Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen brzdí s elektromobilitou. Vrazí miliardy do spalováků

Volkswagen nakonec investuje přibližně 60 miliard eur do dalšího vývoje spalovacích motorů. Odrazit se to může i v Česku.
Zpět na článek
10. 6. 2024 07:24
10. 6. 2024 07:39
10. 6. 2024 08:03
10. 6. 2024 08:05
10. 6. 2024 10:39
11. 6. 2024 09:08
11. 6. 2024 10:40
11. 6. 2024 11:05
12. 6. 2024 09:49
11. 6. 2024 16:50
11. 6. 2024 17:05
10. 6. 2024 10:23
10. 6. 2024 08:08
10. 6. 2024 08:14
10. 6. 2024 08:52
10. 6. 2024 09:09
10. 6. 2024 09:28
10. 6. 2024 09:48
10. 6. 2024 10:13
10. 6. 2024 10:31
10. 6. 2024 10:33
10. 6. 2024 12:41
10. 6. 2024 12:40
10. 6. 2024 14:02
10. 6. 2024 14:18
10. 6. 2024 14:39
10. 6. 2024 14:49
10. 6. 2024 14:54
10. 6. 2024 13:24
10. 6. 2024 14:29
10. 6. 2024 14:32
10. 6. 2024 15:06
10. 6. 2024 15:18
10. 6. 2024 16:09
10. 6. 2024 20:40
10. 6. 2024 09:48
10. 6. 2024 10:26
10. 6. 2024 16:17
10. 6. 2024 09:19
10. 6. 2024 10:28
10. 6. 2024 10:34
10. 6. 2024 10:38
10. 6. 2024 10:46
10. 6. 2024 10:56
10. 6. 2024 11:03
10. 6. 2024 11:30
11. 6. 2024 18:00
11. 6. 2024 18:15
10. 6. 2024 11:32
10. 6. 2024 13:44
10. 6. 2024 14:01
10. 6. 2024 14:09
10. 6. 2024 15:22
10. 6. 2024 14:18
10. 6. 2024 14:25
10. 6. 2024 14:34
10. 6. 2024 11:08
10. 6. 2024 11:29
10. 6. 2024 11:31
10. 6. 2024 11:48
10. 6. 2024 11:55
10. 6. 2024 12:05
10. 6. 2024 12:20
10. 6. 2024 12:12
12. 6. 2024 13:37
12. 6. 2024 14:11
10. 6. 2024 11:22
10. 6. 2024 12:24
10. 6. 2024 16:18
10. 6. 2024 15:29
10. 6. 2024 06:58
Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Jednou to přijít muselo.
Elektromobily, jakožto pohon minulosti, se nemůže jen tak jednoduše prosadit.
Každopádně už i VW 3. generace měl elektrický pohon, ale stejně ho poté zrušili, protože o něj nemohl být zajem :yes: :yes: :yes:

"Thomas Schäfer mluvil o spalovacích motorech jako o „staré technologii“, a to dokonce i se syntetickými palivy." A co je teda poté elektromobil? Nová technologie?
Rozbalit vlákno
6
10. 6. 2024 07:43
Re: Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Ideologové nehodnotí technologie podle toho, jestli jsou staré nebo nové. Elektromobil je podle nich jediná správná technologie.
10. 6. 2024 08:08
Re: Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Zelení ideologové jsou naprostí pošuci a ti němečtí zvlášť. To je vidět i na tom, že zařízli 6 bezemisních německých jaderek, které bez větších investic mohly pracovat ještě mnoho desetiletí! :-O :-O :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 11:17
Re: Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Německé vládní strany těžce projely volby, stejně jako ve Francii, takže lidé začínají procitat :-)
10. 6. 2024 11:44
Re: Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Tohle je ale zločin, za který doufám půjde vláda Merkelový a zodpovědní politici sedět.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 11:46
Re: Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Nepudou, ale bylo by to hezký.
10. 6. 2024 10:21
Re: Zdravý rozum vítězí, bravo, VW
Kam na tie sprostosti chodíš?
Avatar - apoho
10. 6. 2024 07:24
Já to říkal,
Že blázni se nemají poslouchat:yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
10. 6. 2024 07:38
To říkal každý,
ne jenom Ty.

