Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen brzdí s elektromobilitou. Vrazí miliardy do spalováků

146 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Elektromobilitu nekritizuju a její bezhlavé podporování v posledních letech mělo jeden příznivý výsledek: po století naprostého paběrkování se povedlo elektromobily prosadit jako alternativu ke spalovacím autům. Prostě se (i když násilím) sériově začaly vyrábět, už to nejsou jen jednotlivé kuriozity, prototypy a studie. Kdo chce, může si elektromobil koupit a nemusí se za něj stydět. Ale je na čase zklidnit hormon a dál rozvíjet i zavedenou a prověřenou technologii, kterou chce majorita. Jenom se obávám, že jsme přišli o celou jednu generaci spalovacích aut, která nevznikla.
Othello
.... takové ode zdi ke zdi ? Fakt jsou šéfové automobilek i brusele taková nemehla že neumí najít fungující symbiózu ? Třeba levnou elektriku s krátkým dojezdem do měst a klasiku na delší ježdění? Alespoň pro ty co to můžou využít ? A ne za každou cenu cpát všem "jediné správné" řešení
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Čína tu bude jen paběrkovat, z důvodu ekonomického růstu už neumí být tak levní. Podívejte se na mobily. Vlajkové číňáky stojí jak jabko. Great Wall to už v Evropě zabalil. A to je ještě čeká v Číně krach poloviny automobilek.
Arese
Zelení ideologové jsou naprostí pošuci a ti němečtí zvlášť. To je vidět i na tom, že zařízli 6 bezemisních německých jaderek, které bez větších investic mohly pracovat ještě mnoho desetiletí! 😲 😲 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Že nerealistické plány přehodnocují automobilky, je jistě dobrá zpráva. VW se držel své ideologické víry dlouho, ale bylo jasné, že bude muset kapitulovat. Akcionáři by jinak vedení vyměnili.
Avšak důležitější je, jak budou nastaveny evropské a národní regulace.
Výsledek voleb v ČR je jednoznačný.
5:16
Zastánci zákazu spalovacích aut budou mít 5 europoslanců, zastánci zrušení této regulace budou mít 16 europoslanců.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo přehlédl. Diky
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prehledl jsi, ze ta 90 prumerna byla s "v tom hodina posúvania sa po Berlíne v piatkovej špičke" 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
No právě. A ten phev, jel fajn, ale i klidnou jízdou prostě s prázdnou baterkou jel za 9. I okresky za Prahou. Myslím že ani já ani ozzy bychom nevěřili, kdyby to tam nesvítilo
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je trochu divne, ja s HEV Sorentem dam 9 litru jen bud na kratkych trasach, nebo na dalnici, jinak se mi to nepovede.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako z principu bych řekl, že ano, ale mám reálnou zkušenost s PHEV ravkou i PHEV tucsonem. A oboje na vybitou baterku zrali ( minimálně po Praze ) o dost víc. Ale ano, měl jsem je jen na den, tak mohlo být zkresleno. To uznávám. Nicméně je smutné, kdyz že showroomu hyundaie dojedu domu s phev tucsonem za 9l a s highlanderem za 4.5 po stejné trase a stejným stylem
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jak moc se to lisi? A tusis, proc to tak je? Z principu fungovani HSD (nebo jak se to ted jmenuje) by to melo byt vicemene stejne.
Avatar - Anonym
Anonym
Trofim už je konečně bloklej, bude si muset založit novej nick 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz dlouhodobě porušuje pravidla, tak raději mu to blokují na začátku a schvalují, než aby to pak mazali jedno za druhým
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Na auto jsou kladené větší nároky nez na telefon, proto ta ignorace vývoje bude zásadnější.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No když někdo dlouhodobě porušuje pravidla diskuze, tak mu asi už musí kontrolovat příspěvky než je uverejni.
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je ale problem navrhu nebo konstrukce. Muj PHEV zere stejne jako obdobne HEV stejneho vyrobce. Mysleno po vybiti baterky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A k čemu tam teď v EP ten Turek bude, když to padne samo? 😁 😁 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zatím kvičíš jen ty.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vetsi samodobijeci baterka? A z ceho bys ji nabil?
Avatar - Atlis
Atlis
Do EV VAG investuje 180mld. €, do modernizácie ICE 60mld €, ale v diskusiách to pepani vidia ako víťazstvo zdravého rozumu. Eštelen budete kvičať až si to tu všetko z dôvodu úpadku priemyslu kúpia Číňania. 😄
PowerHouse
ne jenom Ty.

