Testy
Ohledně kufru to nechápu též. Zkoušel jsem dát 2 kolobezky, které dám do kufru HL a zaberou necelou půlku ze zmiňovaných 660l, do kodiaqu s jeho 910l. Kromě toho, ze byl problém je tam vůbec napasovat, tak 2 koloběžky znamenaly komplet plnej kufr po roletku. Ještě jedna taška by se vešla a to bylo vše. I od pohledu to je znatelně menší, a to bylo bez mezipodlahy, aby někdo nechtěl přidat stovky litru za tu rovnou plochu. To uz bych je tam nedal asi vůbec. Za mne to bylo u kodiaqu dost zklamání, jak kufr tak i ten podvozek, který má asi úplně stejně neduhy jako superb zda se.
3x pípne až při překročení o 3km, o 1km jsem to nezažil v žádném lexusu, od LBX až po LM. Spis je nejhorší se pohybovat kolem těch 133, resp. 3km nad. To pak je opruz i to decentní, ale to maji už všechna nová auta.
A ta kamera na sledování oči, to mne irituje všude. I kia to měla strašně na krátko, nevím proč, mozna opet legislativa. Chces dat jinou stabici na radiu a uz pipa, kouknes jestli muzes odbocit, pipa. Ale uplne vsichni, kdo jiz davaji tohle sledovani pozornosti.
A ta kamera na sledování oči, to mne irituje všude. I kia to měla strašně na krátko, nevím proč, mozna opet legislativa. Chces dat jinou stabici na radiu a uz pipa, kouknes jestli muzes odbocit, pipa. Ale uplne vsichni, kdo jiz davaji tohle sledovani pozornosti.
Ale tak to byla ta 85kw ne? Ta by měla být na spotřebu. Navíc jak říkáš, je to octa, ne superb. Ale máme tu jednoho, co v passatu jezdi za 5.5l při nadlimitní rychlosti na dalnici. Tak při kombinaci to musí dávat do 5, nebo ne?
No ale to je dost zásadní rozdíl. Hybrid ti při jízdě s řidičem s kopytem místo nohy vezme klidne dvojnásobek, narozdil od dieselu, kde ta spotřeba roste o dost méně.
V novém RX co mame, MY2024, to je právě o ty 3km.
To samé se chovalo i v EV9, ale nezkoumal jsem to též dopodrobna
To samé se chovalo i v EV9, ale nezkoumal jsem to též dopodrobna
Já ho ve svém aute též nemám, ale ve firemních už se objevuji. A je to hlavně ta kamera na pozornost, co je fakt trapně citlivé.
Superb už nám tak nějak zůstal skoro osamocen, minimálně společně s Passatem jako naftový kombík už nemají v mainstreamu konkurenci. Jak byla S3 krásná jako kombi i liftback, tady jsem kombíku pořád nepřišel na chuť. Naopak lift na živo působí velmi solidním dojmem. Mám pouze statickou zkušenost s LaK liftback a auto se mne líbilo (dokonce kufr liftu je hezky pravidelný), ale když čtu ten test, tak tam vidím stejná negativa, která mne vadila na Kodiaqu 2. Bouchání od podvozku a interiér a tady musím říct jen, že LaK Superb má interiér lepší (omakal a jak se říká olízal jsem plasty a povrchy), než ten Kodiaq Exclusive (obě top výbavy).
Naopak super mne příjde kombinovaná spotřeba 6,4 při testovacích jízdách, sice to asi není trhač asfaltu, ale za mne je tohle fajn :yes:
Naopak super mne příjde kombinovaná spotřeba 6,4 při testovacích jízdách, sice to asi není trhač asfaltu, ale za mne je tohle fajn :yes:
Já kdybych jel s redaktorem jako spolujezdec, tak bych měl tlaky 200/120, jak se furt čumí na tablet nebo smart-dials, místo na provoz kolem sebe.
To prave říkal jak Vaculík tak mi to potvrdili i ve skodovce. Kdyz se nedá příprava na tažné, je tam 0kg. Ale je možné, že ne u všech modelů, nebo se to v průběhu času mění. Přeci jen víme jak jsou na tom prodejci s informacemi.
Děkuji. Ty rozměry jsou s dvojitou podlahou v horní pozici, jako je na fotkách. V dolní pozici to je + 10 cm ke všem výškám. Šířka je mezi podběhy, o kousek dál směrem k pátým dveřím jsou do boků "kapsy", měřil jsem to ale mezi podběhy, protože cílem bylo ukázat, jak/jestli se do toho vejde velká věc, ne drobnosti, které se dají při zaplněném kufru nacpat do těch "kapes".
říkám ti, že jsem byl upozorněn, že pokud nezaškrtneš při konfiguraci, že se jedná o přípravu na TZ, tak to tam dát nemužeš a není to jen kabeláž, takto jsem to měl od prodejce ŠA a mluvil určitě o intercooleru a ještě něčem. Taky ta položka v ceníku stála několik tisíc navíc i bez TZ. Jednalo se o Octavii 4. generace
My máme pracovní FWD s manualem, takové normální auto. Škoda jen té torzky a odhlučnění, ale ten motor zase docela jede.
Tak Mondeo mělo tišší podvozek, ale taky děsnou nadváhu a žralo i trávu kolem cest.
A sedačky víš sám...
Insi jsem zvažoval, ta nebyla za ty prachy marná, ale nějak už jsem nechtěl přístup PSA/Stellantisu. Dokonalý auto holt není a člověk si musí najít svůj kompromis.
A sedačky víš sám...
Insi jsem zvažoval, ta nebyla za ty prachy marná, ale nějak už jsem nechtěl přístup PSA/Stellantisu. Dokonalý auto holt není a člověk si musí najít svůj kompromis.
