Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProdeje elektromobilů a plug-inů globálně rostly, Evropa šla proti proudu
67 komentářů
KANKUNEN
Jsem zvědavý jak k tomu přistoupí místní anti BEV komunita, protože zároveň zastávají názor, že Evropě ujíždí vlak. Co teď, když ve světě prodej BEV stoupá a zároveň nechtějí o podpoře BEV ani slyšet. To je past.
@KANKUNEN
Spíše by ses měl zeptat BEV komunity, jaktože se Gotwaldova pětiletka ... pardon, to byl omyl .... jaktože se Timmermansova desetiletka dostala do vlastní pasti už po pár letech.
Tučné dotace, které byly vypláceny na podporu prodejů, teď posílají ceny ojetých BEV dolů jako do propasti a tím ruinují poptávku po nových BEV.
Spíše by ses měl zeptat BEV komunity, jaktože se Gotwaldova pětiletka ... pardon, to byl omyl .... jaktože se Timmermansova desetiletka dostala do vlastní pasti už po pár letech.
Tučné dotace, které byly vypláceny na podporu prodejů, teď posílají ceny ojetých BEV dolů jako do propasti a tím ruinují poptávku po nových BEV.
@Tycoon na komoru. Oni ti Timmearmansvoci sou stejný utopisti jako byli ty stalinisti a gottwaldovi hoši :)
Pepa_007
No jo..... Dotace.
@Pepa_007
Kdyby jen dotace. Pořád se tu různé filcky ohání Čínou, jak skvěle se tam prodávají EV. Jenže když v Číně prakticky nemají na výběr, tak holt se tam ty EV prodávat můžou. A když se jim to nelíbí, tak maj smůlu, protože demonstrace by klíďo rozehnali kulometem.
Fakt bych v těch obřích čínských městech, kde není kde parkovat a bydlí se přeplněných sídlištích, nechtěl jezdit v EV. To je možná důvod, že i přes nátlak vlády není každý nový prodaný automobil EV...
A že rostou celosvětově? No od nuly se vždycky krásně rychle roste. Na Západě se taky rostlo dokud se nenasytil trh pro bohaté a nadšené. Ti už EV mají a značné množství z nich si ho už nepořídí, když zjistili, jak děsný propad ceny ty auta mají. Ty propady tam jsou za dva roky skoro o polovinu.
Kdyby jen dotace. Pořád se tu různé filcky ohání Čínou, jak skvěle se tam prodávají EV. Jenže když v Číně prakticky nemají na výběr, tak holt se tam ty EV prodávat můžou. A když se jim to nelíbí, tak maj smůlu, protože demonstrace by klíďo rozehnali kulometem.
Fakt bych v těch obřích čínských městech, kde není kde parkovat a bydlí se přeplněných sídlištích, nechtěl jezdit v EV. To je možná důvod, že i přes nátlak vlády není každý nový prodaný automobil EV...
A že rostou celosvětově? No od nuly se vždycky krásně rychle roste. Na Západě se taky rostlo dokud se nenasytil trh pro bohaté a nadšené. Ti už EV mají a značné množství z nich si ho už nepořídí, když zjistili, jak děsný propad ceny ty auta mají. Ty propady tam jsou za dva roky skoro o polovinu.
@Renoo Ten propad ceny se nijak významně neliší od toho jak se propadá cena jiných aut v cenové kategorii kolem 1-1,5M+.
Když takové auto chcete prodat, tak musíte s cenou hodně dolů, protože bohatí bazarovky nekupují a my obyčejný plebs za to nejsme typicky ochotní dát víc než půl mega.
Když tohle zkombinujete s tím, jak rychlý pokrok v elektromobilitě je, tak se nedá čekat nic jiného než rychlá ztráta ceny a ti lidé to s tím vědomím kupují.
Snad si nemyslíte, že někdo kdo už si zvykl na EV bude ochotný vrátit se zpět do spalováku? 😯
Když takové auto chcete prodat, tak musíte s cenou hodně dolů, protože bohatí bazarovky nekupují a my obyčejný plebs za to nejsme typicky ochotní dát víc než půl mega.
Když tohle zkombinujete s tím, jak rychlý pokrok v elektromobilitě je, tak se nedá čekat nic jiného než rychlá ztráta ceny a ti lidé to s tím vědomím kupují.
Snad si nemyslíte, že někdo kdo už si zvykl na EV bude ochotný vrátit se zpět do spalováku? 😯
del42sa
"Weyland-Yutani Corporation - budujeme lepší svět"
"Se Sovětským svazem na věčné časy"
"Zahoď starý svět, vybuduj nový svět s Mao Ce-tungungem"
versus
dnešní EU
1. vybudujeme EV struktury a každý si může dovolit elektromobil (dotace)
2. jedině tepelné čerpadlo do každé rodiny je spravná cesta (dotace)
3. bez soláru ani ránu a zelená energie a zelený plyn spasí svět (dotace)
4. papírová brčka a nová plastová víčka zachrání delfíny
5. vyšší daně bohatým a stědrá podpora migrantů obohatí naší kulturu
"Budujeme "uhlíkově neutrální" šťastnou zelenou Evropu"
"Se Sovětským svazem na věčné časy"
"Zahoď starý svět, vybuduj nový svět s Mao Ce-tungungem"
versus
dnešní EU
1. vybudujeme EV struktury a každý si může dovolit elektromobil (dotace)
2. jedině tepelné čerpadlo do každé rodiny je spravná cesta (dotace)
3. bez soláru ani ránu a zelená energie a zelený plyn spasí svět (dotace)
4. papírová brčka a nová plastová víčka zachrání delfíny
5. vyšší daně bohatým a stědrá podpora migrantů obohatí naší kulturu
"Budujeme "uhlíkově neutrální" šťastnou zelenou Evropu"
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dalibor Vidiečan
Plug-in hybridy su fajn, tri roky som s jednym jazdil, co mal dojazd cca 60km na el. Prave kvoli jazde na elektriku som sa rozhodol ho vymenit za elektromobil. Jazda na el. je ovela prijemnejsia, hladsia a tichsia. Auto budem nabijat tak ako doteraz, v meste a na cestach, kedze na parkovisku pri bytovke nabijacku nemam. Rozhodol som sa takto aj napriek tomu, ze v krajine kde zijem, uz dotacie na el. auta niesu.
