Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Vasek Svoboda
Vzhledem k tomu, co tenhle spotřebič dokáže nabídnout, bych cenu opravdu nenazýval "za hubičku". :no:
Keď máš tú možnosť a dáš dolu DPH, mínus 200t dotáciu tak už to trochu zmysel dáva do mesta či okolo komína. Toto už není zlé keď sa uskromníš na komforte.
A nesmíš bourat. Viz. crashtesty. ;-)
Ve meste muzes klidne i nabourat. Na to je to auto bytelny dost.
Dělají se v 50 km/h...
No mam dojem ze v 64 kmh, ale to neni az tak dulezity. Rozhodne se v tom v 50 taky nezabijes.
Crash testy nesledujem a pri kúpe auta ma to nezaujíma.
Jenže v případě Springu to je opravdu průšvih...
Koukal jsem na NCAP video z crash testu, ale nejak nevidim ten prusvih. Strukturalni pevnost auta je dobra. Pri zadnem z narazu nedoslo k nejake deformaci kabiny nebo ohrozeni posadky. Za me bych se v tom po meste vubec nebal jezdit.
I kdyby pevnost byla ok, tak stále máš rozměr deformačních zón a hmotnost, která hraje těžce v neprospěch osádky Springu (baterie navyšuje hmotnost aniž by zásadně zvyšovala pevnost kabiny jako takové).
Jo to mas vsechno pravdu. Nerikam ze je to ikona bezpecnosti, ale zaroven bych se v tom teda nebal jezdit po meste. Spis bych se ja osobne nepopasoval s tim vykonem, dojezdem a strasne pomalym nabijenim. Zivotnost baterie bude asi taky bida jako u jinych Dacii vlivem kloudne temperace baterie.
čisto teoreticky, ak hodne naskáčeš po meste tak za tie peniaze to už zmysel má. Netrápiš studený fosil, výkon na mestské skákanie stačí a nabiješ ho vo firme alebo doma z 1f zásufky. Dáva mi to väčší zmysel ako autá so 100kWh batériou čo sa tvária ako hltač diaľničných kilometrov
Hele nevidel bych to tak cerne. Realny dojezd kolem 100 -150 km nemusi byt pro pizzare a podobne profese prekazkou. Spouste lidi tohle bude stacit. Je to takova elektrokolobezka kde na tebe neprsi a odveze to 4 lidi nebo naklad. Za me dobry :yes:
Za hubičku by byl s cenou jako v Číně nebo v Indii, cca 200tis Kč s DPH. Za víc tahle plečka hrající si na auto, nestojí. Tak konkurence Aixamu :-[]
rohYpnol
Auto, které by se spalovákem nikdo nekoupil ani za 150 tis. je rázem s EV za 0,5M za hubičku?!?!?
:yes: :yes: :yes: :yes:
Zrychlení jako škoda 105 se základním motorem :-):-):-)
Zrychlení jako škoda 105 se základním motorem :-):-):-)
0-100km/h
Skoda 105: 23s
Spring 45: 19s
Ono sice obe maju 33kW/45ps (a 105ka mala este o 75kg nizsiu pohotovostnu hmotnost), lenze priebeh krutiaceho momentu a vykonu je odlisny...
Skoda 105: 23s
Spring 45: 19s
Ono sice obe maju 33kW/45ps (a 105ka mala este o 75kg nizsiu pohotovostnu hmotnost), lenze priebeh krutiaceho momentu a vykonu je odlisny...
Z něho pohledu tahle nesmyslná porovnani zrychlení ukazuji nejvice nepochopeni o co u EV jde a nulovou zkusenost kritiku s provozem EV.
Ta Skoda 105 dala zrychlení z 0 na 100 za ohromného řevu, smradu a snahy řidiče.
Tohle EV to da s absolutním klidem na palubě.
Do městské padesátky to s klidem ujede vetsine aut.
Ta Skoda 105 dala zrychlení z 0 na 100 za ohromného řevu, smradu a snahy řidiče.
Tohle EV to da s absolutním klidem na palubě.
Do městské padesátky to s klidem ujede vetsine aut.
Musis pochopit, ze Spring je trnem v oku EV hejterum.