Já jsem tady alespoň uvedl čísla prodejů v Německu.
Při těchto cenách budou BEV v Německu kolem katastrofálních 10%.
A v článku se zmiňují hybridy, ty mají kolem 6%, ale 2x větší baterka může zabodovat.
11. 6. 2024 08:48
Re: To říkal každý,
Přesně tak. U hybridů bych čekal do budoucna nárůsty prodejů. S 2x větší baterkou je to ideální kombinace. Po městě na elektřinu a zároveň jsi nezávislý a můžeš si vyrazit klidně na road trip po Evropě.
10. 6. 2024 07:39
5:16
Že nerealistické plány přehodnocují automobilky, je jistě dobrá zpráva. VW se držel své ideologické víry dlouho, ale bylo jasné, že bude muset kapitulovat. Akcionáři by jinak vedení vyměnili.
Avšak důležitější je, jak budou nastaveny evropské a národní regulace.
Výsledek voleb v ČR je jednoznačný.
5:16
Zastánci zákazu spalovacích aut budou mít 5 europoslanců, zastánci zrušení této regulace budou mít 16 europoslanců.
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2024 07:40
Taky vám to přijde...
.... takové ode zdi ke zdi ? Fakt jsou šéfové automobilek i brusele taková nemehla že neumí najít fungující symbiózu ? Třeba levnou elektriku s krátkým dojezdem do měst a klasiku na delší ježdění? Alespoň pro ty co to můžou využít ? A ne za každou cenu cpát všem "jediné správné" řešení
Rozbalit vlákno
24
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2024 08:04
Re: Taky vám to přijde...
Othelo, to přesně jsem chtěl napsat. HEV je ideální řešení a nebýt hloupého výpočtu, který upřednostňuje PHEV, tak by jej měla každá automobilka. Výběr je špatný: čistý benzín nebo sakra drahé PHEV. O mildu se bavit nebudeme.
Avatar - Atlis
10. 6. 2024 09:38
Re: Taky vám to přijde...
Čo je sakra drahého na PHEV?
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:01
Re: Taky vám to přijde...
Tak proti HEV příplatek +/- 200-400 tisíc, třeba když se podívám na modely, které nabízí HEV a PHEV (Kuga/RAV4/Tucson/SantaFe). Já vím, že pro milionáře jako jsi ty je to zanedbatelný příplatek, ale pro nás ostatní zas až tak ne :)
Avatar - Atlis
10. 6. 2024 14:20
Re: Taky vám to přijde...
Aj počitať treba vedieť. PHEV treba porovnávať s autami s podobným výkonom a výbavou. Potom zistíš, že je to všetko trochu inak.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 14:52
Re: Taky vám to přijde...
Já ti nevím, Leon o kterém mluvíš níže je od 1,1 PHEV s 204k, srovnatelné HEV je třeba Corolla, která s 197k začíná na 852 tisic. Výbavy jsem nesrovnával, Leon to nabízí až od vyšší, tak střední Corolla 970 (tam je už skoro maximum až na Matrixy a HUD), to je pořád 130 tisíc za srovnatlený výkon, dokonce srovnatelné 0-100 oboje za 7,7s. Výhoda Leonu bude pár km navíc zadarmo, když máš solary, ale pořád si musíš přitopit 130 tisíc... nebo mne prozraď, jak neumím počítat ? :D Pořád je PHEV dražší … nehlede na to, ze za ty 1.1 mas uz slusnyho Passata na ty dalky vhodnejsiho. Ale ty sis vzdy rad argumentoval, ze sis vybral to nejlepsi ;) Kde skoncil Fokus ecoboost ?
Avatar - Atlis
10. 6. 2024 15:09
Re: Taky vám to přijde...
Za Leona som dal 889tis vo výbave VZ. Počítaj.