Ten tablet "nalepený" do přístrojového štítu je tedy totální humus. Viděl jsem to reálu a fakt nechápu, kam dali ve škodovce mozek.
Mě se ten Outback vevnitř líbí mnohem víc, než Superb, či dokonce novej Passat. A to říkám jako koncernista, byť ne fanatický. Zvenku už je to divočina do divočiny a na mne zbytečně vysoko zvedlý auto a design taky poněkud zvláštní.
Já bych ale váhal dost dlouho. Protože Subaru prostě hodně žere a málo jede a historky o spolehlivosti jeho motorů jsou víc než časté a dost hrůzostrašné.
Určitě bych bral ten pohodlnej podvozek a nakonec bych zkousnul i tu vlažnější dynamiku. Ta spolehlivost a spotřeba pohonu by mne ale dost znervózňovala.
Já bych ale váhal dost dlouho. Protože Subaru prostě hodně žere a málo jede a historky o spolehlivosti jeho motorů jsou víc než časté a dost hrůzostrašné.
Určitě bych bral ten pohodlnej podvozek a nakonec bych zkousnul i tu vlažnější dynamiku. Ta spolehlivost a spotřeba pohonu by mne ale dost znervózňovala.
S prstem v nose já za 4,5-5/100 v týhle kombinaci 110kW předohrab a úžasná ajrodynamika.
6,4 je typická novinářská prasečina v kombinaci dálnice a ucpaná Praha. Kdyby s tím jezdili plynule pro republice v mixu, tak jsou pod 5/100.
6,4 je typická novinářská prasečina v kombinaci dálnice a ucpaná Praha. Kdyby s tím jezdili plynule pro republice v mixu, tak jsou pod 5/100.
Pravdupovediac, vždy keď je v teste niečo takéto, rozmýšľam, či, resp. čo na to Ada napíše. Nesklamal. 😄
>4x4 a manuálné převodovka je kde?
https😐/img-comment-fun.9cache.com/…XKJz1_700w_0.jpg
>4x4 a manuálné převodovka je kde?
https😐/img-comment-fun.9cache.com/…XKJz1_700w_0.jpg
Jo byla, no tak novináři s tím jezdí za 6,4, vzpomen si za koli ktady jezdili ti stejní či jim podobní s hybridy a taky ses tu rozčiloval, co s tím dělaj 😁 Takže za mne novinářské 6,4 je prostě fajn 😊
Iste stále veľmi dobré auto, ale...
- škoda toho čudného prístrojového panelu. To nemá žiadne iné auto takto. 🙈🙈🙈
- dizajn neurazí, ale celkovo sa mi predchádzajúca generácia páči o dosť viac. A farba limetky/ice tea mi nesedí ani naživo. Iné farby mu svedčia viac.
- ten "houpavý" podvozok mi je dobre známy zo staršieho Superbu. Ten propagovaný nový zázračný podvozok zrejme nepriniesol viac. Práve naopak, dosť ho kritizujú aj v iných modeloch.
- zaujímalo by ma reálne zníženie hluku v kabíne, napr. na diaľnici pri 130 km/h. Mal som S3 benzínovú verziu 2.0 TSI, tá bola veľmi ok. Pri nafte z požičovne to bolo riadne hlučné.
Oceňujem uvedenie rozmerov kufra. Po roletku mi to vychádza na cca 500 litrov.
=10,05 dm *((11,75 dm +9,78 dm ))/2*4,65 dm =503litrov... šírka x stredná hĺbka x výška po roletku.
- Neviem či je ešte niekde ukrytý +-190 litrový priestor pod podlahou, alebo to merajú inak (po strop, alebo po vrch sedadiel.
- Ďakujem vopred za všetky komenty, ktoré zmieňujú VDA. Veľmi si vážim snahu o vzdelávanie, ale pre mňa sú reálnejšie metre a stará dobrá matematika.
- škoda toho čudného prístrojového panelu. To nemá žiadne iné auto takto. 🙈🙈🙈
- dizajn neurazí, ale celkovo sa mi predchádzajúca generácia páči o dosť viac. A farba limetky/ice tea mi nesedí ani naživo. Iné farby mu svedčia viac.
- ten "houpavý" podvozok mi je dobre známy zo staršieho Superbu. Ten propagovaný nový zázračný podvozok zrejme nepriniesol viac. Práve naopak, dosť ho kritizujú aj v iných modeloch.
- zaujímalo by ma reálne zníženie hluku v kabíne, napr. na diaľnici pri 130 km/h. Mal som S3 benzínovú verziu 2.0 TSI, tá bola veľmi ok. Pri nafte z požičovne to bolo riadne hlučné.
Oceňujem uvedenie rozmerov kufra. Po roletku mi to vychádza na cca 500 litrov.
=10,05 dm *((11,75 dm +9,78 dm ))/2*4,65 dm =503litrov... šírka x stredná hĺbka x výška po roletku.
- Neviem či je ešte niekde ukrytý +-190 litrový priestor pod podlahou, alebo to merajú inak (po strop, alebo po vrch sedadiel.
- Ďakujem vopred za všetky komenty, ktoré zmieňujú VDA. Veľmi si vážim snahu o vzdelávanie, ale pre mňa sú reálnejšie metre a stará dobrá matematika.
Dříve bylo rozdílů více, ale dnes už to je skoro vše o vkusu a konečné ceně na faktuře.