Je (relativne) levny, lehky a hlavne je to nejekologictejsi auto na trhu.
https://www.greenncap.com/…22-dacia-spring/
With this outstanding result, Dacia’s supermini sets a standard for industry. :yes: Dacia has set out to create a supermini that responds to the needs of consumer in its design, but also to the sustainability challenges of our planet. The result is a ‘green and eco-friendly’ vehicle. With this model, the company is ahead of many other manufacturers in terms of impact on the environment.
Dr. Aleksandar Damyanov, Green NCAP’s Technical Manager
Samozrejme, ze dezinformatori to budou aktivne rozporovat a to auto hanit.
Je (relativne) levny, lehky a hlavne je to nejekologictejsi auto na trhu.
https://www.greenncap.com/…22-dacia-spring/
With this outstanding result, Dacia’s supermini sets a standard for industry. :yes: Dacia has set out to create a supermini that responds to the needs of consumer in its design, but also to the sustainability challenges of our planet. The result is a ‘green and eco-friendly’ vehicle. With this model, the company is ahead of many other manufacturers in terms of impact on the environment.
Dr. Aleksandar Damyanov, Green NCAP’s Technical Manager
Samozrejme, ze dezinformatori to budou aktivne rozporovat a to auto hanit.
Spring je hlavně auto, které nenaplňuje žádné atributy auta ve významu evropského vnímání toho, co auto je.
I kategorie supermini je ve srovnání se Springem kategorie velkých vozů!!! Jinými slovy, Spring je aut možná v Číně, možná v Indii. Ale rozhodně mě v Evropě. I když bohužel ta Evropa směřuje plnou parou vzad vstříc rozvojovým zemím :-!
I kategorie supermini je ve srovnání se Springem kategorie velkých vozů!!! Jinými slovy, Spring je aut možná v Číně, možná v Indii. Ale rozhodně mě v Evropě. I když bohužel ta Evropa směřuje plnou parou vzad vstříc rozvojovým zemím :-!
Ale prd. Je to proste male auto do mesta. Pružné, snadno parkovatelne s levným provozem a nesmrdi😀
Nelži!!! Spring je o cca 10 cm užší než třeba i10!!!
A třeba Kia Picanto je šiřší o 10mm ale kratší o víc jak 100mm.
Hledáš problém tam kde není.
Hledáš problém tam kde není.
Nelži! Problém v tom je zásadní. Stačí si srovnat vnitřní prostornost!!!
Zas hystericky kricis on”lzi”😀
Tak psal si” kategorie supermini je ve srovnání se Springem kategorie velkých vozů!!!”
Coz se ukázala jako blbost…
Je to normalni male auto.
Problem je cenovka ktera je nastavena na to, aby byla přijatelná cena po odečtení dotace. To je vse.
Tak psal si” kategorie supermini je ve srovnání se Springem kategorie velkých vozů!!!”
Coz se ukázala jako blbost…
Je to normalni male auto.
Problem je cenovka ktera je nastavena na to, aby byla přijatelná cena po odečtení dotace. To je vse.
Nelži a neodbíhej. Supermini je proti Springu o třídu verši viz vnitřní prostornost a rozměry.
Spletl sis web. Ekologicnost je to posledni co me u auta zajima.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tady souhlas.
Pro malé městské a příměstské EV je takový výkon naprosto dostačující.
A pro osoby za volantem, které neumí řídit a řadit, to bude v praxi dynamičtější než jejich předchozí auto s dvakrát či třikrát vyšším výkonem.
BTW Když jedu po městě nebo krátkou příměstskou trasu se studeným motorem, tak tipuju, že využiju maximálně cca 20 kW a to mám větší a těžší auto než je Spring. Jedině nějaký hodně příkrý kopec by mohl být třeba 30 kW.
Mně však vrtá hlavou, proč jde automotive přesně opačným směrem, tzn. EV s vyššími stovkami kW, což lze využít jen pár sekund na německé dálnici nebo na okruhu. Spousta EV se na německou dálnici ani okruh nepodívá a stovky kW (= kilogramy mědi, magnetů a dalších komponent) se v EV nacházejí naprosto zbytečně.
Pro malé městské a příměstské EV je takový výkon naprosto dostačující.
A pro osoby za volantem, které neumí řídit a řadit, to bude v praxi dynamičtější než jejich předchozí auto s dvakrát či třikrát vyšším výkonem.