Odporucam vyskusat si soferovat elektromobil, viac krat, viacero znaciek, a potom si vytvorit nazor. No dostane sa to lahko pod kozu 😊
Odporucam vyskusat si soferovat elektromobil, viac krat, viacero znaciek, a potom si vytvorit nazor. No dostane sa to lahko pod kozu 😊
del42sa
"Právě plug-inům je věštěna slibná budoucnost. Zájem o auta s výhradně lokálně bezemisním pohonem totiž ochlazuje, přičemž nové generace vozů s kombinovaným pohonem, které na elektřinu zvládnou ujet šedesát a více kilometrů, mohou na takto dlouhé trasy klasické elektromobily plně zastoupit. Při delších cestách pak fungují jako klasický hybrid, byť s výrazně větší a těžší baterií, kvůli které nejsou až tolik efektivní"
to je samozřejmě pravda jen napůl, respektive je to spíš utopie, to se jen o nich začalo v poslední době mluvit více, protože celkově upadá zájem o elektromobily a tak se green dealem vypálené mozky začaly spásně upínat k plugin-hybridum jako k poslední záchraně a cestě jak zase nakopnout skomírající prodeje nových vozů. Jenže právě pluginy nejsou řešením, vznikly spíše jako úlitba evropské unii a jejímu systému emisních povolenek. Idea je to hezká, ostatně jako všechny ideologicky motivované nápady :-D
Zásadní problém je totiž v tom, že jen malé procento řidičů plugin- hybrid použivá ve správném režimu (tzn. regulerně denně dobíjet baterii) Ten zbytek řidičů, což je většina, to prostě nedělá a jezdí s pluginem jako s obyčejným benzínovým autem, takže nejen že díky tomu nesnižuje emise, ale vozí s sebou cca 400 kg zbytečné hmotnosti navíc nemluvě o mnohem vyšší pořizovací ceně takového vozu.
Situaci by mnohem lépe řešili full-hybridy, které také umožňují částečnou bezemisní jízdu a díky bezúdržbovému režimu (neřešíte dobíjení, jen tankujete palivo) dokážou ve výsledku lépe snižovat celkové emise než plugin- hybridy a také urychlené zavádění syntetických paliv (benzínu a nafty), které sníží emise až o 90% "instantně" a to včetně starších aut. A o to přece EU jde, nebo ? .-)
to je samozřejmě pravda jen napůl, respektive je to spíš utopie, to se jen o nich začalo v poslední době mluvit více, protože celkově upadá zájem o elektromobily a tak se green dealem vypálené mozky začaly spásně upínat k plugin-hybridum jako k poslední záchraně a cestě jak zase nakopnout skomírající prodeje nových vozů. Jenže právě pluginy nejsou řešením, vznikly spíše jako úlitba evropské unii a jejímu systému emisních povolenek. Idea je to hezká, ostatně jako všechny ideologicky motivované nápady :-D
Zásadní problém je totiž v tom, že jen malé procento řidičů plugin- hybrid použivá ve správném režimu (tzn. regulerně denně dobíjet baterii) Ten zbytek řidičů, což je většina, to prostě nedělá a jezdí s pluginem jako s obyčejným benzínovým autem, takže nejen že díky tomu nesnižuje emise, ale vozí s sebou cca 400 kg zbytečné hmotnosti navíc nemluvě o mnohem vyšší pořizovací ceně takového vozu.
Situaci by mnohem lépe řešili full-hybridy, které také umožňují částečnou bezemisní jízdu a díky bezúdržbovému režimu (neřešíte dobíjení, jen tankujete palivo) dokážou ve výsledku lépe snižovat celkové emise než plugin- hybridy a také urychlené zavádění syntetických paliv (benzínu a nafty), které sníží emise až o 90% "instantně" a to včetně starších aut. A o to přece EU jde, nebo ? .-)
@del42sa budoucnost je hybridní, ale ne plug-in. Toyota to pochopila a slaví úspěchy. Ostatní jen čumí a diví se, že ty plug-iny nikdo nechce (viz Stellantis). Je to těžký a drahý a v mainstreamu většinou spojené s malým turbem 🤢
@del42sa vy jste s tím hybridem od Toyoty ještě nikdy nejel, že?
Je to líné a hlučné a pokud s tím jezdíte více dálnice, tak to má v podstatě stejnou spotřebu jako srovnatelný čistý benzín.