Ecoboosta má ďalej ex. Nechce ho, aj keď už má 13r a cez 270tis najazdených, predať ani za nič.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 15:14
Re: Taky vám to přijde...
Ja za tu Corollu style i s metalizou 798, pocitaj a to vcetne DPH a na soukromnika… Takze porad tam mimo možnost pokkd mas solary jezdit free, nevidim vyhodu skoro 100 tisic rozdilu. Jine hev kombi C segmentu neni s kterym srovnavat.
12. 6. 2024 08:32
Re: Taky vám to přijde...
Ani s FVE nepočítam elektriku za nulu, lebo prebytky môžem predať do siete.
12. 6. 2024 08:13
Re: Taky vám to přijde...
Väčšina ľudí nepotrebuje a nieje ani ochotná priplatiť si za výkon nad nejakých 200 koní. Pekne to vidieť pri prémii, kde aj keď sú na výber silné motory, tak väčšina skončí zo 4-valcom, ale nemajú problém priplatiť si za komfortné prvky.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:19
Re: Taky vám to přijde...
🤦‍♂️ Bože, ty to vidíš.
10. 6. 2024 17:01
Re: Taky vám to přijde...
Milda mně nevadí, mám ho s naftou.
Avatar - pradeda777
10. 6. 2024 08:12
Re: Taky vám to přijde...
Přesně. To jsem tu psal už před mnoha lety. Jenomže.....ne každý může "držet" 2 auta a s dobíjením to bude na sídlištích vždy složité. Proto by bylo FHEV s větší samo-dobíjecí baterkou umožňující el. jízdu po městě na cca 30-50 km ideální řešení.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2024 09:49
Re: Taky vám to přijde...
Vetsi samodobijeci baterka? A z ceho bys ji nabil?
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 09:54
Re: Taky vám to přijde...
Z nabíječky přeci... bylo by to ideální ne ? Mít hybrid a moci tu větší baterku dobít na těch 50 km.... kdyby to tak někdo vymyslel...
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:21
Re: Taky vám to přijde...
No a to se snad už jmenuje PHEV, ne?
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:31
Re: Taky vám to přijde...
No, právě :D :D :D Praděda to ted znovu vymyslel :D
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2024 10:42
Re: Taky vám to přijde...
Pradeda pouzil termin "samonabijeci", coz je termin ktery zacala pouzivat Toyota, aby si lidi nemyseli ze je HEV potreba dobijet ze zasuvky. Ale nejak mi unika, jak by do te baterky chtel nacpat energii na 30-50 km jizdy. Pokud tim nemyslel nucene dobijeni ze spalovaku, coz je z vicero duvodu nesmysl.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:51
Re: Taky vám to přijde...
Generátor na palubě :D
Avatar - Roman Horký
10. 6. 2024 10:13
Re: Taky vám to přijde...
Pán se tady tváří jako znalec HEV, ale diví se, z čeho bych nabil větší baterku. No z kopce vole. Často i 4kWh bych nabral s přehledem.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 12:21
Re: Taky vám to přijde...
Mne se málokdy povede dobit plnou baterku, a to má 1.8kwh. Jako ano, pár situaci by se našlo, ale to by stačilo zvýšit tak má 2-2.2 kWh a pořád by to stačilo. A to pořád není na 50km jízdy.
Avatar - Roman Horký
10. 6. 2024 12:47
Re: Taky vám to přijde...
Na 50km jistě ne, ale na 10km bych si často uměl nabít z dlouhého kopce. Škoda. že to není modulární ta baterka.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 12:56
Re: Taky vám to přijde...
Tak 10km při dobré situaci zvládnu i teď s plnou baterkou. Mám vyzkoušeno 3,5km na 2 čárky, a to bylo ze 4 na 2, při plné baterce by to asi bylo i trochu víc. Takze kdyz by to bylo z použitelných 6 čárek, jsem na 10km
Avatar - Jenik3
10. 6. 2024 09:29
Re: Taky vám to přijde...
Je to ode zdi, ke zdi. Klasicky projev mlade a dynamicke firmy, coz na VWAG nesedi. Koho maji v dozorci rade? Tam ma zasedat zivotni zkusenost, pochopitelne radne odmenena.
11. 6. 2024 08:51
Re: Taky vám to přijde...
To je otázka, kterou si často kladu, ale podívej se na úroveň vzdělání takových Europoslanců. Kolik mezi nimi najdeš lidí s technickým vzděláním? A když ti lidé nemají technické vzdělání, tak je úplně jedno kolik filozofických a politologických fakult vychodili, protože v reálu nevědí ZHOLA NIC!
10. 6. 2024 08:03
VW
Nejekologičtější cesta je dlouhá životnost každého auta. A VW měl velmi spolehlivé motory (cca před 20 lety). Tedy nemusí vůbec nic investovat, ale stačí použít už vymyšlené...
Rozbalit vlákno
9
10. 6. 2024 08:05
Re: VW
jo a ktery konkretne? Treba prvni generace vybirnejch fsi? Nebo perfektne spolehlivy prvni tsi? Pripadne genialni tdi pd nejlepe 125kw 16v?
Volkswagen se z tohodle trapu vyhrabal az 1,4tsi pred 10 lety…
10. 6. 2024 10:39
Re: VW
K tomu HTP, TDI Piezzo PD a další lahůdky. Právě před 20 lety hledaly koncernové motory kvalitativní dno. Chválabohu za tu novou generaci před 10 lety.
11. 6. 2024 09:08
Re: VW
Tak HTP stále jezdí, PD taky stále jezdí (a lidi jako Mikesus to mimochodem strašně ***). Krom toho, před 20 lety to bylo třeba 1,8 turbo nebo naftový rotačky. FSI, TSI a PD přišly na řadu až později. Mimo to jednu takovou nespolehlivou a jednu z prvních TSI mám v autě a za nedlouho bude mít 400 tkm, takže co moudrého tam máte dál?
Avatar - Mikesus
11. 6. 2024 10:40
Re: VW
Naštěstí ty PD umírají rychle, stejně jako diesely z toho období. Průměrný věk se stále pohybuje kolem 16let, což ukazuje, že ta auta mizí, naštěstí. Proti HTP obecne nic nemám, kdyz to nekomu vyhovuje, proč ne, aspoň to má normální emise. Takze teď jsou v prumerubauta z roku 2008 a to už je CR, PD tak nějak končilo. Ještě se zbavit těch podvodných euro5 a bude o dost dychatelno.
11. 6. 2024 11:05
Re: VW
Umírají, ale ne asi zase tak rychle jak by sis přál :-D Včera jsem jel za O2 a to byl teda dým, že bych mu okamžitě sebral techničák. To s tebou souhlasím, že taková auta je potřeba dostat ze silnic. Nicméně pokud bude O2 s PD v pořádku, tak za ní pojedeš a necítíš nic.