Já jsem tady alespoň uvedl čísla prodejů v Německu.
Při těchto cenách budou BEV v Německu kolem katastrofálních 10%.
A v článku se zmiňují hybridy, ty mají kolem 6%, ale 2x větší baterka může zabodovat.
Avatar - apoho
apoho
Že blázni se nemají poslouchat:yes: :yes:
Nebo Nebo
Jednou to přijít muselo.
Elektromobily, jakožto pohon minulosti, se nemůže jen tak jednoduše prosadit.
Každopádně už i VW 3. generace měl elektrický pohon, ale stejně ho poté zrušili, protože o něj nemohl být zajem :yes: :yes: :yes:

"Thomas Schäfer mluvil o spalovacích motorech jako o „staré technologii“, a to dokonce i se syntetickými palivy." A co je teda poté elektromobil? Nová technologie?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jezdil jsem phev tucson a ravku. Jakmile došla baterka,spotřeba vylitla. A tucson stejný režim stejná cesta 9l vs highlander 4.5l. Netvrdím, že to ostatní nemají jinak, ale rozhodně rav4 nebo tucson phev s vybitou baterkou, o kterých tu mluvím, jezdi rozhodně za víc než adekvátní hev varianty. Takze to rozhodně nesmysl není. A jet po dálnici 90km/h průměr není žádná darda. Ale zase nevíme provoz no, tak z prumerky se nic nezjistí.
Za 5.4 při 90 km/h pojedu i s highlanderem, kdyz se pojede tempomat a plynule.
Avatar - Atlis
Atlis
Za Leona som dal 889tis vo výbave VZ. Počítaj.

Ecoboosta má ďalej ex. Nechce ho, aj keď už má 13r a cez 270tis najazdených, predať ani za nič.
Avatar - Atlis
Atlis
Ale to je v poriadku. Ja reagujem na ten nezmysel o vyššej spotrebe PHEV voči HEV. PHEV dominuje v meste a v prímestskej jazde. Tu jazdím celé dni bez kvapky benzínu, čo HEV nevie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jo, ale jezdili jsme jako lidi, ne jako ty ve svém aute
Avatar - Atlis
Atlis
Nezmysel. PHEV po vybití baterky funguje ako každý iný HEV, s tou výhodou, že ak podmienky dovolia, dokáže si nabiť podstatne viac do baterky, pretože má kam. Viac benzínu žerie iba ak bude baterku *** nabíjať benzínom.

Len tak pre info - moja posledná dlhšia cesta (Brno-Rostock), Cupra Leon e-Hybrid, 791km, 8:50h (v tom hodina posúvania sa po Berlíne v piatkovej špičke), priemerná rýchosť 90km/h a spotreba 5,4l a 0,9kWh.
Avatar - Atlis
Atlis
Aj počitať treba vedieť. PHEV treba porovnávať s autami s podobným výkonom a výbavou. Potom zistíš, že je to všetko trochu inak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jsem si jist, že jich má již několik v záloze a pravděpodobně už tady i diskutuje
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak 10km při dobré situaci zvládnu i teď s plnou baterkou. Mám vyzkoušeno 3,5km na 2 čárky, a to bylo ze 4 na 2, při plné baterce by to asi bylo i trochu víc. Takze kdyz by to bylo z použitelných 6 čárek, jsem na 10km
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nn. I rav4 phev po vybití jede o dost víc než HEV. Podle men to je dáno tím, že tam tahají výkony a aby to úplně nezdechlo po vybití baterky v proovnani s její pomocí, trošku víc si prihne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Prius, aspoň ta tvoje gen ano. Ale třeba rav4 taky zrovna není úsporná po vybití baterky a rozhodne to není srovnatelné s HEV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne se málokdy povede dobit plnou baterku, a to má 1.8kwh. Jako ano, pár situaci by se našlo, ale to by stačilo zvýšit tak má 2-2.2 kWh a pořád by to stačilo. A to pořád není na 50km jízdy.
motorol
Brzdit můžu něco co mi frčí samo, jenže oni ještě ani nezačali. To co produkují nikdo nechce, protože to cena/kvalita prohrává se vším okolo. Plánovali levný elektromobil, jen zatím jeho začátek jen posouvají dále, s renault aliancí se rozešli, teď to možná plánují s čínou. Každopádně už ví, že sami toho moc nevytvoří v oblasti elektro, tak kam jinam by měli sypat to co mají?
Avatar - Anonym
Anonym
Ono tam nebylo koho jiného volit, pokud si nechtěl volit zelené utopisty z PIRStanu a rozložené spolu, kde utopisty zastupuje Luda Niedermayer (ten by mohl přestoupit k Pijátům do minuty a ihned by zapadl). A Zdechovský je taky figura, to je nevolitelné.