To fakt dává velký smysl🙄
Ano, plug-in hybrid (což je full-hybrid vylepšený o trochu větší baterku a možnost jí dobít kabelem) je sice na delší trasy stejně na houby jako ten obyčejný hybrid, ale pokud ho nabíjíte, tak máte alespoň možnost používat ho na krátké trasy jako čistý elektromobil.
Samozřejmě, že pokud ho nenabíjíte, tak je to úplně k ničemu a je lepší jezdit čistým spalovákem.
Já teda nefandím ani jednomu, je to slepá ulička vývoje a kombinuje to všechny nevýhody spalováku a elektromobilu do jednoho auta. Ale pokud bych neměl jinou možnost než hybrid, tak bych si vzal plug-in.
Syntetická paliva zavést urychleně můžete, ale kdo, kromě milionářů do svých sportovních aut, si to koupí? Odhady co jsem viděl mluvili o 250Kč/l benzínu.
Nadějnější jsou bio paliva, jako třeba HVO (náhrada nafty), která stojí jen asi o 4Kč/l víc, než fosilní nafta. Jen je otázka, kde vzít dost materiálu pro jejich výrobu🤔
Je to líné a hlučné a pokud s tím jezdíte více dálnice, tak to má v podstatě stejnou spotřebu jako srovnatelný čistý benzín.
To fakt dává velký smysl🙄
Ano, plug-in hybrid (což je full-hybrid vylepšený o trochu větší baterku a možnost jí dobít kabelem) je sice na delší trasy stejně na houby jako ten obyčejný hybrid, ale pokud ho nabíjíte, tak máte alespoň možnost používat ho na krátké trasy jako čistý elektromobil.
Samozřejmě, že pokud ho nenabíjíte, tak je to úplně k ničemu a je lepší jezdit čistým spalovákem.
Já teda nefandím ani jednomu, je to slepá ulička vývoje a kombinuje to všechny nevýhody spalováku a elektromobilu do jednoho auta. Ale pokud bych neměl jinou možnost než hybrid, tak bych si vzal plug-in.
Syntetická paliva zavést urychleně můžete, ale kdo, kromě milionářů do svých sportovních aut, si to koupí? Odhady co jsem viděl mluvili o 250Kč/l benzínu.
Nadějnější jsou bio paliva, jako třeba HVO (náhrada nafty), která stojí jen asi o 4Kč/l víc, než fosilní nafta. Jen je otázka, kde vzít dost materiálu pro jejich výrobu🤔
@Tomáš Klouda ještě si nastudujete něco o BIO LPG a o vodíku a máte to komplet.
A nezapomente, že zelený soudruzi z EU s vodíkem počítají a to sou investice ve stovkách BILIONU
A nezapomente, že zelený soudruzi z EU s vodíkem počítají a to sou investice ve stovkách BILIONU
@Barrichello ten vodík je právě ten největší nesmysl a důvod, proč jsou ta syntetická paliva drahá...vyrábí se totiž s toho zeleného vodíku.
O BIO palivech jsem psal = o BIO LPG vím. Je to produkt stejné výroby jako HVO. Takže stejný problém s nedostatkem zdrojového materiálu.
O BIO palivech jsem psal = o BIO LPG vím. Je to produkt stejné výroby jako HVO. Takže stejný problém s nedostatkem zdrojového materiálu.
Barrichello
A polovina majitelů Tesly se vrací zpět ke spalovákům https://www.autorevue.cz/…-to-dobra-zprava
HAHAHA
HAHAHA
@Barrichello Ten nadpis je bulvární. Respondenty byli zjevně jen ti, kteří přešli jinam.
@twistedTSD Je pravda že Tesle přibývaj noví zákazníci, třeba Kadyrov co má na sajbrtraku na střeše lahký gulomet :)
Třeba ho budou následovat i diktátoři v Africe :)
Třeba ho budou následovat i diktátoři v Africe :)
@Barrichello To bude dezinformace... Ten, kdo přesedne do EV se přeci nevrací zpět k spalováku. To říkají ev fanatici.
Možná si třeba autoři članku z autorevue spletli značku??
Možná si třeba autoři članku z autorevue spletli značku??
@Nebo Nebo Tak určitě a agentura si spletla výzkum. Co se vám nehodí do krámu je dezinformace, jak typické pro libtardy :)
@Barrichello Zkuste si radši zpočítat o čem ten výzkum je… vůbe neříká kolik lidí a % lidí opouští značku Tesla… jen rozděluje ty co jí opouští na ostatní segmenty… takže jsme se nic kloudného nedozvěděli a je to klasická misinformace…
@Barrichello Agentura se nespletla… jen autor článku špatně pochopil data z výzkumu… stačí si to pořádně přečíst…
@vilem5 : Tesla spalováky ani hybridy nedělá, takže pokud majitelé Tesly přechá na spalováky a hybridy, opouští Teslu. Na tom libtardi nic neokecaj.
@Barrichello To děláte schválně, že tomu nerozumíte, abyste tady šířil desinformace? Nebo opravdu nedokážete pochopit o čem ten průzkum byl? Ptali se lidí, kteří se rozhodli opustit vyměnit svojí Teslu za jiné auto a zjistili, že 51% z nich se vrátí k ICE, 32% za EV jiných výrobců, 10% full hybridy a 6% PHEV… tedy v součtu zaokrouhleno 100% majitelů Tesly se rozhodlo jako nové auto si koupit jiné auto než Teslu… to Vám dává smysl? Takovému článku věříte? A argumentujete s ním?