Oba vozy jsou téměř identické a sjíždí z jedné linky. Nepatrné rozdíly jsou u světel a audia, potom materiály v interiéru a ve finále ergonomie a provedení palubky a infotainmentu, resp. jeho ovládání. Nakonec zbyde cenová nabídka od dealera. Dříve byly na Passat tak velké slevy, že vyšel v reálu levněji než Superb. To samé platilo i u dua Octavia/Golf Variant. Taky VW vyšel nakonec levněji a přesto jich jezdilo 10x méně.
Každému vyhovuje něco jiného. Mě se třeba ty lacině provedené "Smart dials" nelíbí a nemám potřebu 100x za den kroutit s kolečkem na teplotu. Stejně tak nechci vidět ty žebra za pár let plný bordelu. A kaplička je totální úlet. Interiér Passatu mi přijde mnohem čistší a elegantnější. A ovládání je taky v pohodě. Stejně ale mnohem lepší je předchůdce. Mám ho v předokolce.
TDI EVO 147/142 kW jede fakt pěkně. Ta síla tam je. Spotřeba je taky na dálky super. S předokolkou na 17" kolech umím jet dálky i pod 5/100, stačí jet plynule.
Někomu prý žere hodně olej, mě třeba vůbec. Na netu se šíří zkazky o tom, že motor kleká a je nebezpečný, ale výrobce ho dělá beze změny dál a já neznám jediný zdokladovavý případ, kde se popisuje přesně co s motorem je špatně a co je systémový problém a že se všem rozsype. No tak budu jezdit dál a počkám co ukáže budoucnost. V Audi A6 se tento motor pro podélnou zástavbu prodává dlouhé roky a o žádném problému se nikde nemluví a auta mají naježděno přes 1/4 milionu km. Vážně nevím, co se z toho vyklube. Víc nářků jsem slyšel od údajných majitelů Škodovek a nejvíc od Octavií RS. Možná s tím jezdí jako prasata a pak se problémy objeví dřív, netuším. A nebo dostává Škodovka motory s horší tolerancí než VW a Audi. Také netuším, nejsem insider. Třeba se jednou dočkáme od nějakého seriózního novináře komplexní informace.
Oba vozy jsou téměř identické a sjíždí z jedné linky. Nepatrné rozdíly jsou u světel a audia, potom materiály v interiéru a ve finále ergonomie a provedení palubky a infotainmentu, resp. jeho ovládání. Nakonec zbyde cenová nabídka od dealera. Dříve byly na Passat tak velké slevy, že vyšel v reálu levněji než Superb. To samé platilo i u dua Octavia/Golf Variant. Taky VW vyšel nakonec levněji a přesto jich jezdilo 10x méně.
Každému vyhovuje něco jiného. Mě se třeba ty lacině provedené "Smart dials" nelíbí a nemám potřebu 100x za den kroutit s kolečkem na teplotu. Stejně tak nechci vidět ty žebra za pár let plný bordelu. A kaplička je totální úlet. Interiér Passatu mi přijde mnohem čistší a elegantnější. A ovládání je taky v pohodě. Stejně ale mnohem lepší je předchůdce. Mám ho v předokolce.
TDI EVO 147/142 kW jede fakt pěkně. Ta síla tam je. Spotřeba je taky na dálky super. S předokolkou na 17" kolech umím jet dálky i pod 5/100, stačí jet plynule.
Někomu prý žere hodně olej, mě třeba vůbec. Na netu se šíří zkazky o tom, že motor kleká a je nebezpečný, ale výrobce ho dělá beze změny dál a já neznám jediný zdokladovavý případ, kde se popisuje přesně co s motorem je špatně a co je systémový problém a že se všem rozsype. No tak budu jezdit dál a počkám co ukáže budoucnost. V Audi A6 se tento motor pro podélnou zástavbu prodává dlouhé roky a o žádném problému se nikde nemluví a auta mají naježděno přes 1/4 milionu km. Vážně nevím, co se z toho vyklube. Víc nářků jsem slyšel od údajných majitelů Škodovek a nejvíc od Octavií RS. Možná s tím jezdí jako prasata a pak se problémy objeví dřív, netuším. A nebo dostává Škodovka motory s horší tolerancí než VW a Audi. Také netuším, nejsem insider. Třeba se jednou dočkáme od nějakého seriózního novináře komplexní informace.
Taky ti baští hodně olej, jak se traduje, nebo jsi na tom podobně jako já? Mě nebere mezi výměnami skoro nic. Jednou jsem zkraje dolil asi 4 deci.
Mám Superba 147 kW 4x4 AT kombi, aktuálně najeto 90 000 km, spotřeba dlouhodobě za celou dobu užívání 5.8 l/100 km, auto nejezdí po městě a většina kilometrů jsou dlouhé cesty (roční nájezd 35 tis. km plus). Přijde mi to docela fajn na velikost auta, výkon a 4x4. Na jedno natankování běžně najedu 1100 km a ani se mi nerozsvítí hladové oko 😄
Jako služebák dobré
Jako služebák dobré
O.k. to som netušil, že koncern to robí takto a myslím že drvivá väčšina prvokupcov tiež nie.
Nie je pravda, mám okolo seba kopu vozidiel bez prípravy a v TP máš uvedené hmotnosti na vlek. Len ak to budeš používať často, rátaj s následkami. Sú toho plné fóra
Jo, já věřím, že lehčí a menší kola to dokážou zase sundat o nějakou decku dolů. Sám jsem zvolil 17" i když ALU na léto i zimu s ohledem na náklady, komfort, hluk i spotřebu.
Na spotřebu má vliv hrozně moc faktorů a spousta lidí to nechápe a pak se skrz to pořád dohaduje.