BTW Když jedu po městě nebo krátkou příměstskou trasu se studeným motorem, tak tipuju, že využiju maximálně cca 20 kW a to mám větší a těžší auto než je Spring. Jedině nějaký hodně příkrý kopec by mohl být třeba 30 kW.
Mně však vrtá hlavou, proč jde automotive přesně opačným směrem, tzn. EV s vyššími stovkami kW, což lze využít jen pár sekund na německé dálnici nebo na okruhu. Spousta EV se na německou dálnici ani okruh nepodívá a stovky kW (= kilogramy mědi, magnetů a dalších komponent) se v EV nacházejí naprosto zbytečně.
:yes:
Jen na vysvetleni.
Elektricky motory maji obvykle pomerne male trvale vykony, treba 40-50kW.
Ale neni problem (pro tento motor), aby mel kratkodobe hodne pres 100kW.
Vlastne te ten extra vykon nestoji (skoro - musi to zvladnout baterka a stridac) nic navic.
;-)
Btw. pro 99%? ridicu staci takovy vykon do 5s - pro pripojeni do pruhu nebo na predjeti.
Jen na vysvetleni.
Elektricky motory maji obvykle pomerne male trvale vykony, treba 40-50kW.
Ale neni problem (pro tento motor), aby mel kratkodobe hodne pres 100kW.
Vlastne te ten extra vykon nestoji (skoro - musi to zvladnout baterka a stridac) nic navic.
;-)
Btw. pro 99%? ridicu staci takovy vykon do 5s - pro pripojeni do pruhu nebo na predjeti.
Ale no tak. Baterka, střídač, vinutí, hřídel, převodovka, diferenciál, poloosy. Prostě vše od zdroje energie po napojení poloosy na těhlici musí být náležitě dimenzováno. Nemůžeš mít diferenciál pro 40 kW motor a posílat na něj stovky kW. Samozřejmě, z pohledu nákladů udělá naprostou většinu dimenzace baterie. A většinou se musí lépe dimenzovat i podvozek, brzdy, pneumatiky atd. Hmotnost nutná pro výkon pak generuje další hmotnost ...Ale jde postupovat i obráceně. To je právě klíč k tomu, proč Spring váží méně než 1000 kg, za což dávám palec nahoru.
I u klasických aut může být power-on-demand. Dnes je znám overboost turbomotorů, ale pametuju i auta se standardním atmosférickým plněním, která krátkodobě zvedala výkon připojením/odpojením kompresoru.
I u klasických aut může být power-on-demand. Dnes je znám overboost turbomotorů, ale pametuju i auta se standardním atmosférickým plněním, která krátkodobě zvedala výkon připojením/odpojením kompresoru.
Proc ti vrta hlavou neco, co ma naprosto logické vysvětlení ktere lze domyslet a nebo dohledat?
Já žádné logické nevidím. Nezávislá elektrická trakce má největší logiku pro vozidla s malým akčním rádiem a/nebo pro malá vozidla a/nebo pomalá vozidla. To Spring splňuje. Splňují to třeba elektrické vysokozdvižné vozíky. Ale většina EV uváděných automobilkami na trh to nesplňuje.
Ale předpokládám, že automobilky přemýšlejí tržně. Takže náklady na vývoj nejrychleji zaplatíš na velkém drahém autě. Abys ho prodal, musíš přijít s něčím co zaujme a to je v případě většiny EV výkon a zrychlení protože to je v případě EV většinou "snadno" dosažitelný parametr.
Přece je to naprosto běžné řešení. Nové technologie se na trh zavádí s nějvyšší řadou výrobku a následně propadávají do nižších tříd.
Proč to má být u automobilů jinak?
Přece je to naprosto běžné řešení. Nové technologie se na trh zavádí s nějvyšší řadou výrobku a následně propadávají do nižších tříd.
Proč to má být u automobilů jinak?
Ano, u některých technologií to bývá přesně tak, jak říkáš. Ale ne u všech. Vezmi si Li-Ion baterie. Prosadily se nejdříve v aplikacích jako jsou velkokapacitní úložiště energie nebo elektrické dumpery v lomech? Ne, prosadily se nejdříve tam, kde jejich technické výhody vyniknou nejlépe. Čili malá spotřební elektronika jako telefony a notebooky.
