší, jiné horší, záleží co hledáme a co myslíme tou spolehlivostí. V zásadě se ale Francouzi vylezou nezi Porsche či Toyotu a mezi Teslu. Tam někde tyhle auta jsou. Prostě v normě.
Ano, Range-Rover je trochu past, ale tam je to také důsledkem složitosti. Ono když auto je mechanicky složitější a má v sobě víc elektroniky, tak prostě riziko poruchy je vyšší. Tak to zkrátka je.
Evropa snad nedotuje? Dělá to samé,jen dá ty peníze (dotace) jakoby člověku co to koupí. Né všude,u nás třeba teď jen firmám,ale ve Francii, Německu apod.všem co si to koupí, takže peníze jdou stejně automobilkám, jen oklikou a ještě jim zametají cestu různými nesmysly co zdražují spalovací auta.
Prostě žák (Čína) překonal učitele (Evropa) a ten teď prská a snaží se házet klacky pod nohy,aby se ten lepší žák nedostal na jeho místo,místo aby se chytl za nos a začal se zas učit...