To máš aerodynamiku, hmotnost vozu, velikost a hmotnost kol a směs gumy a tlaky v pneu, pak 4x2, nebo 4x4 a to jak odpory a hmotnost, tak jiné převodové poměry, dále profil trati a to kde se auto provozuje, pak samozřejmě ta věc mezi sedačkou a pedály a za mě je u dieselu zásadní i kvalita nafty. Já jezdím zásadně Verva, nebo Maxxmotion, kde jsou vysoké cetany a podíl HVO. Nevím jak jsou na tom u Slovnaftu a co tam mají za lepší naftu, ale dělá to divy.
Na spotřebu má vliv hrozně moc faktorů a spousta lidí to nechápe a pak se skrz to pořád dohaduje.
To máš aerodynamiku, hmotnost vozu, velikost a hmotnost kol a směs gumy a tlaky v pneu, pak 4x2, nebo 4x4 a to jak odpory a hmotnost, tak jiné převodové poměry, dále profil trati a to kde se auto provozuje, pak samozřejmě ta věc mezi sedačkou a pedály a za mě je u dieselu zásadní i kvalita nafty. Já jezdím zásadně Verva, nebo Maxxmotion, kde jsou vysoké cetany a podíl HVO. Nevím jak jsou na tom u Slovnaftu a co tam mají za lepší naftu, ale dělá to divy.
Ale fakt to tak u mnoha automobilek je, že verze s tažným mívají více změn. Někdy jsou to tužší stabilizátory na zadní nápravě, často větší chladič, nebo přídavné chladiče, k tomu samozřejmě elektroinstalace a další. Počítá se s tím, že v kopcích se motor víc nadře a hřeje, a často se tak děje v létě v horku atd... Jiní výrobci už mají všechny modely nadimenzované stejně a dost a další na to pro jistotu se-ou.
jo, a na zimných 16´´ plecháčoch a ohoblovaných zimákoch (tesne nad 4 mm) ešte 2 deci uber 😁 . Letné aj keď len 16´´ ale liaté znamenali zvýšenie spotreby (treba roztáčať viac váhy na obvode, resp. ďaleko od osi otáčania 😁 )
Nie je úplne pravda, môžeš tam mať uvedené hodnoty, ale ak to len "domontuješ", tak v prípade veľkého vleku rátaj s prehrievaním, prípadne plávaním prd€l€, alebo esp napríklad s tým vlekom nepočíta. A ako som písal, výrobca ušetrí pár € na konštrukcii, a pár gramov co2 vo flotile
Nečuduj sa, väčšina z užívateľov to neužije a zároveň tieto úpravy idú proti emisiam (každý gram co2 sa počíta 😁 😁 )
Je tam viac úprav, dosť dávno to vysvetľoval aj Vaculík. Ináč na fórach sa často rieši prehrievanie ak máš domontované ťažné, ja mám pokoj 😁 😁
V prípade vw si s ťažným kúpiš aj kipu úprav typu väčší chladič, sahara, tuhšia zadná náprava atď. Časť z toho má blbý vplyv na aerodynamiku (napríklad ten chladič)
Kamarát si chcel nechať doplniť ťažné na BMW G05 a cena 5000 Eur… v originál servise… neviem či chceli meniť chladenie, riadiacu jednotku, či čo.
Myslím že aj Tiguan to tak mal keď si chcel ťz tak boli väčšie chladiče.
Mám pocit keď išli BMW do Talianska tak už boli označované ako “hot coutry version” a mali pozmenené chladenie.
Mám pocit keď išli BMW do Talianska tak už boli označované ako “hot coutry version” a mali pozmenené chladenie.
...že dobrý článok má byť objektívnym a nestranným popisom, s komentárom podľa všeobecných, obvyklých a zažitých názorov čitateľskej komunity a nie znôškou osobných subjektívnych názorov bez hlavy a päty. Čitateľ by si mal urobiť názor sám a nie rozmýšľať nad tým, či súhlasí alebo nesúhlasí s osobnými názormi autora.
Já měl na mysli hlavně to, že přefukování gum a následný nadávání na chování podvozku a jeho "tvrdost" vede k mylným závěrům. Tím, že přefoukneš gumy a pak to řešíš podvozkem, který má odpružit to co by měla za normálních okolností udělat řádně nahuštěná pneu je špatně. Víc to asi nemá cenu rozebírat. Prostě obecně 2,3 baru :yes:
Trošku se do toho zamotáváme, ne? :-!
Já nemám prémiový podvozek, jen mám DCC. A osobně si nemyslím, že zásadně zlepšuje komfort. Dokonce bych řekl, že na malý nerovnosti funguje hůř a nereaguje tak jako dobrý pasiv.
Jeho přednost je hlavně v lepší celkové stabilitě ve vysokých tempech. A odolnosti proti rozhoupání, rozkývání auta, na roletách atd.
Neumí zareagovat na náhlou nerovnost. Takže si jedeš v komfortu jako v peřince a přijde výmol a ozve se rána, protože byl nastavenej měkce a než se probere už je po všem.
On je blbej a potřebuje setrvale dobrý, nebo blbý povrch.
MQB je celej koncern mimo vyšší modely Audi a Touareg. A ten je prostě hlučnej na ostrých hrbech.
Správnej tlak v pneu samozřejmě pomůže všem podvozkům ať už levným, nebo drahým prémiovým.
Já nemám prémiový podvozek, jen mám DCC. A osobně si nemyslím, že zásadně zlepšuje komfort. Dokonce bych řekl, že na malý nerovnosti funguje hůř a nereaguje tak jako dobrý pasiv.
Jeho přednost je hlavně v lepší celkové stabilitě ve vysokých tempech. A odolnosti proti rozhoupání, rozkývání auta, na roletách atd.
