Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

První živé dojmy z nové Škody Elroq: Elektromobil pro širší masy

84 komentářů

Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
přijde dneska ten hoch, kterému jako že smázli recenzi naToyotu bZ4X na Moje Auto?
Avatar - jersey.se
jersey.se
Už se říká “lokálně bezemisní pohon”. Brzy EBV upadnou v nemilost stejně jako dříve diesely. Pamatujete se, jak byly diesely tlačené jako eko a čupr zelené, přitom to vzhledem k vyššímu obsahu uhlíku v naftě proti benzínu nebyla nikdy pravda ani díky nižší spotřebě? Tak je to se vším, co tlačí ekomafie.
PowerHouse
Jo, kdysi se u dieselů hodnotilo pouze CO2 a ne rakovinotvorné splodiny.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To jsou blbé kecy, Pred 20ti lety jsi doma měl na baterku maximálně tak mobil. Teď máš doma sadu aku nářadí. A každý druhý má na zahrádce i akusekačku přesto, že je benzínová levnější.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Každž druhý má akusekačku? To bych se teda divil.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo spousta lidi vyměnila. Jestli je to půlka nebo ne, to netroufám říct. Ale je to hodně používané. Netahas kabel, nemusíš startovat, je to lehčí, nemusíš řešit vodu v benzinu, olej.
Renoo
Olej v benzínu neřeším, vodu jsem nikdy neřešil, výměnu motorového oleje řeším 1x za 3 roky, startuji startérem,...Jelikož mi stoji aku sekačka v garáži, tak mohu říci, že komfort je zásadně lepší u benzínu.
Avatar - Anonym
Anonym
Až na to, jak smrdí. Soused mi jednou s tím přišel posekat trávník. Nikdy víc! Jedině elektrickou, klidně s kabelem.
Renoo
Jojo, nejsou argumenty, ryhle se vytáhne další a ještě stupidnější. Tak si nenechávej sekat zahradu nějakou obstarožní sekačkou. Co víc, když máš doma to aku zlato.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zkusil si hybridni sekacku ? 😁 K tomu mixeru v Priusu to bude ideal
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako ze sekání dělá benzin a pohon elektrika? 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, že zaplatí ukrajinci a ten to za něj udělá benzinovou sekačkou 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
No taky ještě benzínová stojí v garazi, ale ta Aku je fakt příjemnější. Stejná baterka na pilu, sekačku, vrtačku, šroubovák. Máš jednu až 2 náhradní, které se nabíjí a jedna používá. Jen vyměnit a jedeš dal. Mnohem komfortnější než s tím benzínem, časově stejné. Odpadá ještě horko z motoru za sekačkou.
Kdyz to shrnu.
Výhody aku😒br /> Tišší, bez smradu, lehčí, bez provozních kapalin, neresis kvalitu benzinu a jeho stáří, méně odpadního tepla, není třeba jezdit pro palivo do kanystru
Nevýhoda aku😒br /> Potřeba náhradní baterky, nedoplnis energii tak rychle. Na jednu nádrž benzinu též neposekas.
Výhoda benzinu😒br /> Můžeš mít levne větší zásobu paliva. jinak same nevýhody.
Avatar - lyon667
lyon667
Tohle je přesně problém věcí na baterky. Jsou to šidítka. Sám mám řetězovou pilu od Stihlu s baterkou, na pokácení suchého stromu, nebo průřez větví fajn. Ale do lesa s tím nikdo při smyslech nepůjde. A podobně, sekat svoji téměř půlhektarovou zahradu sekačkou na baterky? Než bych to dosekl, můžu rovnou začít znovu. Tam benzín absolutně nemá konkurenci.

Elektrika s akumulátorem se hodí tam, kde na práci stačí relativně málo energie po omezenou dobu. Do koloběžky OK, do auta nesmysl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na 5tis m² už to může být málo. To by bylo potřeba více baterek. Šidítko to není, seká úplně stejně, jen v baterce ulozis méně nergie než v kanystru.
Avatar - Anonym
Anonym
Já tahám už 18 let kabel, do roku 218 teda střídáno zahradní traktorem a kabel jen na plochy kam se nešlo traktorem dostat.