@Barrichello Co já znám Teslaře, tak spalováky mají pořád. Jako třetí auto, ale jezdí s ní pořád.
@KANKUNEN Aj ja som tak mal, dokonca este mam, ale nejazdim s tym, ked nemusim. Bolo to otravne jazdit len preto, aby auto jazdilo a nezahrdzavelo :-)
@Barrichello Stačí si ověřit informaci z jiného pohledu a je jasné, že je to novinářská kachna… Asi těžko totiž 99% všech majitelů Tesla jí vymění za jiné auto… v součtu pohonů a jiných značek to tak totiž je. A takto se statisticky nic nechová. To jen za komunistů 99,9% lidí volilo komunisty… ale asi tak nějak všichni víme, že to bylo trochu jinak. Tedy tenhle tendenční a naprosto zkreslený článek píše jen o lidech, kteří zvolí jinou značku než Tesla. Ale jaksi opomíjí ty, kteří u Tesly zůstávají a kupují si zase novou… kolik jich tedy opravdu odchází? To se asi nedozvíme, protože to se zrovna do bulváru nehodí…
@Barrichello kdyby jste si raději přečetl o čem ta studie (na které staví článek) byla, tak by jste je autorovi Českého článku zatleskal jaký je manipulátor a nebo naopak hlupák, který si o té studii ani nic nezjistil, než o tom napsal článek.
Zaprvé ta studie má jen data od prodejců aut (a přes ty Tesla, Rivian, nebo další, svá auta neprodávají). Takže vychází z velmi neúplných dat.
A zadruhé dokonce ani ta studie netvrdí, že lidi se vrací ke spalovákům. Tvrdí jen to, že lidi při výběru dalšího auta nevyřadí spalováky z výběru a budou uvažovat i o nich, nejen o elektrice.
Chjo, lidi jsou hrozně důvěřiví a neumí číst. To je strašná kombinace😢
Zaprvé ta studie má jen data od prodejců aut (a přes ty Tesla, Rivian, nebo další, svá auta neprodávají). Takže vychází z velmi neúplných dat.
A zadruhé dokonce ani ta studie netvrdí, že lidi se vrací ke spalovákům. Tvrdí jen to, že lidi při výběru dalšího auta nevyřadí spalováky z výběru a budou uvažovat i o nich, nejen o elektrice.
Chjo, lidi jsou hrozně důvěřiví a neumí číst. To je strašná kombinace😢
Jean Reno
Tak já vám prozradím několik zásad majitele elektromobilu:
• Nějaké nabíjení a dojezd auta řešíme většinou prvních 14 dní. Já dneska mohu klidně jezdit bez těchto údajů na palubní desce.
• Znám řekněme stovku majitelů těchto aut, nikdo z nich neřeší nějaké ekologie nebo uhelné elektrárny. Nám je ekologický faktor opravdu úplně ukradený.
• K čemu by bylo, kdyby jezdilo více elektrických aut? Vlády by se toho začínali všímat a mohli by elektřinu ještě více pro majitele zdražit. Navíc, pokud už výjimečně někde nabít veřejně, což je tak 10% případů, tak by se tam mohli tvořit už i kolony a fronty a to nechce nikdo
Takže zcela pochopitelně majitele elektromobilů jsou nejvíc proti zákazu spalovacích aut. Nám je skutečně jedno, kdo v čem jezdí. Co mi není jedno jsou lži, kecy a výmysly, například o klimatizaci nebo topení v zimě, o hoření a podobné nesmysly.
Takže stejně se nic v roce 2035 nezmění, budete si moct nadále kupovat nová spalovací auta. Pokud je to ovšem vaše přání. Já si stejně myslím, že nebude v roce 2035 existovat jediný spotřebitel, který by dobrovolně koupil spalovací auto. Protože se jedná o samé nevýhody.
Uvážíme-li, že v té době budou dojezdy okolo 2000 kilometrů. Výrazně překonají spalovací auta. Vycházím z toho, jak moc se mění energetická hustota baterii.
Každý rok je to výrazně lepší, Taycoone.
• Nějaké nabíjení a dojezd auta řešíme většinou prvních 14 dní. Já dneska mohu klidně jezdit bez těchto údajů na palubní desce.
• Znám řekněme stovku majitelů těchto aut, nikdo z nich neřeší nějaké ekologie nebo uhelné elektrárny. Nám je ekologický faktor opravdu úplně ukradený.
• K čemu by bylo, kdyby jezdilo více elektrických aut? Vlády by se toho začínali všímat a mohli by elektřinu ještě více pro majitele zdražit. Navíc, pokud už výjimečně někde nabít veřejně, což je tak 10% případů, tak by se tam mohli tvořit už i kolony a fronty a to nechce nikdo
Takže zcela pochopitelně majitele elektromobilů jsou nejvíc proti zákazu spalovacích aut. Nám je skutečně jedno, kdo v čem jezdí. Co mi není jedno jsou lži, kecy a výmysly, například o klimatizaci nebo topení v zimě, o hoření a podobné nesmysly.
