Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

EU je připravena zavést clo až 38,1 procenta na dovoz čínských elektromobilů

63 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 to asi budou někteří výrobci závislí na e😜ortu do Číny hooodně brečet
Nebo Nebo
A nebo jim Čínane dají cla na jejich baterie a Ev budou drahé 😄 😄
Renoo
Nebudou, je to pořád malé clo. V US se s tím nepárali a vohulili to na 100 % a rákosník má utrum. Připosraná EU řeší jestli to bude o desetinu míň nebo víc během doby, kdy šéf největší EV automobilky v Číně nabádá v médiích, aby se čínské automobilky spojily a zničili západní konkurenci.
Avatar - chalan66
chalan66
Uvedom si že to bude mať aj opačný efekt. Množstvo častí a súčiastok , či baterii sa vyrába, vyvíja v Číne. Tak EU autá budú znova o 20% minimum drahšie. Nie averzia voči Čínskym autám je výhra, ale vývoj a výroba v EU. Tu ale narážame na ďalší problém. Cena práce. Toto nie je cesta.
Avatar - del42sa
del42sa
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Great wall to zabalil i bez cla. Čínu čekají krachy, 100 startujících automobilek nemá šanci. I BYD tu jen paběrkuje. Ekonomický růst je poslal s cenama vysoko.
Renoo
Problém je, že oni mají vstupy prostě levnější než jaké vstupy mají automobilky tady. Především suroviny na baterky a energie. Ale pracovní síla tam je taky jinej levl. V pondělí jsem se vrátil z Holandska, protože tam řešíme jak dostat výrobu jistého produktu k nám a případně do Rumunska, protože jim ve fabrice nemá kdo dělat. Věděli jste, že holandský dělník je ochotný pracovat tak max 90 hodin měsíčně ideálně od pondělí do středy? Samozřejmě za full mzdu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Reakce a následky by mohly spustit obchodní válku, která by byla pro region zničující. Je totiž silně závislý na dodavatelských řetězcích ovládaných Čínou.

Tak co hendlíčci, doníčci...? To je to posílení nezávislosti EU na problematických zemích???

Ano, Čína si vybere zpět peníze i s úroky, takže od 4. července zdražují takřka všechny EV v Evropě, protože Čína zdražuje baterie a čipy pro evropské automobilky 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslis ty čipy z Taiwanu?
psel
Nebo baterky z Polska?
ryccardo
Jiste z cinskych komponent. 80% trhu s baterkama ma Cina a Korea. 10% Japonsko. My v EU nedelame nic. My jen zachranujeme planetu a devastujeme se prumysl.
Renoo
Jsem zvědavý, co na to Elon a jeho dovoz Tesel z Číny do EU....
ryccardo
Přesně nevím jaké procento aut Tesla vyrábí v Číně. Možná to prostě lokalizuje do EU. Nicméně i taková Dacia bude mít se svým Springem problém. To je taky Made in PRC.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...Cupra Tavascan... 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
Kecy! Jediný kdo na to může doplatit, jsou Číňané, protože dováží do EU mnohem víc než EU do Číny.
„EU je ve stejné pozici jako řada jiných zemí, včetně USA, tzn. že hodnota vzájemného obchodu s Čínou jim dlouhodobě roste, ale roste ve prospěch Číny, čímž se výrazně prohlubuje deficit ve vzájemném obchodě,“ popsala trend odbornice na mezinárodní ekonomické vztahy z Metropolitní univerzity Praha Tereza Němečková s tím, že tento deficit už atakuje hranici 400 miliard eur v neprospěch Unie.
Divny Svet
no když odbornice, tak je urcite pravdaaa 😄 Zenske ridi EU a tak to i dopadne
kesumb
no a co jako? Skvarek v manualu vyrobime i bez ciny. A mistnim odbornikum nevoni automat a rucni brza. Tem stejnejm co pred 15 lety nevonelo abs a esp nebo vstrikovani. To urcite dame i bez cipu a bude to trhak co zachrani eu prumysl!
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam automat rád, já měl všechna auta v automatu 😄
Avatar - chalan66
chalan66
😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět jen převzatý článek ČTK?? Opravdu hodnotý článek od ACZ...
PowerHouse
Čínské automobilky co nahradily automobilky EU v Rusku by měly dostat 100% Za podporu terorismu.

To by snad již Ukrajina konečně vyhrála.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ona chce vyhrát Čína, rusákovi postaví hajzlíky a cesty a důl v Jakutsku bude nakonec čínský. Skoupí nakonec celé rusácko za výrobky vyrobené z rusáckých surovin.
Divny Svet
Příspěvek podléhá schvalování.
ACE.
Ale je připravena i na důsledky svých rozhodnutí a nebo to zase bude ukrutné překvapení, že bude následovat nějaká reakce, která se nám opravdu nebude zamlouvat?
ryccardo
Bude to pro ne prekvapeni. Jen pockej uvidis behem kratke doby. Dementi s otevrenyma hubama budou koukat a blekotat co si to ta Cina dovoluje.
Miorolo
Vždy mě pobaví, když soudruzi z Čínska proslulí dumpingovými cenami melou o dodržování mezinárodních obchodních pravidel 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždy mě pobaví, když soudruzi z EU melou o dodržování mezinárodních obchodních pravidel :-!

