Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan nebude investovat do nových spalovacích motorů. Budoucnost vidí v elektřině

Daniel Fuglevič
Diskuze (34)

Na trzích, které to umožní, bude Nissan spalovací motory nadále udržovat při životě. Jako mezistupeň k elektromobilitě přitom vidí své hybridní ústrojí e-Power.

Opačným směrem než Toyota, Mazda a Subaru se ve vývoji nových pohonných ústrojí vydá Nissan. Zatímco výše zmíněná trojice japonských značek nedávno na společné konferenci oznámila práce na nejnovějších generacích spalovacích motorů, u Nissanu utvrzují do budoucna silné zaměření na elektromobilitu. Žádné velké investice do vývoje konvenčních motorů Nissan v dohledné době neplánuje, což nyní potvrdil australskému magazínu Drive jeden ze zástupců automobilky.

Video se připravuje ...

„Naší budoucností jsou elektrická vozidla,“ uvedl publikaci Francois Bailly, senior viceprezident a vedoucí plánování Nissanu pro region AMIEO (Afrika, Blízký východ, Indie, Evropa a Oceánie). „Do nových spalovacích pohonných jednotek určitě investovat nebudeme," dodal. Právě dosavadní ústrojí e-Power, které má spalovací motor čistě ve funkci generátoru elektrické energie – například v crossoveru Qashqai – přitom vidí Bailly jako odrazový můstek k rozsáhlejší elektromobilitě.

Zástupce automobilky ovšem upřesnil, že každý trh bude vůči elektromobilitě pokračovat svým vlastním tempem. Ačkoliv je tedy směr značky jasný, Bailly v tomto ohledu zmínil například trh Afriky, který samozřejmě není svázaný tak přísnými emisními normami a úpadek nabídky spalovacích motorů zde bude mnohem pomalejší.

V Evropě Nissan nedávno rozjel výrobu nejnovějšího Qashqaie, který využívá zmíněné hybridní ústrojí e-Power, ale taky stále nabízí mild-hybridní třináctistovku. Po uvedení elektrického SUV Ariya se ale chce značka na starém kontinentu dále soustředit na elektromobily, a to výrobou nové generace elektrického Leafu ve Velké Británii.

Z globálního hlediska však Nissan před nedávnem oznámil ambiciózní plán, který do roku 2027 počítá s uvedením až nových 30 modelů, přičemž na elektřinu z nich bude jen polovina. Přestože tedy automobilky nehodlá do vývoje nových spalovacích jednotek investovat, v nejbližší době bude alespoň udržovat při životě zavedenou techniku či stavět na jejích základech – samozřejmě podle toho, na kterých trzích jí to bude legislativně umožněno.

Daniel Fuglevič
Diskuze (34)

Doporučujeme

7. 6. 2024 12:12
Re: Tak good luck Nissane
Rozhodnutí není globální. Jediný zelený ostrůvek, kde zachraňujeme planetu je EU. Všichni okolo to berou pragmaticky nebo na to úplně kašlou.
Avatar - del42sa
4. 6. 2024 20:13
Nissan
jo tak proto Nissan už spalováky nevyvíjí, on jim to vyvine Renault s Geely :-[]

https://www.autocar.co.uk/car-news/business-corporate/new-renault-geely-engine-firm-horse-build-five-million-units-year

Renault už dříve založil novou společnost Horse Powertrain s čínským Geely, ve které obě strany drží 50 procentní podíl a která se pro změnu soustředí na vývoj a výrobu spalovacích motorů. Tyto jednotky přitom nebudou jen mild-hybridní, hybridní či plug-in hybridní, ale také benzinové a dieselové. Spalovat pak budou nejen typické pohonné hmoty, ale třeba i etanol nebo vodík.

Francouzsko-čínské agregáty tedy zamíří i pod kapoty Nissanu a Mitsubishi, či Volva a Protonu. Renault s Geely k věci dodávají, že firma by měla i v roce 2040 vyrábět spalovací motory pro víc než polovinu aut z jejich portfolií, takže si evidentně nechávají zadní vrátka a s tou 100% oddaností elektrické budoucnosti to nebude až tak horké ;-)
4. 6. 2024 16:20
Koment
Však vy se hoši brzo probudite.
Avatar - kuk
4. 6. 2024 15:16
Re: elektroauta
Tak hlavně že automobilky ohled berou a vždycky brali. Lol. :D :D :D
Avatar - kuk
4. 6. 2024 15:15
Re: Tak good luck Nissane
Tak hlavně že to Volkwagen svejma podvodama nikomu nepodělal. Lol. :D :D :D