Neumí zareagovat na náhlou nerovnost. Takže si jedeš v komfortu jako v peřince a přijde výmol a ozve se rána, protože byl nastavenej měkce a než se probere už je po všem.
On je blbej a potřebuje setrvale dobrý, nebo blbý povrch.
MQB je celej koncern mimo vyšší modely Audi a Touareg. A ten je prostě hlučnej na ostrých hrbech.
Správnej tlak v pneu samozřejmě pomůže všem podvozkům ať už levným, nebo drahým prémiovým.
Jo, náš pnojservis standardně dává všem 2,5 BAR a na nic se neptá. Taky vždy upouštím, nebo vlezu na dílnu i přes zákaz a přinutím chlapce upustit na 2,3.
Dost to pomůže a fyzicky to pak nedrncá, ale stejně je MQB prostě hlučnější a hůř odladěná, než ty nejlepší prémiové podvozky. Když si zesílíš rádio, tak je hned podvozek měkčí 😁 😁 😁
Dost to pomůže a fyzicky to pak nedrncá, ale stejně je MQB prostě hlučnější a hůř odladěná, než ty nejlepší prémiové podvozky. Když si zesílíš rádio, tak je hned podvozek měkčí 😁 😁 😁
Tak pokud někdo narve gumy na 2,9 baru nebo víc a pak nadává jak je to uskákaný, tak je ***. Já na Superbu mám taky gumy nafoukaný na 2,2-2,3 a nevím vlastně ani kolik by měly podle nesmyslných eko doporučení být. Schválně se podívám.Jen vím, že když přijedu z pneuservisu tak je vždycky ufukuju, protože to na dírách mlátí jako prase. Důvod zjevně není v podvozku, ale chybně nafoukaných pneu. Je ale zjevný, proč výrobce doporučuje gumy foukat na takový nesmyslný tlak. Opět je to EU a jejich honba za každým gramem emisí. Přefučená guma sice mlátí do podvozku a nepruží, ale má nízký valivý odpor a to se po výrobcích chce, tak nesmyslně doporučují gumy přefukovat a lidi bez vlastního mozku to tam pak mají a nadávají na podvozek.
Tak 😊 a nevím, o čem dalším to ještě je, kdysi mne to vysvětlovali, když jsem poptával Oktávku
Nemám před sebou štítek z nových modelů, tak nechci kecat, ale někde v tom rozsahu 2,6-3,1 to bude. A častokrát jsou testovačky přefoukaný a občas si někdo normální, jako třeba Filip Garaj všimne a upustí a najednou se s tím dá jezdit. Zažil jsem to i u známýho. Půjčil mi kdysi Passata na 18" bez DCC a na mizerný okresce to bylo peklo a pak se zjistilo, že v tom měl asi 2,7-2,9 BARu. Už nevím přesně kolik to bylo, ale vím, že o dost víc, než se sluší.
Já prostě kašlu na to, co kdo píše na štítky a jezdím na pocit. S 2,3 BAR určitě nejsou gumy moc měkké a nebo snad rozpláclé. Když jedu třeba Chorvatsko a vím, že pojedeme narvaný, tak dám třeba 2,45 BAR. Ale rozhodně ne 3 a víc. Ovladatelnost i stabilita jsou v pořádku a komfort o level jinde.
Já prostě kašlu na to, co kdo píše na štítky a jezdím na pocit. S 2,3 BAR určitě nejsou gumy moc měkké a nebo snad rozpláclé. Když jedu třeba Chorvatsko a vím, že pojedeme narvaný, tak dám třeba 2,45 BAR. Ale rozhodně ne 3 a víc. Ovladatelnost i stabilita jsou v pořádku a komfort o level jinde.
K motoru s turbom je intercooler hádam povinné príslušenstvo bez ohľadu na to či máš ťažné alebo nie, alebo?
Je na to zvolávačka? Sú k tomu bližšie informácie, alebo sa to dozvedia len majitelia?
Na nete som k tomu nič nenašiel, ani u iných modelov VW.
Na nete som k tomu nič nenašiel, ani u iných modelov VW.
A to je výhoda menších lehčích = agilnějších aut, s těmi se zatáčí trochu lépe a je to trochu zábavnější 😊
Tak to seš ještě lepší než já a to se mi tu vysmívali jak hrozně lžu.
Já dal za 4,7 celou dovolenou v Alpách. Tam a zpět + výlety.
17" zimní pneu, předokolka, 147kW, DSG.
Ale běžně mám těch 5,3/100 bez tažnýho.
Když jezdím kratší trasy, nebo dost rychle a v kopcích, tak okolo 6/100. Čím delší trasa a víc rovin, tím víc to klesá k 5 a pod 5.
Já dal za 4,7 celou dovolenou v Alpách. Tam a zpět + výlety.
17" zimní pneu, předokolka, 147kW, DSG.
Ale běžně mám těch 5,3/100 bez tažnýho.
Když jezdím kratší trasy, nebo dost rychle a v kopcích, tak okolo 6/100. Čím delší trasa a víc rovin, tím víc to klesá k 5 a pod 5.
Máš tam špatné čísla , bežná jazda s passatom b8 a cuk cuk hop hop dsg po okreskách znamená pod 4,5 (bez podtáčania, v režime S, žiaden klobúk, alebo vlečka s hnojom). Keď nemáš továrenské ťažné ako mám ja, tak ešte 2 deci uber. Dlhodobý kombinovaný priemer mám teraz 5,3 ale cca 10 percent km vláči ťažký a neforemný príves. Bez prívesu je to 4,7. Ale som blbá vzorka, zajazdím za menej ako väčšina, jazdím plynule (nie pomaly). Na diaľnici sa továrenské ťažné prejaví, počítaj naviac zhruba 3dl skvapalnených dinosaurov na 100km
Před pár dny mne zarazilo, že vůbec nikdo nekomunikuje průměry brzdových kotoučů u dua Superb Passat. Dokonce ani v podrobných technických datech o tom není ani písmeno.