Takže alternativa (pokud ste nechtěli vyhodit hlas do koše a volit mini a pidistrany) byl agent Bába, upadající SPD, Stačilo anebo Turek. Nic dlašího tam není.
Tak co je z toho menší zlo a proto to lidi dali Turkovi. Komu přišel Turek moc evropský či kontroverzní, hodil to Kačeně. Turek a Kačena Sebrali hlasy SPD, částečně ANO a dokonce částečně i Pirátům.
Jak prosté.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, souhlas, já čekal, že se dostane, ale s takovou voličskou základnou, to se divím (pak ale střízlivým pohledem, počtem hlasů to sedí na hlasy Přísahy v parlamentkách, takže dobře mobilizovali voliče + určitě spousty dalších co by Šlachtu nevolilo). Docela by mne zajímalo, jestli ho volily ženy, protože z mé soc. bubliny to byly jen muži, kterým imponuje.

Mne ale víc šokovalo, že komunisti maj 10 % a jsou 4., vím, že Konečná vlastně až na tu její idealogii vlastně není uplně mimo a má praxi, ale pochybuji, že takto uvažuje volič KSČM. Ta ženská podle me vlezla do ty strany jen jako ulehčení si cesty k postu, protože názorově je v dost věcech pro Evropská a moc to nejde dohromady s idealogií KS 😁

S tím Turkem souhlas a jen takovou mou vypozorovanou poznámku pod čarou, jak si pořád hraje přehnaně na Macho, mluví o ženách, nikde s žádnou nebyl, neprezentoval se (leda s 90s mafiany), vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby byl bud Incel, nebo homo 😁 To by byl gól.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pradeda pouzil termin "samonabijeci", coz je termin ktery zacala pouzivat Toyota, aby si lidi nemyseli ze je HEV potreba dobijet ze zasuvky. Ale nejak mi unika, jak by do te baterky chtel nacpat energii na 30-50 km jizdy. Pokud tim nemyslel nucene dobijeni ze spalovaku, coz je z vicero duvodu nesmysl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No uvidíme, co bude předvádět. Já mu to nakonec stejně nehodil... Ale ty procenta co získal mne teda docela překvapily. Bohužel spoustě žen stačí, že je velkej a hranatej a má hlubokej hlas a hezký hadry a spoustě chlapů stačí, že má rád auta a že jezdí v drahejch kusech a už to z něj dělá nedostižný vzor a jdou za ním jako ovce. Já prostě lidskou mentalitu nikdy nepoberu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ideální ne ? Pak může použít tak zvaný ANOalibismus a říct, že to zařídil on 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám pocit, že tu někdo psal myslím o RAV4, že ta umí fungovat jako HEV, ale já s ní jezdil jen chvíli.

U klasického HEV ta malá spotřeba je taky trochu nadnesené, když chceš využívat výkon, žere to jako turbobenzín 😊
traveldrive
Hovorí sa, že aj blbosť je cnosť.
traveldrive
Smradu je na cestách dosť aj bez starých motorov VW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak proti HEV příplatek +/- 200-400 tisíc, třeba když se podívám na modely, které nabízí HEV a PHEV (Kuga/RAV4/Tucson/SantaFe). Já vím, že pro milionáře jako jsi ty je to zanedbatelný příplatek, ale pro nás ostatní zas až tak ne 😊
Avatar - Atlis
Atlis
Čo je sakra drahého na PHEV?
Avatar - hugino
hugino
...sa asi poučil a toto rozhodnutie drvivá väčšina potencionálnych kupcov výta. Už teraz sú TSI aj TDI v pohode a ešte keby dali do ponuky okrem LPG alebo CNG aj HEV tak budú v poho.
Avatar - Allo
Allo
"že v budoucnu chce vyrábět více žádanějších plug-in hybridů"
Tak určitě to si trh žádá, pošahaný plug in který člověk musí otravně nabíjet, pokud člověk bydlí ve městě na bytě tak si plug in určitě nekoupí...
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně. To jsem tu psal už před mnoha lety. Jenomže.....ne každý může "držet" 2 auta a s dobíjením to bude na sídlištích vždy složité. Proto by bylo FHEV s větší samo-dobíjecí baterkou umožňující el. jízdu po městě na cca 30-50 km ideální řešení.
Pavel M
Nejekologičtější cesta je dlouhá životnost každého auta. A VW měl velmi spolehlivé motory (cca před 20 lety). Tedy nemusí vůbec nic investovat, ale stačí použít už vymyšlené...
Avatar - Anonym
Anonym
podle STANu a SPOLU děšlaj proruskou politiku všichni z opozice, od Báby, přes SPD, Trucka, Kačenu až po poslední pidistrnau s 0,5%