Takže stejně se nic v roce 2035 nezmění, budete si moct nadále kupovat nová spalovací auta. Pokud je to ovšem vaše přání. Já si stejně myslím, že nebude v roce 2035 existovat jediný spotřebitel, který by dobrovolně koupil spalovací auto. Protože se jedná o samé nevýhody.
Uvážíme-li, že v té době budou dojezdy okolo 2000 kilometrů. Výrazně překonají spalovací auta. Vycházím z toho, jak moc se mění energetická hustota baterii.
Každý rok je to výrazně lepší, Taycoone.
@Jean Reno
1) Jsem potěšen, že budeš společně s námi bojovat za svobodu volby technologií k pohonu auta. Určitě budeš první, co odmítne dotace a jiné formy nepřirozeného prosazování BEV.
2) Já jsem právě myslel, že ekologie je primárním důvodem zavádění BEV.
3) Když jsem měl auto na LPG, tak jsem dojezd řešil pořád. Typicky třeba při jízdě do Rakouska, kde je čerpaček velmi málo. Nebo u nás o víkendech, kdy je spousta malých LPG čerpaček zavřená. A to jsem v případě nouze mohl jet na benzín.
4) K čemu 2000 km? Pořád slýchávám, že 400 km je zbytečný luxus, jelikož průměrný nájezd je 50 km denně a že 400 km nejde využít ani pro přejezd naší země.
1) Jsem potěšen, že budeš společně s námi bojovat za svobodu volby technologií k pohonu auta. Určitě budeš první, co odmítne dotace a jiné formy nepřirozeného prosazování BEV.
2) Já jsem právě myslel, že ekologie je primárním důvodem zavádění BEV.
3) Když jsem měl auto na LPG, tak jsem dojezd řešil pořád. Typicky třeba při jízdě do Rakouska, kde je čerpaček velmi málo. Nebo u nás o víkendech, kdy je spousta malých LPG čerpaček zavřená. A to jsem v případě nouze mohl jet na benzín.
4) K čemu 2000 km? Pořád slýchávám, že 400 km je zbytečný luxus, jelikož průměrný nájezd je 50 km denně a že 400 km nejde využít ani pro přejezd naší země.
@Tycoon
4) Sním 2 kuřata. Vy nesníte žádné. V průmeru jsme měli k obědu každý jedno.
Tolik k průměru.
4) Sním 2 kuřata. Vy nesníte žádné. V průmeru jsme měli k obědu každý jedno.
Tolik k průměru.
@Pepa_007
"Když vy vypijete třeba dvě piva a váš přítel Louda nevypije žádné, tak v průměru jste vypil každej jedno, že jo."
"No jo, ale to neznáte Loudu, to když já vypiju dvě, ten vypije aspoň tři, Louda."
Tolik by řekl k průměru Felix Holzmann
"Když vy vypijete třeba dvě piva a váš přítel Louda nevypije žádné, tak v průměru jste vypil každej jedno, že jo."
"No jo, ale to neznáte Loudu, to když já vypiju dvě, ten vypije aspoň tři, Louda."
Tolik by řekl k průměru Felix Holzmann
@Tycoon Pošlyšte, nejste vy doktor Vobtáhlo? Takovej malej, tlustej z brejlema
@Barrichello “1) nové zdroje lektřiny v ČR nikdo nestaví, za posledních 20 let se nic nepsotavilo vyjma pár Fv elektráren někde na poli, které akorát zabírají zemědělskou půdu”… všiml jste si, že se začínají stavět nové bloky jaderných elektráren, abychom právě za 20 let měli energie dost? Nebo tady zase účelově manipulujete informace a myslíte si, že ostatní Vám na to skočí?
@Barrichello “3) To že Vám smrdí veterán je váš osobní problém, miliardám lidí to voní, proto je maj doma, chodí do technických muzeíích, v Lašenaech je stálo plno a smrdí to tam olejem v každé hale atd atd” …v této věci se s Vámi naprosto shodnu, spalovací auta opravdu patří do muzea v Lešanech, Technického muzea v Praze nebo jako veterán do garáže, kam za nimi můžeme chodit z nostalgie, jaké to dříve bylo čichat vůni oleje a benzínu… stejně tak si rád zajdu do muzea podívat se na parní lokomotivy, historické tramvaje apod…
@Vilem5: začínaj stavět? Kde? Můžu se přijet podívat na to kde se kope a staví? Nic se nestaví, rozhodli se že to psotaví korejci ale ještě se nekoplo.
Stejně jako se nekoplo s novými plynovými elektrárnami.
Stejně jako se nekoplo s novými plynovými elektrárnami.
@Vilem5 Spalovací motory do žádného muzea nepatří, bez nich by skolaboval současný svět a přeprava.
EV plečky jako kamiony nebo stroje do lomů nebo kde jsoue xtrémní teploty -60 nebo naopak +50 naprosto nepoužitelné, baterie to nedávaj .
A my budeme bojovat nejen za to, aby to spalovací motory byly po roce 2030, ale i po roce 2100!!!
na to vemte jed.
EV plečky jako kamiony nebo stroje do lomů nebo kde jsoue xtrémní teploty -60 nebo naopak +50 naprosto nepoužitelné, baterie to nedávaj .
A my budeme bojovat nejen za to, aby to spalovací motory byly po roce 2030, ale i po roce 2100!!!
na to vemte jed.