Jak moc má HTP normální emise bych si nebyl jistej. Kamarád zařizuje STK a občas je s Fabkama problém projít. A o podvodných EURO5 v reálu ani nevíš, že jezdí. Tahle auta rozhodně nezpůsobují nedýchatelný vzduch, tak tu nešiř bludy. Opět ani nevíš, že za takovým autem jedeš.
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 09:49
Re: VW
Seš na velkém omylu, PD jezdí pořád dosta a jezdí i perly jako 98 Passsaty atd, včera sem jich viděl asi 8, z toho 3 kouřily naprosto nechutně :-)
Kámoš má na jedničkový Fabii 1,9 TDI najeto 335 000 km a pořád jezdí, na SDI má 230 a na 1,4 MPI má 195 :-)
11. 6. 2024 17:05
Re: VW
Některé HTP jezdí, to ano, ale spousta jich už před více než 10 letech končila v hutích.
Neměl jsem na mysli TDI PD, ale TDI PPD (Piezo Pumpe Duse).
10. 6. 2024 10:23
Re: VW
Smradu je na cestách dosť aj bez starých motorov VW.
10. 6. 2024 08:08
bylo na case
zoufale jim to zaostava a prodeje audi padaj, kde je nova generace 3,0 a 2,9tsi? Proc je 3,0 (55tdi) vzdycky za konkurenci (450d..). Kde je aspon slibovany buturbo 2,0tsi? A co vubec uz konecne vr6 2,5?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
10. 6. 2024 08:14
No hurá
Elektromobilitu nekritizuju a její bezhlavé podporování v posledních letech mělo jeden příznivý výsledek: po století naprostého paběrkování se povedlo elektromobily prosadit jako alternativu ke spalovacím autům. Prostě se (i když násilím) sériově začaly vyrábět, už to nejsou jen jednotlivé kuriozity, prototypy a studie. Kdo chce, může si elektromobil koupit a nemusí se za něj stydět. Ale je na čase zklidnit hormon a dál rozvíjet i zavedenou a prověřenou technologii, kterou chce majorita. Jenom se obávám, že jsme přišli o celou jednu generaci spalovacích aut, která nevznikla.
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2024 08:22
Nokia se taky snazila co to slo...
...budu s nadsenim sledovat, jak VW vybere tuhle zatacku. Jako provozovatel Golf8 ale myslim, ze jejich zanik je nevyhnutelny.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:24
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Auto fakt není telefon.
10. 6. 2024 10:56
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
To ale elektrofanatukůn nevysvětlíš, prostě nic takového nechtějí slyšet. :-[] :no:
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 12:23
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Ano. Na auto jsou kladené větší nároky nez na telefon, proto ta ignorace vývoje bude zásadnější.
11. 6. 2024 16:44
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
to je úplně jedno, právě spíš naopak..Číňan si žádnou pauzu či polevení ve vývoji nedá a to už teď jsou napřed..auto pak nedoženete za pár měsíců, takže to bude ještě horší situace než u nokie, ale kdo chce kam..
Avatar - Mokrous
11. 6. 2024 16:57
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Auto nemá jen baterku. Má taky podvozek, řízení, systémy pohonu a trakce, světla, interiér, ergonomii, asistenční systémy, uživatelský zážitek a mnoho dalšího.
Volby do EP solidně otočily kormidlem a EV bublina brzy splaskne a Číňan bude muset přijít s něčím lepším, než s užranou jednapětkou.
Tak uvidíme kam to pojede dál. Já se bojím, že směrem k velbloudům, díky západním demokraciím a svobodám.
11. 6. 2024 19:21
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Evropa na elektro nemá v podstatě zásadní vliv i bez zákazu spalováků v nějaké EU se EV prosadí a hlavně budou levnější jak na nákup tak i na provoz, ale to vw (a ostatní) pochopí až bude poždě..v číně už taková situace nastává a samozřejmě není důvod, aby se to nepřeneslo až sem a cla to fakt nezachrání, ceny baterií klesají a ev je konstrukčně i vyrobně jednodušší stroj, takž výrobní náklady nižší budou..ev nebyly nijak extrémně drahé od začátku, narozdíl od jiných nových technologií, které v počátcích byly násobně dražší oproti zavedené "klasice"
Avatar - Mokrous
11. 6. 2024 20:43
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
No jasně, všechno v EV je super laciné. Kobalt, neodym, měď, nikl, ...
Motory, převodovky, chlazení, výkonová elektronika i baterie jsou v podstatě zadarmo a surovin je nekonečné množství, že?
A vůbec je nemá v držení Čína, Rusko a další diktátorské režimy...
Elektřina je taky vlastně skoro zadarmo, když máš barák zadarmo a na něm soláry zadarmo a v garáži bateriové úložiště zadarmo. Životnost je témeř nekonečná a každý to chce.

