Ojetiny
dodo24
2
300.000km dá aj 1.0tsi, tak čo je preč? Preč je jedine kúdol dymu tretinou týchto pojazdných rakovín.
Přejít do diskuze
Octavia (a svým způsobem celý evropský automotive) ve své vrcholné formě - spousta motorizací (a všechny povedené), manuál i automat v zásadě dle preference kupujícího, spousta barviček a koleček, RSko a Scout, 4x4, tak akorát výbava, přední příčky evropského prodejního žebříčku.
Podvozkově trošku slabší, torzka u většiny motorizací zamrzí... a facelift udělal z konzervativní elegance něco kontroverzního.
Podvozkově trošku slabší, torzka u většiny motorizací zamrzí... a facelift udělal z konzervativní elegance něco kontroverzního.
Nemyslím, že by měla O3 problém dožít se vysokého nájezdu. Na korozi zásadně netrpí, motorizace jsou +- všechny ok, mechanicky je to auto odolné. Určitě potřebuje méně péče než OII.
Mně se před časem dostala do ruk vylítaná 1.6 TDI DSG z půjčovny s 300 tisíci na hrbu a auto nepůsobilo nijak utýraně, nájezd byl poznat jen trochu na podvozku.
Mně se před časem dostala do ruk vylítaná 1.6 TDI DSG z půjčovny s 300 tisíci na hrbu a auto nepůsobilo nijak utýraně, nájezd byl poznat jen trochu na podvozku.
ty moje CNG viceprvek vzadu maji a jsou to fakt pohodlne auta. Provozni naklady smesne. Idealni auto.... do ktereho posadim zamestnance 😉
Technicky asi funguje, je to prostorné, motory i jedou slušně, já s takto ojetými zkušenost nemám, v práci máme 2ks po fl 2.0TDI 110kw MT a mají něco přes 50-60 tisíc akutálně. Ale na druhou stranu musím říct, že jsou to takové jen "přepravníky", co jim chybí trochu navíc toho komfortu, snesly by lepší interiér, odhlučnění a nějaké řidičské radosti. Neříkám, že je to špatně, ale starší Oktávky měly ve své třídě alespoň lepší interiéry, víceprvek (jasny, O3 ho muže mít taky v určitých motorizací, ale je spíše vznácnost) a tak..
Vlastně Oktávka je fajn auto, jen domu bych radši alespoň něco o trochu zajímavějšího, proto jsem ji nikdy neměl 😊
Vlastně Oktávka je fajn auto, jen domu bych radši alespoň něco o trochu zajímavějšího, proto jsem ji nikdy neměl 😊
mam ve firme dve, obe na CNG. Jedna 270tkm uplne v pohode, druha 170 s nejakymi drobnostmi.... kdyby Skodovka neco takoveho dal vyrabela, nic bych neresil a kupoval to furt dokola.
Zdravím, já mám doma Scouta z 2015, první majitel najeto 340 k km . 2TDi v manuálu (110kw) a jediná závada za ty roky že jak se píše selhala pumpa a přestala chudinka na dálnici chladit .. vtipné že se to stalo po výměně rozvodů a motor šel na generálku. Každopádně to byla jediná závada za těch 330k km.. jinak spotřebák .. teď naposled umřel altík. Ale v těch kilometrech je to ok. Spotřeba je od 5 do 6litrů. 4kolka nevibruje. Olej to nepapá je ale fakt že interval jsme si nastavili na 15k km. A koroze žádná jen od odletajicich kamínků na dálnici, standardně kolem horní hrany čelního okna
Ty základní verze Leonu byly peklo na zemi, Base a Reference nebo jak se to jmenovalo... to beru. Ve vyšších výbavách to bylo o dost lepší... vzpomínáš na woodyho mechanický pomeranč? 😄 Jo, já vím že se mu pak sedačky rozpáraly a dle SEATu to bylo normální... 😁
Ten tablet dejme tomu, že se nelíbí všem, ale jinak mne se ten interiér líbil více. U Leonu nemohu souhlasit, grafika možná, ale tam ta levnost dýchala všude, to se mi moc nelíbilo. Leda byly hečí sedačky a volant ve vyšších výbavách. Poslední Leon s poctivým interiérem byl ten první, pak Seat začali směřovat na lownedovější vnitřek.
s O3 som stravil nejaky ten piatok a vcelku to bolo dobre a spolahlive auto. Navyse aj pekne - stale sa da na ten dizajn pozerat.
V kontexte dnesnej doby zakladne vybavy su uz za tecnhologickym zenitom.
Pre nenarocneho pouzivatela vsak stale dobre a z hladiska vyberu velmi dobra volba
V kontexte dnesnej doby zakladne vybavy su uz za tecnhologickym zenitom.