@Barrichello Postavit jadernou elektrárnu není jako postavit zahradní domek… chvíli to trvá včetně hromady administrativy a projektování… a na postavení máme 20 a více let, protože teprve pak bude potřeba extra energie pro EV…
@Barrichello Můžete mi dát příklad lomu, kde je -60 nebo +50 a více? Kolik takových je? A z jakého důvodu bychom nedokázali za 20 let vyvinout stroje, které by i v takovýchto extrémních teplotách nedokázali izolovat baterku od externích extrémů? A ikdybychom to teda nedokázali (o čemž pochybuju), tak dobře, v těch pár “lomech”, které vyjmenujete, můžou jezdit spalovací stroje…
@Vilem5 Dyt neumíte vyrobit normální tahač https://www.autoforum.cz/…-hodinach-vzdali
http://www.cbsnews.com/…anded-for-hours/
http://www.cbsnews.com/…anded-for-hours/
@Vilem5 Mě je líto že máš mezery ve vzdělání, ale pust si někdy starý Ice Road Truckers nebo dokumenty ze Sibiře jak se přepravují materiály, suroviny nebo komponenty pro doly, lomy atd
Pak tam pošli Teslu Semi, ta má problém jet po dálnici z Missourri do Texasu, natože po těchle cestách. Jste utopisti.
Pak tam pošli Teslu Semi, ta má problém jet po dálnici z Missourri do Texasu, natože po těchle cestách. Jste utopisti.
@Tycoon
"Já jsem právě myslel, že ekologie je primárním důvodem zavádění BEV."
Víte co znamená myslet? 😉
Primárním důvodem je energetická nezávislost.
Když přejdeme na BEV, tak nebudeme muset sponzorovat diktátory, kteří nám prodávají fosilní paliva a používají je k našemu vydírání.
A pak je tu i ekonomická stránka věci, kdy při masové výrobě budou ta auta za podobné peníze jako spalováky a provoz mají výrazně levnější.
Snad si nemyslíte, že třeba taková Čína, nebo Indie, nebo různé země v Africe, přecházejí na elektromobilitu rychleji než EU a dělají to kvůli ekologii? 😯
To jen tady to vzali politici za špatný konec a propagují to přes ekologii.
Jinde to tlačí přes ekonomiku a nezávislost a na to slyší lidé mnohem lépe, než na nějakou ekologii😉
Ano, dojezd 2000km je blbost. Pokud přijdou s baterkami, které by to umožnili, tak jich dají do auta 4x méně, aby to auto bylo levnější a lehčí, než ta dnešní. Víc než 500-600km reálného dojezdu opravdu potřeba není.
"Já jsem právě myslel, že ekologie je primárním důvodem zavádění BEV."
Víte co znamená myslet? 😉
Primárním důvodem je energetická nezávislost.
Když přejdeme na BEV, tak nebudeme muset sponzorovat diktátory, kteří nám prodávají fosilní paliva a používají je k našemu vydírání.
A pak je tu i ekonomická stránka věci, kdy při masové výrobě budou ta auta za podobné peníze jako spalováky a provoz mají výrazně levnější.
Snad si nemyslíte, že třeba taková Čína, nebo Indie, nebo různé země v Africe, přecházejí na elektromobilitu rychleji než EU a dělají to kvůli ekologii? 😯
To jen tady to vzali politici za špatný konec a propagují to přes ekologii.
Jinde to tlačí přes ekonomiku a nezávislost a na to slyší lidé mnohem lépe, než na nějakou ekologii😉
Ano, dojezd 2000km je blbost. Pokud přijdou s baterkami, které by to umožnili, tak jich dají do auta 4x méně, aby to auto bylo levnější a lehčí, než ta dnešní. Víc než 500-600km reálného dojezdu opravdu potřeba není.
@Jean Reno
Na BEV mi vadí:
- jak to všichni tlačí (vláda, média)-čím větší tlak, tím větší odpor občanů.
- dotace
- zvýhodnění BEV (parkování a dálniční známky) - principielně na to nemají opodstatnění. Při parkování prostoru zaberou stejně
- hmotnost auta
- jízdní výkony (sice dají zrychlení na 100kh/h za 5s, ale po 10s končí s ručičkou na 170km/h).
- zvýšené opotřebení pneumatik při využívání potenciálu auta
- 95% jich je SUV, cross-něco stylu
- výkony udávané jsou AŽ. Tzn. nejsou garantovány.
- dobíjecí rychlost není garantována
- to že auto bude ráno nabité také není garantováno
- cena
K faktům:
- pokud jich bude hodně (významně), tak spotřební daň na ujetý km
- spotřeba elektrické energie, které bude mít ČR za rok-dva nedostatek a bude dovážet (od koho to nikdo neví)
- chybějící zvuk motoru
- vůně benzínu
Na BEV mi vadí:
- jak to všichni tlačí (vláda, média)-čím větší tlak, tím větší odpor občanů.
- dotace
- zvýhodnění BEV (parkování a dálniční známky) - principielně na to nemají opodstatnění. Při parkování prostoru zaberou stejně
- hmotnost auta
- jízdní výkony (sice dají zrychlení na 100kh/h za 5s, ale po 10s končí s ručičkou na 170km/h).
- zvýšené opotřebení pneumatik při využívání potenciálu auta
- 95% jich je SUV, cross-něco stylu
- výkony udávané jsou AŽ. Tzn. nejsou garantovány.