A přesto se podle obou konfigurátorů (CZ, SK i DE...) zdá, že verze 142kW TDI i 195kW TSI mají obě výrazně větší kotouče. Zdá se 312 vs 340mm. Odcházející generace "bohužel" měla i u 140kW a 147kW verzí ty malé. A zde se zdá, že možná i budoucí 150kW TSI dostane konečně odpovídající přední kotouče.
Proč se na tohle žádný novinář nikde nezeptá? To se brzdy řeší už jen u 700k a 3t monster s karbonkeramikama?
A přesto se podle obou konfigurátorů (CZ, SK i DE...) zdá, že verze 142kW TDI i 195kW TSI mají obě výrazně větší kotouče. Zdá se 312 vs 340mm. Odcházející generace "bohužel" měla i u 140kW a 147kW verzí ty malé. A zde se zdá, že možná i budoucí 150kW TSI dostane konečně odpovídající přední kotouče.
Proč se na tohle žádný novinář nikde nezeptá? To se brzdy řeší už jen u 700k a 3t monster s karbonkeramikama?
Jo, ptal si se na odhlučnění a komfort, tam excelovalo, těžké bylo, hlavně ta moje verze s AWD.
Samozřejmě je to jak kde a kdy, někde je volno, tak pár zatáček dám, předjedu.. no a pak se zařadím a spotřeba klesá 😁
Asi moc rychle stárnu, ale přestávám chápat, jak se dá v provozu legálně užívat si auto.
Pokud to je tím, že jezdím brzda plyn a ničím si podvozek, brzdy, gumy a spotřebu, tak asi rozumím, ale neprovozuju. Bez stylu brzda plyn každý z nás během 3-5 sekund porušuje předpisy (menší problém), ale reálně ohrožuje sebe, posádku a okolí. Takže já se spíš jen vozím a jen občas si předjedu, nebo přidám na výjezdu víc plynu a nechám se lehce zatlačit do sedačky. Ale to spotřebu zásadně neničí, když člověk ví, kdy sundat nohu z plynu a místo ničení brzd využít fyziku.
Pokud to je tím, že jezdím brzda plyn a ničím si podvozek, brzdy, gumy a spotřebu, tak asi rozumím, ale neprovozuju. Bez stylu brzda plyn každý z nás během 3-5 sekund porušuje předpisy (menší problém), ale reálně ohrožuje sebe, posádku a okolí. Takže já se spíš jen vozím a jen občas si předjedu, nebo přidám na výjezdu víc plynu a nechám se lehce zatlačit do sedačky. Ale to spotřebu zásadně neničí, když člověk ví, kdy sundat nohu z plynu a místo ničení brzd využít fyziku.
Otázkou je, zda ta výška po roletku je při nastevné podlahy do standardní polohy (většina fotek kufru), nebo snížené polohy (poslední fotka kufru se sklopenými sedačkami).
Kolikpak bylo v těch pneumatikách atmosfér? To má jaksi na rány od podvozku také značný vliv.
A jsou exoti, co jezdí sami v autě a mají tam 2,6-3,1 BAR a pak se diví...
A jsou exoti, co jezdí sami v autě a mají tam 2,6-3,1 BAR a pak se diví...
V novom Lexus RX to je aj pri 131 km/h. Mám rád okrúhle čísla, on tvrdohlavo ide 131 pri nastavení 130 a ešte ma za to aj otravuje. 😁 Možno sa to dá nastaviť na citlivosť 3km, neskúmal som (vraveli mi, že čokoľvek nastavím bude aj tak novým naštartovaním preč). Inak 500h motoricky, prevodovkou aj podvozkovo super, aj spotreba prekvapila pozitívne - 8l/100 km cesta do Nemecka a späť, prevažne diaľnice.
Žiadne z tých "pípaní" nie sú v BMW (len keď to vyslovene chceš nastaviť). Tam to funguje intuitívne a na pohodu, bez zbytočného otravovania. Dokonca sa mi nastavenia preniesli do nového auta.
Takže skôr má Lexus iný štandard, alebo výklad legislatívy.
Žiadne z tých "pípaní" nie sú v BMW (len keď to vyslovene chceš nastaviť). Tam to funguje intuitívne a na pohodu, bez zbytočného otravovania. Dokonca sa mi nastavenia preniesli do nového auta.
Takže skôr má Lexus iný štandard, alebo výklad legislatívy.
Jo, ví se o tom a technici to řešili a řeší a taky se k tomu přidaly nesmyslné tlaky v pneu, který se nikdo nenamáhá přeměřit a upustit. A samozřejmě MQB je z principu odzadu na ostrých nerovnostech hlučná, bohužel.
Podvozek DCC PRO má svolávací akci. Je tam od začátku problém s první sérií aut a nové auta už mají ty tlumiče jiné. Proto spousta testů říká bída, někdo chválí, že to je perfektní.
Záleží, jak zrovna trefili testovací kousek.
Záleží, jak zrovna trefili testovací kousek.
Keď tak čítam Váš a Lubov príspevok... som naozaj rád, že moje auto žiadne takéto systémy nemá.
Je pravda, že niektoré zvuky nie sú agresívne, ale časté.
Napr. ideš na diaľnici, nastavíš 130 km/h. Auto ide veľmi čast👋takmer vždy 131 km/h a už 3x pípa.