A nemám s tím problém a za 18 let sem ho omylem vzal sekačkou jednou. 😄
Renoo
Většinu sjedu taky traktorem. Místa kde se s ním nedalo projet je vyřešit tak, že tam roste něco jiného než tráva. Hotovo mám za 20 minut max. Seču sporadicky a nechávám vysokou trávu, takže traktor ideál.
GS
Ano, máte pravdu, soused má akusekačku a já benzínovou. Pozemek máme +- stejně velký,- 1000m2, já sekám cca 1 -1,5 hodiny, on s přestávkou na nabíjení 5- 6 hodin. a to se vyplatí!
Jan Hospodka
Tak jasně, že když potřebujete výrobek, co je k něčemu a bude dlouho a dobře sloužit, sáhnete po benzínové variantě. To je jak s elektromobily, pokud auto ve skutečnosti nepotřebujete, skočíte do bateriového vozítka, pokud se potřebujete někam rychle, pohodlně a spolehlivě dostat, jezdíte spalovacím vozem.
DonVito
ja jezdim spolehlive s EV 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz nemá náhradní baterku jeho věc. Naši to vyměnili na pozemek cca 1500m² a trvá to priblizne stejně dlouho s méně námahy, menší hluk a žádný smrad.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nahradni baterka jo ta se vyplati 😁😁😁
Renoo
😁 1500 metrů s aku srajdou. Buď lžeš a nebo jsi fanatik, co seče pořád. Já aku sekačky znám.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč? Vystačí na 2 baterky v pohodě. V tomhle nevidím důvod. A proč by se mělo sekat pořád? Jako že aku sece méně kvalitně než benzin a tráva roste pak rychleji? To se ukázal odborník 😒]
Avatar - jersey.se
jersey.se
Baterku používám místo spalováku už 20 let i v rc leradýlku. A tím spíš jí nechci do auta. Vím dobře co nedovede a co dovede i ta malinká. A baterie už v autech byly. Prakticky dřív než ICE. Ukázalo se to jako slepá cesta.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a v tom je ale ten pokrok. Baterka před 100 lety, baterka před 20 lety, baterka v RC modelech, mobilech, ntb a a dnesnich BEV, je vždy úplně něco jineho
Arese
Což ale nijak neřeší kardinální nedostatky současných zkratowozů! 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nedostatky to samozřejmě má. Ovšem už ne takové jako před 10 lety. Vývoj je zde velice rychlý.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z ničeho se pokrok dělá rychle.
Naopak dynamika značně ochabuje a pokud nepřijde revoluční objev, tak EV v dohledné době nikdy nebudou plnohodnotnou alternativou pro spalovací motor.
Avatar - xxc
xxc
Ved elektricke auta su lepsou alternativou. Aspon mimo dlhych rychlych ciest 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Lepší nejsou, to je samozřejmě lež. Mají proti spalováku klady, ale také negativa. A zákazník jasné dokazuje že negativa zatím převažují.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle čeho hodnotis lepší auto? Od toho se můžeme odpichnout. Pro mne lepsi auto je to komfortnější, pohodlnější a lepší reakci na plyn. A to většina EV tedy splňuje.
Ještě řekni že pro tebe lepšího auta je kritérium dojezd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No dost tě zklamu.

Kritériím lepší auto ti nastavím jednoduše tak, že lepší auto je to, co mi přinese větší radost a prožitek z jízdy.
Renoo
Akusekačky na zahradě mají pouze ti, který maj prachy a vhodnou zahradu na robotické sekačky, které vyjedou séct ihned poté, co bude potřeba posekat víc jak 1 cm trávníku. Aku hračky nazývané jako sekačky jsou k ničemu. Sám jsem ji měl a teď se na ni práší v garáži.
Aku nářadí má dnes kde kdo, protože se nedělá těžká práce. Výroba v malém a stejně tak výstavba nepotřebuje výkonné stroje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aku sekačka není roboticka. To si tady někdo zase plete hrušky a jabka.
Avatar - Anonym
Anonym
jojo, to si nakoupili jenom pi*tomci, co za sebou neuměj tahat kabel a nevadí jim, že baterka jde za 2 roky do kytek nebo že to musej průběžně nabíjet v zimě, kdy to nepoužívaj, protože kdo poseká naposled 5.10 . a vytáhne to zas 15.4., tak tomu baterka udělá za 2 roky papa 😄 možná i dřív
Ještě je to nekvalitní čínskej aušus
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak! Říkám totéž opakovaně.

I kdyby všichni měli EV, tak EU stejně přijde s tím, že EV je neekologické a musíme jezdit v dobytčácích... Prostě Eurohujeři.
PowerHouse
to půjde.
Ta cena je reálná při poklesu cen baterek pod 50€/kWh a zlevňování malého e-pohonu.