- dobíjecí rychlost není garantována
- to že auto bude ráno nabité také není garantováno
- cena
K faktům:
- pokud jich bude hodně (významně), tak spotřební daň na ujetý km
- spotřeba elektrické energie, které bude mít ČR za rok-dva nedostatek a bude dovážet (od koho to nikdo neví)
- chybějící zvuk motoru
- vůně benzínu
@Pepa_007 už se chystá nový poppers s vůní benzínu a nafty pro majitele elektromobilů , kterým chybí vůně benzínu :-))
@Pepa_007
Pepo nemel tady *** a běž si to zkusit 👍 a nezapomeň si sebou vzít voňavý stromeček s příchutí benzínu !!!
Pepo nemel tady *** a běž si to zkusit 👍 a nezapomeň si sebou vzít voňavý stromeček s příchutí benzínu !!!
@Pepa_007
Zkusím reagovat bod po bodu:
- není vlastnost BEV, jen politika
- není vlastnost BEV, navíc dotace na BEV občan ČR nikdy nedostal a vsadím se, že nedostane
- není vlastnost BEV, jen politika
- některá BEV jsou jen o málo těžší, než ICE, ale souhlasím, že obecně je to negativum a také mi to vadí
- jízdní výkony už jsou u sportovněji zaměřených modelů v pohodě. Rozhodně nekončí na 170-ti jako ta levnější městská/příměstská vozítka, ale často už umí hodně přes 200km/h
- pokud máte spalovák s podobným výkonem a využíváte jeho výkonový potenciál, sežere vám pneumatiky stejně rychle
- toto je bohužel móda, která je už asi dekádu i u spalováků, naštěstí se to u těch BEV zlepšuje. Obzvlášť z Číny je dost sedanů a i nějaký ten kombík.
- nemyslím, že by to s garancí výkonu bylo u EV jinak, než u spalováků
- ano, dobíjecí rychlost nelze technicky garantovat. Každá technologie má své slabiny🤷♂️
- ano, pokud vypadne elektrika, nebo se rozbije nabíječka, tak ráno být nabité nemusí. Ráno také můžete mít prázdnou nádrž, ač byla večer plná😉 Jsou věci, které neovlivníte...
- ano, cena je vysoká, je to zatím luxusní zboží pro majetné, ale mění se to
- lepší, než spotřební daň
- lepší než kupovat ropu od diktátorů. A než bude dost EV, aby byl kvůli nim nedostatek energie, tak se zdroje energie postaví.
- zvuk motoru to má a některé dokonce mají i ten umělý z repráků, jako moderní spalováky 🙄
- ano, naštěstí to po benzínu nesmrdí. Když si přivezu domů do garáže svého 30+ let starého veterána, tak vstup do garáže připomíná vstup do plynové komory, naplněné výpary benzínu, oleje a různých mazadel. Když jsem byl náctiletý kluk, tak mi to vonělo. Žil jsem v tom od malička. Ale když jsem se toho pak na 10-15 let zbavil, tak už mi to docela smrdí.
Je to asi jako s cigaretami. Dokud je v hospodách nezakázali, spousta lidí nechápala, že chodit se bavit do plynové komory, může někomu vadit. Dnes už by do takové hospody nikdo nevlezl. To je prostě pokrok😉
Zkusím reagovat bod po bodu:
- není vlastnost BEV, jen politika
- není vlastnost BEV, navíc dotace na BEV občan ČR nikdy nedostal a vsadím se, že nedostane
- není vlastnost BEV, jen politika
- některá BEV jsou jen o málo těžší, než ICE, ale souhlasím, že obecně je to negativum a také mi to vadí
- jízdní výkony už jsou u sportovněji zaměřených modelů v pohodě. Rozhodně nekončí na 170-ti jako ta levnější městská/příměstská vozítka, ale často už umí hodně přes 200km/h
- pokud máte spalovák s podobným výkonem a využíváte jeho výkonový potenciál, sežere vám pneumatiky stejně rychle
- toto je bohužel móda, která je už asi dekádu i u spalováků, naštěstí se to u těch BEV zlepšuje. Obzvlášť z Číny je dost sedanů a i nějaký ten kombík.
- nemyslím, že by to s garancí výkonu bylo u EV jinak, než u spalováků
- ano, dobíjecí rychlost nelze technicky garantovat. Každá technologie má své slabiny🤷♂️
- ano, pokud vypadne elektrika, nebo se rozbije nabíječka, tak ráno být nabité nemusí. Ráno také můžete mít prázdnou nádrž, ač byla večer plná😉 Jsou věci, které neovlivníte...
- ano, cena je vysoká, je to zatím luxusní zboží pro majetné, ale mění se to
- lepší, než spotřební daň
- lepší než kupovat ropu od diktátorů. A než bude dost EV, aby byl kvůli nim nedostatek energie, tak se zdroje energie postaví.
- zvuk motoru to má a některé dokonce mají i ten umělý z repráků, jako moderní spalováky 🙄
- ano, naštěstí to po benzínu nesmrdí. Když si přivezu domů do garáže svého 30+ let starého veterána, tak vstup do garáže připomíná vstup do plynové komory, naplněné výpary benzínu, oleje a různých mazadel. Když jsem byl náctiletý kluk, tak mi to vonělo. Žil jsem v tom od malička. Ale když jsem se toho pak na 10-15 let zbavil, tak už mi to docela smrdí.
