Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan nebude investovat do nových spalovacích motorů. Budoucnost vidí v elektřině

Na trzích, které to umožní, bude Nissan spalovací motory nadále udržovat při životě. Jako mezistupeň k elektromobilitě přitom vidí své hybridní ústrojí e-Power.
Zpět na článek
4. 6. 2024 15:16
4. 6. 2024 15:13
4. 6. 2024 16:20
4. 6. 2024 20:13
4. 6. 2024 06:30
Tak good luck Nissane
Ariya se letos prodala u nás jen jedna (1ks) a QQ 190 čistě benzinových kusů. Takže fajn rozhodnutí, jak zmizet z automobilového trhu a povědomí :-[] :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - del42sa
4. 6. 2024 07:02
Re: Tak good luck Nissane
ta posedlost elektrickým pohonem je neuvěřitelná, jakoby odmítali vidět co se děje kolem posledních pár let na automotive trhu a jaké finanční ztráty to způsobilo např. Fordu nebo Polestaru nebo nezájem, se kterým zápasí VW a Mercedes. Ostatně stejnou sebevraždu se rozhodl spáchat Jaguar a Nissan má zřejmě stejné přání. Takže good luck :yes:
4. 6. 2024 07:16
Re: Tak good luck Nissane
Tak toto ma vážne udivuje. Nikdy by som nepovedal, že automobilový priemysel môže byť taký nepružný a laxný voči realite na trhu. Na druhú stranu do elektromobility už zrejme investoval príliš veľa prostriedkov, než aby to nechal bokom. A práve toto nie je odvetvie, kde by sa dali robiť rýchle zmeny, investície sú nemalé a dlhodobé. Ktovie, možno za desaťročie bude mať zase navrch pred automobilkami, ktoré dnes investujú aj do spaľovákov, a bude s elektropohonmi o kus vpredu. Popravde neverím tomu, že sa všetko otočí a vrátime sa späť k spaľovákom. Nástup EV bude pokračovať, len možno o trochu pomalšie.
Avatar - del42sa
4. 6. 2024 07:26
Re: Tak good luck Nissane
já vidím zásadní problém v tom pouze "jediném a správném" možném směru, kterým je podle některých elektřina. Nic proti EV, každá technologie má svoje místo a věřím že i EV si najde svoje místo na trhu, ale fakt to není univerzální a jediné správné řešení na všechno. Tady se razí dogmaticky jedna jediná technologie spasí lidstvo a přitom ignorujeme jiné možnosti, které se nabízejí přímo pod nosem a problém emisí řeší stejným způsobem a mnohem levnějí, navíc se nemusí ohánět dlouhým vývojem a slibama o lepší budoucnosti, když ta může nastat prakticky hned. Proč má někdo určovat co je správné? Nechme věci ať se přirozeně vyvinou, dejme prostor inženýrům a vzdělaným lidem ať hledají VŠECHNY cesty, které povedou ke stejnému cíli a neomezujme se na jednu jedinou technologii :yes:
4. 6. 2024 07:41
Re: Tak good luck Nissane
V tom sa zhodneme. Od začiatku tvrdím, že elektrina nemôže nahradiť spaľováky. Môže byť alternatívou, proste ďalšia možnosť k dobru. Auto na elektriku na denné použitie do práce, na nákupy, hoci aj ako rodinné, pokiaľ nezvykneš jazdiť autom aj na dovolenky, prečo nie? Ak robíš veľa km, príde vhod benzín, pri vození nákladov nafta. K nim prípadne LPG. Čo bude a čo nie, záleží na cenách a výhodnosti toho alebo onoho pohonu. Len netreba tak tlačiť na pílu, všetko má svoj čas.
4. 6. 2024 07:52
Re: Tak good luck Nissane
Souhlas, vidím to úplně stejně ... celkem tohle rozhodnutí chápu, Nissan má teď oboje, jak benzinový motory, tak e-Power jako rozumný "přechodový můstek" k elektrifikaci, která nás stejně jednou čeká ...
4. 6. 2024 08:20
Re: Tak good luck Nissane
Souhlas :yes:
Avatar - pradeda777
4. 6. 2024 09:28
Re: Tak good luck Nissane
Zásadní problém je ten, že o těchto věcech rozhodují politici a ne trh. :-[]
4. 6. 2024 13:15
Re: Tak good luck Nissane
Trh nie je vždy najlepším riešením. Aj rozhodnutia politikov majú svoje miesto, ale mali by to byť rozhodnutia pre všetkých, nie pre úzku zainteresovaú skupinu. Rozhodnutia z rozumu, nie pre peniaze.
Avatar - kuk
4. 6. 2024 15:15
Re: Tak good luck Nissane
Tak hlavně že to Volkwagen svejma podvodama nikomu nepodělal. Lol. :D :D :D
4. 6. 2024 07:16
Re: Tak good luck Nissane
EU neni cely svet a fakt ze nechteji investovat do neceho co je po desitkach let vyvoje dotazene k dokonalosti se nedivim.
4. 6. 2024 08:20
Re: Tak good luck Nissane
Tak pořád je co zlepšovat i na ICE technologii. To rozhodnutí je globální. Btw lidi zatím jejich technologii e-Power moc neocenili, takže jim evidentně moc nepomůže. Prodeje táhnou 1.3TCe motory, tak není co řešit. Nissan aktuálně nemá čím zaujmout, proto jen paběrkuje …