Protě kdo není uijní klaneč je proruský slouha, stejně jako před 89 byli všichni Imperialisti a západoněmecký revanšisti.
Ted se akorát otočily strany, jinak je to furt ta samá komedie. Tak co čekat u utopistů, že 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naštěstí ty PD umírají rychle, stejně jako diesely z toho období. Průměrný věk se stále pohybuje kolem 16let, což ukazuje, že ta auta mizí, naštěstí. Proti HTP obecne nic nemám, kdyz to nekomu vyhovuje, proč ne, aspoň to má normální emise. Takze teď jsou v prumerubauta z roku 2008 a to už je CR, PD tak nějak končilo. Ještě se zbavit těch podvodných euro5 a bude o dost dychatelno.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No dovol! 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevím, Leon o kterém mluvíš níže je od 1,1 PHEV s 204k, srovnatelné HEV je třeba Corolla, která s 197k začíná na 852 tisic. Výbavy jsem nesrovnával, Leon to nabízí až od vyšší, tak střední Corolla 970 (tam je už skoro maximum až na Matrixy a HUD), to je pořád 130 tisíc za srovnatlený výkon, dokonce srovnatelné 0-100 oboje za 7,7s. Výhoda Leonu bude pár km navíc zadarmo, když máš solary, ale pořád si musíš přitopit 130 tisíc... nebo mne prozraď, jak neumím počítat ? 😁 Pořád je PHEV dražší … nehlede na to, ze za ty 1.1 mas uz slusnyho Passata na ty dalky vhodnejsiho. Ale ty sis vzdy rad argumentoval, ze sis vybral to nejlepsi 😉 Kde skoncil Fokus ecoboost ?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Můžeš si to opakovat dalších 20 let a obdivovat dál ten skvělý západ a sledovat jak pomalu shoří po hordami ahmedů a jejich potomků. Hlavně drž lajnu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já jí zase nikdy neodpustím, že to byla ona, kdo přišel s ekodaní na nejstarší auta, která najednou lidem sebrala 10 tisíc jejich hodnoty. V případě vesnických favoritů byla ze dne na den hodnota auta záporná.
kesumb
ale funguje, x5 45e zere vybita mimo mesto kdyz jedes jako clovek 8-9 a highlander je tak 8, dalnicni provoz je max litr rozdil, coz je dan za mnohem sirsi gumy a vyssi hmotnost x5. Mesto je ve prospech toyotiho hev jasne 2l. A co mam zkusenost s 50e tak je to cely jeste uspornejsi, akorat s tim proste nesmis jezdit jako s 500hp autem
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak nejsem jedinej, kdo to vidí ? Přitom to občas najede a tam nic špatného nepíše
Avatar - Anonym
Anonym
Německé vládní strany těžce projely volby, stejně jako ve Francii, takže lidé začínají procitat 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jako, myslim, že je tam platnější, než celej hranatej Turek 😊
Avatar - Anonym
Anonym
K tomu HTP, TDI Piezzo PD a další lahůdky. Právě před 20 lety hledaly koncernové motory kvalitativní dno. Chválabohu za tu novou generaci před 10 lety.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vtip roku. Posíláme klíčenku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Auto fakt není telefon.
Avatar - Mokrous
Mokrous
🤦‍♂️ Bože, ty to vidíš.
Tatra613
A ať koupí.
Čínské peníze jsou spása pro eu automobilismus.
Čím dřív všechno koupí tím lépe pro naš lid.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud se bavíme o koncernu VW, tak ano, tam HEV určitě chybí v nabídce, ale obecně bych neměl za stejnou cenu problém i s Pluginem, ktery by fungoval a stál stejně.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty jsi převlečené trdlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
O co je plugin méně spalovák, než fullhybrid? 😁 Vždyt je to z principu jen o kapacitě baterie 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ještě chápu argument, že je to pořád docela drahé a těžší, než klasický spalovák či klasický hybrid. Ale pokud po vybití té extra kapacity baterie to bude fungovat jako hybrid a nejezdit třeba za 10 na sto (zkušenost třeba s Tucsonem PHEV), tak ja osobně bych to bral a používal přesně, jak popisuji.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je to ode zdi, ke zdi. Klasicky projev mlade a dynamicke firmy, coz na VWAG nesedi. Koho maji v dozorci rade? Tam ma zasedat zivotni zkusenost, pochopitelne radne odmenena.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč by ne ? Pokud bude stát méně, než nyní, tak dojede nakoupit, dobije, natankuje, kdyz se nedostane k nabíječce, má spalovák a funguje to jako klasicky hybrid. Mne to příjde fajn.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Souhlas!
Richard76
...budu s nadsenim sledovat, jak VW vybere tuhle zatacku. Jako provozovatel Golf8 ale myslim, ze jejich zanik je nevyhnutelny.
kesumb
zoufale jim to zaostava a prodeje audi padaj, kde je nova generace 3,0 a 2,9tsi? Proc je 3,0 (55tdi) vzdycky za konkurenci (450d..). Kde je aspon slibovany buturbo 2,0tsi? A co vubec uz konecne vr6 2,5?
kesumb
jo a ktery konkretne? Treba prvni generace vybirnejch fsi? Nebo perfektne spolehlivy prvni tsi? Pripadne genialni tdi pd nejlepe 125kw 16v?
Volkswagen se z tohodle trapu vyhrabal az 1,4tsi pred 10 lety…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Othelo, to přesně jsem chtěl napsat. HEV je ideální řešení a nebýt hloupého výpočtu, který upřednostňuje PHEV, tak by jej měla každá automobilka. Výběr je špatný: čistý benzín nebo sakra drahé PHEV. O mildu se bavit nebudeme.
Avatar - Anonym
Anonym
Ideologové nehodnotí technologie podle toho, jestli jsou staré nebo nové. Elektromobil je podle nich jediná správná technologie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je tedy velká a trvalá tragédie pro náš národ.
Avatar - Anonym
Anonym
vidíš a dneska už to zas lidi kupují i když to ekodan nemá zaplacenou. Už se prodávaj fáčka i za kilopade