Nastavíš 129, a o chvíľu pri obehnutí kamiónu berie 80, čo má kamión nalepené a pípa 3x znova. A že tých kamiónov je na ceste dosť. Alebo značka s obmedzením v časovom úseku, alebo obmedzenie pri vode/snehu na vozovke. K tomu, aby som sa narovnal, pozeral rovno, ... a to niekedy pri krátkych pozretiach na 2 sekundy do späťáku, alebo na vedľajšiu cestu pri zapnutom adaptívnom tempomate.
V meste tiež pri výjazde z križovatky a hlasno pípa, že sa blížia autá.
Mám viac ako 700 tis. km bez nehody a mám obavu, že by ju tie pípania privolali.
Rodina sa pri ceste do Tesca 3km po napočítaní viac ako 10 upozornení zhodla, že ho nechceme.
Napr. ideš na diaľnici, nastavíš 130 km/h. Auto ide veľmi čast👋takmer vždy 131 km/h a už 3x pípa.
Nastavíš 129, a o chvíľu pri obehnutí kamiónu berie 80, čo má kamión nalepené a pípa 3x znova. A že tých kamiónov je na ceste dosť. Alebo značka s obmedzením v časovom úseku, alebo obmedzenie pri vode/snehu na vozovke. K tomu, aby som sa narovnal, pozeral rovno, ... a to niekedy pri krátkych pozretiach na 2 sekundy do späťáku, alebo na vedľajšiu cestu pri zapnutom adaptívnom tempomate.
V meste tiež pri výjazde z križovatky a hlasno pípa, že sa blížia autá.
Mám viac ako 700 tis. km bez nehody a mám obavu, že by ju tie pípania privolali.
Rodina sa pri ceste do Tesca 3km po napočítaní viac ako 10 upozornení zhodla, že ho nechceme.
S tou 2.0TDI, ale 110kw v práci jezdím kolem 6,5, ale moc se s tím nepářu, u mne je to srovnatelné spíš s novináři.
Mal som oba.
V konfigurátore mi ukazuje Superb L&K 2.0 TSI za 1.384.000 Kč, testované Subaru 1 270 000 Kč. Po zľavách by vyšlo cca rovnako tipujem. Myslím, že väčšina by si vybrala Superb.
Celkovo je v tých japonských autách všetko viac na pohodu, žiadne nastavovania (okrem asistentov, to majú Nemci lepšie). Je to návykové. Outback bolo pohodové auto, dokiaľ tesne po záruke (102 000 km), nepraskla hlava valcov. 2,5i motor. Dynamicky slabé a spotreba 10l. Určite za 10 rokov pokročili, a možno som mal len smolu, ale nejako to naštrbilo moju dôveru v Japonskú technickú dokonalosť. Skúsil som viacero japonských áut, ale inú kultúru cítiť a mne veľmi nesedia ich prevodovky a agresívne upozorňovania asistenčných systémov (Lexus NX, RX, Mazda CX-60, neviem ako nový Outback)
V konfigurátore mi ukazuje Superb L&K 2.0 TSI za 1.384.000 Kč, testované Subaru 1 270 000 Kč. Po zľavách by vyšlo cca rovnako tipujem. Myslím, že väčšina by si vybrala Superb.
Celkovo je v tých japonských autách všetko viac na pohodu, žiadne nastavovania (okrem asistentov, to majú Nemci lepšie). Je to návykové. Outback bolo pohodové auto, dokiaľ tesne po záruke (102 000 km), nepraskla hlava valcov. 2,5i motor. Dynamicky slabé a spotreba 10l. Určite za 10 rokov pokročili, a možno som mal len smolu, ale nejako to naštrbilo moju dôveru v Japonskú technickú dokonalosť. Skúsil som viacero japonských áut, ale inú kultúru cítiť a mne veľmi nesedia ich prevodovky a agresívne upozorňovania asistenčných systémov (Lexus NX, RX, Mazda CX-60, neviem ako nový Outback)
Já bych to určitě nedal, ale co jsem jel s tou O4 TDI tak ta jela za 5 čistých i s mojí nohou.
Rozdíl je v tom, že Tohohle Superba koupíš s nižší výbavou pod milion, kdežto Outbacka ne. Ten je za 1,1 vždy a to i v základu. Superb se nabízí od 820 s 1.5TSI a 880 s 2.0TDI v testu. To je dost rozdíl.
Měl Superb neoslovil nikdy. Je neúměrně drahý a hlučný. Prostornost je super, ale tu dne využívá čím dál méně lidí s tím, jak rychle ubývá dětí.
Zdravím, mam noveho superba v lk a boucha to taky - podle vinka ale zadna svolavacka na to neni aktualne..to vite na 100%, ze uz je na to svolavacka? Dekuji Petr
Pouzivam rovnake auto len s motorom 2.0 TDi 4x4 - na horsom povrchu dost prenika do interieru hluk od kolies, aerodynamicky hluk okolo prednych stlpikov zacina pri cca 140km/h - neviem nad cim sa tu rozplyva autor clanku - nech si skusi sadnut napr. do Volva S90... Kvalita interieru nic moc - vrzgajuca okrasna lista na palubnej doske, praskanie od vyduchov ventilacie, nie moc kvalitne plasty na stredovom tunely, nenastavitelna stredova opierka, lacny plast na otocnych ovladacoch....ak je prevodovka taka ospala ako pri 142kW (aj pri S-ku) tak neviem o akej dynamike autor pise... Canton hra urcite horsie ako v novom Kodiaqu - najpr som si nebol isty ani ci tam je 😁 (logo je len na vyskovych repro na prednych stlpikoch) nepomohlo ani nastavenie equalizera...pohlad z kamery AreaView je neskutocne skresleny....panorama vrzga pri nerovnostiach...
jo ty dálky tak nějak odpovídají kolem 6l. Jakmile ale člověk začne s kratšími trasami, už se to přehoupne na cca 6,5, a to nemluvím o městě.