Ten pokles cen BEV je šílený.
Nebo Nebo
To je no... Taky se podívej, z čeho je ten pokles tak šílený.
Dotuje se to pravděpodobně ze spalovaku.
Fabia stalo před půl rokem 320,000, dnes 340,000.
Těch 20000 šlo na to, aby se zcela určitě snížila cena Enyaqu, společně třeba s Kodiaqem, který taky není levný 😄
Samozřejmě, že za něco může inflace, ale o tolik?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jasně. inflace byla za posledních 5 let cca 35%. Kolik stála fabia před 5 lety? Tsi 70kw za 315.
Ale inflace je jistě dotace BEV.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky si myslím, že do Fyjalovy inflace (pozor, neplést s Babišovou drahotou, ta byla celkem levná proti tomu), v pohodě vejde. 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Stačilo jedno, ale když to tady Horký Rom chce mít 2x tak prosím.
Taky si myslím, že do Fyjalovy inflace (pozor, neplést s Babišovou drahotou, ta byla celkem levná proti tomu), v pohodě vejde. 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To, že EV se dotuje ze spalováků, přiznala oficiálně i Škoda. Tak nebuč :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že něco dělá/říká škoda, znamená že to tak je? No škoda snížila prodeje a zvýšila zisk. Asi tak k tomu dotovani. Tedy spíš dojení svých oveček.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Aha, takže oficiální zástupce Škoda se vyjádří jak věci jsou, a pak nějaký hujer jako ty napíše, že ono to tak stejně není...

Jasně - jak zaznělo na Slovensku - jak víte, že země je kulatá? Vy jste ji viděl z vesmíru??? 😒] 😒] :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Nerozporuju něco, co nejde potvrdit ani vyvrátit někoho z marketingu, jen se tomu smeju, protoze čísla říkají úplně něco jiného.
Prodeje 2023 866tis, zisk 1.77 mld Eur
2017 1.2M aut, zisk 1.2mld eur

Prodeje o 30% nižší a zisk o 50% vyšší.
To odpovídá zisku na autě cca 1000eur v roce 2017 a dvojnásobek v roce 2023.
Rok 2019 podobne, 1.24M aut a 1.26mld eur
Kde je ta dotace EV prosím? Klesá zisk na úkor prodelecnych EV?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi úplně mimo. To vyjádření není od nikoho z marketingu. :no:
Renoo
Spíš se na nich prodělává. Prodělávaj skoro všichni. Krásně je to vidět u Tesly. Tesla levná není, protože si na sebe musí vydělat. Číňany zadotuje stát, protože se netají tím, že chce zničit západní automobilky. No a běžné západní automobilky se oberou o zisk a zdraží ICE.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla vydělává na prodeji emisních povolenek.
Renoo
Pokud se nepletu, tak to je už historie. Nebo není?
Lubo
V roku 2023 mala Tesla príjem 1.79 miliardy USD z povoleniek.

Celkový zisk za rok 2023 bol 15 miliárd USD.
5,9 miliardy ale bolo len rozpustenie historických účtovných daňových rezerv.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, takže zopakuji - Tesla vydělává na prodeji emisních povolenek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mlatis prázdnou slámu. Vydělali z 15mld z povolenek jen cca 1.8mld. Takze ano, zisk to je, ale nijak rozhodující. I brz nich jdou v plusu dost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. 9 mld a z toho cca 2 mld z emisních povolenek. To je cca 20%. Takže znovu - je to jak jsem napsal. Tesla vydělává na prodejů emisních povolenek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze celkové zisk bez těchto věcí byl cca 7.4mld. To je dobré ne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tesla je drahá?
Avatar - lyon667
lyon667
Ta je drahá i zadarmo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla 3 by měla stát max 0,5M vzhledem k tomu, jaký krám to je. Octavia je proti tomu zázrak techniky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Octavia je zázrak techniky, to je pravda. Nefunguje ani to, co by mělo fungovat.
Avatar - Anonym
Anonym
na české žebrácké výplaty je drahá
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze i škodovka a přesto se jí prodá na našem trhu dost.
Renoo
Je šílený především při následném prodeji.
Nebo Nebo
To vymyslel zase kdo? Nějaký inženýr ve škodě?
Jinak je to další zbytečně auto, které pohřbí z nedostatku výrobního místa např. Skoda Scala.
Avatar - kruskar
kruskar
by to byly při ceně tak do 350tis. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
s rozumem, 350 je nesmysl. Cena může klesat po 100t nemůže klesnout na polovinu najednou. Fajň je, že to moc nejde ani Číně. Ta levná pracovní síla uz není tak levná.
Avatar - kruskar
kruskar
Vím že 350 je nesmysl, ale úplně stejný, jako když někdo říká, že se na auto za 700 vrhnou masy.
ericn
Přesně tak 😉 Hlavně není důvod, pokud je to velikostně Karoq/Kamiq, auta která nabízí větší užitnou hodnotu a nemusíš se jim nijak přizpůsobovat, proč volit EV? Navíc 700k bude určitě holobit na plecháčích 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kamiq je B segment. Tohle je C segment, takže jako karoq. Takze pokud se prodává karoq, ten je taky často kolem 700tis
gil54
...no, to by tady ale bylo potom jako Mad Maxu. Kabely z oken (na Kladně už to zakázali vyhláškou), u Lídlů rvačky na nože, pokoutné nelegální elektrické odbočky z průmyslových areálů někam do přilehlého křoví a jiné bizáry.

Na "širší masy" je vždycky spoleh. 😄

Já vím, každé to "širší maso" má přece na poli vlastní domeček s FVE, někde za Chanovem, vedle Mojžíře, v Ostravě-Přívoze, v Kroměřížském Račíně, za Krnovem, Litvínovem a ... a...
Avatar - Anonym
Anonym
Samozřejmě. Horký Rom ti o tom zeširoka vypráví pod každým článkem přece. A to je echt masák.
Nejvic mě dostalo: " pokoutné nelegální elektrické odbočky z průmyslových areálů někam do přilehlého křoví" 😄 😄 :yes: :yes😒br /> No ale vážně, než by toto mohlo u nás nastat, tak daleko dřív skončí ekoterorismus a nebo dokonce celá západoevropská civilizace (kam přes opačný názor Západoevropanů počítám i nás).
gil54
Slovy zdejších vizionářů rétorikou totalitních proklamativních hesel - doba elektrická se blíží mílovými kroky, kdo nejde s námi, jde proti nám.
https😐/minutovezpravy.cz/…jeni-aut-z-oken/
https😐/c7.alamy.com/…-inde-pk41j0.jpg
https😐/c7.alamy.com/…delhi-e1m22n.jpg
😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Sirsi MASO chachaaaa 😁😁😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tady někdo zvedl průměrný plat na 80 tis./měs. a většina lidí dosáhne na průměrný plat???
A průměrný 2+kk už nestojí 6M???
A hypotéky už nejsou za 6%???
A kWh už je za adekvátní 3Kč ???

Co jsem zmeškal? Invazi Putina??? Vítězství Trupma??? 😒]

Sen o dostupné EV mobilitě je jen eurohujerský výplod fantazie😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jako na nove auto musíš vydělat každý půlrok?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Průměrný čech vybírá mezi ojetinami do 200 tis. kč.
Na úvahy o novém můžeš zapomenout. Takže tvá pozníámka o novém autě co půl roku je absolutně zcestná.
Avatar - lyon667
lyon667
Pokud by vše mělo tak vysoké TCO, jako BEV, pak by i těch 80 měsíčně nemuselo stačit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rozved to prosím, jistě to máš spocitane a srovnané, tak nemusíme my. Jaké ma TCO BEV, včetně jednotlivých položek a jaké ICE a které konkrétní modely. Nebo jen varis z vody?
Avatar - Anonym
Anonym
je vidět že zelený utopisti opět navazují na své tradiční předchůdce 😄 😄 😄 😄
I co se týče hesel propagandy 😄 😄 😄
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
K čemu další elektro krámy? Prodeje by se zvedly pokud by takový auto stálo pod půl mega. Což nikdy nebude. Díky za spalováky.
ybalgin
Na to jsem zvědavý. Cenová parita kodiaq vs. Enyaq už víceméně je, jestli se to nyní posune i o třídu níž, tak jenom dobře. Jinak koukám Karoq 1.5 TSI 110 kW s automatem za 800k a 2.0 TSI za mega. Pokud budou ceny Elroqu srovnatelné, dlouho bych neváhal.

Jinak k diskuzi výše , už dávno neplatí, že automobilky dotují výrobu EV, třeba na Enyaqu se vydělává prý dost dobře...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nelži. Vyjádření oficiálního zástupce Škoda z aktuální doby potvrdilo, že dotuji EV že zisků z prodejů spalováků.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proto škoda snížila prodeje a zvýšila zisk. To je dotace jak sviňa.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Smůla, já opakuji vyjádření přímo zástupce Škody. Ty jen mlátíš prázdnou slámu.
Arese