Já sem taky za Rollse vypláznul desítku, no a co.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No jasně. V Rollsu tam je kravál jako prase. Kolik ti je? 12? 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já to vím. A já komunismu nefandím, ale v tuto chvíli ji považuju za nejlépe pracujícího politika v zájmu ČR a zdravého rozumu. Pokud by se nám holka začala zvrhávat, no tak příště bude u mne mít zase smůlu, tak jako u mě měli smůlu od 89. roku.
Politika je ksindl kompletně a já vždy volím menší zlo v daném okamžiku s přesahem pár let zpět a dopředu. Rozhodně nejsem fanatický fanda, nebo odpůrce nějaké strany forever.
Jednoduchý jako facka, ale lidi radši ty kluby a stáda forever.
Avatar - praptak
praptak
To není nálepka, ona se k myšlence komunismu hlásí.
JayDeeSq
jo pořádně to neřve a nesmrdí..proto to není auto..z toho někdy vyrosteš..
Avatar - Anonym
Anonym
Ev není nová technolgie, ale 110 let stará věc 😄 😄 😄 která se tehdá NASTESTI neujala 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Seš na velkém omylu, PD jezdí pořád dosta a jezdí i perly jako 98 Passsaty atd, včera sem jich viděl asi 8, z toho 3 kouřily naprosto nechutně 😄
Kámoš má na jedničkový Fabii 1,9 TDI najeto 335 000 km a pořád jezdí, na SDI má 230 a na 1,4 MPI má 195 😄
Niemand
Väčšina ľudí nepotrebuje a nieje ani ochotná priplatiť si za výkon nad nejakých 200 koní. Pekne to vidieť pri prémii, kde aj keď sú na výber silné motory, tak väčšina skončí zo 4-valcom, ale nemajú problém priplatiť si za komfortné prvky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Za 20 let už budu možná pod drnem a bude mi to už všechno u zádele.
S EV nemám problém a ať si každej koupí co chce, ale ať mi to nějakej progresivní hodnotovej bezmozek nenutí jako jedinou spásu planety.
Já tady netvrdím, že motory rostou na stromech, ale jen mi jsou k smíchu nezralý šášové, kteří si myslí, že EV jsou výhra a vždy levnější a víc eko, než ICE. Leda prd.
JayDeeSq
Evropa na elektro nemá v podstatě zásadní vliv i bez zákazu spalováků v nějaké EU se EV prosadí a hlavně budou levnější jak na nákup tak i na provoz, ale to vw (a ostatní) pochopí až bude poždě..v číně už taková situace nastává a samozřejmě není důvod, aby se to nepřeneslo až sem a cla to fakt nezachrání, ceny baterií klesají a ev je konstrukčně i vyrobně jednodušší stroj, takž výrobní náklady nižší budou..ev nebyly nijak extrémně drahé od začátku, narozdíl od jiných nových technologií, které v počátcích byly násobně dražší oproti zavedené "klasice"
Prasivak P
Pokial nezijes niekde na Marse, tak si musel zaregistrovat ako ta proruska bolsevicka stetka obhajuje Putina kde sa da a nepriamo obhajuje rusku agresiu, vyzyva na to aby sa im Ukrajina dobrovolne vzdala. Toto je 1000x vacsie zlo nez hociake preslapy EU vratane aut a benevolentnej migracnej politiky. Neviem ci by si radsej zi niekde v Rusku alebo v Nemecku. Oproti tejto bolsevicko-nacionalistickej kreature je aj Turek rozumna volba.
Avatar - Anonym
Anonym
Některé HTP jezdí, to ano, ale spousta jich už před více než 10 letech končila v hutích.
Neměl jsem na mysli TDI PD, ale TDI PPD (Piezo Pumpe Duse).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Auto nemá jen baterku. Má taky podvozek, řízení, systémy pohonu a trakce, světla, interiér, ergonomii, asistenční systémy, uživatelský zážitek a mnoho dalšího.
Volby do EP solidně otočily kormidlem a EV bublina brzy splaskne a Číňan bude muset přijít s něčím lepším, než s užranou jednapětkou.
Tak uvidíme kam to pojede dál. Já se bojím, že směrem k velbloudům, díky západním demokraciím a svobodám.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :-!
ryccardo
Umírají, ale ne asi zase tak rychle jak by sis přál 😁 Včera jsem jel za O2 a to byl teda dým, že bych mu okamžitě sebral techničák. To s tebou souhlasím, že taková auta je potřeba dostat ze silnic. Nicméně pokud bude O2 s PD v pořádku, tak za ní pojedeš a necítíš nic.