Kolik miliard € že nasypala Francie a Německo do národních automobilek?!? 😒] 😒] 😒]

Připomeňme si😒br /> Paříž - Francie půjčí automobilkám Peugeot-Citroën a Renault celkem 6,5 miliardy eur na překonání současné hospodářské krize. Oznámil to v pondělí prezident Nicolas Sarkozy s tím, že obě společnosti se zavázaly neuzavřít žádnou z továren a na co nejvyšší míru omezit propouštění.

Francouzský prezident Emmanuel Macron oznámil balíček v hodnotě více než osmi miliard eur (216 miliard Kč) na záchranu domácího autoprůmyslu zasaženého koronavirovou krizi.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak si to ujasni - je prezident Sarkozy nebo Macron?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ujasni si to ty. Schválně jestli to zvládneš.
ryccardo
To byly dve ruzny udalosti osle.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hahaha.....zaspal dobu....
ryccardo
Stejne jako o klimatickych cilech 😁 Jen my je bereme vazne.
Tatra613
Čina tento ekonomicky boj nikdy neprohra.
Vrátí to EU i s úrokem :yes:
Obyčejný lid na to doplatí zvýšenými cenami :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je ro tak. Stejně jako Rusko nikdy neprohraje na Ukrajině vojensky. Stejně Čína neprohraje nikdy ekonomicky.

Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše co s tím můžeme udělat.
traveldrive
Je smutné, ako málo ľudí je schopných to pochopiť.
Je ešte smutnejšie, ako málo ľudí je ochotných to pochopiť.
Obidva fakty.
Renoo
Čína tento boj prohrá velice lehce. Bez zákazníků v EU pojdou hlady. Musí e😜ortovat, aby měli co žrát. Postavili ekonomiku na e😜ortu a tím živí ty miliardy doma. Dalším pilířem bylo stavebnictví. Katastrofa ve stavebním průmyslu už začala a nemůžou si dovolit ztratit e😜ort čehokoli.

Dojde k popotahování a oplácení si navzájem v malým měřítku. Nicméně Čína se na to připravila. Ví už roky, že na to dojde. Volvo chce vyrábět tady a BYD si koupil automobilku po Fordu. Rozjeli spolupráci s VW, Stellantis, Renckem, atd takže jsou připravení. Sice už to nebude takový vejvar, ale penězovod to bude dál.
Avatar - Anonym
Anonym
čína e😜ortuje do celého světa, rusko, evropa, usa, kanada, afrika, jižní amerika, kldr, kuba atd
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Do USA už asi taky moc EV nevyee😜ortuje, že.
Avatar - Anonym
Anonym
oni nedoávaj jenom Ev, ale všechno, 70% věcí co maj ve Wallmartu je Made in China 😄
Zbytek Mexiko a jižní amerika 😄
Tatra613
Proč si myslíš, že Čina bez EU skončí? Málokdo si uvědomuje jakou sílu za chvíli bude mít ve světě BRICS.
Netvrdily se stejné řeči i o Rusku? Obr na hliněných nohách.Přitom já zatím pozoruji silného medvěda, což pokračuje dopředu jak fyzicky tak ekonomicky.
Proč si lidé naivně myslí, že EU je středobodem vesmíru?
EU nemá nerostné bohatství, vypíná si jaderné elektrárny, vrhá se bezhlavě do green dealu, likviduje si průmysl.EU ničí sama sebe a Čínané se na tom vesele zabavají a vydělávají na neskutečné peníze.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Silného medvěda. 😁 Tvl, vždyť ta země je v rozkladu. Do ničeho neinvestuje, jen propaganda a válka. Zdravotnictví, infrastruktura, školství v otřesném stavu. Desetitisíce Rusů podepisují kontrakty a jdou zdechnout na Ukrajinu, protože lepší vyhlídky nemají. Ano, povedlo se jim přejít na válečnou ekonomiku a vyžírají rezervy, které jsme jim před válkou naplnili. Jestli si ale takhle představuješ "silného medvěda, který pokračuje dopředu", tak se tam odstěhuj a užij si ten pokrok.
traveldrive
Ty si odborník na Rusko? Zaujímavé, aké máš vedomosti...
Arese
No, chcimírům se takové jasné pojmenování ruSSácké reality samozřejmě nelíbí! 😒]
traveldrive
Ide skôr o vaše fantázie ako o realitu. O tej nemáte vy fantasti ani šajn.
Avatar - Anonym
Anonym
Do ničeho neivestují a třeba to leteckého průmyslu jdou miliardy a ruský certifikátor nestíhá certifikovat jednu komponentu letadle jako je Irkut MC-21 anebo Suchoj SSJ-100 new za druhou 😄
Zajímavá věc, vid. Ty nové motory PD-8, PD-14 atd zaplatili kubánci vid a bytovou výstavbu v Moskvě platí Irán 😄
https😐/www.avionews.it/item/1258298-mc-21-aircraft-tail-resistance-warhead.html
kesumb
stejnak jim to spadne driv nez se to doplazi na ukrajinu. A dal ten srot snad nikdo nepusti!
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄
To jsou dopravní letadla Lojzíku, na Ukrajinu lítaj jiný věci
https😐/armadnizpravodaj.cz/…icil-frankensam/
Divny Svet
Příspěvek podléhá schvalování.
traveldrive
Ty si ťažko naivný chlapec. Čína o EÚ iba rozširuje svoje pôsobenie, neviem, ako si prišiel na myšlienku, že je od nej závislá...
Avatar - pradeda777
pradeda777
H.o.w.n.o......Čína prohraje....už krachuje....V Číně nastal „okamžik Lehman“; krachuje tamní, světově nejzadluženější developer. Bankrot může způsobit finanční krizi Číny a trvalejší úpadek její ekonomiky, druhé největší na světě.......
Avatar - Anonym
Anonym
Evropa je v rozkladu a tohle jí totálně dorazí https😐/echo24.cz/…az-eu-green-deal

A my jsme v rozkladu ještě 3x tolik https😐/www.reflex.cz/…tatni-dluhy.html
Avatar - pradeda777
pradeda777
Bolševické KECY!
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas, ale POUZE ty co vyprodukoval Brusel, tam totiž sedí nejvíce bolševiků z celé Evropy 😄 😄 😄
Commpact
Přesně tohle jsem psal do komentářů, když se všude psalo, jak Čína valí jedno el auto za druhým do EU a za pár korun.
Arese
Jo jo, valí, ale po desetitisících končí na odstavných plochách evropských přístavů. Skoro žádný Evropan je nechce a nekupuje. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
a proto se v zapdrděném česku prodalo v květnu cca 480 čínských aut + dovezlo asi 25 ojetých

Ale nikdo to nekupuje 😄 Co by za to některé ryze západní značky daly, za tyhle čísla 😄
Hendly
kdy nastal ten bod obratu z “ elektroauta nikdo nechce” na “Musime mit cla na elektroauta” ?

Kazdopadne zde pro mnoho jmen neni dal problem tyhle protiklady obhajovat zaroven. Dokonaly Doublethink…
kesumb
vubec nechapu proc mame mit cla na ev!

Preci kazdej spravnej autickar ma manual a ctyrvalec v predokolce! To je preci nejvetsi dosazenej vyvoj eu automotive! To je ten gral eu prumyslu! To je nejvetsi vyvozni artikl. A prodavalo by se toho jeste vic pokud by to byl dizl s ruckou. A jako tresnicku pak okopirovat nejakou americkou v8 jebku z 80er, to by pak kazdej mohl zit sen s barikem!

A presne tohle se tu delalo 40 let a nakonec za to muzou imperialisti co nam znicili prumysl.
Avatar - Anonym
Anonym
Že ty jebky s V8 stojí 8-12 mega a šejkové i asiati je kupují o sto šest 😄
Rolls nestíhá pomalu vyrábět několik let, Bentley naež zařízlo V8 bez hybridu a V12 taky.

A ty americké V8 měly až do lonska, kdy byly uměle ukončeny taky luxusní prodeje.

Jo na RR a Bentley srazu sme trhli rekord v počtu rollsů a bentley na jednom místě v ČR.
Ale nikoho to nezajímá, taky nikdo nejezdí starými auty, dneska 5x Felicie + Fiat Seicento, + 2x Passat B5 (97-05), 1x Astra F (91-03) a včera 5x Passat B5, MB 124 , MB Sklasse W220 (9😲5) , Favorit a Volha 24, to všechno v běžném provozu

Ale nikdo s tím nejezdí, víme 😄
kesumb
tak kupuj zetory at ho zachranite!
Avatar - Anonym
Anonym
Plány imperialistů zhatí Lojza Kedlubna z Hatí 😄 😄 😄 😄
Avatar - MArk321123
MArk321123
Z toho jak se upínáme na tržní protekcionismus, tedy v podstatě prznění trhu proti zájmu spotřebitele a v zájmu jedné skupiny technologicky zaostávajících výrobců jednoznačně vyplývá, že jsme na velmi špatné cestě která pro nás neskončí dobře ... takto se konkurenční boj opravdu nevyhrává, nikdy neohnete poptávku a nevyčarujete sentiment po hlučných servisně i provozně náročných spalovácích s mizerným komfortem řízení u nastupujících generací,... spalováky budou v jejich očích dál ustupovat právě proto, že zaostávají ve vlastnostech které jsou pro každého spotřebitele tak výrazně znatelné a v podstatě stačí jen zkusit a nechcete zpět, spalovací auto už nezná adekvátní odpověď.