Je to asi jako s cigaretami. Dokud je v hospodách nezakázali, spousta lidí nechápala, že chodit se bavit do plynové komory, může někomu vadit. Dnes už by do takové hospody nikdo nevlezl. To je prostě pokrok😉
@Tomáš Klouda Deamagogie, lži , polopravy a Vaše dojmy.
1) nové zdroje lektřiny v ČR nikdo nestaví, za posledních 20 let se nic nepsotavilo vyjma pár Fv elektráren někde na poli, které akorát zabírají zemědělskou půdu
2) v USA, Kanadě, SAE, Brazílii, Norsku atd vládnou dikátoři? Protože tyto země patří knějvětší těžařům ropy. Jedná se o lež a účelovou manipulaci
3) To že Vám smrdí veterán je váš osobní problém, miliardám lidí to voní, proto je maj doma, chodí do technických muzeíích, v Lašenaech je stálo plno a smrdí to tam olejem v každé hale atd atd
4) Která BEV so o málo těžší jak ICE?
Ukažtemi prosím 5 metrový sedan s BEV co má 1700 kg, já jeden takový s ICE a V8 mam doma.
1) nové zdroje lektřiny v ČR nikdo nestaví, za posledních 20 let se nic nepsotavilo vyjma pár Fv elektráren někde na poli, které akorát zabírají zemědělskou půdu
2) v USA, Kanadě, SAE, Brazílii, Norsku atd vládnou dikátoři? Protože tyto země patří knějvětší těžařům ropy. Jedná se o lež a účelovou manipulaci
3) To že Vám smrdí veterán je váš osobní problém, miliardám lidí to voní, proto je maj doma, chodí do technických muzeíích, v Lašenaech je stálo plno a smrdí to tam olejem v každé hale atd atd
4) Která BEV so o málo těžší jak ICE?
Ukažtemi prosím 5 metrový sedan s BEV co má 1700 kg, já jeden takový s ICE a V8 mam doma.
×
Sdílení komentáře
×
Nejako si sa zo mňa zosral, trapoško. Ale zbytočná námaha, už to neokecáš. Ani tie palce, čo si si naklikal, ti nepomôžu. Si skrátka retard s viacerými nickami, ktorý uspokojuje chute svojej chorej mysle tým, že hejtuje diskusie a ešte si myslí, že je zaujímavý. Smutné, že nie si schopný realizovať sa inak. Nevadí, hlavne že ti chutí jesť.
Já rozdíl mezi Fialou a Jakešem vidím. A to v tom, že Zagorová už není milá holka a už nebere tři roky po sobě bere šest set tisíc každý rok.
Ale jinak je to stejné, akorát místo přestavby máme Grýn dýl.
"To není jednoduchý proces ten Grýn dýl, není. To je proces, bych řekl, v kterým se ne každý dost vyzná, a proces, do kterýho mohou vstoupit nepřátelé. A vypadají přitom jako přátelé, určitou dobu. No a proto musíme, bych řekl, velice se věnovat těm otázkám. Mám na mysli tu ideologickou práci, osvětlovat ty podstaty toho Grýn dýlu znova, osvětlovat tu naši cestu, tu naši minulost i tu naší přítomnost, nedovolit aby to někdo zkreslil, vydával to za souhrn omylů, celou tu historii. "
Je fakt, že co vstoupil do politiky Bureš, nevyznívá Jakešův projev z Červeného Hrádku už vůbec tak komicky jako tenkrát. Prostě normální projev, jakých (i daleko horších) má Bureš stovky. Jeho dezoláti mu rozumějí.
Jinak souhlas, že dotace na EV se MPO (Síkela - STAN) nepovedly. Koneckonců jako všechny ostatní dotace napříč rezorty bez ohledu na to, kdo je zrovna u vlády. Ve zhůvěřilosti každopádně vede "Oprav dům po babičce" (Hladík - KDU-ČSL).
Jaké má asi tak Fiala páky na STAN, na KDU-ČSL nebo na Piráty? Co si lidi zvolili to mají. Alternativa v podobě Bureše, Pitomia a partičky kolaborantů v závěsu je o několik řádů horší...
HAHAHA
Bez argumentu nalepkovat. Typicky to dělali komunisti. Dík, že víme kam směřuješ
https://medium.seznam.cz/…green-deal-80625
A komunisty podporujete taky, čínské co Vám dodávají 55-98% komeponetů na OZE + nabíječky, baterky, kabely a celá auta.
Blbý co bej bolševik a říkat si JINAK.
Snaha o změnu společnosti proti její vůli, ožebračení spoelnosti, likvdiace střední třídy, likvidace konkurence, dotace jako tradiční komunistická metoda dotovat co komunista uzbná za vhodné (normalizační dotoval bydlení a guláš), zelenej bolševik dotuje OZE, EV plečky, čínany a nadnárodní korporace co chtějí vyřadit tradiční konkurenci tím, že zakážou používat jejich produkty a vymyslí nové kde konkurence není.
Jsou sou k dispozici uniklé zprávy, že pokud neuspěje současná ukrajinská ofenziva u Kurska, odpálí Ukrajinci za pomoci Britů taktickou jaderku nebo špinavou bombu a svedou to na Rusko aby vtáhli NATO do 3 světové války proti Rusku.
Takže žádné EV už nebudete muset řešit, zelený utopisti.
Že vy jste vysadil prášky?