Pre nenarocneho pouzivatela vsak stale dobre a z hladiska vyberu velmi dobra volba
Já měl RS v základu 😉... látkový sedačky manuálně nastavitelný... vlastně multifunkční volant se taky připlácel 😄
Megane 4 - jo, to jsem přesně myslel... sedneš do toho a máš takovej prémiovější pocit... jenže právě třeba ten tablet na vejšku bych v autě nepotřeboval a mně právě ten relativně "spartánský" přístup vyhovoval. A možná ještě o kousek víc se mi líbil Leon (ve vyšších výbavách)... hezčí font na budíkách a ten středovej panel mírně natočenej k řidiči a-la-bmw...
https😐/img.remediosdigitales.com/…6/1366_2000.jpeg
Zpět k Octavii... i ty běžné služebáky Ambition+ byly ok... ale do svýho auta bych si určitě koupil aspoň ten sportovní interiérovej paket, to bylo relativně za pár korun a ten volant s perforovanou kůží byl fajn.
Megane 4 - jo, to jsem přesně myslel... sedneš do toho a máš takovej prémiovější pocit... jenže právě třeba ten tablet na vejšku bych v autě nepotřeboval a mně právě ten relativně "spartánský" přístup vyhovoval. A možná ještě o kousek víc se mi líbil Leon (ve vyšších výbavách)... hezčí font na budíkách a ten středovej panel mírně natočenej k řidiči a-la-bmw...
https😐/img.remediosdigitales.com/…6/1366_2000.jpeg
Zpět k Octavii... i ty běžné služebáky Ambition+ byly ok... ale do svýho auta bych si určitě koupil aspoň ten sportovní interiérovej paket, to bylo relativně za pár korun a ten volant s perforovanou kůží byl fajn.
CNG - jasně, i tu jsem měl v hlavě... prostě si vybral každý, kdo netoužil po hybridu.
Interiér - mně to auto uvnitř sedlo, ergonomií i na pohled. Je ale pravda, že třeba francouzi uměli v té době na pohled honosnější vnitřky.
PS: v RS jsem měl za příplatek 17t navigaci s 6,5" displejem 😁 , to bylo trošku... ubohé.
Interiér - mně to auto uvnitř sedlo, ergonomií i na pohled. Je ale pravda, že třeba francouzi uměli v té době na pohled honosnější vnitřky.
PS: v RS jsem měl za příplatek 17t navigaci s 6,5" displejem 😁 , to bylo trošku... ubohé.
... ještě k tomu výčtu napíšu že to auto nabízelo i geniální ekologickou alternativu - CNG Octy jezdily za 4 kg / 100km což je na CO2 něco jak pod 5L benzínu.... (a to nemluvím o ostatní sra*kách z výfuku, které má CNG úplně nepatrné). Navíc tahle ekologická verze prokazatelně najedte 300tkm a v pohodě i víc takže z pohledu trvanlivosti je prověřená (což je přecejen ještě pořád rozdíl proti EV, byť i tam takové nájezdy už začnou být častější)
za mě je to geniální auto pro firmy do fleetu... nakupoval bych je furt dokola, kdyby to šlo.... (a ještě přidám skvělou ergonomii a tlačítkové interiéry, konfekční rozměry pneu takže je nakupuješ za pakatel atd. atd :yes: )
za mě je to geniální auto pro firmy do fleetu... nakupoval bych je furt dokola, kdyby to šlo.... (a ještě přidám skvělou ergonomii a tlačítkové interiéry, konfekční rozměry pneu takže je nakupuješ za pakatel atd. atd :yes: )
OIII byla krok zpět osekanějším interiérem a absencí víceprvku (což je teda u ojetiny výhoda), ale neoznačil bych OII za lepší generaci. Jasně, kolem OIII je víc aura služebáku, protože OII se v krizi dala koupit za pakatel, zatímco v dobách OIII už byla chudina motorizována Rapidem a ceny postupně rostly a rostly, aniž by se to na autě projevilo, ale taková je doba. Pořád je to proti OII odolné a bezpečné auto.
To znamená 2x stejný text za sebou.
A až bude extra premium, tak budeš číst 3x to samý. :yes: :yes: :yes:
A až bude extra premium, tak budeš číst 3x to samý. :yes: :yes: :yes:
Taka octavka uz nebude... to bola naj generacia... a prezije aj dalsich 10 rokov... O3 uz sla z kopca ... ale urcite este bude fajn ... akurat pre mna najmenej zaujimava generacia... emocie na bode mrazu... aura vyzarujuca z auta defakto nulova ... O2 mala smrnc aj eleganciu... ale O3 je uz taka ta firemna bezducha masinka ( aj rapid spaceback bol coolovejsie premiestnovadlo ) ... ved tam to octavka aj s O3 uz dopracovala... zakaznika uz vymenila za firmu ... a ceny uz sli brutalne nahor... kvalitou vsak uz nie...
Co naplat. Kvalita už to opravdu není. Doba, kdy Octavia najela 300 tis. km jak nic a kdy antikoroz doslova jakokoliv myšlenku na rez zabil dřív než vůbec mohla začít, už prostě je pryč.