Ekonomická logika pro automobilky je jinde. Vyplývá z výpočtu pokut za fleetové emise CO2, které určila EU. EV má arbitrárně stanovené emise 0 a vzorec obsahuje hmotnost jako pozitivní parametr (čím vyšší hmotnost, tím vyšší limit CO2). Jinými slovy, od EU dostaneš tím vyšší ekonomickou výhodu (nižší pokutu), čím těžší EV vyrobíš.
Ale EU v tom není sama. Víš, proč v USA jezdí tolik F-150 a podobných velkých oblud? Protože už v 70. letech po ropné krizi zavedli regulaci fleetové spotřeby paliva (CAFE). A jako pozitivní parametr tam je půdorys auta (čím širší a delší auto, tím vyšší limit spotřeby).
Ekonomická logika pro automobilky je jinde. Vyplývá z výpočtu pokut za fleetové emise CO2, které určila EU. EV má arbitrárně stanovené emise 0 a vzorec obsahuje hmotnost jako pozitivní parametr (čím vyšší hmotnost, tím vyšší limit CO2). Jinými slovy, od EU dostaneš tím vyšší ekonomickou výhodu (nižší pokutu), čím těžší EV vyrobíš.
Ale EU v tom není sama. Víš, proč v USA jezdí tolik F-150 a podobných velkých oblud? Protože už v 70. letech po ropné krizi zavedli regulaci fleetové spotřeby paliva (CAFE). A jako pozitivní parametr tam je půdorys auta (čím širší a delší auto, tím vyšší limit spotřeby).
“ Čili malá spotřební elektronika jako telefony a notebooky.”
Bylo to v te nejlevnejsi kategorii a nebo v top? 😉
Bylo to v te nejlevnejsi kategorii a nebo v top? 😉
Jasně, vydlabaná kedlubna se ozvala :-[]
Jaký je rozdíl, jestli auto nejede a je tiché proti tomu když nejede a je hlučné??? Naprosto žádný z pohledu potřebné dynamiky, protože auto pořád nejede!!!
Jaký je rozdíl, jestli auto nejede a je tiché proti tomu když nejede a je hlučné??? Naprosto žádný z pohledu potřebné dynamiky, protože auto pořád nejede!!!
Tady jde o rozdil pouzivani.
U EV tu dynamiku využije stale bez problemu a samozrejme.
U spalovaku to znamena hnát motor do maxima a drzet ho tam. To v běžném provozu fakt nechces.
U EV tu dynamiku využije stale bez problemu a samozrejme.
U spalovaku to znamena hnát motor do maxima a drzet ho tam. To v běžném provozu fakt nechces.
Ne. Auto v obou případech nejede a to je ta realita.
Rozdil mezi S105 a Springem nechape clovek, ktery Springem nikdy nejel...
Spring se rozjizdi od semaforu prijemne dynamicky. Kdyz das plnej, budes obvykle prvni.
Kdyz das plnej se S105, tak spalis spojku, zadusis okoli, zesmesnis se dynamikou, skubanim a prisernym hlukem.
To ze ve Springu das plnej okoli nijak negativne nezaregistruje.
Spring se rozjizdi od semaforu prijemne dynamicky. Kdyz das plnej, budes obvykle prvni.
Kdyz das plnej se S105, tak spalis spojku, zadusis okoli, zesmesnis se dynamikou, skubanim a prisernym hlukem.
To ze ve Springu das plnej okoli nijak negativne nezaregistruje.
Mě nemusíš vysvětlovat jak jezdí EV. Mám v nich najeto dost na to, abych věděl že i 37 kW v EV může do 50 kmh v poloautě velikosti nákupního vozíku relativně stačit.
Jenže to je právě ta demagogie. Město totiž zdaleka není jen 0-50. Ono i tím městem prostě vede městský okruh, dálnice D0, D1 atp. A tam je Spring naprosto nedostatečný až nebezpečný.
Navíc v autě, do kterého vlezeš jen po 30 min jogínské rozcvičce, a kde tvůj prostor pro přežití je shodný s tím co na tebe čeká v rakví před poslední cestou, fakt nechceš aby tě vzal na připojováku nějaký kamion jen proto, že i s cihlou na plynu nabiráš rychlost stejně rychle jak ruční drezína na Smíchově :-! :no:
Jenže to je právě ta demagogie. Město totiž zdaleka není jen 0-50. Ono i tím městem prostě vede městský okruh, dálnice D0, D1 atp. A tam je Spring naprosto nedostatečný až nebezpečný.
