Videa
Lenka Čížková
17
přijde dneska ten hoch, kterému jako že smázli recenzi naToyotu bZ4X na Moje Auto?
Už se říká “lokálně bezemisní pohon”. Brzy EBV upadnou v nemilost stejně jako dříve diesely. Pamatujete se, jak byly diesely tlačené jako eko a čupr zelené, přitom to vzhledem k vyššímu obsahu uhlíku v naftě proti benzínu nebyla nikdy pravda ani díky nižší spotřebě? Tak je to se vším, co tlačí ekomafie.
To jsou blbé kecy, Pred 20ti lety jsi doma měl na baterku maximálně tak mobil. Teď máš doma sadu aku nářadí. A každý druhý má na zahrádce i akusekačku přesto, že je benzínová levnější.
Každž druhý má akusekačku? To bych se teda divil.
Jo spousta lidi vyměnila. Jestli je to půlka nebo ne, to netroufám říct. Ale je to hodně používané. Netahas kabel, nemusíš startovat, je to lehčí, nemusíš řešit vodu v benzinu, olej.
Olej v benzínu neřeším, vodu jsem nikdy neřešil, výměnu motorového oleje řeším 1x za 3 roky, startuji startérem,...Jelikož mi stoji aku sekačka v garáži, tak mohu říci, že komfort je zásadně lepší u benzínu.
Až na to, jak smrdí. Soused mi jednou s tím přišel posekat trávník. Nikdy víc! Jedině elektrickou, klidně s kabelem.
Jojo, nejsou argumenty, ryhle se vytáhne další a ještě stupidnější. Tak si nenechávej sekat zahradu nějakou obstarožní sekačkou. Co víc, když máš doma to aku zlato.
No taky ještě benzínová stojí v garazi, ale ta Aku je fakt příjemnější. Stejná baterka na pilu, sekačku, vrtačku, šroubovák. Máš jednu až 2 náhradní, které se nabíjí a jedna používá. Jen vyměnit a jedeš dal. Mnohem komfortnější než s tím benzínem, časově stejné. Odpadá ještě horko z motoru za sekačkou.
Kdyz to shrnu.
Výhody aku😒br /> Tišší, bez smradu, lehčí, bez provozních kapalin, neresis kvalitu benzinu a jeho stáří, méně odpadního tepla, není třeba jezdit pro palivo do kanystru
Nevýhoda aku😒br /> Potřeba náhradní baterky, nedoplnis energii tak rychle. Na jednu nádrž benzinu též neposekas.
Výhoda benzinu😒br /> Můžeš mít levne větší zásobu paliva. jinak same nevýhody.
Kdyz to shrnu.
Výhody aku😒br /> Tišší, bez smradu, lehčí, bez provozních kapalin, neresis kvalitu benzinu a jeho stáří, méně odpadního tepla, není třeba jezdit pro palivo do kanystru
Nevýhoda aku😒br /> Potřeba náhradní baterky, nedoplnis energii tak rychle. Na jednu nádrž benzinu též neposekas.
Výhoda benzinu😒br /> Můžeš mít levne větší zásobu paliva. jinak same nevýhody.
Tohle je přesně problém věcí na baterky. Jsou to šidítka. Sám mám řetězovou pilu od Stihlu s baterkou, na pokácení suchého stromu, nebo průřez větví fajn. Ale do lesa s tím nikdo při smyslech nepůjde. A podobně, sekat svoji téměř půlhektarovou zahradu sekačkou na baterky? Než bych to dosekl, můžu rovnou začít znovu. Tam benzín absolutně nemá konkurenci.
Elektrika s akumulátorem se hodí tam, kde na práci stačí relativně málo energie po omezenou dobu. Do koloběžky OK, do auta nesmysl.
Elektrika s akumulátorem se hodí tam, kde na práci stačí relativně málo energie po omezenou dobu. Do koloběžky OK, do auta nesmysl.
Já tahám už 18 let kabel, do roku 218 teda střídáno zahradní traktorem a kabel jen na plochy kam se nešlo traktorem dostat.
A nemám s tím problém a za 18 let sem ho omylem vzal sekačkou jednou. 😄
A nemám s tím problém a za 18 let sem ho omylem vzal sekačkou jednou. 😄
Ano, máte pravdu, soused má akusekačku a já benzínovou. Pozemek máme +- stejně velký,- 1000m2, já sekám cca 1 -1,5 hodiny, on s přestávkou na nabíjení 5- 6 hodin. a to se vyplatí!