Trh v zemi s témeř 1,5 miliardou lidí, kteří jsou koncentrováni z velké části do měst s počtem obyvatel mezi 10-25 miliony je zajisté to samé, co evropský trh, že? Zvláště když čínská vláda drží v ruce většinu surovin a zároveň dotuje svoje výrobce obrovskými sumami přímo do výroby a zároveň tvoří legislativu, která těžce znevýhodňuje registraci ICE v těchto městech, že?

Plus drtivá většina Číňanů nemá žádnou zkušenost s ICE a díky obrovskému skoku z chudoby do prosperity si jde najednou kupovat první auto, aniž by měla jakoukoli zkušenost a srovnání s ICE. No tak tito mladí lidé jsou nadšení ze spousty monitorů, světýlek, mluvících asistentů a pohonů na baterky, protože vlastně neví, co to je auto.

Evropa může zkoumat EV jak chce, ale lidi to za prvé nechtějí a za druhé prostě nejsou zdroje.
Jediné co máme je nejdražší energie a suroviny na celé planetě, což nám zajisté zajistí prosperitu.
Ještě, že máme Danuši, ta nám vysvětlí, že to je příležitost, jak se mít líp, jen to nějak z něčeho zaplatit. Nějak. Z něčeho. Nějak....
11. 6. 2024 21:25
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
jasně a spalovací motor asi roste někde v lese nebo na louce a ropa se sama zjeví na benzínce..a s tou debilitou, že to vlastně není auto..no na tohle nemá cenu reagovat..možná až z toho vyrosteš..jen chci vás odpůrce BEV vidět za 15-20 let jak budete nejvíc vysmátý až si pořídíte svůj první BEV..
Avatar - Mokrous
11. 6. 2024 21:37
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Za 20 let už budu možná pod drnem a bude mi to už všechno u zádele.
S EV nemám problém a ať si každej koupí co chce, ale ať mi to nějakej progresivní hodnotovej bezmozek nenutí jako jedinou spásu planety.
Já tady netvrdím, že motory rostou na stromech, ale jen mi jsou k smíchu nezralý šášové, kteří si myslí, že EV jsou výhra a vždy levnější a víc eko, než ICE. Leda prd.
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 09:53
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Autíčko z autodromu na Matějský fakt auto není, sorry.

Chápu že kdo jezdil ve Fabii a golfu, tomu přijde Ev super, ale to byl Váš boj v tom jezdit.
My co sme jezdili jinou tříd auta, nám na tom nic super nepřipadá :-)
12. 6. 2024 11:43
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
jo pořádně to neřve a nesmrdí..proto to není auto..z toho někdy vyrosteš..
Avatar - Mokrous
12. 6. 2024 14:15
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
No jasně. V Rollsu tam je kravál jako prase. Kolik ti je? 12? :D
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 09:51
Re: Nokia se taky snazila co to slo...
Ev není nová technolgie, ale 110 let stará věc :-) :-) :-) která se tehdá NASTESTI neujala :-)
Avatar - Allo
10. 6. 2024 08:52
Pobavilo
"že v budoucnu chce vyrábět více žádanějších plug-in hybridů"
Tak určitě to si trh žádá, pošahaný plug in který člověk musí otravně nabíjet, pokud člověk bydlí ve městě na bytě tak si plug in určitě nekoupí...
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 09:09
Re: Pobavilo
Proč by ne ? Pokud bude stát méně, než nyní, tak dojede nakoupit, dobije, natankuje, kdyz se nedostane k nabíječce, má spalovák a funguje to jako klasicky hybrid. Mne to příjde fajn.
10. 6. 2024 09:28
Re: Pobavilo
protoze allo to ani nevidel z rychliku tak soudi
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 09:48
Re: Pobavilo
Já ještě chápu argument, že je to pořád docela drahé a těžší, než klasický spalovák či klasický hybrid. Ale pokud po vybití té extra kapacity baterie to bude fungovat jako hybrid a nejezdit třeba za 10 na sto (zkušenost třeba s Tucsonem PHEV), tak ja osobně bych to bral a používal přesně, jak popisuji.
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2024 10:06
Re: Pobavilo
Méně stát nebude a fajn je to jen pro někoho. Mnohem víc lidí by ocenilo slušný HEV.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:13
Re: Pobavilo
Pokud se bavíme o koncernu VW, tak ano, tam HEV určitě chybí v nabídce, ale obecně bych neměl za stejnou cenu problém i s Pluginem, ktery by fungoval a stál stejně.
Avatar - Allo
10. 6. 2024 10:31
Re: Pobavilo
Nefunguje to jako klasický hybrid, když to vybiješ tak spousta plugin hybridů, žere moc benzinu potom...
Pořádný HEV je daleko rozumnější cesta. Člověk tankuje jen benzín a má klid a malou spotřebu...
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:33
Re: Pobavilo
Já mám pocit, že tu někdo psal myslím o RAV4, že ta umí fungovat jako HEV, ale já s ní jezdil jen chvíli.

U klasického HEV ta malá spotřeba je taky trochu nadnesené, když chceš využívat výkon, žere to jako turbobenzín :)
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 12:41
Re: Pobavilo
Nn. I rav4 phev po vybití jede o dost víc než HEV. Podle men to je dáno tím, že tam tahají výkony a aby to úplně nezdechlo po vybití baterky v proovnani s její pomocí, trošku víc si prihne.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2024 10:36
Re: Pobavilo
To je ale problem navrhu nebo konstrukce. Muj PHEV zere stejne jako obdobne HEV stejneho vyrobce. Mysleno po vybiti baterky.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 12:40
Re: Pobavilo
Prius, aspoň ta tvoje gen ano. Ale třeba rav4 taky zrovna není úsporná po vybití baterky a rozhodne to není srovnatelné s HEV.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2024 13:50
Re: Pobavilo
Jak moc se to lisi? A tusis, proc to tak je? Z principu fungovani HSD (nebo jak se to ted jmenuje) by to melo byt vicemene stejne.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 14:02
Re: Pobavilo
Jako z principu bych řekl, že ano, ale mám reálnou zkušenost s PHEV ravkou i PHEV tucsonem. A oboje na vybitou baterku zrali ( minimálně po Praze ) o dost víc. Ale ano, měl jsem je jen na den, tak mohlo být zkresleno. To uznávám. Nicméně je smutné, kdyz že showroomu hyundaie dojedu domu s phev tucsonem za 9l a s highlanderem za 4.5 po stejné trase a stejným stylem
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2024 14:07
Re: Pobavilo
To je trochu divne, ja s HEV Sorentem dam 9 litru jen bud na kratkych trasach, nebo na dalnici, jinak se mi to nepovede.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 14:18
Re: Pobavilo
No právě. A ten phev, jel fajn, ale i klidnou jízdou prostě s prázdnou baterkou jel za 9. I okresky za Prahou. Myslím že ani já ani ozzy bychom nevěřili, kdyby to tam nesvítilo
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 14:39
Re: Pobavilo
Já bych tomu věřil, já jezdim za 9 i Toyotou, jen proste využívám ten výkon no :D
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 14:49
Re: Pobavilo
No jo, ale jezdili jsme jako lidi, ne jako ty ve svém aute
10. 6. 2024 13:24
Re: Pobavilo
ale funguje, x5 45e zere vybita mimo mesto kdyz jedes jako clovek 8-9 a highlander je tak 8, dalnicni provoz je max litr rozdil, coz je dan za mnohem sirsi gumy a vyssi hmotnost x5. Mesto je ve prospech toyotiho hev jasne 2l. A co mam zkusenost s 50e tak je to cely jeste uspornejsi, akorat s tim proste nesmis jezdit jako s 500hp autem
Avatar - Atlis
10. 6. 2024 14:29
Re: Pobavilo
Nezmysel. PHEV po vybití baterky funguje ako každý iný HEV, s tou výhodou, že ak podmienky dovolia, dokáže si nabiť podstatne viac do baterky, pretože má kam. Viac benzínu žerie iba ak bude baterku *** nabíjať benzínom.

Len tak pre info - moja posledná dlhšia cesta (Brno-Rostock), Cupra Leon e-Hybrid, 791km, 8:50h (v tom hodina posúvania sa po Berlíne v piatkovej špičke), priemerná rýchosť 90km/h a spotreba 5,4l a 0,9kWh.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 14:32
Re: Pobavilo
Ehm... tuhle spotřebou takovou prumernou rychlostí zvládne +/- i srovnatelné HEV - tzn když to nebude krabice na kolech.
Avatar - Atlis
10. 6. 2024 15:06
Re: Pobavilo
Ale to je v poriadku. Ja reagujem na ten nezmysel o vyššej spotrebe PHEV voči HEV. PHEV dominuje v meste a v prímestskej jazde. Tu jazdím celé dni bez kvapky benzínu, čo HEV nevie.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 15:18
Re: Pobavilo
Ok, pak to je fajn, ale nezapomen ze vetsina PHEV jsou SUV a na dalnici to poroste vice, protoze fyzika. Ja jen rikam, ze priplatek za PHEV je celkem vysoky na to, kolik ti to prinese muziky navic, pokud nemas kde dobijet idealne ze solaru…zatim..
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 16:09
Re: Pobavilo
Jezdil jsem phev tucson a ravku. Jakmile došla baterka,spotřeba vylitla. A tucson stejný režim stejná cesta 9l vs highlander 4.5l. Netvrdím, že to ostatní nemají jinak, ale rozhodně rav4 nebo tucson phev s vybitou baterkou, o kterých tu mluvím, jezdi rozhodně za víc než adekvátní hev varianty. Takze to rozhodně nesmysl není. A jet po dálnici 90km/h průměr není žádná darda. Ale zase nevíme provoz no, tak z prumerky se nic nezjistí.
Za 5.4 při 90 km/h pojedu i s highlanderem, kdyz se pojede tempomat a plynule.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2024 16:49
Re: Pobavilo
Prehledl jsi, ze ta 90 prumerna byla s "v tom hodina posúvania sa po Berlíne v piatkovej špičke" ;-)
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 20:40
Re: Pobavilo
Jo přehlédl. Diky
10. 6. 2024 09:44
Re: Pobavilo
No já třeba teď kupuju vůz a vybírám jenom z Plug-In hybridů. Klasický primitivní a zastaralý spalovák nechci a full hybrid je jen převelčený spalovák. Takže za mě jen Plugin nebo plněelektrický. Doba primitivních spalováků stejně pomalu ale jistě končí a to je dobře. :yes:
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 09:48
Re: Pobavilo
O co je plugin méně spalovák, než fullhybrid? :D Vždyt je to z principu jen o kapacitě baterie :D
Avatar - Roman Horký
10. 6. 2024 09:52
Re: Pobavilo
Ty jsi převlečené trdlo.
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2024 10:12
Re: Pobavilo
Plug-in je HEV s větší baterkou a silnějším elektromotorem, takže se obávám, že jezdíš primitivním vozem taky. Nebo spíš nejezdíš, protože jsi Čížkův multinick.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:26
Re: Pobavilo
Vtip roku. Posíláme klíčenku.
10. 6. 2024 16:17
Re: Pobavilo
Nemusíš ho nabíjet narozdíl od nudného EV. Dá se dobít i sám, jízdou, ale pak to ztrácí smysl
Avatar - hugino
10. 6. 2024 09:19
VW...
...sa asi poučil a toto rozhodnutie drvivá väčšina potencionálnych kupcov výta. Už teraz sú TSI aj TDI v pohode a ešte keby dali do ponuky okrem LPG alebo CNG aj HEV tak budú v poho.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atlis
10. 6. 2024 09:44
To zas bude v álejích nablito...
Do EV VAG investuje 180mld. €, do modernizácie ICE 60mld €, ale v diskusiách to pepani vidia ako víťazstvo zdravého rozumu. Eštelen budete kvičať až si to tu všetko z dôvodu úpadku priemyslu kúpia Číňania. :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2024 10:14
Re: To zas bude v álejích nablito...
Zatím kvičíš jen ty.
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2024 10:14
Re: To zas bude v álejích nablito...
Čína tu bude jen paběrkovat, z důvodu ekonomického růstu už neumí být tak levní. Podívejte se na mobily. Vlajkové číňáky stojí jak jabko. Great Wall to už v Evropě zabalil. A to je ještě čeká v Číně krach poloviny automobilek.
10. 6. 2024 10:18
Re: To zas bude v álejích nablito...
A ať koupí.
Čínské peníze jsou spása pro eu automobilismus.
Čím dřív všechno koupí tím lépe pro naš lid.
10. 6. 2024 10:25
Re: To zas bude v álejích nablito...
Hovorí sa, že aj blbosť je cnosť.
10. 6. 2024 10:48
Re: To zas bude v álejích nablito...
Mezi ctností jsou nejcennější čtyři: moudrost, udatnost, umírněnost a spravedlnost. Ctnost zaručuje člověku štěstí, poskytuje mu sebeuspokojení, osvobození a získání nezávislosti (apatí). Ctnost je totéž, co moudrost.Já vím, že jsem moudrý muž.Nezatvárám oči před budoucností EU jako ty.Činský automobilismus je vítězství pro náš lid.Levné ev a ice auta do každé rodiny.Čina :yes:
11. 6. 2024 08:24
Re: To zas bude v álejích nablito...
Vidím, že som sa nemýlil.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:27
Re: To zas bude v álejích nablito...
:D :D :D
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:28
Sakra!
A k čemu tam teď v EP ten Turek bude, když to padne samo? :D :D :D
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:34
Re: Sakra!
Tak ideální ne ? Pak může použít tak zvaný ANOalibismus a říct, že to zařídil on :D
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:38
Re: Sakra!
No uvidíme, co bude předvádět. Já mu to nakonec stejně nehodil... Ale ty procenta co získal mne teda docela překvapily. Bohužel spoustě žen stačí, že je velkej a hranatej a má hlubokej hlas a hezký hadry a spoustě chlapů stačí, že má rád auta a že jezdí v drahejch kusech a už to z něj dělá nedostižný vzor a jdou za ním jako ovce. Já prostě lidskou mentalitu nikdy nepoberu.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:46
Re: Sakra!
Jo, souhlas, já čekal, že se dostane, ale s takovou voličskou základnou, to se divím (pak ale střízlivým pohledem, počtem hlasů to sedí na hlasy Přísahy v parlamentkách, takže dobře mobilizovali voliče + určitě spousty dalších co by Šlachtu nevolilo). Docela by mne zajímalo, jestli ho volily ženy, protože z mé soc. bubliny to byly jen muži, kterým imponuje.

