Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Modernizovaný spring lze pořídit od 420 tisíc a už v základu je spousta elektroniky i LED světlomety. Za silnější elektromotor je nutné utratit nejméně 470 tisíc a možnost nabíjení stejnosměrným proudem je za další příplatek.
Nejlevnější elektromobil na českém trhu byl ještě donedávna otázkou více než půlmilionu korun. Modernizované provedení Dacie Spring, které se ukázalo mimo jiné na ženevském autosalonu, však s příchodem na český trh dostal cenovku těsně pod 420 tisíci korun – bez započtení dvousettisícové státní dotace.
Základní výbava Essential, která stojí oněch 419.900 korun, nabízí kromě standardního ABS a ESP také asistent rozjezdu do kopce, světelný senzor, couvací čidla, LED světlomety, dálkové ovládání centrálního zamykání, infotainment Media Control, který coby displej používá smartphone řidiče s patřičnou aplikací. Verze Essential je jediná, kterou dostanete se slabším elektromotorem o výkonu 33 kW (45 k).
Samozřejmostí pro všechny výbavy je balík asistenční elektroniky dle eurounijního nařízení GSR2, což znamená samočinné nouzové brzdění s detekcí vozidel, chodců i cyklistů, rozpoznávání dopravních značek, „eurohlásítko“ rychlosti ISA, sledování jízdních pruhů či hlídání únavy řidiče. Dacia přidala tlačítko „My Safety“, pod které si řidič může uložit preferované nastavení těchto asistentů.
Prostřední verze Expression za cenu 469.900 korun už nabídne silnější elektromotor o 48 kW (65 k). K výbavě základu přidává navíc o palec větší, 15“ ocelová kola, automatické stěrače, manuální klimatizaci či dvoubarevné látkové čalounění.
Vrchol s názvem Extreme má stejný elektromotor a za cenu 494.900 korun přidává gumové přední koberečky, couvací kameru, elektrická vnější zrcátka, čalounění sedaček z látky a koženky, infotainment Media Nav Live s 10“ centrálním displejem, možností zrcadlení smartphonu a aktualizací mapových podkladů na osm let či obousměrný nabíjecí adaptér pro napájení elektrických spotřebičů z baterie vozidla.
Žádná verze nemá ve standardu možnost nabíjení stejnosměrným proudem, standardem je jen jednofázové nabíjení střídavým proudem. K verzím Expression a Extreme je nicméně možnost za 30kW nabíjení DC připlatit 15 tisíc korun.
Nejdražší je dvoumístná užitková verze Cargo, která přijde na 504.900 korun. Prvky výbavy je ovšem poblíž vrcholného civilního provedení Extreme a k tomu navíc je v ceně i nabíjení stejnosměrným proudem a kabel k veřejným AC nabíječkám, za který se jinak musí také připlácet.
Spring je pro Dacii poměrně úspěšným modelem, přinejmenším podíváme-li se na jeho velikost a parametry. Od roku 2021 se ho v Evropě prodalo přes 140 tisíc kusů. Podle automobilky to v prodejích soukromým evropským zákazníkům je třetí nejúspěšnější elektromobil. Jeho omlazené provedení je již k objednání, první kusy v Česku však budou až na podzim letošního roku.