Tak jasně, že když potřebujete výrobek, co je k něčemu a bude dlouho a dobře sloužit, sáhnete po benzínové variantě. To je jak s elektromobily, pokud auto ve skutečnosti nepotřebujete, skočíte do bateriového vozítka, pokud se potřebujete někam rychle, pohodlně a spolehlivě dostat, jezdíte spalovacím vozem.
Kdyz nemá náhradní baterku jeho věc. Naši to vyměnili na pozemek cca 1500m² a trvá to priblizne stejně dlouho s méně námahy, menší hluk a žádný smrad.
Baterku používám místo spalováku už 20 let i v rc leradýlku. A tím spíš jí nechci do auta. Vím dobře co nedovede a co dovede i ta malinká. A baterie už v autech byly. Prakticky dřív než ICE. Ukázalo se to jako slepá cesta.
No a v tom je ale ten pokrok. Baterka před 100 lety, baterka před 20 lety, baterka v RC modelech, mobilech, ntb a a dnesnich BEV, je vždy úplně něco jineho
Což ale nijak neřeší kardinální nedostatky současných zkratowozů! 😄
Nedostatky to samozřejmě má. Ovšem už ne takové jako před 10 lety. Vývoj je zde velice rychlý.
Z ničeho se pokrok dělá rychle.
Naopak dynamika značně ochabuje a pokud nepřijde revoluční objev, tak EV v dohledné době nikdy nebudou plnohodnotnou alternativou pro spalovací motor.
Naopak dynamika značně ochabuje a pokud nepřijde revoluční objev, tak EV v dohledné době nikdy nebudou plnohodnotnou alternativou pro spalovací motor.
Ved elektricke auta su lepsou alternativou. Aspon mimo dlhych rychlych ciest 😄
Lepší nejsou, to je samozřejmě lež. Mají proti spalováku klady, ale také negativa. A zákazník jasné dokazuje že negativa zatím převažují.
Podle čeho hodnotis lepší auto? Od toho se můžeme odpichnout. Pro mne lepsi auto je to komfortnější, pohodlnější a lepší reakci na plyn. A to většina EV tedy splňuje.
Ještě řekni že pro tebe lepšího auta je kritérium dojezd.
Ještě řekni že pro tebe lepšího auta je kritérium dojezd.
Akusekačky na zahradě mají pouze ti, který maj prachy a vhodnou zahradu na robotické sekačky, které vyjedou séct ihned poté, co bude potřeba posekat víc jak 1 cm trávníku. Aku hračky nazývané jako sekačky jsou k ničemu. Sám jsem ji měl a teď se na ni práší v garáži.
Aku nářadí má dnes kde kdo, protože se nedělá těžká práce. Výroba v malém a stejně tak výstavba nepotřebuje výkonné stroje.
Aku nářadí má dnes kde kdo, protože se nedělá těžká práce. Výroba v malém a stejně tak výstavba nepotřebuje výkonné stroje.
jojo, to si nakoupili jenom pi*tomci, co za sebou neuměj tahat kabel a nevadí jim, že baterka jde za 2 roky do kytek nebo že to musej průběžně nabíjet v zimě, kdy to nepoužívaj, protože kdo poseká naposled 5.10 . a vytáhne to zas 15.4., tak tomu baterka udělá za 2 roky papa 😄 možná i dřív
Ještě je to nekvalitní čínskej aušus
Ještě je to nekvalitní čínskej aušus
to půjde.
Ta cena je reálná při poklesu cen baterek pod 50€/kWh a zlevňování malého e-pohonu.
Ten pokles cen BEV je šílený.
Ta cena je reálná při poklesu cen baterek pod 50€/kWh a zlevňování malého e-pohonu.
Ten pokles cen BEV je šílený.
To je no... Taky se podívej, z čeho je ten pokles tak šílený.
Dotuje se to pravděpodobně ze spalovaku.
Fabia stalo před půl rokem 320,000, dnes 340,000.
Těch 20000 šlo na to, aby se zcela určitě snížila cena Enyaqu, společně třeba s Kodiaqem, který taky není levný 😄
Samozřejmě, že za něco může inflace, ale o tolik?
Dotuje se to pravděpodobně ze spalovaku.
Fabia stalo před půl rokem 320,000, dnes 340,000.
Těch 20000 šlo na to, aby se zcela určitě snížila cena Enyaqu, společně třeba s Kodiaqem, který taky není levný 😄
Samozřejmě, že za něco může inflace, ale o tolik?
No jasně. inflace byla za posledních 5 let cca 35%. Kolik stála fabia před 5 lety? Tsi 70kw za 315.
Ale inflace je jistě dotace BEV.
Ale inflace je jistě dotace BEV.