Jak moc má HTP normální emise bych si nebyl jistej. Kamarád zařizuje STK a občas je s Fabkama problém projít. A o podvodných EURO5 v reálu ani nevíš, že jezdí. Tahle auta rozhodně nezpůsobují nedýchatelný vzduch, tak tu nešiř bludy. Opět ani nevíš, že za takovým autem jedeš.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ten jich má tak 20 minimálně.
ryccardo
Tak HTP stále jezdí, PD taky stále jezdí (a lidi jako Mikesus to mimochodem strašně **😉. Krom toho, před 20 lety to bylo třeba 1,8 turbo nebo naftový rotačky. FSI, TSI a PD přišly na řadu až později. Mimo to jednu takovou nespolehlivou a jednu z prvních TSI mám v autě a za nedlouho bude mít 400 tkm, takže co moudrého tam máte dál?
ryccardo
To je otázka, kterou si často kladu, ale podívej se na úroveň vzdělání takových Europoslanců. Kolik mezi nimi najdeš lidí s technickým vzděláním? A když ti lidé nemají technické vzdělání, tak je úplně jedno kolik filozofických a politologických fakult vychodili, protože v reálu nevědí ZHOLA NIC!
ryccardo
Přesně tak. U hybridů bych čekal do budoucna nárůsty prodejů. S 2x větší baterkou je to ideální kombinace. Po městě na elektřinu a zároveň jsi nezávislý a můžeš si vyrazit klidně na road trip po Evropě.
traveldrive
Vidím, že som sa nemýlil.
1.hasič
Milda mně nevadí, mám ho s naftou.
Nebo Nebo
Pro Jaguar? Který nemyslý vůbec ekonomický, ale zeleně.
Zaza1971
No, stará technologie to samozřejmě je, víc jako sto let. Otázka je, jestli strkat auto do zásuvky na bůh ví jak dlouho, je lepší.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo jenže to jde postavit resp. provozovat pořád na bílé značky, on každej nechce vetenoty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, pak to je fajn, ale nezapomen ze vetsina PHEV jsou SUV a na dalnici to poroste vice, protoze fyzika. Ja jen rikam, ze priplatek za PHEV je celkem vysoky na to, kolik ti to prinese muziky navic, pokud nemas kde dobijet idealne ze solaru…zatim..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja za tu Corollu style i s metalizou 798, pocitaj a to vcetne DPH a na soukromnika… Takze porad tam mimo možnost pokkd mas solary jezdit free, nevidim vyhodu skoro 100 tisic rozdilu. Jine hev kombi C segmentu neni s kterym srovnavat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych tomu věřil, já jezdim za 9 i Toyotou, jen proste využívám ten výkon no 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ehm... tuhle spotřebou takovou prumernou rychlostí zvládne +/- i srovnatelné HEV - tzn když to nebude krabice na kolech.
Avatar - Anonym
Anonym
Na 50km jistě ne, ale na 10km bych si často uměl nabít z dlouhého kopce. Škoda. že to není modulární ta baterka.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ber to zase tak, že já se už jsem výběr strany zúžil na jedno jediné téma a to je Green deal v nejširším slova smyslu. Programově mi to bylo nejbližší a nikdo "normálnější" tohle téma takto jasně neprezentoval.
Takže je otázkou, kolik hlasů dostal Turek "za vhled" a kolik za "program".
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, přesně tak, myslel jsem, že si tam napsal něco politicky nekorektního k výsledku voleb 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to jede dneska od rána a stále to trvá. Nenapsal jsem nikam nic závadného, ani sprostého, ale někdo mne intenzivně nahlašuje a asi má vliv. 😁 a nebo se už v redakci zbláznili.
Dělají mi to tak jednou za 14 dní.
Cokoli napíšu, i kdyby jen smajlíka z horní nabídky, tak mi to skryjí a musím čekat na povolení. No a po pár minutách se to zobrazí a tak pořád dokola, jako u blbejch na půdě. Dej blbci funkci a vymyslí 3,14čovinu...

