TEST Škoda Superb Combi TDI Laurin & Klement – Dobrý, ale čekal jsem víc
Nový superb dokáže zapůsobit prostorností, tichem na palubě i kultivovaností základního vznětového dvoulitru. Také elektronika je z drtivé většiny skvělá, ať jde o infotainment či jízdní asistenty. Jenže přesto se dá najít prostor pro zlepšení.
Design, interiér
Nová škodovka je v Česku vždycky velká věc a superb čtvrté novodobé generace samozřejmě není výjimkou. Řada kolegů s ním už jezdila při prezentacích, na mě se usmálo štěstí až začátkem léta. Zato jsem ale dostal verzi, která bude – hádám – patřit mezi nejlákavější: stopadesátikoňovou naftu v kombíku a vrcholné výbavě Laurin & Klement.
Jak novinka vypadá, jste mohli vidět už na hromadách fotek a přečíst si či slyšet v řadě recenzí, takže vypíchnu jen pár detailů. Nelíbí se mi, že vzadu chybí logo automobilky a je tu místo něj nápis, ale naopak zadní světla mají velmi hezkou grafiku, velké brzdové světlo i blinkr, a taky párové couvačky i mlhovky. Vpředu klasické mlhovky chybí; Škodovka je po vzoru některých volkswagenů nahradila „světly do špatného počasí“.
Líbí se mi také dojem šířky navozující přední nárazník, fakt, že zpoza volantu vidím kapotu, že boční kliky spojuje prolis táhnoucí se až do zadních lamp, nebo že si tu nikdo nehraje na nějaké falešné koncovky výfuku, když skutečný „lauf“ je schovaný pod nárazníkem.