Taky si myslím, že do Fyjalovy inflace (pozor, neplést s Babišovou drahotou, ta byla celkem levná proti tomu), v pohodě vejde. 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Stačilo jedno, ale když to tady Horký Rom chce mít 2x tak prosím.
Taky si myslím, že do Fyjalovy inflace (pozor, neplést s Babišovou drahotou, ta byla celkem levná proti tomu), v pohodě vejde. 😄 😄 😄
Taky si myslím, že do Fyjalovy inflace (pozor, neplést s Babišovou drahotou, ta byla celkem levná proti tomu), v pohodě vejde. 😄 😄 😄
To, že EV se dotuje ze spalováků, přiznala oficiálně i Škoda. Tak nebuč :-!
Že něco dělá/říká škoda, znamená že to tak je? No škoda snížila prodeje a zvýšila zisk. Asi tak k tomu dotovani. Tedy spíš dojení svých oveček.
Aha, takže oficiální zástupce Škoda se vyjádří jak věci jsou, a pak nějaký hujer jako ty napíše, že ono to tak stejně není...
Jasně - jak zaznělo na Slovensku - jak víte, že země je kulatá? Vy jste ji viděl z vesmíru??? 😒] 😒] :no:
Jasně - jak zaznělo na Slovensku - jak víte, že země je kulatá? Vy jste ji viděl z vesmíru??? 😒] 😒] :no:
Ne. Nerozporuju něco, co nejde potvrdit ani vyvrátit někoho z marketingu, jen se tomu smeju, protoze čísla říkají úplně něco jiného.
Prodeje 2023 866tis, zisk 1.77 mld Eur
2017 1.2M aut, zisk 1.2mld eur
Prodeje o 30% nižší a zisk o 50% vyšší.
To odpovídá zisku na autě cca 1000eur v roce 2017 a dvojnásobek v roce 2023.
Rok 2019 podobne, 1.24M aut a 1.26mld eur
Kde je ta dotace EV prosím? Klesá zisk na úkor prodelecnych EV?
Prodeje 2023 866tis, zisk 1.77 mld Eur
2017 1.2M aut, zisk 1.2mld eur
Prodeje o 30% nižší a zisk o 50% vyšší.
To odpovídá zisku na autě cca 1000eur v roce 2017 a dvojnásobek v roce 2023.
Rok 2019 podobne, 1.24M aut a 1.26mld eur
Kde je ta dotace EV prosím? Klesá zisk na úkor prodelecnych EV?
Spíš se na nich prodělává. Prodělávaj skoro všichni. Krásně je to vidět u Tesly. Tesla levná není, protože si na sebe musí vydělat. Číňany zadotuje stát, protože se netají tím, že chce zničit západní automobilky. No a běžné západní automobilky se oberou o zisk a zdraží ICE.
Tesla vydělává na prodeji emisních povolenek.
Pokud se nepletu, tak to je už historie. Nebo není?
V roku 2023 mala Tesla príjem 1.79 miliardy USD z povoleniek.
Celkový zisk za rok 2023 bol 15 miliárd USD.
5,9 miliardy ale bolo len rozpustenie historických účtovných daňových rezerv.
Celkový zisk za rok 2023 bol 15 miliárd USD.
5,9 miliardy ale bolo len rozpustenie historických účtovných daňových rezerv.
Ano, takže zopakuji - Tesla vydělává na prodeji emisních povolenek.
Mlatis prázdnou slámu. Vydělali z 15mld z povolenek jen cca 1.8mld. Takze ano, zisk to je, ale nijak rozhodující. I brz nich jdou v plusu dost.
Tesla je drahá?
Tesla 3 by měla stát max 0,5M vzhledem k tomu, jaký krám to je. Octavia je proti tomu zázrak techniky.
To vymyslel zase kdo? Nějaký inženýr ve škodě?
Jinak je to další zbytečně auto, které pohřbí z nedostatku výrobního místa např. Skoda Scala.
Jinak je to další zbytečně auto, které pohřbí z nedostatku výrobního místa např. Skoda Scala.
by to byly při ceně tak do 350tis. 😄
s rozumem, 350 je nesmysl. Cena může klesat po 100t nemůže klesnout na polovinu najednou. Fajň je, že to moc nejde ani Číně. Ta levná pracovní síla uz není tak levná.
Vím že 350 je nesmysl, ale úplně stejný, jako když někdo říká, že se na auto za 700 vrhnou masy.