Vybavuji si mmj. lámající se pedál z plastu, kdy opravná sada neexistuje. Nevím, jestli bylo v textu uvedeno...
Konkurenti na tom ale celkově nebudou o nic líp. Spíše naopak. Zajímala by mě ale i30.
Vybavuji si mmj. lámající se pedál z plastu, kdy opravná sada neexistuje. Nevím, jestli bylo v textu uvedeno...
Konkurenti na tom ale celkově nebudou o nic líp. Spíše naopak. Zajímala by mě ale i30.
Mam auto 10let a motor 1.4tsi cmba uplne ten prvni EA211 co se zacal davat a muzu rict jen tolik, spotreba oleje, do ted mi tvrdi v autorizovanem servisu ze je to v norme, 4l/10tis udajna norma 500ml/1000km. Menilo se tesneni v hlave, trochu se to zlepsilo. Mozna pozdejsi evoluce jsou spolehlivejsi.
Akorát ty motorizace tam jsou takové nic moc... no mne asi ale nejvíc štve, že neudělali klasického Megana 5. generace a nebude... tam by TCE160 stačilo, na rozdíl od aut jako je nový Espace a podobně.
To preto, ze ak aj najdes, tak tie auta si slusne drzia cenu. Ma to logiku, spatne je ta 1.4 TSI povazovana za super motor. Narozdiel od 1.5 TSI nie je tak pridusena z dovodu emisii. A jazdi za prakticky za dieslove hodnoty (malokedy tam uvidis cislo zacinajuce 7mickou).
Presne ako pise kolega Rohypnol - EA211 v trojkovej Octavke je uz bezporuchovy motor. Retaz je fuc, rozvodovy remen da bezne cez 250t km s prstom v nose...
Jediny problem je karbon, ktoremu sa da zabranit sem tam dynamickejsou jazdou, aditivovanymi benzinmi, a v prvom rade skratenym olejovym intervalom. Sem tam zvykne odist skrtiaca klapka (moj pripad), ale inak s tymito mensimi benzinakmi (1.0, 1.2, 1.4, 1.5) nebyva problem.
Jediny problem je karbon, ktoremu sa da zabranit sem tam dynamickejsou jazdou, aditivovanymi benzinmi, a v prvom rade skratenym olejovym intervalom. Sem tam zvykne odist skrtiaca klapka (moj pripad), ale inak s tymito mensimi benzinakmi (1.0, 1.2, 1.4, 1.5) nebyva problem.
Na tom všem se shodneme, osobně po shlédnutí i nových SUV od Renaultu musím uznat, že tahle značka, které se interiér vytýkal ještě 15 let nazpět, udělala obrovský obrat.
Seaty v těch "za trest edition" výbavách nemělo vůbec smysl řešit. FR nebo její ekvivalent byla povinnost.
Viz Ibiza... https😐/www.actualidadmotor.com/…on-2-830x460.jpg
Viz Ibiza... https😐/www.actualidadmotor.com/…on-2-830x460.jpg
hele to souhlas.... já mám ty Octy v nějaké normální výbavě, prostě auto-klima, tempomat , kožený volant... Možná "Style", nevím.... ale prostě je to takové sociální, čalounění dveří katastrofa, občas tam něco vrzne.... jako fakt se v interiéru toho auta kromě ergonomie není čeho chytit....
ALE: ono to všechno funguje. Bez závad, i těch drobných. Prostě neřešíš NIC.... jak už zaznělo výše - do fleetu ideální volba.
Kámoš má z té doby Megane a to je fakt jiná liga... už jen čalounění sedaček nějakým mikroplyšem, úplně jiný pocit z auta....
ALE: ono to všechno funguje. Bez závad, i těch drobných. Prostě neřešíš NIC.... jak už zaznělo výše - do fleetu ideální volba.
Kámoš má z té doby Megane a to je fakt jiná liga... už jen čalounění sedaček nějakým mikroplyšem, úplně jiný pocit z auta....
No, já si pamatuji, že jsem si tenkrát na autosalonu ještě v Holešovicích sedl do tehdy nového Leonu 3. ve té Reference výbavě s mou e😜artnerkou, která řekla... "tyjo, to je jak dodávka uvnitř 😁 ", woodyho pomeranč byl proti tomu mnohem lepší. Taky si živě pamatuji, že jsem tam mnohem více vnímal silnici v tom nemilém slova smyslu, kamínky byly slyšet, hluk od podvozku taky... dost mi to připoměla nedávno zkoušená Corolla GR...
I kvalitativně to nebylo nic moc, možná ta tvoje vrcholná výbava, ale ty klasické O3 nebyly nic extra, nicméně neříkám, že to nefungovalo, ale plasty tvrdé, občas povrzává tu a tam, to starší Oktávie bývaly lepší. Co jsem měl možnost srovnání v té době třeba s Meganem 4, když zminuješ francouze, tak v RS line mne přišel i kvalitativně lepší interiér.