Já jen nechápal na co se ptáš, když jsi to přihodil k debatě o politice.
A nemám náladu a čas tu monitorovat všechno po vteřinách.

Takže tobě se nezobrazila odpověď na naši debatu a tak jsi se zeptal tak, jak jsi se zeptal, že? Už to asi teda chápu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nerozumím. Jak to myslíš? Co, kam, proč?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nepudou, ale bylo by to hezký.
ryccardo
Tohle je ale zločin, za který doufám půjde vláda Merkelový a zodpovědní politici sedět.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A uměl bys to napsat normálně bez tý ohraný křeče?

Co konkrétně dělá špatně? Ale konkrétně prosím.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to 100%
Arese
Ledasco bych jí odpustil, ale proruSSáckou polithyku nikdy! 😲 :no:
Arese
To ale elektrofanatukůn nevysvětlíš, prostě nic takového nechtějí slyšet. 😒] :no:
Tatra613
Mezi ctností jsou nejcennější čtyři: moudrost, udatnost, umírněnost a spravedlnost. Ctnost zaručuje člověku štěstí, poskytuje mu sebeuspokojení, osvobození a získání nezávislosti (apatí). Ctnost je totéž, co moudrost.Já vím, že jsem moudrý muž.Nezatvárám oči před budoucností EU jako ty.Činský automobilismus je vítězství pro náš lid.Levné ev a ice auta do každé rodiny.Čina :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, právě 😁 😁 😁 Praděda to ted znovu vymyslel 😁
Avatar - Allo
Allo
Nefunguje to jako klasický hybrid, když to vybiješ tak spousta plugin hybridů, žere moc benzinu potom...
Pořádný HEV je daleko rozumnější cesta. Člověk tankuje jen benzín a má klid a malou spotřebu...
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Plug-in je HEV s větší baterkou a silnějším elektromotorem, takže se obávám, že jezdíš primitivním vozem taky. Nebo spíš nejezdíš, protože jsi Čížkův multinick.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Méně stát nebude a fajn je to jen pro někoho. Mnohem víc lidí by ocenilo slušný HEV.
Avatar - Anonym
Anonym
Autíčko z autodromu na Matějský fakt auto není, sorry.