Přesně tak 😉 Hlavně není důvod, pokud je to velikostně Karoq/Kamiq, auta která nabízí větší užitnou hodnotu a nemusíš se jim nijak přizpůsobovat, proč volit EV? Navíc 700k bude určitě holobit na plecháčích 😒]
...no, to by tady ale bylo potom jako Mad Maxu. Kabely z oken (na Kladně už to zakázali vyhláškou), u Lídlů rvačky na nože, pokoutné nelegální elektrické odbočky z průmyslových areálů někam do přilehlého křoví a jiné bizáry.
Na "širší masy" je vždycky spoleh. 😄
Já vím, každé to "širší maso" má přece na poli vlastní domeček s FVE, někde za Chanovem, vedle Mojžíře, v Ostravě-Přívoze, v Kroměřížském Račíně, za Krnovem, Litvínovem a ... a...
Na "širší masy" je vždycky spoleh. 😄
Já vím, každé to "širší maso" má přece na poli vlastní domeček s FVE, někde za Chanovem, vedle Mojžíře, v Ostravě-Přívoze, v Kroměřížském Račíně, za Krnovem, Litvínovem a ... a...
Samozřejmě. Horký Rom ti o tom zeširoka vypráví pod každým článkem přece. A to je echt masák.
Nejvic mě dostalo: " pokoutné nelegální elektrické odbočky z průmyslových areálů někam do přilehlého křoví" 😄 😄 :yes: :yes😒br /> No ale vážně, než by toto mohlo u nás nastat, tak daleko dřív skončí ekoterorismus a nebo dokonce celá západoevropská civilizace (kam přes opačný názor Západoevropanů počítám i nás).
Nejvic mě dostalo: " pokoutné nelegální elektrické odbočky z průmyslových areálů někam do přilehlého křoví" 😄 😄 :yes: :yes😒br /> No ale vážně, než by toto mohlo u nás nastat, tak daleko dřív skončí ekoterorismus a nebo dokonce celá západoevropská civilizace (kam přes opačný názor Západoevropanů počítám i nás).
Slovy zdejších vizionářů rétorikou totalitních proklamativních hesel - doba elektrická se blíží mílovými kroky, kdo nejde s námi, jde proti nám.
https😐/minutovezpravy.cz/…jeni-aut-z-oken/
https😐/c7.alamy.com/…-inde-pk41j0.jpg
https😐/c7.alamy.com/…delhi-e1m22n.jpg
😄
https😐/minutovezpravy.cz/…jeni-aut-z-oken/
https😐/c7.alamy.com/…-inde-pk41j0.jpg
https😐/c7.alamy.com/…delhi-e1m22n.jpg
😄
Tady někdo zvedl průměrný plat na 80 tis./měs. a většina lidí dosáhne na průměrný plat???
A průměrný 2+kk už nestojí 6M???
A hypotéky už nejsou za 6%???
A kWh už je za adekvátní 3Kč ???
Co jsem zmeškal? Invazi Putina??? Vítězství Trupma??? 😒]
Sen o dostupné EV mobilitě je jen eurohujerský výplod fantazie😒]
A průměrný 2+kk už nestojí 6M???
A hypotéky už nejsou za 6%???
A kWh už je za adekvátní 3Kč ???
Co jsem zmeškal? Invazi Putina??? Vítězství Trupma??? 😒]
Sen o dostupné EV mobilitě je jen eurohujerský výplod fantazie😒]
To jako na nove auto musíš vydělat každý půlrok?
Průměrný čech vybírá mezi ojetinami do 200 tis. kč.
Na úvahy o novém můžeš zapomenout. Takže tvá pozníámka o novém autě co půl roku je absolutně zcestná.
Na úvahy o novém můžeš zapomenout. Takže tvá pozníámka o novém autě co půl roku je absolutně zcestná.
je vidět že zelený utopisti opět navazují na své tradiční předchůdce 😄 😄 😄 😄
I co se týče hesel propagandy 😄 😄 😄
I co se týče hesel propagandy 😄 😄 😄
K čemu další elektro krámy? Prodeje by se zvedly pokud by takový auto stálo pod půl mega. Což nikdy nebude. Díky za spalováky.
Na to jsem zvědavý. Cenová parita kodiaq vs. Enyaq už víceméně je, jestli se to nyní posune i o třídu níž, tak jenom dobře. Jinak koukám Karoq 1.5 TSI 110 kW s automatem za 800k a 2.0 TSI za mega. Pokud budou ceny Elroqu srovnatelné, dlouho bych neváhal.
Jinak k diskuzi výše , už dávno neplatí, že automobilky dotují výrobu EV, třeba na Enyaqu se vydělává prý dost dobře...
Jinak k diskuzi výše , už dávno neplatí, že automobilky dotují výrobu EV, třeba na Enyaqu se vydělává prý dost dobře...