Mne ale víc šokovalo, že komunisti maj 10 % a jsou 4., vím, že Konečná vlastně až na tu její idealogii vlastně není uplně mimo a má praxi, ale pochybuji, že takto uvažuje volič KSČM. Ta ženská podle me vlezla do ty strany jen jako ulehčení si cesty k postu, protože názorově je v dost věcech pro Evropská a moc to nejde dohromady s idealogií KS :D

S tím Turkem souhlas a jen takovou mou vypozorovanou poznámku pod čarou, jak si pořád hraje přehnaně na Macho, mluví o ženách, nikde s žádnou nebyl, neprezentoval se (leda s 90s mafiany), vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby byl bud Incel, nebo homo :D To by byl gól.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:56
Re: Sakra!
No, to by byl :D :D :D

Jinak ta Kačena je právě příklad člověka, který neskutečně dře a dobře v EP už dlouhé roky pracuje a pracuje pro ČR a pro dobré a rozumné projekty. V podstatě jí chybí jen odhodit tu nálepku. Takže já jsem ji po 50 letech zatvrzelého odporu nakonec ten hlas hodil, protože já se.u na nálepky. Mě zajímá, co ten člověk reálně pro nás dělá.
10. 6. 2024 11:03
Re: Sakra!
Ledasco bych jí odpustil, ale proruSSáckou polithyku nikdy! :-O :no:
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 11:30
Re: Sakra!
A uměl bys to napsat normálně bez tý ohraný křeče?

Co konkrétně dělá špatně? Ale konkrétně prosím.
11. 6. 2024 18:00
Re: Sakra!
Pokial nezijes niekde na Marse, tak si musel zaregistrovat ako ta proruska bolsevicka stetka obhajuje Putina kde sa da a nepriamo obhajuje rusku agresiu, vyzyva na to aby sa im Ukrajina dobrovolne vzdala. Toto je 1000x vacsie zlo nez hociake preslapy EU vratane aut a benevolentnej migracnej politiky. Neviem ci by si radsej zi niekde v Rusku alebo v Nemecku. Oproti tejto bolsevicko-nacionalistickej kreature je aj Turek rozumna volba.
Avatar - Mokrous
11. 6. 2024 18:15
Re: Sakra!
Doporučuju mokrej hadr na hlavu. Já na Marsu nežiju, zato stojím nohama na zemi a sleduju co se skutečně děje a jak se kdo chová a co skutečně dělá. A v Německu už bych dávno žít nechtěl ani zadarmo. Klidně se tam odstěhuj a užívej pomalou, ale nezvratnou transformaci v chalifát.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 11:32
Re: Sakra!
podle STANu a SPOLU děšlaj proruskou politiku všichni z opozice, od Báby, přes SPD, Trucka, Kačenu až po poslední pidistrnau s 0,5%

Protě kdo není uijní klaneč je proruský slouha, stejně jako před 89 byli všichni Imperialisti a západoněmecký revanšisti.
Ted se akorát otočily strany, jinak je to furt ta samá komedie. Tak co čekat u utopistů, že :-)
Avatar - Stejsn
10. 6. 2024 13:44
Re: Sakra!
Já jí zase nikdy neodpustím, že to byla ona, kdo přišel s ekodaní na nejstarší auta, která najednou lidem sebrala 10 tisíc jejich hodnoty. V případě vesnických favoritů byla ze dne na den hodnota auta záporná.