Ten režim co popisuješ je pro diesel idál.
Ten režim co popisuješ je pro diesel idál.
Z pohľadu záujemcu prečo by som mal voliť tento Superb a nie Passat? Čo má Passat lepšie od Superbu? Aby sme sa rozumeli chcem kúpiť Passat alebo Superb ale neviem prečo by som mal platiť za Passat viac ako za Superb keď sa jedná z 95% o totožné auto. Čo je iné za čo sa oplatí priplatiť tých pár tisíc € za Passat? (dizajnovo sa mi páčia oba a z praktického hľadiska sa mi zdá interiér Superbu lepší)
Ešte by ma zaujímalo aký je spoľahlivý ten silnejší diesel. Spotreba je tam zanedbateľne vyššia ale ten výkon je predsa lepší. Len mám obavu o spoľahlivosť toho motoru. Niekde som čítal, že tie silnejšie diesle nie sú tak spoľahlivé ako tie slabšie.
Ešte by ma zaujímalo aký je spoľahlivý ten silnejší diesel. Spotreba je tam zanedbateľne vyššia ale ten výkon je predsa lepší. Len mám obavu o spoľahlivosť toho motoru. Niekde som čítal, že tie silnejšie diesle nie sú tak spoľahlivé ako tie slabšie.
Tak to teda zírám 😊 lebo s takýmto niečím som sa ešte nestretol a v dobe cost cuttingov mi to príde ako sci-fi mať viacero chladičov či iných komponentov pre jeden typ motora, len kvôli ťažnému. Akože keď som kupoval nakladiak 12t, tak tiež padla otázka či chcem prípravu na ťažné, ale tam išlo hlavne o poslednú prepážku na ráme, ktorá je silnejšia a naťahaniu vzduchu a elektriny. Proste u osobáku mi to veľmi hlava neberie.
DCC jen ale řeší problém nepružící gumy. Je to ale špatný jezdit na takhle tvrdých gumách. Celý zavěšení kola tím trpí, takže jediná správná varianta je neposlouchat chybné doporučení výrobce a foukat kola normálně civilizovaně kolem 2,3 baru jinak si ten prémiovej podvozek stejně brzo odrovnáš.
Ja si akosi neviem predstaviť, že nejaká veľkosériová automobilka upravuje svoje autá kvôli ťažnému zariadeniu. Potom by sa núkalo okrem posilnenia chladiaceho okruhu aj posilnenie břzd (väčšie kotúče), posilnenie zadného pérovania či navýšenie výkonu motora. A keď si vezmeš ako montujú ťažné zariadenia autorizovaní predajcovia a montéri (napr. Autocar) nič z toho sa nedeje. Jedinú vec čo automobilka rieši je káblovačka a kooperácia systémov pri pripojení prívesu. Takže mne tá nadspodreba u kyklopa vychádza tak, že proste často ťahá príves a to ti spotrebu zdvihne aj keď je ten príves prázdny.
Když má auto tažné, tak se musí zaškrtnout do výbavy příprava na tažné (alespoń určitě u Škodovek, tak to bude cleý koncern mít podobně tipuji a nejen asi ten) a dává se tam něco jinak, intercooler ? Tak možná to pak zvýší spotřebu ? Tipuji
A to zas nééé 😁
Přece jen 1,7 až 2 tuny v kopci pár koní potřebuje a když máš dlouhej táhlej prudkej a 2 stoupací pruhy a vpravo pár kamionů a dalších brzd a třeba spěcháš, tak to prostě někdy použiješ, ale zábava se tomu říkat nedá.
Ale je fakt, že v 99% času by mi bohatě stačila ta verze 110kW.
Přece jen 1,7 až 2 tuny v kopci pár koní potřebuje a když máš dlouhej táhlej prudkej a 2 stoupací pruhy a vpravo pár kamionů a dalších brzd a třeba spěcháš, tak to prostě někdy použiješ, ale zábava se tomu říkat nedá.
Ale je fakt, že v 99% času by mi bohatě stačila ta verze 110kW.
Jo a pak bych tady vykrikoval, ze jezdim za 3.5-4 na sto 😁 Asi si budu radsi užívat to auto 😁
Tak bys měl pracovat na zjištění proč jsi tak neklidný. Kdyby jsi se uklidnil, mohl bys potom šetřit 0,5 až 1,- Kč na 1 km. :-!
Dnes uz moc nic, bylo Mondeo, pokud mluvi i o historii a taky Insi. A me orisel vzdy lepsi i Passat
Ja byl z Kodiaqa zklamany, neni spatny, ale kdo vylozene nechce diesel, tak za ty penize bych asi uprednostnil neco jineho. Zajimal mne ten plugin a ten nemeli.
No tak nějak nevím, se Superbem mám zkušenost jen statickou a lift jsem naživo ještě neviděl, kombík je dost podobně Insignii Combi, v černé vyloženě nehezké auto, pohřebák, ve světlejších odstínech to vypadá líp. Kodiaq se mi naživo docela líbil, rozhodně lepší než na fotkách, jelo se mi s ním příjemně, asi bych z dvojice Superb x Kodiaq bral radši medvěda.
Kdyz uz top model, coz superb v L&K je, tak jedine limuzinu a benzin. Idelne 6-hrnek, ale to bych chtel od AZNP moc.
Hybrid dokáže jet v provozu výrazně méně, ale stačí kopyto a letí nahoru bez ohledu na rychlost i. Diesel se tak dolu nedostane, ale též nenaroste tolik