Avatar - del42sa
4. 6. 2024 08:32
Re: Tak good luck Nissane
no jo pravda bolí, ale vidina záchrany planety a usmívající se Gréty je silnější :D
Avatar - del42sa
4. 6. 2024 12:22
Re: Tak good luck Nissane
třeba ... :D how dare you ?
Avatar - Mokrous
4. 6. 2024 12:31
Re: Tak good luck Nissane
:yes: :yes: :D :D :D
7. 6. 2024 12:12
Re: Tak good luck Nissane
Rozhodnutí není globální. Jediný zelený ostrůvek, kde zachraňujeme planetu je EU. Všichni okolo to berou pragmaticky nebo na to úplně kašlou.
4. 6. 2024 07:14
A takové Legends to byly...
Nissan GT-R, Nissan Skyline R34...
A chtějí se vrátit do minulosti, tedy zastaralý pohon elektřina.
Rozbalit vlákno
6
4. 6. 2024 07:16
Re: A takové Legends to byly...
Netrep hlúposti.
4. 6. 2024 07:40
Re: Re: A takové Legends to byly...
Netrepe! Prvý elektromobil bol skonštruovaný v r. 1835, oveľa skôr ako spaľovací. Takže má pravdu, je to zastaralý pohon a nahradil ho dokonalejší ( spaľovací).
4. 6. 2024 13:18
Re: Re: A takové Legends to byly...
Trepe. Ak niečo vzniklo prv, ďaleko v histórii, tak to neznamená, že je to zastaralé. Spaľovací rozhodne nebol dokonalejší, len zdroj paliva bol vtedy neporovnateľne dostupnejší. Najprv si, mládenci, utrieďte pojmy a dojmy.
4. 6. 2024 13:58
Re: Re: A takové Legends to byly...
Takže pyramidy také nejsou zastaralé očividne, stejně i tak jeskyně.
Prosím, prodejte svůj dům a přestěhujte se do jeskyně, doufám, že si to uzijete, když to není zastaralé bydlení. :-) :-) :-)
A auto nemějte vůbec, jezdete na koni nebo nejlépe pěšky.
4. 6. 2024 14:08
Re: Re: Re: A takové Legends to byly...
Zdroj paliva nebol dostupnejsi. Elektrina bola koncom 19. storočia pomerne rozšírená, kdezto benzín sa predával v lekárňach. Takže ty si dostuduj.
4. 6. 2024 07:17
Re: A takové Legends to byly...
Jen budou tak dokonala auta prodavat na vsech ostatnich trzich kde to nebude zakazano.
4. 6. 2024 07:58
Už dnes je těžké
si vybrat z té záplavy neustále se zlevňujících elektromobilů, které jsou už tak levné, že po odečtení dotace každému kupci ještě doplácí. Všude samá megawattová nabíječka. A člověk se spalovákem si připadá mezi těmi EV okolo jako exot. Takže za mě Nissan naprosto správné a logické uvažování. Jo a č***di se v Rajchu už taky dobře integrovali.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
4. 6. 2024 10:49
Re: Už dnes je těžké
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
4. 6. 2024 09:13
To mohli vyhlásit rovnou, že...
...že se tato automobilka z Evropy stahuje! :-)
Rozbalit vlákno
1
4. 6. 2024 13:20
Re: To mohli vyhlásit rovnou, že...
Aby si sa ešte nemýlil...
Avatar - Barrichello
4. 6. 2024 10:49
Sbohem a šáteček
:-) :-) :-) :-) :-) Kdo chce kam, pomožmě mu tam
Rozbalit vlákno
0
4. 6. 2024 13:41
elektroauta
Nissan vidí fašizáciu EU a USA a preto sa takto rozhodol. Nerozhoduje trh a ľudia ale politici ktorí na ľudí neberú ohľad.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kuk
4. 6. 2024 15:16
Re: elektroauta
Tak hlavně že automobilky ohled berou a vždycky brali. Lol. :D :D :D
Avatar - kuk
4. 6. 2024 15:13
Cha cha
Ha ha ha :D
Rozbalit vlákno
0
4. 6. 2024 16:20
Koment
Však vy se hoši brzo probudite.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
4. 6. 2024 20:13
Nissan
jo tak proto Nissan už spalováky nevyvíjí, on jim to vyvine Renault s Geely :-[]

https://www.autocar.co.uk/car-news/business-corporate/new-renault-geely-engine-firm-horse-build-five-million-units-year

Renault už dříve založil novou společnost Horse Powertrain s čínským Geely, ve které obě strany drží 50 procentní podíl a která se pro změnu soustředí na vývoj a výrobu spalovacích motorů. Tyto jednotky přitom nebudou jen mild-hybridní, hybridní či plug-in hybridní, ale také benzinové a dieselové. Spalovat pak budou nejen typické pohonné hmoty, ale třeba i etanol nebo vodík.

Francouzsko-čínské agregáty tedy zamíří i pod kapoty Nissanu a Mitsubishi, či Volva a Protonu. Renault s Geely k věci dodávají, že firma by měla i v roce 2040 vyrábět spalovací motory pro víc než polovinu aut z jejich portfolií, takže si evidentně nechávají zadní vrátka a s tou 100% oddaností elektrické budoucnosti to nebude až tak horké ;-)
Rozbalit vlákno
0