Chápu že kdo jezdil ve Fabii a golfu, tomu přijde Ev super, ale to byl Váš boj v tom jezdit.
My co sme jezdili jinou tříd auta, nám na tom nic super nepřipadá 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Doporučuju mokrej hadr na hlavu. Já na Marsu nežiju, zato stojím nohama na zemi a sleduju co se skutečně děje a jak se kdo chová a co skutečně dělá. A v Německu už bych dávno žít nechtěl ani zadarmo. Klidně se tam odstěhuj a užívej pomalou, ale nezvratnou transformaci v chalifát.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, to by byl 😁 😁 😁

Jinak ta Kačena je právě příklad člověka, který neskutečně dře a dobře v EP už dlouhé roky pracuje a pracuje pro ČR a pro dobré a rozumné projekty. V podstatě jí chybí jen odhodit tu nálepku. Takže já jsem ji po 50 letech zatvrzelého odporu nakonec ten hlas hodil, protože já se.u na nálepky. Mě zajímá, co ten člověk reálně pro nás dělá.
traveldrive
Kam na tie sprostosti chodíš?
Niemand
Ani s FVE nepočítam elektriku za nulu, lebo prebytky môžem predať do siete.
JayDeeSq
jasně a spalovací motor asi roste někde v lese nebo na louce a ropa se sama zjeví na benzínce..a s tou debilitou, že to vlastně není auto..no na tohle nemá cenu reagovat..možná až z toho vyrosteš..jen chci vás odpůrce BEV vidět za 15-20 let jak budete nejvíc vysmátý až si pořídíte svůj první BEV..
Avatar - Mokrous
Mokrous
No jasně, všechno v EV je super laciné. Kobalt, neodym, měď, nikl, ...
Motory, převodovky, chlazení, výkonová elektronika i baterie jsou v podstatě zadarmo a surovin je nekonečné množství, že?
A vůbec je nemá v držení Čína, Rusko a další diktátorské režimy...
Elektřina je taky vlastně skoro zadarmo, když máš barák zadarmo a na něm soláry zadarmo a v garáži bateriové úložiště zadarmo. Životnost je témeř nekonečná a každý to chce.

Trh v zemi s témeř 1,5 miliardou lidí, kteří jsou koncentrováni z velké části do měst s počtem obyvatel mezi 10-25 miliony je zajisté to samé, co evropský trh, že? Zvláště když čínská vláda drží v ruce většinu surovin a zároveň dotuje svoje výrobce obrovskými sumami přímo do výroby a zároveň tvoří legislativu, která těžce znevýhodňuje registraci ICE v těchto městech, že?

Plus drtivá většina Číňanů nemá žádnou zkušenost s ICE a díky obrovskému skoku z chudoby do prosperity si jde najednou kupovat první auto, aniž by měla jakoukoli zkušenost a srovnání s ICE. No tak tito mladí lidé jsou nadšení ze spousty monitorů, světýlek, mluvících asistentů a pohonů na baterky, protože vlastně neví, co to je auto.

Evropa může zkoumat EV jak chce, ale lidi to za prvé nechtějí a za druhé prostě nejsou zdroje.
Jediné co máme je nejdražší energie a suroviny na celé planetě, což nám zajisté zajistí prosperitu.
Ještě, že máme Danuši, ta nám vysvětlí, že to je příležitost, jak se mít líp, jen to nějak z něčeho zaplatit. Nějak. Z něčeho. Nějak....
JayDeeSq
to je úplně jedno, právě spíš naopak..Číňan si žádnou pauzu či polevení ve vývoji nedá a to už teď jsou napřed..auto pak nedoženete za pár měsíců, takže to bude ještě horší situace než u nokie, ale kdo chce kam..
Nebo Nebo
??????
Nebo Nebo
Nemusíš ho nabíjet narozdíl od nudného EV. Dá se dobít i sám, jízdou, ale pak to ztrácí smysl
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jj, krást bolševikům vždycky šlo.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak to je trošku demagogie. Dneska se to kupuje jako HV, tenkrát to byly provozní auta, který výnosem z prodeje měly přispět na další provozní auta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja tam viděl tvoje příspěvky, že jsou skryté, protože připomínají spam, ale ted už to tam je
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co si tam proboha napsal ? :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Generátor na palubě 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a to se snad už jmenuje PHEV, ne?
Avatar - Anonym
Anonym
Pán se tady tváří jako znalec HEV, ale diví se, z čeho bych nabil větší baterku. No z kopce vole. Často i 4kWh bych nabral s přehledem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z nabíječky přeci... bylo by to ideální ne ? Mít hybrid a moci tu větší baterku dobít na těch 50 km.... kdyby to tak někdo vymyslel...
kesumb
protoze allo to ani nevidel z rychliku tak soudi
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Boris Popesko
No já třeba teď kupuju vůz a vybírám jenom z Plug-In hybridů. Klasický primitivní a zastaralý spalovák nechci a full hybrid je jen převelčený spalovák. Takže za mě jen Plugin nebo plněelektrický. Doba primitivních spalováků stejně pomalu ale jistě končí a to je dobře. :yes: