Veterán
bylo to krásné a obdivuhodné auto. Strašně mu ublížil facelift, který se VŮBEC nepovedl.
...tu čest se v Omeze B sedan v Německu svézt jako pasažér na sedadle spolujezdce a při zpáteční cestě i vzadu a nabízený prostor a komfort mě nadchl. Pamatuju si, že její interiér působil velmi útulně a kvalitně... 😄 :yes: :yes: :yes😒br />
P.S. Posledním mohykánem (a také posledním pravým Opelem) byla druhá generace Insignie, teď už má Opel v této třídě úplné prd (stejně jako ostatní evropské značky). Štěstí, že přežil alespoň Superb a Passat (i když ten už jen jako kombík).
No já ji mám dodnes. Rv 2002, motor BMV 525d (123kw), Opel 110 kW. Má již své roky, ale v plné výbavě to je stále dobře svezení.
a v USA se chvíli prodávala jako Cadillac Catera . Jinak Omega s 3,0 V6 asi nejlepší Opel té doby
Zajímavé je, že jsem z US slyšel na Cateru spoustu kritiky, jaký to byl nespolehlivý křáp. Přitom se měla vyrábět na stejné lince jako Omega.
Tenhle koráb měl můj taťka, 10 let...nejspíš nějaký mezistupeň ve výrobě, protože kastle již po faceliftu, ale ještě s 2.0 Ecotecem 100 koní/136 kW, 5st. manuál (jezdil s tím za 8,3 litru/100 km za celou dobu).
Tmavě modrá metalíza, xenony, uvnitř světlá látka a "dřevo", s držákem na Nokii. Na svou dobu to (pro mě) bylo jako zjevení.
Do té doby jsem nejel v pohodlnějším a prostornějším autě.
Díky za vzpomínky. Ty auta (včetně tohoto jeho konkrétního) již sežrala rez...
Na tomto webu už ČTU výhradně články pana Dragouna.
Tmavě modrá metalíza, xenony, uvnitř světlá látka a "dřevo", s držákem na Nokii. Na svou dobu to (pro mě) bylo jako zjevení.
Do té doby jsem nejel v pohodlnějším a prostornějším autě.
Díky za vzpomínky. Ty auta (včetně tohoto jeho konkrétního) již sežrala rez...
Na tomto webu už ČTU výhradně články pana Dragouna.
To bola mrcina. 😄
Vzadu sa nedalo sedieť, hnili to už na výrobnej linke, uzrate a absolútne nespoľahlivé.
Omega bola de facto synonymom vraku :yes:
Vzadu sa nedalo sedieť, hnili to už na výrobnej linke, uzrate a absolútne nespoľahlivé.
Omega bola de facto synonymom vraku :yes:
Měl jsem 2 Omegy, obě služební. 1998 2,0 benzin kombik, 2000 sedan 2,5V6. Dvoulitr byl trochu slaby ale sestival samet, preletl jsem v nem Nemecko za par hodin. Prostorne, tiche pohodlne auto. Tehdy byl Opel ještě Opelem. Měli Fronteru, Monterrey, Zafiru, Astru coupe a cabrio…Ale ekonomicky se u nich smrakalo, roky vyrabeli ztratu az skoncili jako klon Peugeotu…
https😐/www.auto.cz/…nedockali-140819
https😐/www.cnews.cz/…n-o-fous/nazory/
https😐/www.club-opel.com/…-skutecnosti-120
https😐/forums.justcommodores.com.au/…commodore.27385/
https😐/www.auto.cz/diskuse/93789/1#…
http😐/www.edmunds.com/…fq_oem_1_500.jpg
Koncem 90tek to parkovalo chvíli u nás na maloměstě, myslím, že to mělo zámořské poznávačky, ale už je to hodně dlouho.
To je jak napsat, že 30 let starýmu V12 dneska napráská Oktávka. Dej do toho V12 DSG nebo 8st ZF místo starého 3st GM , dej tam VVT a přímej vstřik a budou se dívt věci.
Když v Rusku dělali ty poslední kabriolety ZIL co si původně objednalo Ministerstvo obrany, tak jen tím, že ten starej 7,7 V8 předělali z karburátoru na vstřikování, dali jiné palivovoé mapy, nastavili na modernější víceoktánová paliva - dostali z toho 50 koní narch a při testech šlo jít až na 80 Hp údajně, ale nechtěli to zbytečně šponovat protože u přehlídkového auta je max výkon na nic.
Ted co udělaj tyhle změny + jiná moderní převodovka se starým autem vid.
Místo 23 to pojede za 17 a místo za 12 s to zrychlí za 8,5 😄
A to je pár změn na motoru jiná převodovka.Co jiné sání, co přidat VVT, co přímý vstřik a další moderní řešení. A pak by šlo ze starého motoru vyždímat 100-120 koní navíc vid.
Ale řešení je nic nevyvíjet a nemodernizovat a vyrábět tříválce. HAHAHA
A smát se starým autům
Ale jinak je to přesně o tom co píšeš - když změníš převodovku, vstřiky, časování ventilů a další věci, tak dostaneš lepší výkonnější motor. Což byla pointa, děkuji.
https😐/www.ultimatespecs.com/…ega-B-25-TD.html
Jo. Dej tam moderní techniku a překvapení, bude to úplně jinej motor.
A spotřeba, zrychlení atd je o světelný roky jinde vid