Navíc v autě, do kterého vlezeš jen po 30 min jogínské rozcvičce, a kde tvůj prostor pro přežití je shodný s tím co na tebe čeká v rakví před poslední cestou, fakt nechceš aby tě vzal na připojováku nějaký kamion jen proto, že i s cihlou na plynu nabiráš rychlost stejně rychle jak ruční drezína na Smíchově :-! :no:
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
😀 Tak světoznámý i jina mesta nez Praha.
Jinak znova delas ze Springu neco co neni pravda. Je to normalni male auto.
Jinak znova delas ze Springu neco co neni pravda. Je to normalni male auto.
Už sis porovnal vnitřní prostornost ty kedlubno???
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
I tady na auto.cz jsou u testu rozměry interiéru. Dohledej si.
Spring zapada i vnitřními rozměry mezi dalsi auta jako je i10, Picanto atd
Nekde lepsi, nekde horsi ( zejména šířka).
Zadne dramatické rozdíly nejsou.
Ale od stolu zaslepen nenavisti pises “
ategorie supermini je ve srovnání se Springem kategorie velkých vozů“
Spring zapada i vnitřními rozměry mezi dalsi auta jako je i10, Picanto atd
Nekde lepsi, nekde horsi ( zejména šířka).
Zadne dramatické rozdíly nejsou.
Ale od stolu zaslepen nenavisti pises “
ategorie supermini je ve srovnání se Springem kategorie velkých vozů“
Já zapomněl že proti víře neplatí nic...
6 cm je např. rozdíl v šířce uvnitř Superb x Octavia!!!! A tady u Springu jsme navíc v absolutních číslech úplně jinde, kde každý cm je znát!!! Zásadní rozdíl v šířce opět nehraje roli.... Jsi směšný :no:
6 cm je např. rozdíl v šířce uvnitř Superb x Octavia!!!! A tady u Springu jsme navíc v absolutních číslech úplně jinde, kde každý cm je znát!!! Zásadní rozdíl v šířce opět nehraje roli.... Jsi směšný :no:
Hendly:
Ale no tak, tady se střílíš do vlastní nohy. Podíval jsem se na několik miniaut a Spring má ze všech výrazně nejmenší vnitřní šířku i podélnou prostornost. Překvapivé je to ve srovnání se starší generací Toyoty Aygo nebo Fiatem 500, která vykazují (až na šířku) výrazně menší vnější rozměry karoserie. Ale proč ne. Lepší dotýkat se rameny se spolujezdcem ve Springu než dotýkat se spolucestujících v nacpané tramvaji.
Je potřeba jasně říci, že Spring nedosahuje standardů ani těch nejlevnějších aut prodávaných v Evropě. Stačí se podívat na pracoviště řidiče ... velmi krátký sedák, nemožnost cokoliv výškově přizpůsobit postavě řidiče.
Ale na městský a přímestský provoz, proč ne. Určitě je to x-krát lepší a bezpečnější než vozítka typu Aixam nebo 20 let stará prorezlá ojetina s navařovanými prahy a vybavená airbagy od firmy Takata.
Ale no tak, tady se střílíš do vlastní nohy. Podíval jsem se na několik miniaut a Spring má ze všech výrazně nejmenší vnitřní šířku i podélnou prostornost. Překvapivé je to ve srovnání se starší generací Toyoty Aygo nebo Fiatem 500, která vykazují (až na šířku) výrazně menší vnější rozměry karoserie. Ale proč ne. Lepší dotýkat se rameny se spolujezdcem ve Springu než dotýkat se spolucestujících v nacpané tramvaji.
Je potřeba jasně říci, že Spring nedosahuje standardů ani těch nejlevnějších aut prodávaných v Evropě. Stačí se podívat na pracoviště řidiče ... velmi krátký sedák, nemožnost cokoliv výškově přizpůsobit postavě řidiče.
Ale na městský a přímestský provoz, proč ne. Určitě je to x-krát lepší a bezpečnější než vozítka typu Aixam nebo 20 let stará prorezlá ojetina s navařovanými prahy a vybavená airbagy od firmy Takata.
Jenže ta kedlubna to nikdy nepochopi :-[]
On vůbec nechápe, o čem je řeč! Ano, Spring je nepochybně lepší jak Aixam a podobné zvěrstva. Vůbec nemám problém s tím, že je to asi stále lepší jak MHD nebo elektrokoloběžka a další zvěrstva.
Dokonce ani nemám velký problém se Springem jako takovým. Jen říkám, že to není žádný plnohodnotný vůz evropského formátu. A tím spíš narážím na to zásadní a to je cena.
Spring za 500 je prostě předražený nesmyslný a nekonkurenční krám, který by bez dotací neměl vůbec žádnou šanci. Spring je zkrátka dalším důkazem toho, že EV ani v roce 2024 není konkurenceschopným řešením.
Picanto, i10, Citogo, Up a další jsou o třídu větším vozem, a hlavně o třídu vyspělejšími vozy. Spring není pro ně konkurencí, je to prostě výrazně horší produkt.
Mimochodem, Spring = vyrobeno v PRC, to jen tak na okraj... :-[] :-!
On vůbec nechápe, o čem je řeč! Ano, Spring je nepochybně lepší jak Aixam a podobné zvěrstva. Vůbec nemám problém s tím, že je to asi stále lepší jak MHD nebo elektrokoloběžka a další zvěrstva.
Dokonce ani nemám velký problém se Springem jako takovým. Jen říkám, že to není žádný plnohodnotný vůz evropského formátu. A tím spíš narážím na to zásadní a to je cena.
Spring za 500 je prostě předražený nesmyslný a nekonkurenční krám, který by bez dotací neměl vůbec žádnou šanci. Spring je zkrátka dalším důkazem toho, že EV ani v roce 2024 není konkurenceschopným řešením.
Picanto, i10, Citogo, Up a další jsou o třídu větším vozem, a hlavně o třídu vyspělejšími vozy. Spring není pro ně konkurencí, je to prostě výrazně horší produkt.
Mimochodem, Spring = vyrobeno v PRC, to jen tak na okraj... :-[] :-!
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak koukam ze se to za den nikam neposunulo.
Hendikepem Springu je jeho vnitrni šířka na kterou neustale narazis, v ostatnich parametrech je naprosto běžným malým vozem kdy nekde nabízí vic nez konkurence. Ale i tak jeho šířka byla běžná u malých vozu v evrope viz Matiz atd. To byla auto proti Spring jeste daleko mensi.
Ale v druhe casti tveho prispevku se ukazuje o co zase jde jako vzdy.
Kritika EV.
Spring se bez dotace v DE prodával za 330 tis, to ukazuje jak moc cenu EV ovlivnuje dotace.
Hendikepem Springu je jeho vnitrni šířka na kterou neustale narazis, v ostatnich parametrech je naprosto běžným malým vozem kdy nekde nabízí vic nez konkurence. Ale i tak jeho šířka byla běžná u malých vozu v evrope viz Matiz atd. To byla auto proti Spring jeste daleko mensi.
Ale v druhe casti tveho prispevku se ukazuje o co zase jde jako vzdy.
Kritika EV.
Spring se bez dotace v DE prodával za 330 tis, to ukazuje jak moc cenu EV ovlivnuje dotace.
Potrebuješ do mesta oveľa viac? Každý deň poskakujem v kolóne (a to sa im ešte celkom úspešne vyhýbam) a reálne zrýchlenie 0-50 je okolo 15 s :D . Do mesta dobré
Vladimír Zapletal
jako nejlevnější benzínové suto na trhu (Hyundai i10), tedy do 300tis., tak může prorazit , předpokladem je možnost nabíjení z domácí sítě, tim se okruh kupců zúžuje na majitele rodinneho domku
I kdyz je toto kriterium nesmyslne po vybudovani rozsahlejsi AC infrastruktury ve mestech, tak ti tam chybi majitele bytu s garazovym stanim, majitele garazi v blizkosti bydliste a zamestnanci s moznosti nabijeni v praci.
Timto se okruh lidi, kteri by nemeli kde nabijet (v ramci svych obvyklych cinnosti, aby casova ztrata s nabijenim byla nulova...) rapidne smrskava.
:yes:
Timto se okruh lidi, kteri by nemeli kde nabijet (v ramci svych obvyklych cinnosti, aby casova ztrata s nabijenim byla nulova...) rapidne smrskava.
:yes:
majiteľ rodinného domu, firmy (rozvoz, poskakovanie okolo komína), až tak málo tých možných kupujúcich zase nie je
Ondrej1
Počítám to správně, že s tou dotaci vyjde na 147000kc základ a plná výbava za cca 213000kc? (bez DPH)
Roman Horký
Doslova mě překvapily 2 veci:
1. Zapomeňte na Dacii Prachovku. Tohle autíčko je malinké asi jako stará Toyota Aygo. Možná i menší.
2. Navzdory papírovému zrychlení je dosti hbité zejména při výjezdu z křižovatky.
1. Zapomeňte na Dacii Prachovku. Tohle autíčko je malinké asi jako stará Toyota Aygo. Možná i menší.
2. Navzdory papírovému zrychlení je dosti hbité zejména při výjezdu z křižovatky.
MOJEJMENO
Marně se snažím přijít na jediný důvod, proč bych měl utratit skoro půl mega za vcelku dost nepoužitelný vůz, vyjma snad jen příměstského dojíždění do práce. Ale i v tomto případě mi ze všech hledisek přijde rozumnější utratít o 100.000 méně a pořídit větší a výrazně živější nepřímovstřikové Sandero s LPG. Za více jak 100 ušetřených litrů mám předplaceno na dlouhou dobu vše kolem údržby a provozu.
Za jak dlouho projedes 100.000Kc na benzinu/LPG?
:D
Asi nemas na strese solary...
Pak se ti zrejme vic vyplati LPG.
Tak uzivej. :yes:
:D
Asi nemas na strese solary...
Pak se ti zrejme vic vyplati LPG.
Tak uzivej. :yes:
Niekomu to potrvá roky, ak lpg stojí približne paliva 0,7€/l tak palivo ťa bude stáť zhruba 5€/100km. Pri cenovom rozdiely 4000€ máš len palivo na 80000km. Ak budem brať priemernú cenu el 0,2€ / kWh a budeme rátať so spotrebou 15kWh/100km (firemná sadzba je často vyššia, tak je pravdepodobné, že "návratnosť" bude cez 120k km v porovnaní s tou verziou na lpg A to mnoho ľudí nenajazdí za 6 a viac rokov. Soláry mať na streche nemusíš, resp prečo by ich mal mať každý, aj keď v tomto prípade môžu celkom zásadne pohnúť s počtami a skrátiť návratnosť. Len potom treba do tej kalkulačky nahádzať aj ich obstarávaciu cenu. Ja si bez ohľadu na návratnosť viem predstaviť mestského elektro skokana aby som netrápil klasický fosil krátkou jazdou , ale o návratnosti to stále nie je ;-)
3_diamanty
Za takuto malu kozu? Priestorovo asi ako panda... dynamika a la skoda favorit... bezpecnost bude tiez asi niekde na urovni prvej fabie... keby to stalo pod 300 litrov tak sa o hubicke da hovorit a mozno by to za tie peniaze aj stalo... za pol mega je to ale len dalsi ev nezmysel ktory sa oplati asi tak 3 percentam zakaznikov o mestske premiestnovadlo...ono za pol mega je uz vysperkovana fabia .. a to je uz auto a nie nejaka hrkalka
Počítám, že se svým polem jezdíš jen někde po Košicích, a vsadím se, že v tom městě si tě ta hrkalka namaže na chleba. ;-) A co se bezpečnosti týče - prohnat tvoje starý polo dnešními bezpečnostnímy testy, bude na tom dost podobně. :-D A vyšperkovaná fabia za pol mega? Tak takovej šperk bude max z Jablonce. ;-)
Znova, cena je spise reakci na dotaci. Sundej DPH a dotaci a jsi uplne nekde jinde. A na tohle ted Dacia míří.
Tech 420 000 bude brzy hodně, pod 500 000 půjde i Citoen E-C3.
Levná EVs budou až začne Tesla chrlit 5 000 000 Model 2 a VW 3 000 000 ID.2 (včetně sourozenců).
Potom bude stát Spring 300 000.
Vem si minus DPH, minus dotace 200, minus nejaka zakladni sleva a mas nove auto za 200 co jezdi za korunu na km. Pro mnoho oboru jako rozvazka atd super nabídka.
Dacie uz ukázala ze Spring umí prodat za 330.
taky jsem si říkal, že bych dal 130tis na ruku a zbytek ve splátkách a měl druhý auto na nákupy
Za 420-500t si to môžu strčiť za klobúk.