Tigra se mi vždy líbila víc, než Ford Puma. :-):yes: Ten vypadal divně, měl totiž na kupátko nesmyslně velkou světlost, což mu vůbec neslušelo. :-( Ale po stránce jízdních vlastností byla Puma kupodivu stejně lepší, prostě platforma Fiesty, no. :-)
...by už takové lidové kupátko vůbec nemohlo vzniknout. A i kdyby mohlo, jeho prodejní výsledky by zřejmě byly žalostné. Za poslední čtvrtstoletí totiž evropští zákazníci neuvěřitelně zdegenerovali a velký prodejní úspěch v segmentu B (ale i C a D) mají vlastně už jen SUV a crossovery. A většina je ještě zprzněna hybridizací a výlučnou montáží automatu... :-O:-O:-(:no:
Ares, přemýšlel jsi někdy nad skutečností, že od dob Tigry automaty a hybridy udělaly neskutečný pokrok. Viz test CX5 a RAV. PHEV je zvýhodněňované, HEV ne. Přece nejsi jak Barik.
Tak za poslednu dekadu sa na ohrozeny druh dostali:
- segment miniaut - A - tam to vzdy zabijala cena
- segment B pomaly vymiera - hatche, kombiky a minivany nahradily male SUV
- segmnent C - drzi sa aj vdaka praktickym kombikom, aj ked niektore maju 4,7m lol
- segement D - okrem premiovky a historickych drziakov typu Passat sem nikto uz pomaly nechce, maximalne iba ako SUV
Crossover robi vela veci dobre ale nic super. Vacsinou je na ukor spotreby a jazdnych vlastnosti.
Tigra byla takové šmrncovní autíčko pro holku, řidičského na ní nebylo nic, dnešní holky mají jiný vkus, kdyby opel místo mrňavých crossoverů nabídl nějakou reinkarnaci tigry, prodá jí pár kusů, a to platí napříč mainstremem. Jestli je změna vkusu z nízkého "motorsport" stylu devadesátek a dvoutisícovek na utilitární "outdoor" poslední dekády degenerací, těžko říct, každopádně, jak píše Kankunen, dneska by těžko někdo kvedlal a točil vydechlou 1,4ku, když má automat, o kterém při jízdě neví, a motor s turbem nebo el. dopomocí, nemluvě o jízdních vlastnostech, které má dnes než tigra lepší snad cokoliv. Tak vypadá technický pokrok.
Male sikovne auta uz vymieraju... ale 2 tonove suv za 2 melony nie je problem dotiahnut do vyroby... zvratene je to cele... ale sinusovka nepusti.... cas mensich aut sa raz opat vrati... a velke suv este zaplacu a budu neziaduce... uvidis...
To byla ještě doba, kdy výrobci dělali auto pro lidi včetně takovýchto okrajových modelů ;-) Na výběr bylo mraky malých kupátek. Jinak s tou 1.6 to může jet Tigra celkem pěkně :yes:
Před čtvrtstoletím jsem dělal Brand Managera pro GM a Tigru měl v portfoliu. Byla to fajn doba. Ale už tehdy GM v Evropě vršil masivní dluhy a já si říkal jak tohle jednou dopadne. Inu, dopadlo....